Keuken(kleur) vraagje + nu het resultaat !!

Over een weer komt onze keuken, en twijfelen nog steeds over de kleur op de muur.



Onze keuken gaat wit hoogglans worden, met een zwart aanrechtblad + 25 centimeter hoge achterkant zelfde als het aanrechtblad.



Nu is mijn man gewoon voor wit, maar hij is zoieso van geen risico nemen, dus zijn al onze muren wit/vloer is wit alles is zowat wit hier.



Nu zat ik te denken om de achterwand van de keuken een grijs/zand tint te geven, heel erg licht in ieder geval.



Wat zouden jullie doen, en eventueel een foto van je keuken ?

Het ligt eraan wat je stijl is natuurlijk, maar je keuken klinkt nogal modern / strak, dus dan zou ik er ook een moderne of onopvallende kleur bij nemen.



Eerste wat bij mij te binnenschoot was grijs of zilverig, daarmee is het niet zo wit, maar toch nog strak en net.

Tja, ik ben juist van de contrasten, en zou sneller bij een witte keuken met een zwart blad eerst een rijtje witte tegeltjes doen, en daarboven zwart verven. Lekker gewaagd.

Maar zwart is wel erg donker, dus kun je ook grijs doen, ik vind dat zelf mooier dan wit, iets minder steriel.

Ook het eerste wat mij te binnen schoot is lichtgrijs.

Wij hebben ook een witte keuken, met een zwart granieten blad. Als tegel hebben we een witte grote maat rechthoek, verticaal geplaatst.

Maar achter het gasfornuis en achter de spoelbak hebben we antraciet/ zwart gekleurde tegels (smallere rechthoeken) laten plaatsen. Die zijn ook zwart gevoegd.



Heel mooi totaalbeeld (vinden wij zelf :wink: )!



Succes!

grannygroen…



zo mooi en fris zeker in een keuken



Maar je kunt ook veilig alles wit verven en dan allerlei assecoires in het groen doen.



Zo heb ik hier een greenboard gemaakt. Een grote wissellijst het glas aan de binnenkant appelgroen geverfd en dan weer ingelijst. Als je de lijst van ijzer doet kun je daar magneetjes op hangen en op het glas kun je met een whiteboardmarker schrijven.

Mijn zus heeft een strakke witte hoogglans keuken en heeft de muur achter het aanrechtblad grijs geverfd. Het is een soort van betonkleur. Heel erg mooi. Hun aanrechtblad is zwart. Ik zou niet voor helemaal wit gaan denk ik. Klinkt heel steriel.

Als je tegels ook al wit zijn en de keuken ook wit wordt dan zou mijn voorkeur niet naar witte muren gaan…



Even gezocht bij Google afbeeldingen onder ‘keuken wit hoogglans’ en dan kom je wel leuke kleurige plaatjes tegen, o.a.:

Hoi Romata



Jouw keuken klinkt als de keuken in ons vorige huis (wel door onszelf uitgezocht overigens). Wij hebben er ook voor gekozen om een kleurtje op de muur te zetten. Wit is toch nooit precies wit en dat vonden wij een te groot risico met wit hoogglans. Wij hebben gekozen voor een grijs/beige tint (Flxa Clr Lcl Monaco. Dezelfde kleur hebben we ook op de muur tegenover de keuken gedaan waardoor het mooi een geheel werd.

Zie de foto’s!



Gr. Ellentje

Ik vind juist een opvallende kleur zoals op de groene op de foto van Sassie mooi bij een strakke witte keuken. Grijs en beige is dan een beetje saai.

@ ellentje; Zo dat is nog eens een mooi geheel zeg :thumbup: :inlove:

vind ik echt helemaal mooi :inlove:



Romata, ik zou die kleuren combinatie kiezen die ellentje zo heeft, maar moet er wel bij zeggen dat ik dus niet zo van groen rood in een keuke houd :shifty:

Hoi Melanie



Thanx voor je berichtje. Leuk om te horen! De kopers van ons huis waren ook dolenthousiast over de keuken. Geloof dat die uiteindelijk wel de doorslag heeft gegeven. In ons nieuwe huis gaan we het weer net zo doen. Ik vind die knalkleuren heel erg gaaf, maar niet in mijn eigen huis. Houd meer van een wat rustiger geheel.



Groetjes,

Ellentje

@Ellentje wrote:

Hoi Melanie



Thanx voor je berichtje. Leuk om te horen! De kopers van ons huis waren ook dolenthousiast over de keuken. Geloof dat die uiteindelijk wel de doorslag heeft gegeven. In ons nieuwe huis gaan we het weer net zo doen. Ik vind die knalkleuren heel erg gaaf, maar niet in mijn eigen huis. Houd meer van een wat rustiger geheel.



Groetjes,

Ellentje




Dat geloof ik graag zeg, hij is ook echt heel mooi ook :thumbup:



Ik hou meer van rustige kleuren inderdaad, zand /bruin/creme enz

Wij hebben ook een witte hoogglans keuken en hebben hem laten plaatsen tegen een muur die Histor Loom is (spuitwerk). Aan de ander kant hebben we een muur appelgroen gemaakt en daar het andere deel van de keuken tegenaan. Maar ik zou dus nooit zo’n felle kleur achter het hoofddeel van de keuken doen, dat is ook nog eens lastig over te schilderen.





Dit was net na het plaatsen, de vloer zat er nog niet eens in zie ik. Inmiddels hebben we een glasplaat tegen de muur over heel de lengte (ipv tegeltjes)





hier ook wit, ook het blad en stukje op d emuur, darboven alles wit. Het is makkelijk in onderhoud, sausen erzo overheen. Ik vind het ideaal.

Groen of een andere felle kleur daar hou ik niet zo van. Vind het mooi om te zien bij een ander maar niet in mijn keuken. Denk dat ik het al heel snel beu zou zijn.



Ellentje: Mooi zeg die kleur, mijn man zei het ook direct.

Maar wij zoeken wel een verf die afwasbaar is, een speciale coating. was dat bij jullie ook toevallig, want weet niet of ze zo’n speciale verf bij Flexa hebben.



Onze lange muur in de woonkamer willen we uiteindelijk ook een kleur geven, in ieder geval het onderste deel van de muur.



Keuken gaat indd strak/modern worden. Krijgen geen kastjes boven, maar een klepkast, dus het is best een flink stuk muur dat je ziet.

Hoi Romata



Die twee kasten van ons, zijn ook klepkasten (maar dan hele grote!).

Wij hebben de muur achter het aanrecht gewoon laten stucen en daarna met afwasbare latex geverfd. Hebben gekozen voor een extra zware kwaliteit. Als er vlekken op zaten, konden we daar gewoon met een natte doek overheen. Vetvlekken waren lastiger te verwijderen als je het niet meteen deed.



Ben heel benieuwd hoe het eindresultaat gaat worden straks. Wel een fotootje posten hier hoor!



Gr. Ellentje

Wij hebben een witte keuken (geen hoogglans) en een zwart granieten aanrechtblad en smetplint. De muren zijn gewoon behangen met hetzelfde behang als de rest van de woonkamer en boven de smetplint komt aan de kookkant een glasplaat (melkglas). Tegen de andere muur hebben we nog een blok staan met de oven en de magnetron en daarvan zijn de zijkanten zwart.

Het is de kleur van Ellentje geworden, vandaag voor de 1ste x geverfd ziet er al erg mooi uit :inlove: . Ga het morgen nog een x verven.

Wij hebben helemaal geen tegels of iets maar hebben onze muren in de keuken na het gewone verven behandeld een soort transparante lak/coating die ook op trappen gebruikt kan worden… Is ook goed af te wassen. Beetje chemisch goedje, maar prima spul!



Doe je nog een fotootje van het eindresultaat? :smiley: