Kijkt iemand nu oprah?

Kijkt iemand nu?



Stel verliest hun zoon en 2 dochters bij een autongeluk… kiest 3 maanden later toch weer voor kinderen en bevalt op 1 dag na een jaar het ongeluk en krijgt een drieling, weer 2 meisjes en een jongen :shock:



Ze zeggen hun 1e kinderen terug te zien in deze kinderen.



Heftig hoor.

ik heb dat al eerder gezien op youtube… zat echt tranen met tuiten achter de pc :cry:

Ik kijk het ook, had het paar weken geleden ook gezien… Pfff erg heftig.

Is daar ook een herhaling van? Ik heb het weer eens gemist

Even relativerend: ze hebben de drieling via IVF gekregen en wisten bewust dat het twee meisjes en een jongen zouden worden he…

De bevruchte emmies zijn op geslacht uitgezocht bedoel je? En ze wisten van te voren dat alle 3 de emmies zouden ‘pakken’?

Dat mag toch nog steeds niet?

@~Melanie~ wrote:

De bevruchte emmies zijn op geslacht uitgezocht bedoel je? En ze wisten van te voren dat alle 3 de emmies zouden ‘pakken’?

Dat mag toch nog steeds niet?




Ja dat zeiden ze volgens mij in de uitzending ook (of ze zouden pakken weet je nooit natuurlijk) maar het is amerika daar zijn de regels wat anders dan hier denk ik…

Ik heb het ook gezien vanaf half 4 ofzo, heftig joh alle 3 je kindjes verliezen bij een ongeluk!! Zoooooooooo. En die drieling is dan wel weer bijzonder, op dezelfde dag als het ongeluk, 1 jaar later.

Deze aflevering is 2 of 3 week geleden ook erop geweest, heb gejankt voor de tv zeg :cry: zo heftig…

En wat een wonder dat ze een 3ling hebben gekregen een ook nog 2 dochters en een zoon, precies 1 jaar later :shock:



Heb echt respect voor de ouders ze moeten echt door een hel zijn gegaan na het verlies van hun oogappels…

Ik heb het niet gezien, maar weet niet wat ik ervan vind tov de eerste 3 kinderen die overleden zijn :think:

@mamy wrote:

Even relativerend: ze hebben de drieling via IVF gekregen en wisten bewust dat het twee meisjes en een jongen zouden worden he…




Het was toch gewoon IVF met 3 eitjes, maar er werd toch niks gezegd over geslacht? en hoe weet je dan dat ze ook blijven zitten?



(ik miste net de paar zinnetjes, voor die vrouw zei dat eitjes teruggeplaatst werden…)

Als dat zo is trouwens, dat ze zijn uitgezocht op geslacht, vind ik dat wel een beetje “eng” ofzo, weet even niet goed hoe het uit te leggen…

Nee inderdaad. Lijkt me niet bepaald gezond. Zowiezo vind ik het wel erg snel na zo’n tragische gebeurtenis, vraag me af of dat wel goed is.

@Lune wrote:

Nee inderdaad. Lijkt me niet bepaald gezond. Zowiezo vind ik het wel erg snel na zo’n tragische gebeurtenis, vraag me af of dat wel goed is.






Wie beslist voor een ander of iets goed of te snel is in zo’n geval?

Kunnen wij niets van zeggen. :slight_smile:



Vind het heel erg dat ze hun eerste drie kids zijn verloren…

@Lune wrote:

Nee inderdaad. Lijkt me niet bepaald gezond. Zowiezo vind ik het wel erg snel na zo’n tragische gebeurtenis, vraag me af of dat wel goed is.




Idd niemand kan zeggen of het goed is om zo snel weer zwanger te raken,





Kan zelf uit ervaring vertellen dat ik na het verlies van mijn kleine mannetje het liefst zo snel mogelijk weer zwanger wilde raken, een kindje om voor te zorgen liefde aan geven. 6 maand later waren we zwanger Het gemist wordt er niet minder van en het is absoluut geen vervanging

Noem het snel maar ik vind niet dat je mag over oordelen

Ik oordeel er ook niet over, ik vraag me letterlijk af of dat wel gezond is.

Er zijn vast wel psychologen die daar wel iets over kunnen zeggen, ook al zal dat ook per persoon enorm verschillen :wink: In die zin vraag ik het me af.



Ik kan me niet voorstellen dat ik als ik mijn kinderen zou verliezen nog dusdanig zou functioneren dat ik zonder problemen door een zwangerschap, kraamtijd etc heen zou komen. En dan voor drie baby’s zorgen…Heftig.

@wieniex wrote:

@mamy wrote:
Even relativerend: ze hebben de drieling via IVF gekregen en wisten bewust dat het twee meisjes en een jongen zouden worden he…




Het was toch gewoon IVF met 3 eitjes, maar er werd toch niks gezegd over geslacht? en hoe weet je dan dat ze ook blijven zitten?



(ik miste net de paar zinnetjes, voor die vrouw zei dat eitjes teruggeplaatst werden…)




Of ze blijven zitten weet je nooit, maar ik begreep uit de woorden van de moeder écht dat ze al wisten dat het 2 meisjes en 1 jongetjes embryo zouden zijn…

@Lune wrote:

Ik oordeel er ook niet over, ik vraag me letterlijk af of dat wel gezond is.

Er zijn vast wel psychologen die daar wel iets over kunnen zeggen, ook al zal dat ook per persoon enorm verschillen :wink: In die zin vraag ik het me af.



Ik kan me niet voorstellen dat ik als ik mijn kinderen zou verliezen nog dusdanig zou functioneren dat ik zonder problemen door een zwangerschap, kraamtijd etc heen zou komen. En dan voor drie baby’s zorgen…Heftig.






Precies, je zegt het zelf al: per persoon zal dat enorm verschillen.

De één kan het wel de ander niet.

En wie vind dat dit gezond is of niet.

Ik vind dat men daar niet over kan oordelen.

Het is een besluit wat ze zelf hebben genomen en het zal vast niet in een opwelling gebeurd zijn lijkt mij.



Ik persoonlijk zou dat ook niet kunnen…denk ik, misschien als je zelf voor deze situatie hebt gestaan, je dan een ander oordeel kan geven. Denk ik…

@Rooike wrote:



Ik vind dat men daar niet over kan oordelen.

Het is een besluit wat ze zelf hebben genomen en het zal vast niet in een opwelling gebeurd zijn lijkt mij.




Nou ja, als je drie maanden na zo’n ongeluk al zwanger bent… neigt wel naar een nogal radicale snelle beslissing op zn zachtst uitgedrukt.



Even voor de gein gegoogled;

http://www.peuteren.nl/afscheid/rouwverwerking.php



Lees vooral de tweede fase van het rouwproces eens…



Dit bevestigd eigenlijk wel mijn gevoel hierbij.

Maar het rouwproces is ook voor iedereen verschillend.

Wij kunnen het snel vinden, maar misschien kijkt zij daar anders tegenaan.



Ik heb het gelezen, kan me daar wel in vinden hoor, maar we kunnen zo niet allemaal denken en voelen.