Kerstdiner

Even een vraagje…



Mijn schoonzusje is rond 26 november uitgerekend, en zal dus rond de feestdagen met een schattige frummeltje van ongeveer een maandje oud zitten. Nu gaan we eerste kerstdag met de familie ´s avonds uit eten in een restaurant, ongeveer een half uurtje bij hun huis vandaan. ( Mijn schoonzusje woont bij mijn schoonouders in huis )



Nu vraag ik me af of het wel verstandig is om met een kleintje de hele avond in een restaurant te gaan zitten… :think: We hebben al voorzichtig gevraagd of ze het wel ziet zitten, maar volgens haar is het geen enkel probleem…



Zijn er mensen die een soort gelijke situatie hebben meegemaakt, en hoe is de avond verlopen?



x

misschien zou haar eigen lijf er nog niet aan toe zijn om een hele avond te zitten :mrgreen:



maar met zo’n kleintje is het vaak geen probleem.

toen tyg zo klein was kon ie ook overal mee naartoe, sliep gewoon in de wandelwagenbak

en anders was ie ff op schoot en werd ie gevoed.



denk dat je beter met een kleintje de hele avond ergens anders kunt zijn

dan met een dreumes of een peuter.

Tja, dat zou natuurlijk ook nog kunnen!!! :wink:

We zien het wel! In ieder geval ontzettend bedankt voor je antwoord!

@Ziet wrote:





denk dat je beter met een kleintje de hele avond ergens anders kunt zijn

dan met een dreumes of een peuter.




helemaal mee eens, het werd pas moeilijker toen anna een maand of 6 werd…

tyg is eigenlijk altijd een partyganger geweest

die ging graag overal mee naartoe en nu nog.

als ie moe wordt nu dan gaan we een stukkie wandelen met de buggy en dan valt ie in slaap

heerlijk

Hier wilde schoonzus vorig jaar toen Thijmen 3 maanden oud was een tafel boeken in een restaurant met kerst.

Wij hebben toen gezegd dat we dit absoluut niet wilde.

Thijmen reageert namelijk gelijk op drukte en we zagen de bui al hangen…

Inderdaad precies tijdens het kerstdiner (gelukkig bij schoonzus thuis) heeft ie de hele tijd gehuilt, ik heb niets gegeten.

Maar ik was wel blij dat ik op dat moment niet in een restaurant zat.

Dan had ik nog niets gegeten, maar had de familie zich er alleen maar meer mee bemoeid en hadden de andere gasten ook nog eens een minder plezierige avond gehad.



Bij Thijmen kan het dus niet, maar als dit kindje overal doorheen slaapt en lekker makkelijk is kan ze het best proberen.

Een half uurtje is ook nog te overzien, wij moesten anderhalf uur rijden.

Hier ook alleen maar positieve ervaringen op die leeftijd.

Op die leeftijd vond ik het nog erg makkelijk, maar ik zou wel voor rookvrij gaan :wink:

hier ook geen probleem mee gehad met zowel Demi als Nena niet. Op die leeftijd slapen ze meestal toch nog 90% van de tijd en dat maakt dan niet uit waar ze dat doen toch? Het hangt natuurlijk van het kindje af, maar ik denk dat de meeste er gelukkig wel tegen kunnen.



groeten!

Muts

Als het een rustig kindje is kan ik me best voorstellen dat het kan… Met Kaylee kon het niet, maar die huilde dan ook 16u per dag :wink:

ik denk ook dat je het dan pas aan kunt zien, of het wel of niet kan

Je weet dan pas of zij en het kindje het zouden ‘trekken’.

Ik had dezelfde situatie vorig jaar :inlove:

Ben 6 dagen te vroeg bevallen dus op 21 november was Celiza er al…

Wij hebben het lekker bij ons thuis gedaan.

Box in de buurt,bedje in de buurt alles rustig en gegarandeerd rookvrij :thumbup:

Gewoon een megakalkoen gemaakt lekker wat dingetjes erbij,niet teveel poeha en een super leuke kerst voor iedereen,ook voor de beeb want die kunnen zich met die leeftijd ook nog niet afsluiten voor geluid.

Mijn schoonzus je haar vriend roken allebei…dus rookvrij gaat denk ik niet lukken… Ze rookt nu ook nog ongeveer 10 sigaretten per dag, dus kan me niet voorstellen dat ze dan rookvrij gaan zitten!



Ik ben heel erg benieuwd hoe het gaat lopen! Ik hoop dat het een heel makkelijk kindje zal zijn, want als mijn schoonzusje naar huis moet, gaat de halve familie mee… :?



x

Kun je het dan niet voor zijn en catering aan huis regelen?

Hier zou het ook geen succes zijn geweest. Onze dochter kon ook heerlijk lang en hard huilen, dus geen gemakkelijke baby. Maar er zijn ook heel veel kindjes die heel goed meekunnen.

ongeveer 4 weken (of jonger) is het kindje dan?

of…

ongeveer 4 weken of korter geleden is ze bevallen…



oh nee… ik zou er niet aan denken om dan al een hele avond naar een kerstdiner te gaan.

ook niet in verband met de baby. Ik vind toch dat baby’s op die jonge leeftijd nog wel wat rust nodig hebben in hun omgeving.

jammer voor mij (en de hele familie misschien) maar zo klaar als een klontje.





off topic:

ennuh… niet rookvrij??? jemig… dat DAT nog bestaat zeg… ouders die bij hun eigen kindje roken!

@joseetje wrote:

Kun je het dan niet voor zijn en catering aan huis regelen?




Het is traditie bij mijn schoonfamilie om een kerstdiner buiten de deur te doen… Ik had ook al voorgesteld om gewoon lekker thuis te blijven en met z’n alle lekkere dingetjes te maken enz enz. :drool:

Dan kan het beebje lekker in zijn/haar eigen bedje, en dat is voor mijn schoonzusje ook wel fijn dacht ik. Helaas dachten zij daar anders over…en werd het meteen in de wind geslagen. :roll:



Toen ben ik er maar over opgehouden, aangezien mijn schoonmoeder de hele familie onder haar duim heeft… ( Alleen ons niet, en daarom botert het al niet zo… :roll: )



x

Ik snap het…nou dan moeten ze het zelf maar weten he.

Zul je net zien dat die kleine een huilavondje heeft.

Hoelang duurt zo’n diner in een restaurant?

bij ons duurt zo’n avondje gemiddeld van 7 tot 11, dat zouden wij nooit redden met een kleintje.

Ik hoop voor jullie dat het toch een gezellige avond word en dat de kleine lekker slaapt.



Hier probeert schoonzus trouwens nog steeds voor iedere gelegenheid een restaurant te boeken, maar we deden het toen niet en nu al helemaal niet.

:mrgreen: flauw zijn wij :angel:

@joseetje wrote:

Ik snap het…nou dan moeten ze het zelf maar weten he.

Zul je net zien dat die kleine een huilavondje heeft.

Hoelang duurt zo’n diner in een restaurant?

bij ons duurt zo’n avondje gemiddeld van 7 tot 11, dat zouden wij nooit redden met een kleintje.

Ik hoop voor jullie dat het toch een gezellige avond word en dat de kleine lekker slaapt.



Hier probeert schoonzus trouwens nog steeds voor iedere gelegenheid een restaurant te boeken, maar we deden het toen niet en nu al helemaal niet.

:mrgreen: flauw zijn wij :angel:




Ja, ik denk ook dat het van een uurtje of 7 tot een uurtje of 10/half 11 zal duren. Ik hoop echt dat het een rustig avondje wordt, maar je zal zien dat het beebje dan net een huildag heeft ja!



Ik laat het jullie tegen die tijd uiteraard weten!



In ieder geval ontzettend bedankt voor de antwoorden! :-*



x

@Vicky wrote:

Als het een rustig kindje is kan ik me best voorstellen dat het kan… Met Kaylee kon het niet, maar die huilde dan ook 16u per dag :wink:


Hier ook een huilbaby, Lucas krijste 13 uur per dag en sliep absoluut niet in de wandelwagenbak. Dus dat had nooit gekund.