kerstmuziek

lekker onzinnig en onder het motto nutteloze info delen:



op dit moment hoor ik op radio 3 alweer het eerste kerstnummer van dit jaar:

“last christmas” van wham



Beetje vroeg :eh:

:dance: Nee geweldig ! Ben gek op al die kerstnummers, gezellig !

ja ik zat ook in twijfel hoor wat ik ervan vond haha, vind het ook heerlijk die kerstmuziek, maar heb toch wel het principe dat de kerstman pas mag komen als de sint het land weer verlaten heeft :roll:

En dan mag ik los met alle kerstmuziek en aankleding in huis!!! :lol:

Vind ik ook wel weer hoor, eerst even de sint zijn gang laten gaan en dat vind ik ook heel leuk…maar ik vind die kersttijd ook zo gezellig ! :smiley:

Eerst Sint en als die weer terug naar Spanje is, DAN PAS KERST! :dance:

6 december begint het hier… een kerstboom zien te bemachtigen, kerstmuziekzender op, en de hele huiskamer versieren… maar pas nadat sint is geweest…

De kerst hier in huis komt ook pas na de sint, direct erna :mrgreen: Maar kersmuziek luisteren nu…ach moet kunnen vind ik hoor. Al staan hier nu wel voornamelijk de sinterklaas cd’s op

Eerst sinterklaas en dan de kerst,



Ik had vorig jaar 2 bomen omdat de ene al uitgedroogt was voor de kerst :oops:

een voordeel ik heb hem gratis omdat we de kerstbomen man van stroom voorzien :wink: en na afloop komen ze nog altijd wat brengen :thumbup:





Nu eest sinterklaas liederen :thumbup:

hier pas na 6 dec want dan komt de sint nog hier langs haha



Maar ik vind kerst wel veel leuker en gezelliger dan sinterklaas.

Huis versieren doe ik niet aan, kerstboom ook niet (allergie)

Maar vind het wel gewoon heel gezellig :smiley:



En ik vind het dan erg leuk om te knutselen op mijn werk.



Maar nu al kerstliedjes? nee haha, klopt niet :wink:

@Mutsie86 wrote:

hier pas na 6 dec want dan komt de sint nog hier langs haha



Maar ik vind kerst wel veel leuker en gezelliger dan sinterklaas.

Huis versieren doe ik niet aan, kerstboom ook niet (allergie)

Maar vind het wel gewoon heel gezellig :smiley:



En ik vind het dan erg leuk om te knutselen op mijn werk.



Maar nu al kerstliedjes? nee haha, klopt niet :wink:






Je kunt ook een nepboom neerzetten :wink:

ow ik lees het al dat ik niet de enige ben met het standpunt, de kerstman als de sint het land uit is, maar waarom zouden dan toch al die tuincentra nu al zo’n goede zaken doen met kerstspullen :roll:

@femmie wrote:

ow ik lees het al dat ik niet de enige ben met het standpunt, de kerstman als de sint het land uit is, maar waarom zouden dan toch al die tuincentra nu al zo’n goede zaken doen met kerstspullen :roll:




Omdat mensen toch al wel voor de kerst de kerstspullen kopen denk ik, dan kun je het na de sint meteen gezellig maken :mrgreen: Ik wou dit jaar andere kerstversiering, die heb ik nu dus ook al in huis gehaald…anders is al het mooie straks misschien weg. Ik versier het huis nog niet, maar de spullen in huis halen moet kunnen vind ik.

Eerst Sint, dan kerst, maar op 6 december wordt hier wel meteen de kerstboom gezet en de kerstmuziekzender opgezocht :wink:

@Janet76 wrote:

@femmie wrote:
ow ik lees het al dat ik niet de enige ben met het standpunt, de kerstman als de sint het land uit is, maar waarom zouden dan toch al die tuincentra nu al zo’n goede zaken doen met kerstspullen :roll:




Omdat mensen toch al wel voor de kerst de kerstspullen kopen denk ik, dan kun je het na de sint meteen gezellig maken :mrgreen: Ik wou dit jaar andere kerstversiering, die heb ik nu dus ook al in huis gehaald…anders is al het mooie straks misschien weg. Ik versier het huis nog niet, maar de spullen in huis halen moet kunnen vind ik.


ja en dat noemen ze nu commercie :?

je haalt het nu omdat straks het leuke weg is en zo doet iedereen het waardoor het steeds vroeger in de winkel komt te liggen. Mensen kopen het en zien later weer wat anders en kopen dat ook enz.

Ik hou me aan mijn principes en koop pas na 6 dec, maar verder vind ik het ook erg duur en koop vaak in de uitverkoop voor het vlgd jaar :silenced:

@melanie wrote:

@Mutsie86 wrote:
hier pas na 6 dec want dan komt de sint nog hier langs haha



Maar ik vind kerst wel veel leuker en gezelliger dan sinterklaas.

Huis versieren doe ik niet aan, kerstboom ook niet (allergie)

Maar vind het wel gewoon heel gezellig :smiley:



En ik vind het dan erg leuk om te knutselen op mijn werk.



Maar nu al kerstliedjes? nee haha, klopt niet :wink:






Je kunt ook een nepboom neerzetten :wink:




Weet ik, maar dat vind ik toch wel zo afgruwelijk lelijk :silenced:

@femmie wrote:

@Janet76 wrote:
@femmie wrote:
ow ik lees het al dat ik niet de enige ben met het standpunt, de kerstman als de sint het land uit is, maar waarom zouden dan toch al die tuincentra nu al zo’n goede zaken doen met kerstspullen :roll:




Omdat mensen toch al wel voor de kerst de kerstspullen kopen denk ik, dan kun je het na de sint meteen gezellig maken :mrgreen: Ik wou dit jaar andere kerstversiering, die heb ik nu dus ook al in huis gehaald…anders is al het mooie straks misschien weg. Ik versier het huis nog niet, maar de spullen in huis halen moet kunnen vind ik.


ja en dat noemen ze nu commercie :?

je haalt het nu omdat straks het leuke weg is en zo doet iedereen het waardoor het steeds vroeger in de winkel komt te liggen. Mensen kopen het en zien later weer wat anders en kopen dat ook enz.

Ik hou me aan mijn principes en koop pas na 6 dec, maar verder vind ik het ook erg duur en koop vaak in de uitverkoop voor het vlgd jaar :silenced:




Ik koop trouwens ook niet ieder jaar nieuwe kersversiering, alleen dit jaar wou ik weer eens wat anders. Iedere jaar wat nieuws wordt me te duur hoor. Doen jullie dat wel ? Iedere jaar nieuwe versiering kopen ?

Hoi,



Ik koop ook niet elk jaar wat anders hoor, ik heb bruin met champagne en rose.

en dit jaar wordt het jawel … rose :inlove:





Bij intratuin was er op een speciale koopavondt 20% korting, ik ben ook geweest maar dan voor de dierenvoer :mrgreen: zat ook 20% op :angel:

heb welgeteld 2 stikkervelletjes.

maar er liepen mensen met hun kar afgeladen, met die huisjes



gr melanie

6 weken voor kerst begint toch ADVENT



uitleg ADVENTAdvent

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Ga naar: navigatie, zoeken



vier adventkaarsenDe Advent is in het christendom de benaming voor de periode voor Kerstmis. De naam advent komt van het Latijnse woord adventus, dat komst betekent. In de adventsperiode bereiden christenen zich voor op het kerstfeest, en wordt de komst en de wederkomst van Jezus herdacht.



Het Liturgisch jaar begint met de Advent. De Advent begint altijd op de zondag die valt tussen 27 november en 3 december en eindigt op 24 december bij het avondgebed. Hierdoor is de lengte van de adventsperiode verschillend, maar telt de advent altijd 4 zondagen:



1e zondag: Levavi

2e zondag: Populus Sion

3e zondag: Gaudete

4e zondag: Rorate.

De advent begint bij Oosters-orthodoxe Kerken een week eerder en telt 40 dagen (15 november).



In huizen en kerken wordt de advent symbolisch zichtbaar gemaakt door een kaarsenstandaard of een adventskrans waarop vier kaarsen staan. Elke zondag wordt een extra kaars aangestoken. Op de laatste zondag voor kerst branden dan alle kaarsen.



Tijdens de adventsperiode wordt in kerken gebruik gemaakt van de liturgische kleur paars, de kleur van boete en inkeer. Alleen op de derde zondag van advent, Gaudete, kan de kleur roze gebruikt worden daar waar dit gebruikelijk is, om het feestelijke karakter van deze zondag weer te geven.





[bewerk] Adventskalender

Thuis wordt in sommige streken een adventskalender gebruikt, die gewoonlijk start vanaf 1 december. Vaak bevat die voor elke dag een doosje of een luikje, waarvan er elke dag ééntje mag worden geopend door de kinderen.






dus vanaf morgen mag het al… :wink:



ben niet gelovig…wel een kerstfan :mrgreen:

maar mag van lievie niet eerder dan 6 dec beginnen… :thumbdown:

ik heb helemaal niets met s’klaas…vind het vreselijk…



kerstmarkten :inlove:

kerstmuziek :inlove:

heerlijk helemaal mijn ding :inlove:



en kijk mijn banner :inlove:

@colle wrote:

6 weken voor kerst begint toch ADVENT



uitleg ADVENTAdvent

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Ga naar: navigatie, zoeken



vier adventkaarsenDe Advent is in het christendom de benaming voor de periode voor Kerstmis. De naam advent komt van het Latijnse woord adventus, dat komst betekent. In de adventsperiode bereiden christenen zich voor op het kerstfeest, en wordt de komst en de wederkomst van jeeee herdacht.



Het Liturgisch jaar begint met de Advent. De Advent begint altijd op de zondag die valt tussen 27 november en 3 december en eindigt op 24 december bij het avondgebed. Hierdoor is de lengte van de adventsperiode verschillend, maar telt de advent altijd 4 zondagen:



1e zondag: Levavi

2e zondag: Populus Sion

3e zondag: Gaudete

4e zondag: Rorate.

De advent begint bij Oosters-orthodoxe Kerken een week eerder en telt 40 dagen (15 november).



In huizen en kerken wordt de advent symbolisch zichtbaar gemaakt door een kaarsenstandaard of een adventskrans waarop vier kaarsen staan. Elke zondag wordt een extra kaars aangestoken. Op de laatste zondag voor kerst branden dan alle kaarsen.



Tijdens de adventsperiode wordt in kerken gebruik gemaakt van de liturgische kleur paars, de kleur van boete en inkeer. Alleen op de derde zondag van advent, Gaudete, kan de kleur roze gebruikt worden daar waar dit gebruikelijk is, om het feestelijke karakter van deze zondag weer te geven.





[bewerk] Adventskalender

Thuis wordt in sommige streken een adventskalender gebruikt, die gewoonlijk start vanaf 1 december. Vaak bevat die voor elke dag een doosje of een luikje, waarvan er elke dag ééntje mag worden geopend door de kinderen.






dus vanaf morgen mag het al… :wink:



ben niet gelovig…wel een kerstfan :mrgreen:

maar mag van lievie niet eerder dan 6 dec beginnen… :thumbdown:

ik heb helemaal niets met s’klaas…vind het vreselijk…



kerstmarkten :inlove:

kerstmuziek :inlove:

heerlijk helemaal mijn ding :inlove:



en kijk mijn banner :inlove:




O een kerstkindje dat zou leuk zijn !!! :inlove:

Wat laat…

Meestal hoor je Last Christmas al na de zomervakantie :mrgreen: