heb sinds vandaag een hele maand vrij van mijn werk en we willen graag paar leuke dingen gaan doen…
wil ook al heel lang eens naar een kerstmarkt maar welke is nou de moeite waard?
had al op een site gekeken over de plaatsen waar kerstmarkten zijn
maar ja geen idee welke nou leuk is
iemand misschien tips?
oberhausen
Ja, of Aken. Valkenburg is ook leuk, wel erg toeristisch.
Lekker zeg, een hele maand vrij Geniet ervan!
Wij gaan naar Deventer dit jaar voor het eerst
Mijn voorkeur gaat altijd naar de Duitse variant (en dan het liefst 's avonds). Oberhausen en Aken zijn allebei leuk :thumbup:
oberhausen is nog best te doen zie ik
maar mijn man opperde net al op om te kijken of we ergens in de buurt in een huisje kunnen :inlove:
ga even kijken
Altijd leuk :thumbup: :mrgreen:
Het valt niet binnen de maand dat je vrij bent maar wel erg leuk en gezellig:
Het Dickensfestijn in Deventer op 18 en 19 december! http://www.dickensfestijn.nl/
Het staat ook op de site maar het festijn wordt jaarlijks bezocht door ruim 160.000 bezoekers dus vaak is er een aardige wachtrij om het Bergkwartier, waar alles zich afspeelt, in te mogen dus zorg dat je lekkere warme kleding aan hebt!
Vorig jaar ben ik zelf geweest en toen sneeuwde het waardoor het heerlijk rustig was halverwege de middag en juist de sneeuw maakte het extra gezellig
Ik vond overigens de kerstmarkt zelf niet echt groot of spectaculair dus als het puur daar om gaat zou ik voor wat anders gaan.
@poeizie wrote:
oberhausen is nog best te doen zie ik
maar mijn man opperde net al op om te kijken of we ergens in de buurt in een huisje kunnen :inlove:
ga even kijken
wat heeft jouw man toch een vervelende ingevingen zeg :lol:
Lijkt mij ook altijd nog een keer leuke zo’n echte duitse kerstmarkt… om 1 of andere reden trekt me dat meer als eentje in NL. Waarom?! zou het echt niet weten, want verder heb ik weinig met Dtsl als uitjes bestemming.
Ben benieuwd welke het uiteindelijk gaat worden EN hoe je het vond :thumbup:
keulen. hele relaxte stad en verspreid over 4 of 5 locaties zijn kerstmarkten. was echt super leuk daar.
Dit jaar ga ik samen met m’n vriendin naar Oberhausen .
2 jaar geleden zijn we naar Dusseldorf geweest en dat was ook erg leuk. Daar zit een hele grote winkel vergelijkbaar met de bijenkorf dus als je de kerstmarkt niet leuk vind dan kun je makkelijk de hele dag daar rond brengen :mrgreen:
leuke tips allemaal…
ik weet niet maar ergens heb ik weer zo’n zin in al die gezellige lichtjes
Ben er nog nooit geweest (wel in die grot, maar nog nooit met de kerstmarkt), maar de kerstmarkt in de gemeentegrot in Valkenburg lijkt mij erg leuk.
DUSSELDORF :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:
(gingen wij voor de kinderen altijd heen! Lekker 3 dagen! Met de ICE :thumbup: )
Berlijn moet ook super zijn (meer dan 40 Kerstmarkten!)
oberhausen! Wij gaan dit jaar ook weer! Leuk!!
we zijn eens gaan snuffelen en denken naar oberhausen te gaan
heb er echt heel veel zin in hoor :dance:
Daar heb je ook een heel groot en mooi overdekt winkelcentrum :thumbup:
Veel plezier :mrgreen:
Ik ben ook een kerstmarkt-fan!! Wij gaan elk jaar!
Helaas zit het er dit jaar niet in, maar gelukkig heeft dat een mooie reden… :inlove:
Nederland heeft verschillende kleine gezellige kerstmarktjes zoals in Gouda en in Dodrecht. En natuurlijk de groteren in Maastricht en Valkenburg.
Afgelopen jaar ben ik naar Brussel geweest, was ook erg leuk en gezellig. Hebben ze ook een schaatsbaan en reuzenrad enzo.
Maar persoonlijk vind ik de kerstmarkten in Duitsland altijd nog het meest sfeervol. Keulen is groot en leuk, maar 2 minder bekende zijn Dortmund en Munster en deze vond ik ook echt geweldig!! Zo heeft Dortmund bijvoorbeeld een ontzettend gezellig plein met een hele grote kerstboom en is Munster erg sfeervol en is naast de kerstmarkt de stad ook gewoon echt mooi! :inlove:
Ben benieuwd waar je heen gaat en hoe het bevalt. Veel plezier!
Ik ben trouwens 2 jaar terug ook naar de winterefteling geweest; heel wat anders, maar dat vond ik ook heel sfeervol!
Oberhausen is leuk, maar Münster is ook HEUL gezellig! Ben in beiden geweest en vind zelf Münster wat minder massaal en wat meer kneuterig… :shifty: