Kiespijn, en dan voor niks naar het ziekenhuis!

Sjonge wat baal ik. Ik heb sinds vorige week zondag enorme pijn in mijn kies. Er zijn stukjes van af gebroken, dus hij moest getrokken worden.

Ik was helemaal nervues, en heb alle ziekenhuizen in de omgeving afgebeld.

Natuurlijk was er een wachtlijst, en ik kon dan ook pas over 2 maanden terecht.

Mijn tandarts vond dat vervelend, 2 maanden met kiespijn is niet te doen natuurlijk. Dus zij hebben een afspraak geregeld. Gisteren om 9:45 kon ik terecht in het Ikazia ziekenhuis.

Met lood in mijn schoenen, na een slechte nacht, kwam ik in het ziekenhuis aan. En wat blijkt: ik had dus helemaal geen afspraak! Niet in het Ikazia, maar ook niet in een ander ziekenhuis in de omgeving!

Dus of de tandarts, of het Ikazia heeft een fout gemaakt, maar ik stond mooi voor l*l dus in het ziekenhuis.

En ze hadden echt geen plek meer gisteren!

Jullie snappen, ik was not amused…

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:



die zorg ook af ent oe pfpf vervelend hoor meid

:hug: Lief dikke :-*

hoi,





t, is toch te schandalig voor woorden :shock:

dus moet je maar nu 2 maanden met kiespijn lopen???

ik zou wel bij de tandarts even verhaal halen , hoe dat kan er moet toch iemand een fout gemaakt hebben waar jij nu de dupe van bent

ik vraag me weleens af in welk land we wonen.

ook zo dat als je in het weekend terecht moet bij een tandarts dat je 150,- mee moet nemen, als je eens wist dat heel veel mensen dat niet kunnen betalen, dus mensen zitten een heel weekend met tandpijn :evil:



in ieder geval heel veel :hug: met je kies.



gr mel

Owww verrot Steph :cry: een slechte nacht nog steeds pijn en niet eens geholpen. Misschien klinkt het raar maar is er niet ergens zo’n kliniek (je weet wel voor eigenlijk vooral cosmetische meuk met je gebit) die je kan helpen? :think:

Sterkte iig want ik weet hoe vervelend het is. :hug:

Ik kan volgende week vrijdag terecht. Dus nog een weekje met pijn. Maar goed, liever een weekje dan 2 maanden…

Dat scheelt al wel, maar wat frustrerend zeg!

Ben je boos geworden op de tandarts? En wat zei hij?



(Zou trouwens vooraf even checken of de afspraak nu echt staat :wink: )

Nou, ik heb de afspraak nu zelf gemaakt in het ziekenhuis, dus dat zal wel goed komen.

Maar de tandarts werkte niet op vrijdag. Anders hadden we meteen kunnen uitzoeken waar de schoen wrong…

Nou jaaaaaa zeg! :evil:

Ik zou echt woest zijn!

En als je zoveel pijn hebt hoort men je toch even ergens tussen te plaatsen of ben ik nu gek???

Kiespijn is zo erg…bah!

Sterkte hoor meis! :-*

wat een piepstreek zeg :evil:

maar een kies trekken in het zh?

zitten de wortels niet goed ofzo?

mijn tantarts trekt gewoon zelf in de praktijk

of zit de praktijk in het zh dat kan natuurlijk ook :think:



maar die wachtlijsten word je idd ziek van

ik kon inprinciepe ook pas over 2 maanden weer terecht bij mijn tantarts voor dubble wortelkanaal behandeling

maar nu belde de ass of ik maandag al kon komen :dance:

vorige keer was ook al een maand eerder

echt super, want die pijn is gewoon niet te harden

Hey Steph, wat vervelend dat je al zolang met kiespijn loopt :? wat ik me ook afvraag is waarom je tandarts niet zelf trekt, of het moet de verstandskies met kromme wortels zijn?! Is er een foto van gemaakt?

En waar zie je zo tegenop? Ik weet dat er heel veel mensen zijn die zo ongeveer in hun broek doen bij het naar de tandarts gaan voor zulke behandelingen ( inclusief mezelf die tandartsassistente is :think: ) Ik ben voornamelijk een soort van bang voor de verdoving, niet voor de prik/naald maar meer voor het feit dat ik er naar van word, ooit een keer flauwgevallen ( niet gegeten van tevoren ) en daar dus een trauma van overgehouden.

Ik hoop dat het vrijdag een makkie word om hem eruit te halen en dat je snel weer buiten staat meid, succes en sterkte :-*



Liefs Marieke

@jewel wrote:

En als je zoveel pijn hebt hoort men je toch even ergens tussen te plaatsen of ben ik nu gek???


Nee dat doen ze dus niet, of je tandarts moet voor je bellen naar het zkh. Dan kan het misschien wat eerder. Volgens hen is het
gewoon pech als ze met zoveel kiespijn loopt. Desnoods schrijven ze
je zwaardere pijnsyilling voor. Ik heb hier vorig jaar de hele regio rondgebeld (op advies van zkh bij ons in de buurt) en ja hoor ik kon
binnen 4 weken in Rotterdam terecht. Anders moest ik namelijk 2-3
maanden wachten :?

Ja ik ken het, zo loop ik al 7 weken met een rotte en vooral pijnlijke verstandskies die er dringend uit moet. A.s. dinsdag is het eindelijk zover en moet ook toevallig naar het ikazia. Plak er meteen een uurtje winkelen op zuidplein aanvast als de pijn meevalt. :mrgreen:

wat veel mensen met pijnlijke/rotte/losse stukjes etc. kiezen…

Hier ook hoor dus blij te lezen dat ik niet de enige ben.



Ik had gisteren een foto moeten maken maar dat ben ik vergeten :oops:

Woensdag werd ik met kiespijn wakker, gebeld en ik kan dinsdag terecht, maar dan gaan ze alleen kijken…



Stephie, hoeveel ibu heb je al binnen?

@Paschal75 wrote:

@jewel wrote:
En als je zoveel pijn hebt hoort men je toch even ergens tussen te plaatsen of ben ik nu gek???


Nee dat doen ze dus niet, of je tandarts moet voor je bellen naar het zkh. Dan kan het misschien wat eerder. Volgens hen is het
gewoon pech als ze met zoveel kiespijn loopt. Desnoods schrijven ze
je zwaardere pijnsyilling voor. Ik heb hier vorig jaar de hele regio rondgebeld (op advies van zkh bij ons in de buurt) en ja hoor ik kon
binnen 4 weken in Rotterdam terecht. Anders moest ik namelijk 2-3
maanden wachten :?


nou dat kan hier dus wel....
Jeroen had vorige keer een afgebroken kies, dat had de tandarts gedaan.... Ikke gebeld en we konden een dag later al bij de kaakchirurg langs..... Een week later toen de pijn wat was gezakt kon de kies eruit en weer een week later de andere eruit :thumbup:

Ik heb geen idee waarom de tandarts het niet zelf doet. Misschien hebben we wel dezelfde in Vlaardingen Marieke?

Ik kon inderdaad zelf dus pas over 2 maanden terecht, maar door bemoeienis van de tandarts kon ik dus gisteren. Maar ja dan moeten ze het wel goed doen.

Maar goed, hopelijk gaat het vrijdag wel goed!

En ik moet zeggen dat het vandaag meevalt, dus nog geen ibu… :thumbup:

Steph is er geen foto van je kies gemaakt dan? En is het de verstandskies of niet? Anders dan belde ik gewoon de spoeddienst in het weekend hoor, zoveel pijn, laten ze em daar maar trekken.



Ow en ik heb geen tandarts in Vlaardingen, manlief wel, Vugt.



Liefs Marieke

Ja, hij heeft een foto gemaakt. Dus misschien is het wel te ingewikkeld om het zelf te doen. Volgens mijn schoonmoeder doet hij normaal namelijk wel… :think:



Het is geen verstandskies, die ben ik allemaal al kwijt. En ik zie inderdaad tegen de verdoving op, ik ben zooooo slecht in prikken krijgen…

Moet ie er boven of onder uit? Boven gaat namelijk vaak makkelijker en sneller. ( uitzonderingen daar natuurlijk )



Hoop voor je dat het allemaal meevalt, met prikken kan ik je alleen maar adviseren om goed door je neus te ademen en te denken dat het binnen de minuut voorbij is met prikken.



Sterkte meid.



Liefs Marieke

@Marieke1978 wrote:

Moet ie er boven of onder uit? Boven gaat namelijk vaak makkelijker en sneller. ( uitzonderingen daar natuurlijk )


Sssst zeg dat nou niet! :shifty: