Kikker UIT de emmer!

Ik heb net een ontdekking gedaan…er staat al een poosje een emmer met water en schelpen in de tuin en net zag ik dus dat er een kikker in is gaan wonen…een bruine.

M’n zus zei dat het ook een pad kan zijn…ik heb geen idee…

M’n fototoestel doet het niet dus ik kan geen foto maken.

Maar heeft iemand tips wat ik kan doen?

Ik wil 'm zo graag wat eten geven, maar ja…een vlieg zie ik mezelf niet snel vangen… :wink:

Hahaha lief mens!!

Kan hij uit de emmer? Dan vangt hij waarschijnlijk z’n eigen eten en daarbij eet hij geloof ik niet als ie onder een bepaalde lichaamstemp is…

Even googlen :mrgreen:

Het beest leeft nog wel?? Is het niet verdronken in de emmer?

Eten daar zorgen ze zelf wel voor… :lol:

Padden zijn dik en pukkelig… Hebben vaak zo’n plat dik buikje… 8)

Oh Nic, ik vind het zo schattig joh! Heb meteen m’n man gebeld op het werk… :oops: We hebben een kikker!!!

Nou, de kikker is er zelf ook ingeklommen, dus ik neem aan dat ie er ook weer uit kan.

Ik zag op Google dat kikkers alleen levende insecten eten, dus wat beweegt…ik ga maar 'ns graven in de tuin of ik een worm vindt…oh arme worm… :shifty:

Het water invallen is makkelijker dan er weer uitkomen…

Wij hebben een keer een kikker-pad in de keuken gehad… Vorige bewoners hadden een vijver, dus die was op zoek naar zijn ouderlijk huis waarschijnlijk… :lol:

We hebben ook wel eens egeltjes in de tuin en schuur… die vind ik veel schattiger… :lol:

Hahahaha jij bent precies zoals ik daarin geloof ik :lol: :lol: :lol:

(Heb een leuke site gevonden over kikkers; kikkersite, echt heel leuk)

Kaar, de kikker leeft zeker hoor! Hij stak net nog z’n koppie boven water!

Oh zou het zo zijn dat ie er niet mee uit kan klimmen?

Daar heb ik helemaal niet bij stilgestaan.

Dat hoop ik toch niet…ik kan wel water bijvullen uit de kraan, maar dat doet denk ik meer kwaad dan goed…

Eerlijk gezegd zou ik ook niet weten hoe het beestje eruit moet klimmen… :think:

M’n man heeft wel verstand van die dingen, ik zal het hem eens vragen als hij thuiskomt.

Ik vind z’on kikker ook niet echt aantrekkelijk hoor…iek…maar toch ook wel weer schattig. Ik ben echt blij verrast!

Oh Nicje, kikkersite…hihih ik zal eens gaan kijken! :-*

(Eerst Ml even Freddy Fish laten spelen, zij staat te popelen… :wink: )

Jewel…

Doe hem eens een kusje geven? Wie weet! :inlove:

Oeeeeewwww jij liever dan ik jewel. Ik vind ze zo eng :shifty:

ik zou er een stokje of zo inzetten die over de rand van de emmer gaat zodat hij er uit kan klimmen als hij/zij dat wil

@ruud wrote:

Jewel…

Ppppppproest!!! Whaha!!!

Kan zijn hoor dat ie er misschien niet meer uitkan. Want op deze maneir vangen ze padden om dan de weg over te zetten. :wink:

Agossie, ik zie het helemaal voor me :

Jewel helemaal into de lente met een kikker in haar emmer: Kikker steekt zijn bolle ogen steeds boven de rand van de emmer uit: Jewel denkt : Oooooooh :inlove: : Kikker denkt: Hellup !!!

Ik zie je nu helemaal in de stress schieten Jew :mrgreen:

Volgens mij zijn kikkers over het algemeen groen, en padden bijna altijd bruin.

Leuk zeg, zo’n geimproviseerde vijver :mrgreen:

@ruud wrote:

Jewel…

…verandert ie in een mooie prins??? :smiley:

Oh wie weet wie ik in die vieze emmer heb zitten!!!

Hahaha da’s een goeie Ruud! :lol:

Ik heb er een stokje ingezet.

Ben net met Ml wormen en vieze insecten gaan zoeken in de tuin, die ik normaal altijd zie als ik een beetje graaf, maar nu…natuurlijk niet!

Grrrrrr…

Ik heb een klein wormpje gevonden en in de emmer gegooid maar die zakte meteen naar de bodem en de kikker zag niks…ik heb ook een vieze witte dikke larf gevonden en idem dito…het haalt niks uit…

Misschien heeft kikker nog geen honger, tis echt nog te koud denk ik.

Maar jouw idee is lief!

Bruine kikkers bestaan ook, padden zijn anders gebouwd, lomper

Leuke site trouwens Nicje! :wink:

Volgens mij is mijn kikker echt van koninklijke bloedde: hij heeft goudomrande oogjes!!! Echt heel mooi!

Oh Ruud, ik ben nu al verliefd op dat beessie… :inlove:

wat ben jij aardig zeg :mrgreen: …

Ik zou meteen mijn schoonvader bellen: ‘help er zit hier een kikker, en hij moet NU weg’ :oops:

Ik vind ze vies (net als spinnen)

Geef mij maar een familie lieverheersbeestjes…

whahahah ik lig helemaal dubbel hier. Geweldig :thumbup:

brr, niets voor mij…

Mijn ouders hebben altijd een drinkbakje voor de kat in de keuken en als het mooi weer was stond de deur naar buiten daar wel eens open… Tja, dan vind je wel eens wat in dat bakje :hand:

Succes met je kikkervriendje :slight_smile: