Met “net” bedoelde ik idd ook een bloesje en zwarte broek voor Kes en voor Indy een jurk. Ik ga er niet speciaal iets nieuws voor aanschaffen!
BIj net denk ik ook aan een soort van mini drie delig pak ofzo.
Kijk zijn nieuwste spijkerbroek wil ik hem nog wel aantrekken.
Blousjes zijn hier niet te vinden en spencertjes dus ook niet.
Hier ook een mannetje in nette kleertjes. Een mooie spijkerbroek, een overhemd en een giletje. Overhemden en spencertjes draagt hij sowieso, ik zou ook geen driedelig pakje aanschaffen ofzo.
Ik moet ook gewoon werken en ze zijn al vanaf 12 uur vrij. Ik geef dus nette kleren aan de gastouder mee en die mag hem dan omgekleed om 16.30 uur weer bij school afleveren. Ze gaan dan eerst naar de kerk en daarna tot 19.00 uur kerstdiner, leuk hoor, ik vond het tenminste als kind geweldig :lol:
@Madre wrote:
Niet teleurgesteld zijn als er veel ouders zijn die hun kinderen niet net laten gaan he…
Sommige mensen vinden het niet interessant om daar over na te denken.
HIer is net trouwens een mooie (spijker)broek en blouse.
Ik wil een jurk aan gaan doen ofzo.
Hier bedoel ik ook met net, een nette spijkerbroek en een overhemd ofzo

Dochterlief wil graag de jurk aan die ze aan had bij ons trouwen in augustus. Hoef ik dus alleen een maillotje en een longsleeve onder te regelen.
Wat stiefzoon wil weet ik niet, dat mag manlief met hem uitvogelen. Zie hem ertoe in staat om zijn trouwpak ook aan te willen.
Hier helemaal netjes.
Mooie kitsche glitterjurken en glitterpanty’s (lang leve H en M).
De oudste in pakjas met nette broek, haar in de plooi.
Ik ben er helemaal dol op, en met kerst hebben ze ook nog 2 dagen waarop ze het dragen. Dan nog het feest met oud en nieuw en 2 x een verjaardagsfeest van beide oma’s. Da’s toch al 6 keer gedragen dan.
er hangt hier kleding in de kast die de 6 x dragen niet haalt :mrgreen:
Nou, en daarna zet ik het gewoon op MP. :dance:
Ik ben dol op lekker netjes aankleden, glitterharen, :inlove: :inlove: Het liefste zou ik met ze naar de kapper gaan , maar dat gaat me net even ietsje te ver 8)
hier ook donderdag kerst diner voor de kidz en Britt gaat in een prachtige jurk (niet speciaal voor kerst) maar een die ze zooooooo mooooi vond.
Glitter in het haar en dan op haar kerst best naar school.
Helemaal super ! :lol:
@hanneke wrote:
er hangt hier kleding in de kast die de 6 x dragen niet haalt :mrgreen:
Nou, en daarna zet ik het gewoon op MP. :dance:
Ik ben dol op lekker netjes aankleden, glitterharen, :inlove: :inlove: Het liefste zou ik met ze naar de kapper gaan , maar dat gaat me net even ietsje te ver 8)
Zelf kan ik het nog wel leuk vinden… maar mijn bankrekening niet als ik kleding koop voor 5/6 keer :mrgreen:
Dus wij houden het toch bij nette kleding die ook gewoon gedragen kunnen worden :lol:
EEuuuuhhh…nou…geld is de issue niet, geen zin er over na te denken ook niet…maar toch bij een kleuter van 4 sta ik er nog niet echt bij stil…
Hij gaat netjes…dat wil zeggen, net zo netjes als hij elke dag op school verschijnt…misschien ipv een spijkerbroek een mooie antreciet broek,maar daarboven zn mooie nieuwe rode sweater…blousen heeft hij een enorme hekel aan…ga ik hem dus ook niet “aandoen”. Hij heeft er wel 1,maar daar ziet hij er niet netter in dan in een mooie sweater of longsleeve…
Met dit soort dingen snap ik het idee wel…maar het zijn toch voornamelijk de ouders die er achter zitten…na verloop van tijd gaan de kids dat vanzelf overnemen…logisch…
Soms doe ik er aan mee,maar soms ook niet…Jo heeft vd week kennelijk een nare droom gehad over kerstdiner…hij werd smorgens wakker en begon er meteen over met waterige ogen…
Hij snapte er helemaal niets van…naar school als het al donker is…dat klopt niet. Hij begon te huilen en vroeg of hij dan in zn pyama naar school moest…dat zou hij helemaal raar vinden. Dat hoort niet…
Daarom ga ik er geen grotere deal van maken dan nodig is…heb hem iig zover dat hij uit zichzelf wel wil gaan…
Anne krijgt gewoon haar zelfuitgezochte jurk aan, haren netjes, maar niet veel anders dan anders.
Op school (wat ik dan weer raar vind, maar goed ik moet nog zien hoe het loopt) hebben ze donderdag continurooster. Alle kindjes moeten lunch meenemen en drinken en wat lekkers krijgen ze op school. Dus ik vraag me echt af wat dat gaat worden. Laat in de middag is er kerstmarkt op school.
quote]
Ja, ik denk ook dat voornamelijk de ouders er achter zitten. Je brengt toch iets over op je kinderen.
Bij ons thuis waren er altijd heel strenge regels voor wat betreft etiquette. Altijd gepoetste schoenen,a ltijd schone nagels, en je "kleden naar de gelegenheid". :mrgreen: Dat heb ik wel overgnomen.
Het ligt voor iedereen weer anders wat je aan doet naar een kerstdiner, maar een beetje aandacht voor uiterlijke dingen vind ik zelf wel belangrijk. (en dan is een nette broek en een nette trui helemaal prima, maar gewoon je kleding die je gisteren ook naar school aan deed vind ik persoonlijk dan weer jammer, ook voor het kind zelf. Je mooie kleding aan is voor een kind toch ook een extra feestelijk tintje, en wat het kind dan mooi vindt is helemaal persoonlijk).
Hier heeft Th vrijdagmorgen kerst op school (neem ik aan).
Trek hem dan wel net even iets anders aan, misschien maar zijn “politie” blouse en spencer en een (redelijk) “nette” broek.
SL mag het jurkje aan van het merk met dezelfde naam als haar naam (lekker Engels net) met haar "ballerina"schoentjes.
Morgen speelt Th in het kerststukje voor de ouders maar dan krijgt hij verkleedkleren aan (maar zal er wel een mooie broek & tshirt onder aan trekken) en donderdagmiddag gaan we naar het Kerstspel kijken op school… misschien dan ook maar in het net :mrgreen: .
Mariano heeft vanavond kerstdiner :mrgreen:
k heb voor de gelegenheid wel een nieuw outfit gehaalt maar deze kan hij gerust ook aan op andere dagen.
Een blauwe broek met een geruit blouse en daat over een vest :mrgreen:
Maar ik koop niet iets speciaals hoor voor de feestdagen ook niet voor mezelf.
Ik ben aardig bij met wassen en net heel wat kinder kleding gestreken dus ik heb iig keus voor morgenochtend school en daarna GO en ik neem wel schone kleding mee als ik hem bij GO ophaal.
Hij zit pas sinds een paar weken op school en valt wat dat betreft van de ene verbazing in de ander kwa activiteiten. Het wordt nog saai voor hem na de kerstvakantie :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: moet hier echt een beetje om lachen…Jip heeft geen sjieke kleren! Geen blousjes (overhemden) en geen broeken met plooi. Alleen spijkerbroeken, leuke shirtjes en zelfgebreide truien. Maar bij Jip op school mag je ook verkleed als kerstfiguur komen. Jip heeft daaruit alleen opgepikt dat hij verkleed mag komen, en wil dus perse zijn dinopak aan. Ik krijg hem maar niet aan zijn verstand dat dinos niet in het kerstverhaal zitten :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: . Afijn, morgen neemt mijn moeder mijn oude driekoningen-cape mee, en laat ik jip een kroon knutselen. Hopelijk vind hij het dan wel leuk om als koning te gaan…en anders gaat hij maar als kerstdino. 8) :mrgreen:
@Mama Esther wrote:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: moet hier echt een beetje om lachen…Jip heeft geen sjieke kleren! Geen blousjes (overhemden) en geen broeken met plooi. Alleen spijkerbroeken, leuke shirtjes en zelfgebreide truien. Maar bij Jip op school mag je ook verkleed als kerstfiguur komen. Jip heeft daaruit alleen opgepikt dat hij verkleed mag komen, en wil dus perse zijn dinopak aan. Ik krijg hem maar niet aan zijn verstand dat dinos niet in het kerstverhaal zitten :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: . Afijn, morgen neemt mijn moeder mijn oude driekoningen-cape mee, en laat ik jip een kroon knutselen. Hopelijk vind hij het dan wel leuk om als koning te gaan…en anders gaat hij maar als kerstdino. 8) :mrgreen:
Zat er geen dino in de stal dan? :mrgreen:
Zo lasse zou jaloers zijn op Jip - een dino pak :thumbup:
heb net een kerstmanpakje gehaald…zou dat feestelijk genoeg zijn?
hihi…nee hoor…Jo mag zelf kiezen…hij loopt nu al dagen in zn kerstmuts buiten ,omdat hij dat leuk vind…misschien het pakje ook wel…ben benieuwd…van mij mag alles…anders ligt zn nette broek en sweater klaar…
ik maakte gisteren dus de fout om als moeder niet netjes aan te komen. Niet kerstig bedoel ik dus. De andere moeders zagen er uit alsof ze naar de kerk gingen (wat ook zo was) en de meesten gaan dat de rest van het jaar niet. Volgens mij was het bij mij onbewust zo dat ik niet naar een kerk kerk ging maar naar een kinderkerk en dus relaxed qua kleding. :wall: