%$#^&&**keukenzaak

zoo… misschien kan ik dan eens slapen…



we zijn eergister bij een keukenzaak en daar hebben we alels eens op papier laten zetten hoe en wat we zouden willen met een keuken. Een voorlopige schets laten maken… plus berekening… duizend en een keer gezegd en gevraagd of we nergens aan vast zouden zitten, nee dat zou niet zijn…manlief dus gewoon getekend, en achteraf is er nog een stempel opgedrukt, met betrekking tot de betalingen… dus met de voorwaarden…



blijkt achteraf dat we er dus wel aan vast zitten :wall: we ehbben al gebeld, maar het is zijn woord tegen de onze…



nu kunnen we pas donderdag terug komen om te overleggen hoe we dit samen op gaan lossen :wall: :frowning: :cry: ik kan niet tegen zulke dingen…







misschien dankzij kok dat ik nu wel kan slapen :oops:

Volgens mij kan je toch binnen 7 dagen zoiets laten ontbinden?? Of heb ik het nu mis?



Wel heel gemeen om te zeggen dat jullie nergens aan vast zouden zitten, en dat het toch zo blijkt te zijn.

Aan de andere kant zou ik persoonlijk niet zo snel ergens mijn handtekening op hebben gezet.

Bestaat er niet zoiets als 3 dagen bedenktijd. (weet niet of dat ook voor keukens is). Dan zou ik zeker morgen een aangetekende brief sturen waarin staat dat je af ziet van de koop en zeker niet wachten tot donderdag. Ik begrijp trouwens niet helemaal wat je moet tekenen als je nog niet van plan bent om te kopen. Beetje raar verhaal vind ik.

`t komt misschien erg vreemd over, maar het viel mij dus ook erg rauw op mijn dak!



maar ik denk dat we er wel uitkomen… maar hier is toch het laatste woor dnog niet over gezegd!







ooooh… ik kan zoooo slecht tegen zulke dingen… dit is zooo slecht voor mijn nachtrust!

Ik zou even bellen met de rechtsbijstandwinkel over hoe het inderdaad zit met bedenktijd enzo. Lijkt me stug dat je er niet meer vanaf kan hoor :think:



En als ik alleen informeer en iets voor laat rekenen dan zou ik nooit een handtekening zetten. Lijkt me nergens voor nodig het is tenslotte maar informatie. Zijn gewoon boeven zo te horen :naughty:

Je hebt volgens mij het recht om binnen zoveel dagen van de koop af te zien!



Wat een K*T streek!!!



Maar de volgende keer nooit weer je handtekening zetten hoor!!!

Een handtekening betekend vaak dat je er aan vast zit.

Een handtekening is rechtsgeldig…



En als ze alleen een tekening en een offerte maken hoef je daar nooit voor te tekenen!



Slaap lekker :wink:

wat een goed idee om die ff te bellen morgen, ik ga het morgen direct doen!



anders is het dnek ik ook geen probleem, amar we wilden alleen maar inventariseren, en dat hadden we ook duidelijk aangegeven! :shock: we wilden gewoon eens kijken wat de mogelijkheden waren en wat zoiets dan zou gaan kosten… maar jah…



die rechtsbijstandswinkel is een top idee! :thumbup:

Goh… was dat misschien bij Paul Rouscher? Wij hebben daat ook geinformeerd. Ze hebben een offerte gemaakt en bleven maar door drammen over tekenen en dat de prijs volgende week weer af kom wijken… bla bla bla! We hebben het toen niet gedaan gelukkig want dat huis ging niet door.



Nu was het wel zo dat alles aan de offerte nog kon veranderen en we niet vastzaten aan de artikelen maar alleen het afnemen van producten bij hun. Later toen we in de auto zaten zeiden we ‘we hadden eigenlijk moeten tekenen en dan terug gaan en zeggen dat de keuken niet door kan gaan maar we wel één tegel wilde kopen’.



Ik zou als ik jou was ook even contact opnemen met een rechtswinkel. En anders als gewoon één tegel kopen…

haha. .neeh. .die ene tegel gaat sowieso niet… als we wat willen eranderen kan dat tegen 75 procent van de waade wat we nu hebben, minder mag het niet…



maar te gaat niet om geld, t gaat gewoon om het feit dat we er aan vast zitten, terwij lwe er van tevoren duidelijk hadden gezegd dat we alleen amar wilden inventariseren!





oooh… die ##$%$%%$ handtekeniing! k weet dat we die niet haddne moeten plaatsen… maar we komen er denk ik wel uit met de winkel samen…



maar de verkoper was een zeeeeer gladde! brrrr… wel een goede voor de zaak! als je vanuit dat oogpunt bekijkt!



tis trouwens m.andemakers.

Sorry, maar dit is toch wel bekend dat zaken dit doen, is ook al bij radar enzo geweest. Nooit ergens je handttekening onder zetten wat je NOG niet wilt kopen. Blijft een rotstreek natuurlijk, maar jet zet toch niet ergens je handttekening onder waar je nog over na wilt denken?

Ik hoop voor jullie dat je er uit komt met de zaak, dat zal vast want er is dus al veel over bekend (deze taktiek), vast ook veel over te vinden op het internet.

Wij zijn toen ook wezen kijken voor een keuken. Ze hebben eerst alles in klad gedaan, toen een nieuwe afspraak gemaakt om het origineel te bekijken, zijn nog aanpassingen gedaan. En pas toen wij tevreden waren over de keuken en de prijs, hebben wij een handtekening gezet.



Vind het mbt mijn ervaring vreemd dat er gelijk een handtekening geplaatst moet worden bij een schets.



Ik raad je zeker aan om even te bellen met een rechtshulpwinkel!

k heb gezocht op internet, en deze tacktiek is allom bekend! We kunnen nog wel veranderingen doen in de keuken en echt we gingen er vanuit dat dit allemaal gewoon mogelijk was… lijkt me toch ook erg logisc vanuit hun oogpunt gezine om je naar huis te sturen voor een vervolgafspraak!



maar we komen er wel uit met de winkel zelf! ze hadden al een voorstel edaan…









ben in elk geval mijn agressie kwijt! en heb alles ff geordend!

Ik zou direct een brief aangetekend weg sturen en dan er in zetten dat dit niet de afspaak is en dat je er van afziet wel aangetekend versturen hoor.

Ik blijf me altijd over dit soort zaken verbazen… Ik snap dat niet iedereen even assertief is, dat niet iedereen misschien even sterk in zijn schoenen staat, MAAAAAAAAAAAAAR dan nog zet je toch NOOIT een handtekening? Dat heeft in mijn ogen alles met gezond verstand en logisch nadenken te maken. Ik zet NOOIT mijn handtekening en al helemaal niet bij een verkoper. Die vertrouw ik bij voorbaat al niet (sorry verkopers) :mrgreen:



Konijn, ik bedoel niet specifiek jou hiermee hoor, dus voel je vooral niet aangevallen, maar jij bent (helaas) niet de enige die hiermee te maken heeft natuurlijk…



Ik hoop dat je eruit komt, lijkt me sterk van niet als het eergisteren gebeurd is…

Kijk eens op consuwijzer…





http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Wet_oneerlijke_handelspraktijken


Vanaf 15 oktober 2008 geldt de nieuwe Wet oneerlijke handelspraktijken (OHP).

Deze wet verbiedt aanbieders van producten en diensten om misleidende en agressieve verkooppraktijken toe te passen bij de verkoop aan u als consument.

De regels gelden voor alle producten en diensten. Dus voor de bakker waar u een brood koopt, een bank die u een hypotheek verleent, maar ook voor een fabrikant die reclame maakt voor zijn nieuwe zuinige auto.

Misleidend, agressief of oneerlijk?
In de nieuwe wet staat welke verkoopmethoden misleidend en agressief zijn en dus verboden.

Misleidend
Voorbeelden van misleidende verkooppraktijken:

misleidende reclame maken; in de prijs niet alle bijkomende kosten vermelden, waardoor de totaalprijs onverwacht toch hoger uitvalt; zeggen de laatste toegangskaarten voor het uitverkochte concert te verkopen, terwijl het concert niet uitverkocht blijkt te zijn; u een gratis product aanbieden zonder te vertellen dat er daarna maandelijks vervolgzendingen komen; zeggen aangesloten te zijn bij een keurmerk of een branchevereniging, terwijl dat niet zo is. Ook zijn bedrijven u verplicht vóór de aanschaf van een product of dienst te informeren over alle belangrijke kenmerken van dat product of die dienst. Zoals over de prijs, de eigenschappen en de werking. Dat soort informatie moet volledig en duidelijk zijn, en mag niet worden 'verstopt'. U als consument heeft deze informatie immers nodig om te besluiten iets te kopen. Het weglaten van dit soort belangrijke informatie kan ook misleidend zijn.

Agressief
Voorbeelden van misleidende verkooppraktijken:

vragen om betaling, terugzending of bewaring van een product dat een ondernemer u ongevraagd heeft toegezonden, de indruk wekken dat u het pand niet mag verlaten voordat er een overeenkomst is gesloten, de indruk wekken dat u een prijs hebt gewonnen, terwijl die er niet is, of waarvoor u eerst kosten moet maken. Het gaat erom dat een aanbieder u niet onder druk mag zetten. Bijvoorbeeld door dwang of ongepaste beïnvloeding, waardoor u (mogelijk) tot een aankoopbeslissing komt die u anders niet had genomen.

Dit soort misleidende en agressieve verkooppraktijken zijn vanaf nu dus verboden. Als bedrijven zich niet aan deze regels houden kunnen ze een boete krijgen. Die boete kan worden opgelegd door de toezichthouders op de nieuwe wet: de Consumentenautoriteit en de Autoriteit Financiële Markten (als het gaat om een financieel product).

Wat heeft u als consument aan deze nieuwe regels?
Als consument wordt u beter beschermd tegen oneerlijke verkooppraktijken. Dat soort praktijken zijn zoals gezegd immers vanaf nu expliciet verboden. Bedrijven moeten zich aan dat verbod houden. Doen ze dat niet dan kunnen de Consumentenautoriteit of de AFM optreden. Eerlijke handel wordt daardoor bevorderd. Daar profiteert u als consument van, maar ook die bedrijven die zich wél aan de regels houden.

Als een ondernemer de regels overtreedt kunt u een klacht indienen bij Consuwijzer. Deze klachten worden dan doorgezet naar een van beide toezichthouders: de Consumentenautoriteit of de Autoriteit Financiële Markten (AFM).

Klacht over een oneerlijke handelspraktijk indienen bij ConsuWijzer
Uiteraard kunt u ook zelf bij de ondernemer klagen als u denkt dat men zich niet houdt aan de regels. Meent u door het gedrag van de ondernemer te zijn misleid en heeft u daardoor misschien wel een besluit genomen dat u anders niet zou hebben genomen? Dan kan er sprake zijn van 'dwaling'. In dat geval kunt u de gesloten overeenkomst 'vernietigen'.

Meer informatie op ConsuWijzer over dwaling
Voor meer informatie over welke handelspraktijken verboden of oneerlijk zijn kunt u bellen met Consuwijzer of kijken op de website van de Consumentenautoriteit.

Meer informatie over de Wet oneerlijke handelspraktijken op de website van de Consumentenautoriteit


http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Algemene_voorwaarden

Je kunt ze ook bellen en een klacht indienen.

Suc6!

Ooh ja, schakel desnoods Kassa of Radar in ofzo. Trek alles uit de kast.

zo… wil ik vaak niet zijn :oops:



heb een ander filiaal en we kunnen gewoon voor wat anders gaan, als we maar wl bij hun afnemen! en dat wil ik gerust want et is best een betrouwbaar bedrijf!



alleen over de prijs zei ze wel dat ze niet opeens duizend euro minder konden gaan… maar dat begrijp ik wel!



ik heb ook gewoon niet goed opgelet maar ben meegegaan met de verkoper! gewoon een slim mannetje!

@konijn wrote:

dat wil ik gerust want et is best een betrouwbaar bedrijf!




uh... :eh:
betrouwbaar zou ik ze niet echt willen noemen.

Wil je er nu onderuit of niet?

hey hey,



wat herkenbaar? was het m.andemakers in zwolle toevallig, zo’n gladde kerel? Wuij hebben precies hetzelfde gehad. Heb rechtsbijstand toen nog gebeld, maarwij stonden niet in ons recht zeiden ze daar. moesten 30 % annuleringskosten betalen… :roll:

uiteindelijk een andere keuken gekozen, maar heb er nog steeds een rot gevoel van!

@konijn wrote:

heb een ander filiaal en we kunnen gewoon voor wat anders gaan, als we maar wl bij hun afnemen! en dat wil ik gerust want et is best een betrouwbaar bedrijf!


Ja ik snap dat je op basis van je eigen ervaring en die van internet het een heel BETROUWBAAR bedrijf vindt :shock: :shock: Wie zou dat niet vinden na je eerste post. :think:

Nou succes dan met het uitzoeken van een andere keuken bij je betrouwbare bedrijf. Bedenk wel dat als je pas over een paar maanden beslist het te doen en dan een andere keuken neemt, de prijzen zijn gestegen , de actie over is van bv de apparatuur en en bla bla bla ga zo maar door....

@oessie wrote:

hey hey,



wat herkenbaar? was het m.andemakers in zwolle toevallig, zo’n gladde kerel? Wuij hebben precies hetzelfde gehad. Heb rechtsbijstand toen nog gebeld, maarwij stonden niet in ons recht zeiden ze daar. moesten 30 % annuleringskosten betalen… :roll:

uiteindelijk een andere keuken gekozen, maar heb er nog steeds een rot gevoel van!




weet je zijn naam nog… tis inderdaad dat filiaal!



k heb een ander filliaal gebeld en die gaven aan dat er best nog wel mogelijkheden waren!



ik wil er niet onderuit… want wij ehbben tenslotte zelf die handtekening gezet… dus het is net zo goed een fout van ons! en zij zijn gewoon slimme en gladde verkopers!



maar als we e rniet met hun uitkmoen, gaan we gewoon naar een ander filiaal die aangaf dat eht geen probleem was om te switsen van keuken en merk omda thet wel meer voorkwam als ze thuis waren en bevindingen aan anderen uitlegden dat ze op andere gedachten waren gebracht… volgen jullie mij nog… :oops: