Hallo,
Ik ben met de kerstkaarten bezig, :lol: en vraag me zo af: :mrgreen:
Sturen jullie kaarten,…
gewoon met de post, of online… maak je zelf je kaarten dan wel met de hand of digitaal, met een persoonlijkteintje, bijv door fotos ? Of koop je ze in de winkel…
Heb je voor de 1 een speciale en voor anderen niet?
Met welke gedachte stuur je ze? Omdat het er bij hoort of met een bepaalt gevoel of met een speciale wens.
Zet je er alleen je naam in als afzender , of schrijf je er zelf een persoonlijke tekst in …
voor ieder wat anders , aan diegene , of als gezin gericht of iedereen het zelfde uit bijv makkelijkheid.
Vind je het leuk met kerstkaarten bezig te zijn of een must en blij als het voor bij is?
T lijkt me leuk te lezen hoe anderen er in staan …
ik ben met kerstkaarten bezig
stuur naar familie en vrienden
soms zet ik er wat in en soms alleen naam erin
Ik vind het wel een beetje een must.
Heb er elk jaar weer geen zin in, om ze te schrijven en alle adressen schrijven.
Maar ik vind het wel leuk als ik heel veel kerstkaarten thuis op kan hangen,dus blijf het wel doen.
Voor mensen waar ik echt dichtbij sta, wordt het een persoonlijk tekstje, voor de rest gewoon onze namen en klaar.
Koop ze wel gewoon in de winkel, en het liefst zo goedkoop mogelijk. Maar ze moeten wel een beetje leuk zijn.
Moet er onderhand maar eens mee beginnen geloof ik he.
Meestal denk ik er pas zo kort van tevoren aan dat ze pas na de kerst aankomen, maar dat is natuurlijk niet leuk voor de ontvanger.
En ik ben ook niet meer zo, dat als ik van die en die een kaartje heb gehad, dat ik dan ook per se aan die en die terugstuur.
Dat maakt het denk ik zo’n verplichting, maar ooms en tantes die ik al jaren niet meer heb gezien en gesproken, stuur ik niet meer.
Meestal koop ik stomme standaard kaartjes maar ik schrijf er altijd iets persoonlijks op. Ik vind het zo stom om een kaartje te krijgen met alleen de namen erop. Alsof het iets is wat moet…stuur dan niets…
maar dit jaar wil mijn man een fotokaart maken, dus we gaan morgen aan e slag…
@Madre wrote:
Meestal koop ik stomme standaard kaartjes maar ik schrijf er altijd iets persoonlijks op. Ik vind het zo stom om een kaartje te krijgen met alleen de namen erop. Alsof het iets is wat moet…stuur dan niets…
tjaa ik zou niet weten wat ik op alles moet zetten hoor… ik verstuur dit jaar 67 kaartjes allemaal naar mensen waar ik of hub iets mee hebben als ik dan voolr iedereen wat moet bedenken…
bij sommigen bijv… mijn bijna bevallen vriendin zet ik er wel even wat bij maar anderen… nee ze weten zo ook wel hoe ik over ze denk e.d dat hoef ik niet op een kaart te zetten
ik koop sinds 2 jaar kaartjes voorheen fotokaarten maar dat wil dochter niet meer haha…
voor mijn tante wel een speciale kaart omdat het haar eerste jaar is zonder man…

@mama van Esmay wrote:
@Madre wrote:Meestal koop ik stomme standaard kaartjes maar ik schrijf er altijd iets persoonlijks op. Ik vind het zo stom om een kaartje te krijgen met alleen de namen erop. Alsof het iets is wat moet…stuur dan niets…
tjaa ik zou niet weten wat ik op alles moet zetten hoor… ik verstuur dit jaar 67 kaartjes allemaal naar mensen waar ik of hub iets mee hebben als ik dan voolr iedereen wat moet bedenken…
bij sommigen bijv… mijn bijna bevallen vriendin zet ik er wel even wat bij maar anderen… nee ze weten zo ook wel hoe ik over ze denk e.d dat hoef ik niet op een kaart te zetten
ik koop sinds 2 jaar kaartjes voorheen fotokaarten maar dat wil dochter niet meer haha…
voor mijn tante wel een speciale kaart omdat het haar eerste jaar is zonder man…![]()
Tja en ik vind dus van wel. Ik schrijf altijd over iets leuks wat we in het jaar hebben meegemaakt. Of dat we volgend jaar toch echt wat vaker moeten afspreken. Iets over wat hen bezig houdt of een grapje wat alleen tussen ons is.
Ik snap dat 67 kaartjes heel veel is, maar toch, ik heb liever geen kaart dan een standaardkaart met naam erop. Vind jij niet dat het voor jullie een beetje een verplichting is? 67 mensen? Sturen omdat ‘het hoort’??
Ik zeg niet dat het zo is hoor, maar ik stuur misschien 10-15 personen iets die echt wat voor ons betekenen. We kennen wel meer mensen maar die sturen we niets.
Ik hou niet zo van iets wat perse moet of omdat het verwacht wordt omdat het nu eenmaak bij kerst hoort.
hier stuur ik alleen de mensen waar ik dit jaar wat mee had. anders blijf ik sturen. sommige mensen hoor je nooit wat van, maar krijg je wel een kaartje van. dat doe ik dus niet.
het verschilt dus ook per jaar wie er een kaartje krijgt. En hier ook alleen de namen. Zo krijg ik ze ook. vroeger deed ik vaak een gedicht erbij of idd een tekst. maar al jaren krijg ik alleen maar kaarten met namen dus ben ik ermee gestopt.
Ik stuur dit jaar wel, verleden jaar lag ik in het ziekenhuis dus heb ik niks verstuurd.
Deze keer heb ik kerstkaarten gekocht van Simon’s Cat omdat ik deze hilarisch vond en ze weerspiegelen erg goed mijn kerstgevoel (als in ik heb geen kerstgevoel) en ik weet dat ik wat mensen er mee op de kast ga krijgen en ook een aantal mensen mee ga laten lachen :mrgreen:
Ik schrijf er bij iedereen wel wat in. Soms een hele lap tekst, maar soms ook maar een paar zinnetjes.
Maar het is geen klusje waar ik naar uitkijk.
@Thessa wrote:
Ik stuur dit jaar wel, verleden jaar lag ik in het ziekenhuis dus heb ik niks verstuurd.
Deze keer heb ik kerstkaarten gekocht van Simon’s Cat omdat ik deze hilarisch vond en ze weerspiegelen erg goed mijn kerstgevoel (als in ik heb geen kerstgevoel) en ik weet dat ik wat mensen er mee op de kast ga krijgen en ook een aantal mensen mee ga laten lachen :mrgreen:
Ik schrijf er bij iedereen wel wat in. Soms een hele lap tekst, maar soms ook maar een paar zinnetjes.
ooooooooh waar koop je die??? :lol:
Hier verschilt het heel erg per jaar, de ene keer zelfgemaakt , de andere keer een fotokaart, dan weer gewoon gekocht. Soms een persoonlijke tekst, soms een zelfgeschreven gedicht, dit jaar gewoon de namen of iets van warme groet en dan de namen.
Het hangt dus heel erg van mijn bui af denk ik
sinds we kinderen hebben of iets zelfgemaakts (met de kinderen) of een fotokaart die ik dan zelf bewerk/ maak in Photoshop.
Dit jaar wordt het een fotokaart (die ik nog moet maken meestal sturen wij toch al nieuwjaarswensen en is nu wel praktisch, geeft een week extra leuke foto moment mogelijkheden :mrgreen: ) en hoewel wij normaliter familie sowieso via de post sturen gaat het dit jaar via de mail.
Sowieso liep ik al te twijfelen over dit plan… scheelt behoorlijk in kosten (van de postzegels, de foto’s op zich… ik laat ze afdrukken als foto’s dus dat valt wel mee), scheelt in papier (dus bomen)… maar nu de tnt toch te pas en te onpas staakt heb ik de knoop doorgehakt… ik stuur dan liever via de mail dat ik zeker weet dat ze aankomen, dan gokken of mensen ze nog voor pasen in huis hebben :oops:
Als ik ze schrijf dan is een deel ‘gewoon’ de kaart zoals de kaart is, dus de foto met wens + onze namen, een deel schrijf ik nog wel iets persoonlijks op de achterkant.
Overigens afgelopen jaren altijd wel deel via de mail gedaan, maar familie en beste vrienden via de post. Het is toch ook gewoon ontzettend leuk zo’n rits kaarten te krijgen natuurlijk :thumbup:
Leuk te lezen.
Ik kijk elk jaar weer uit naar de kerstdagen en heb al voorpret bij het idee de kamer te versieren, de boom te kopen en op te tuigen en
jaa de kaarten horen er helemaal bij.
Ik verstuur best een heleboel, vind het leuk te sturen eni k weet ik krijg misschien niet van iedereen iets terug, dat hoeft ook niet, het is mijn wens aan hen…
Ik schrijf bij iedereen er iets in over t algemeen. Een tekstje een wens of zoals mmarlous schrijft een gebeurtenis van het jaar…
Ik koop altijd kaarten verschillende die ik zelf leuk vind. Ik schrijf de tekst zelf. En zorg ook dat bekenden van ons onderling niet dezelfde kaart ontvangen.
Bij 2 mensen van mij is de band byzonder en bij het kaartje komt elk jaar een begeleidend schrijven bij… gewoon omdat het dan op het kaartje niet past.
Ik vind het zelf zowieso te gek post , kaartjes enzo te ontvangen en met de kerst elke dag wel even zien of en van wie er kaarten zijn…
tja de tnt is momenteel aan het rotzooien dus ik hoop dat iedere kaart aan komt , ook bij mijn KoK-kertjes :thumbup:
Overigens maak ik zelf geen kaarten om bijv digitaal te versturen of om uit te printen en te bestellen, dit heeft er mee te maken dat ike cht niet weet hoe het moet… en dat frustreerd me dan weer… ik weet dan ook niet of het mogelijk is persoonlijke tekst er in te vermeldden…
De wijze van nu hoop ik nog lang te doen ! :lol:
doe di jar alleen de mensen die alleen zijn of de mensen die een spannende tijd tegemoed gaan. de rest doe ik normaal wel, maar dankzij de staking ben ik helemaal klaar met de post! :wall:
Ook ik hou ervan om kaartjes te schrijven !
Leuk ook om er zelf een heleboel aan een slinger te hebben !
Ik schrijf er ong een 30-tal.
Meestal gekochte kaarten. Binnenin kleef ik een tekst, iets spiritueels dat ik mooi vind rond Licht, Verwachting, iets dat rà à kt tot diep in het hart - zeg maar… (voor iedereen hetzelfde).
Daarbij komt nog een (soms kort, soms minder kort) persoonlijk woordje voor de ontvanger.
Ben er enige tijd zoet mee, maar doe het graag…
Vorig jaar heb ik ze postklaargemaakt tijdens de langste nacht van december voor mij. De nacht van 13 op 14 december dus…
De nacht dat Tineke haar vliezen gebroken waren, héél kok meeleefde met mijn updates én Kobe uiteindelijk geboren was 's morgens…
Dit jaar moet ik nu nog effe inspiratie krijgen voor zijn eerste verjaarsdagskaart en nadien komen de kerstkaarten in het vizier !
liefs
Gerda
Ik stuur ook kaartjes. En bij ons gaat het een beetje zoals bij L.ous. Ik schrijf altijd wel een wens. En soms is dat alleen maar dat ik ze een warme kerst en een mooi Nieuwjaar toe wens. Maar omdat ik dat er toch steeds zelf in wil schrijven koop ik geen kaartjes waar die hele tekst al op voorgedrukt is. (Dus dan alleen fijne dagen, ofzo, zodat ik de rest zelf schrijven kan). Bij mijn vriendinnen en mijn ouders en broer wel altijd iets bijzonders. Iets dat zegt waarom we zo van ze houden enzo.
Ja hier sturen we ook ieder jaar kerstkaarten.
We hebben nogal een grote familie dus overal een persoonlijk stukje inschrijven dat is me wat veel.
Mensen die dicht bij ons staan daar zet ik altijd wel een stukje in de kaart. Maakt het gewoon wat persoonlijker.
Wij hebben nogal een grote ronde om te sturen, klanten van mijn man en heel veel familie dus wij laten ze meestal drukken bij een drukkerij.
Ik kan daar echt niet aan beginnen ze zelf in te schrijven.
:oops:
@Madre wrote:
@Thessa wrote:Ik stuur dit jaar wel, verleden jaar lag ik in het ziekenhuis dus heb ik niks verstuurd.
ooooooooh waar koop je die??? :lol:
Op de website van Simon’s Cat, volgens mij mag ik geen linkje plaatsen, dus google ff simon’s cat dan kom je er wel

Ik heb op welgeteld 2 kaartjes wat geschreven, zou niet weten wat ik dus allemaal zou moeten schrijven… Ik ben wel erg blij met ale kaartjes ook al staan enkel de namen erin, ben blij dat men aan mij gedacht heeft en vind het lief!!!
Zou het raar vinden als men denkt stuur dan niets :think:
Voor mijn ouders heb ik een speciaal kaartje gekocht :inlove:
met speciale kerstzegel :thumbup:
Ik heb gekeken met simon,s cat niet echt mijn ding
Ik ben meer van de nostalgische kaarten, en nu had ik er ook een paar met de geitjes en roodkapje van de efteling…
Ik vind het niet erg kerstkaartjes schrijven :thumbup:
gr mel
Wij sturen een 30-tal kaartjes.
Achterop staat een kerstwens, er een wat recht uit ONS hart komt.
Ik vind het niet leuk om kaarten via de mail te krijgen, dat vind ik echt not-done :oops: