Kikker UIT de emmer!

Nou, die kikker heeft een goeie woonplaats gevonden bij jullie Jewel!

Het lijkt wel een geheel verzorgde vakantie, hihi :lol:

Nou… zo leuk is een kikker of pad in de tuin niet hoor. Ze vermeerderen in de loop van de lente :wink: En maken een hels kabaal Daarbij komen ze elk jaar dus in grote getallen terug naar hun geboortegrond… En geloof me dat wil je echt niet! Ik zou dit beestje dus zo snel mogelijk naar de sloot/vijver of iets dergelijks terug brengen.

Wij hebben een paar jaar kikkers onder de zandbak gehad. (er zat ruimte onder) en 1 is nog wel grappig maar daarnaa niet meer hoor. We hebben toen de halve zandbak weer afgebroken en het zo gemaakt dat er echt geen ruimte meer onder zit. Ze blijven nu weg maar af en toe vind ik nog een verdwaalde :sick:

Ja, da’s waar, ze komen terug naar d eplaats waar ze zefl opeggroeid zijn om kleintjes te maken en op te voeden. Dat zijn padden, heb ik gezien op tv. :wink:

Zeg Jewel als ik nu mijn tentje opsla in je tuin…ben je dan ook zo lief voor mij?? :mrgreen:

Lijkt me wel wat hoor…volgens mij ben jij een hele lieve gastvrouw :inlove:

@renzosmam wrote:

Zeg Jewel als ik nu mijn tentje opsla in je tuin…ben je dan ook zo lief voor mij?? :mrgreen:

Lijkt me wel wat hoor…volgens mij ben jij een hele lieve gastvrouw :inlove:

Oh gezellig!!! :lol: :smiley:

Ik heb ook al een tent hier…dus kom maar!

(Maar dan vind ik het weer sneu voor je dat je in de kou ligt… :shifty:

We hebben ook een logeerbed hoor!)

Oh die kikkertjes…het klinkt wel heel schattig maar ik begrijp wat jullie bedoelen.

M’n man heeft net gekeken en kikkertje kan er idd niet uitzichzelf uit, zei hij. Hij zit wel constant met z’n koppie boven water (smachtend naar DE kus :stuck_out_tongue: ) en hij heeft zulke lange poten dat ie daarbij gewoon kan staan.

Vanmiddag schreef ik dat ik z’on groot larvending in het water had gegooid…blijkt een rups te zijn. Ik heb 'm eruit gevist, want hij leefde nog steeds en m’n man zei dat ik 'm wel achter in de tuin kon gooien, maar het ging een beetje verkeerd…het beestje raakte net de stenen…voordat ie in het zand belandde (ik had sokken aan en kon de tuin niet verder door). :oops:

Morgen ga ik met emmer en Mae-Lynn naar de plassen hierachter en laat de kikker daar lekker wegzwemmen…ik laat 'm het liefst nu vrij, maar er lopen hier teveel straten met auto’s…ach en morgen met Ml is natuurlijk veel leuker!

He jammer dat m’n fototoestel opeens ongemakken vertoond…grrrrrrr…

Nou, wordt vervolgt… :wink:

Heeft je prins de nacht overleefd?

Oh lief dat je eraan denkt…jaaaaaa ik ben meteen gaan kijken…prinsje leeft nog… :mrgreen:

Ik ga prinsje vandaag echt wegbrengen…hopelijk krijg ik mijn fototoestel aan de praat en kan ik jullie mijn mooie prins alsnog showen… 8)

i love kikkers…hoe groter hoe beter.

In het nieuwe huis hier, hebben we een uber vijver met daarin, jawel, een megafrog :dance:

Oh wat leuk Jennifer! :smiley:

Nou, ik heb mijn prinsenkikker in de tuin weer vrijgelaten.

Ik wilde vanmiddag dus naar de plassen gaan met de kinderen uit de buurt, maar het liep allemaal wat anders. Dus ik heb de emmer voorzichtig een beetje omgekeerd zodat er wat water uitliep en daar sprong hij…op zoek naar zijn prinses :inlove:

:inlove:

Ahw, wat een aandoenlijke prins. Tóch heb ik het idee dat je hem niet gezoend heb! :snooty: Ik zie geen kroontje! :mrgreen:

Wij woonden een paar jaar geleden net in een nieuwbouwhuis en tijdens de paddentrek was mijn man in de garage aan het klussen met de deur open en opeens hoorde hij een hoop kabaal en kwam de ene na andere pad de garage binnen en de oprit zat ook vol met padden. Wat bleek. Waar het huis stond, was een jaar geleden nog een sloot en die beestjes snapten echt niet wat die vent nu met hun sloot had gedaan :mrgreen: Het kostte enige moeite om ze allemaal weer uit de garage te krijgen en de volgende morgen waren ze gelukkig weg.

hihi wat een avontuur

@Mutti wrote:

Wij woonden een paar jaar geleden net in een nieuwbouwhuis en tijdens de paddentrek was mijn man in de garage aan het klussen met de deur open en opeens hoorde hij een hoop kabaal en kwam de ene na andere pad de garage binnen en de oprit zat ook vol met padden. Wat bleek. Waar het huis stond, was een jaar geleden nog een sloot en die beestjes snapten echt niet wat die vent nu met hun sloot had gedaan :mrgreen: Het kostte enige moeite om ze allemaal weer uit de garage te krijgen en de volgende morgen waren ze gelukkig weg.

Zoiets hadden wij bij de zandbak! :doh: Alleen bleven ze bij ons in de tuin voor een poosje :sick: Gelukkig is de plaatselijke vijver niet ver hier vandaan en zijn ze daar naartoe gegaan.

Jullie raden het nooit…ik kijk net in de emmer en raad eens wat ik zie… :inlove:

Mutti, wat een verhaal…gniffel… :slight_smile:

Je hebt een nieuwe huisdier Jewel… :lol:

Hahahaha hij is weer terug?

Dan vind ie jouw wel heel leuk.

@karin wrote:

of de emmer 8)

Het ziet er ook wel erg gezellig uit met schelpjes…

Heeft er misschien ooit een vijver in jullie tuin gezeten?? Straks komen er nog meer en leggen ze kikkerdril in de emmer…

Als je nou ook nog een heel klein plasje maakt, komen er misschien ook nog wel een eend…

@Kaar wrote:

@karin wrote:

of de emmer 8)

Het ziet er ook wel erg gezellig uit met schelpjes…

Heeft er misschien ooit een vijver in jullie tuin gezeten?? Straks komen er nog meer en leggen ze kikkerdril in de emmer…

Als je nou ook nog een heel klein plasje maakt, komen er misschien ook nog wel een eend…

Hahahahaha dat kan ook nog ja. :lol:

Jewel, ik liep net bij mijn “lokale” dealer in geestverruimende middelen…

en werd een beetje raar aangekeken, toen ik langs de rekken liep moest ik namelijk opeens lachen…

Deze fles deed me meteen aan jou denken… :inlove:

Ik heb een extra foto van internet geplukt mijn foontje kreeg het etiket niet helemaal top op de foto. :wink:

We hebben hem meteen maar open getrokken op de gezondheid van je Kikker Jewel!! :mrgreen: