Kerstdiner

Het is traditie bij mijn schoonfamilie om een kerstdiner buiten de deur te doen... Ik had ook al voorgesteld om gewoon lekker thuis te blijven en met z'n alle lekkere dingetjes te maken enz enz. :drool:
Dan kan het beebje lekker in zijn/haar eigen bedje, en dat is voor mijn schoonzusje ook wel fijn dacht ik. Helaas dachten zij daar anders over...en werd het meteen in de wind geslagen. :roll:


Nou... dan zou er wat mij betreft een nieuwe traditie ingegooid worden...
Kerstdiner zonder mij!!!! Ook leuk!

@preggie wrote:

Het is traditie bij mijn schoonfamilie om een kerstdiner buiten de deur te doen… Ik had ook al voorgesteld om gewoon lekker thuis te blijven en met z’n alle lekkere dingetjes te maken enz enz. :drool:

Dan kan het beebje lekker in zijn/haar eigen bedje, en dat is voor mijn schoonzusje ook wel fijn dacht ik. Helaas dachten zij daar anders over…en werd het meteen in de wind geslagen. :roll:




Nou… dan zou er wat mij betreft een nieuwe traditie ingegooid worden…

Kerstdiner zonder mij!!! Ook leuk!




Ik zou (mocht ik ooit mama worden :mrgreen: ) niet mijn kleintje meenemen, maar helaas denkt mijn schoonzusje daar heel anders over… :shifty: Ik zou echt niet met een kleintje in een restaurant gaan zitten, maar mijn schoonmoeder heeft een behoorlijke vinger in de pap.



Ik ga toch nog een keer een balletje opgooien bij mijn hubbie, misschien dat hij er nog een keertje over kan beginnen!

ligt denk ik erg aan het restaurant of ik het zou hebben gedaan of niet.

Een rustig, chic restaurant zou ik zelf niet zo zien zitten. Een wat rumoeriger, druk restaurant is wat makkelijker denk ik.



En het is al genoemd, maar zo’n kleintje neem je inderdaad makkelijker mee dan een dreumes.

@lautje84 wrote:

Ik zou (mocht ik ooit mama worden :mrgreen: ) niet mijn kleintje meenemen, maar helaas denkt mijn schoonzusje daar heel anders over… :shifty: Ik zou echt niet met een kleintje in een restaurant gaan zitten, maar mijn schoonmoeder heeft een behoorlijke vinger in de pap.


nou... gewoon de keuze maar bij je schoonzus laten... en je vooral niet laten opzadelen met een huilende baby.... (mocht het zover komen)...
of juist aanbieden om op te passen... (hoef jij lekker niet naar het diner)...

@lautje84 wrote:



Ik zou (mocht ik ooit mama worden :mrgreen: ) niet mijn kleintje meenemen, maar helaas denkt mijn schoonzusje daar heel anders over…




Waarom helaas? Het is toch haar kind en haar beslissing?



De laatste keer dat ik uit eten ben geweest was met etentje van het werk van manlief. Roeland was drie maanden, dronk nog geen fles en was dus mee. Borstvoedingsshirt aan, draagdoek om, en heerlijk gegeten met knus slapend kind. Was geweldig.

ja ik zat ook al te denken… waarom helaas?



als je een kindje hebt wil dat niet zeggen dat je meteen nooit meer met elkaar als gezin weg kunt!

Ik ben dit jaar 3 keer op vakantie geweest naar spanje. Daar loopt de hele bevolking nog tot middernacht op straat, ook kleine kinderen.

het is maar net wat je gewend bent en het is ook maar net wat die kinderen gewend zijn.

Ik vind het juist gezellig als ie mee gaat. en ja, gaat ie huilen, dan gaat ie huilen,

je kan ook weer weggaan als het niks is.

Ik heb het idee dat ik mijn kind tekort doe als ik hem altijd thuis laat/altijd thuis blijf met hem

Ik vind een kind van 3 maanden wel heeeeel iets anders dan een kind van 3 a 4 weken!

Daarom mijn reactie…



een kindje van 3 maanden zou misschien ook kunnen… maar dat is nooit mijn keuze geweest!

Mijn keus zou het ook niet zijn, zoals ik al eerder heb gezegd.

En tja, helaas, niet een handige woordkeuze … :think: Het is en blijft haar beslissing uiteraard, daar heb ik niets mee te maken. :naughty: Ik wist alleen niet dat mensen daar zo over zouden vallen! :shock:



Ik heb alleen gevraagd of er mensen zijn met een soortgelijke ervaring, en aangegeven dat het mijn keus niet zou zijn.



Zoals ik al eerder zei, had ik het woord helaas niet moeten laten vallen. :wink:

Soortgelijke ervaring: toen de oudste die leeftijd had zijn wij met zijn tweeen uit eten geweest, ging prima. Juist rond die tijd is het zo makkelijk, Ik snap je schoonzus prima dat ze het zo doet, alleen zou ik rookvrij eisen.

Ik zou ook mijn baby meenemen. Sterker nog toen mijn oudste 10 dagen was, ging ik met haar in de trein naar een verjaarag van een vriend toe, toen ze 3 weken was hadden we een bruiloft (de hele dag) dus ik zie het probleem niet zo…

Dank jullie wel voor jullie antwoorden!



x

Ik zou gewoon doen hoor!



Toen Sam nog geen 2 maand oud was zijn wij ook uit eten gegaan (met sinterklaas was dat)

Voor hem gewoon de fles mee, maxicosi mee naar binnen. Was geen enkel probleem en Sam heeft het perfect gedaan! :thumbup:

Ik kon pas 4 weken na de bevalling weer een beetje fatsoenlijk zitten!

Ik zag mezelf ook helemaal in de ikea staan met een beeb van een week oud zoals een kennis van me, maar het liep anders…



Door de bevalling heb ik flink veel last van mijn stuitje en onderkantje gehad, waardoor ik amper kon lopen en zitten. Daarnaast zou ik toen heel bang zijn geweest dat ze zou gaan huilen en niet meer op zou houden…

Ik zou er niet lekker gezeten hebben.



Maar goed, het is aan je schoonzus inderdaad. Al hoop ik voor jullie niet, dat áls ze het niet trekt en naar huis wil, niet de halve familie mee gaat… :shock:



En roken :silenced: Dat is een discussie apart…ik zeg er maar niks over… :twisted:

Het ligt natuurlijk ook aan het kindje. Onze Nathalie reageerde heel sterk op haar omgeving waardoor ze onrustig werd. Zij moest de eerste tijd ook echt in haar kamertje slapen in alle rust omdat ze anders maar bleef huilen.



Tja ik zou een annuleringsverzekering op de restaurantboeking nemen :mrgreen: just in case :wink: