Kerstkaarten

Ik verstuur er dit jaar ook weinig… Kaartjes naar belgië versturen kost 72 ct per postzegel… Voor mijn hele familie en vrienden ben ik dan zo al 20 euro kwijt aan postzegels. En dan de Nederlanders nog… Dat is geld wat we deze keer niet kunnen missen, door allemaal tegenslagen van de laatste tijd. Van de kaartjes die ik wel stuur, zet ik bij sommige mensen er een wens in en bij anderen gewoon onze namen.

Vind het raar als mensen denken “stuur dan niets”. Vraag me af of er mensen zijn die zo denken over de kaartjes die wij sturen. Dan krijg ik idd de neiging om daar maar niks te sturen :roll: Het gaat er toch om dat je aan iemand denkt, niet wat voor boekwerk je erop schrijft :shifty: :?

Ik ben blij met elk kerstkaartje die ik krijg :lol:

@Vicky wrote:

Ik verstuur er dit jaar ook weinig… Kaartjes naar belgië versturen kost 72 ct per postzegel… Voor mijn hele familie en vrienden ben ik dan zo al 20 euro kwijt aan postzegels. En dan de Nederlanders nog… Dat is geld wat we deze keer niet kunnen missen, door allemaal tegenslagen van de laatste tijd. Van de kaartjes die ik wel stuur, zet ik bij sommige mensen er een wens in en bij anderen gewoon onze namen.

Vind het raar als mensen denken “stuur dan niets”. Vraag me af of er mensen zijn die zo denken over de kaartjes die wij sturen. Dan krijg ik idd de neiging om daar maar niks te sturen :roll: Het gaat er toch om dat je aan iemand denkt, niet wat voor boekwerk je erop schrijft :shifty: :?

72 Cent joh voor een kaartje, dat is best veel… Ik stuur er ieder jaar een jaar 1 naar belgië naar het dierenasiel, heb er 2 extra postzegels bijgedaan :wink:

maar mensen nemen de moeite om je een kaartje te sturen , dat vind ik al leuk :thumbup:

@Vicky wrote:

TJa ik vind kerstkaartjes sturen vaak zo'n iets wat 'moet'.

Dus als ik een kaartje met alleen een naam krijg omdat ik nu eenmaal op de lijst sta dan heb ik liever niets.

Ik vind niet dat men dan aan mij denkt. Maar meer: oh ja, Lous moeten we er ook nog een sturen klaar. En dan is het denken aan mij klaar.

Krijg ik een kaartje met een persoonlijk nootje vind ik dat veel bijzonderder. Dan weet ik zeker dat die mensen ECHT aan mij hebben gedacht. NIet alleen, oh Lous moeten er ook nog een sturen, maar oh ja Lous, wat hebben zij allemaal mee gemaakt dit jaar. Wat is het een leuke (of stomme natuurlijk) vriendin etc.

Dit is mijn interpretatie van kaartjes met alleen naam he.
Ik zeg niet dat mensen dan niet echt aan mij hebben gedacht, dat weet ik niet. Maar dit is wel hoe het voor mij voelt.

@Madre wrote:

Alsof het iets is wat moet…stuur dan niets…

Denk je dat dan ook als je een kaartje ontvangt met enkel de namen erop?

In deze tijd waarin alles per email etc gaat, vind ik het sowieso leuk om een kaartje te sturen met kerst. Een teken dat je aan ze denkt, ik zet er bij sommige wel iets in, bij die mensen die iets bijzonders te wachten staat volgend jaar bijv. Maar over hetalgemeen alleen onze namen. Stuur door het jaar heen wel vaker zomaar een kaartje als we mensen weinig zien, even een teken dat we ze niet vergeten zijn.

het is geen moetje, maar heb die mensen waar ik alleen de namen op schrijf op de kaart, gewoon niets meer te melden dan een fijne kerst en goed nieuwjaar, maar wil niet zeggen dat het ongemeend is of i.d.

maar om dan meteen te zeggen dat je dan beter niets kan sturen, vind ik gek.

aanvulling, het is ook niet zo dat wij een lijst hebben met wie we een kaartje moeten sturen. Ik stuur enkel mensen aan wie ik ook echt een kaart wil sturen. Dus niet omdat het voor mijn gevoel moet.

We sturen er ongeveer 20 hier. Zou er wel 60 kunnen sturen als het inderdaad een moetje zou zijn

@jet wrote:

@Madre wrote:
Alsof het iets is wat moet…stuur dan niets…

Denk je dat dan ook als je een kaartje ontvangt met enkel de namen erop?

Huh?
Natuurlijk denk ik dat ook dan. Ik krijg altijd minstens 10 kaarten met alleen de naam erop. Waarschijnlijk hecht ik minder waarde aan het krijgen van kerstkaarten dan jullie ofzo.
Ik heb er nu 2. Een met alleen een naam er op en een van mijn beste vriendin in Nieuw Zeeland.
Ik krijg er niet tientallen. Maar ik stuur er ook dus niet tientallen.

Ik stuur aan de mensen die ik een warm hart toedraag. Mensen die ik echt belangrijk vind, waar ik echt even bij stil heb gestaan en dat schrijf ik ook op de kaart.

Niet aan de oom van de zoon van de dochter van de slager.
Of sowieso aan familieleden die ik amper zie. Contacten moet je goed onderhouden als je dat fijn vind. Als je de rest van het jaar niets laat horen omdat je dat niet belangrijk genoeg vind, dan ook met kerst niet toch?

Maar dat ben ik dus. :D

No harm done. Doe vooral wat jullie fijn vinden. Blijkbaar vinden jullie het ook heel fijn om kaarten te krijgen met alleen een naam erop. Prima toch?

Ik vind het eigenlijk niet netjes om kerstkaarten digitaal te versturen, per email bedoel ik dan. Voor vage vrienden en kennissen misschien wel, maar voor familie en vrienden niet.

Ik stuur altijd een kerstkaart naar al onze ooms en tantes waarmee we nog contact hebben, ook al is dit alleen op verjaardagen of feesten.

Verder stuur ik kerstkaarten naar nichtjes en neefjes waarmee ik regelmatig contact heb en naar onze goede vrienden.

We hebben grote familie (mijn vader heeft 9 broers/zussen en mijn moeder 13 broers/zussen) en mijn man ook een redelijk grote familie.

Ik denk dat we totaal 40 a 50 kaarten versturen, omdat we dus niet met iedereen (meer) contact hebben.

Moet eigenlijk een beetje :mrgreen: want de kaartjes die ik (weleens) van je heb gekregen Lous, stond alleen de 4 M-en op :mrgreen: verder niets :mrgreen:

Wij doen sinds vorig jaar een kaart met foto, met achterop een gedrukte tekst. Soms schrijf ik daar nog iets persoonlijks bij, bij sommige laat ik hem zoals hij is.

Kaartjes via de mail vind ik ook not-done en eerlijk gezegd als ik bijv op hyves al een mailtje krijg met als onderwerp “kerstkaart” of iets in die richting dan open ik hem niet eens. :shifty: Dat wis ik gewoon. Dat heeft niks meer met kaartjes sturen te maken!

@victoria wrote:

Moet eigenlijk een beetje :mrgreen: want de kaartjes die ik (weleens) van je heb gekregen Lous, stond alleen de 4 M-en op :mrgreen: verder niets :mrgreen:

Tja Vic, dit kan nu wel een persoonlijk worden, maar misschien kan je er ook bij zeggen dat ik ook persoonlijke noten heb bijgevoegd aan bv het kaartje van vorig jaar?

Vind het niet echt iets om hier te posten maar goed. Dat ben ik. Voelt een beetje alsof je mij expres voor lul zet.

Blijkbaar doe ik waar ik een hekel aan heb ook wel eens. . Misschien moet ik dan ook maar niets sturen.

Ik wil je helemaal niet voor l*l zetten :hug: maar ook jij zet toch weleens alleen jullie namen onder een kaart, en die is dan toch ook gemeend :think:

@victoria wrote:

Ik wil je helemaal niet voor ll zetten :hug: maar ook jij zet toch weleens alleen jullie namen onder een kaart, en die is dan toch ook gemeend :think:

Ik stuur kaarten naar mensen die ik echt een kaart wil sturen.

Ik geloof je als je zegt dat ik een keer alleen de namen heb geschreven, maar ik heb je bv ook kaarten geschreven met teksten recht uit mijn hart. Die rekenen extra vind ik… :inlove:

:-

Als mensen digitaal een kaartje sturen, vind ik dat net zo

fijn dan als ze dat per post doen, en ben ook blij met alleen hun naam.

Dan hebben ze toch aan je gedacht, dus ik vind het erg ondankbaar om dan te zeggen: stuur dan niets… :oops:

@Madre wrote:

@victoria wrote:
Ik wil je helemaal niet voor ll zetten :hug: maar ook jij zet toch weleens alleen jullie namen onder een kaart, en die is dan toch ook gemeend :think:

Ik stuur kaarten naar mensen die ik echt een kaart wil sturen.

Ik geloof je als je zegt dat ik een keer alleen de namen heb geschreven, maar ik heb je bv ook kaarten geschreven met teksten recht uit mijn hart. Die rekenen extra vind ik… :inlove:

:-

Dat weet ik toch :mrgreen: :-*

@Vicky wrote:

Weet je wat ik dan zou doen!

Ik zou een paar mensen een kaartje sturen.

Beter een paar mensen een lieve boodschap sturen dan helemaal niemand :hug:

Eigenlijk neem ik mij ieder jaar voor geen kerstkaarten te sturen…

Ikwil de mensen die be,langrijk zijn liever persoonlijk spreken of iets moois geven. Toch begin ik er meestal wel aan als de eerste kaarten binnen komen. dAn vind ik het toch weer leuk om ze te krijgen en denk ik : de ander vind het vast ook leuk ze te krijgen 8)

Ook omdat je van andere mensen anders een scheef gezciht krijg (schoonfamilie).

@victoria wrote:

@Vicky wrote:

Weet je wat ik dan zou doen!

Ik zou een paar mensen een kaartje sturen.

Beter een paar mensen een lieve boodschap sturen dan helemaal niemand :hug:

Dat zeg ik toch :think:

Ik lees echt slecht vanavond :oops: sorry :oops:

Ik ga maar op de bank liggen :oops:

ik doe er soms wel aan, en sommige jaren heb ik er geen zin in, of soms stuur ik gewoon alleen een handje vol mensen een briefje. Leuker vind ik om gewoon door het jaar heen af en toe post te sturen naar mensen. (maar goed, ik ben ook maar een mens, en ook hier komt dat er natuurlijk niet echt van).

Maar (ook) ik heb niet zo veel met voorgedrukte kerstkaarten met de naam er op, en dat was het. Niet dat het me te min is of zo, maar het doet me gewoon niet zo veel om zoiets te ontvangen…

En ik ben geloof ik ook de enige op kok die niks heeft met al die kerstkaarten met foto’s van eigen kinderen erop :shifty:

@fiep klophout wrote:

ik doe er soms wel aan, en sommige jaren heb ik er geen zin in, of soms stuur ik gewoon alleen een handje vol mensen een briefje. Leuker vind ik om gewoon door het jaar heen af en toe post te sturen naar mensen. (maar goed, ik ben ook maar een mens, en ook hier komt dat er natuurlijk niet echt van).

Maar (ook) ik heb niet zo veel met voorgedrukte kerstkaarten met de naam er op, en dat was het. Niet dat het me te min is of zo, maar het doet me gewoon niet zo veel om zoiets te ontvangen…

En ik ben geloof ik ook de enige op kok die niks heeft met al die kerstkaarten met foto’s van eigen kinderen erop :shifty:

Haha neuh dat is ook niet echt mijn ding…