…Dat je 's ochtends op je werk komt en denkt ‘‘dit gaat een HEULE lange dag worden’’ :silenced: :sick:
En dat je 's ochtends in je bed ligt en denkt, wanneer de wekker gaat, is het financieel echt niet mogelijk als ik stop met werken :lol:
Gelukkig is het tijdelijk, ik vlieg normaal
Nu vanwege de borstvoeding even tijdelijk aan de grond, af en toe ben ik het ZO zat.
Ik heb even het laatste gestemd, omdat ik normaal gesproken een hele leuke baan heb!
Ik vind mijn werk erg leuk en dat heb ik gestemd, maar misschien zou ik dan wel stoppen met werken en dan vrijwilligers werk gaan doen.
Ik wens jou veel succes en een fijne dag vandaag !!!
ik zou meteen stoppen…
ik zie nu hoe alles reilt en zeilt als je wel en niet werkt… en voor de kinderen geeft het veel meer rust als ik thuis ben.
ik zit juist rond te kijken of ik straks na mijn invalwerk een vaste baan hier of daar kan vinden. anderhalve dag werken is zoooo heerlijk! Ik zitin het onderwijs, en met vast werk komen er meer verplichtignenb ij, dus evevn de voors en tegens tegen elkaar afwegen.
Voorlopig ben ik aan het werk, begin in october een zwangeschapsverlof in te vullen, hopelijk tot maart oid.
Ik zou misschien nog wel minder gaan werken, 25% ofzo
Maar ik vind werken ook wel een lekkere bezigheid op z’n tijd, fulltime thuis zitten zou toch ook niet mijn ding zijn, ik blijf graag heeeele dagen bij Novi, zoals ik er NU over denk, maar denk dat ik het vrij snel weer zou missen om ‘‘even’’ wat anders te hebben :think:
Ik heb gestemd nee, ik vind mijn werk veel te leuk…
Ik werk nu 28 uur tot 36 uur per week maar zou graag 36 uur per week willen werken… Ik werk als begeleider van verstandelijk gehandicapten…
Ik moet er wel bijzeggen dat ik niet kan stoppen met werken omdat mijn vriend huisvader is :mrgreen: …
Een bewuste keuze die we vorig jaar gemaakt hebben, mede doordat ik mijn werk dus zo leuk vind en hij de jaren daarvoor als ZZP-er heel veel gewerkt heeft en die druk niet leuk meer vond…
Ik vind het heerlijk zo, geen problemen met oppas zoeken ed…
grts patricia
Ik moet er niet aan denken om helemaal niet meer te werken. Juist de afwisseling moederschap en werken (dus even niet moeder zijn, gewaardeerd worden door collega’s en patienten) vind ik heerlijk.
Ik ben nu nog met verlof, maar als ik weer ga werken ga ik van 28 uur naar 24 uur per week.
Als het financieel haalbaar zou zijn, zou ik misschien een baan zoeken voor hooguit 2 dagen/avonden per week.
Maar dan weet ik dat ik waarschijnlijk niet hetzelfde zou doen als nu. En dit is juist weer iets wat ik niet wil. Ik ben namelijk dol op mn werk.
Mijn antwoord staat er niet bij, ik heb gestemd dat ik het zou overwegen. Ik heb best een leuke baan, werk ook met plezier. Helemaal thuis zitten zou niets voor me zijn. Er zijn dagen dat ik even helemaal geen zin heb, maar over het algemeen ga ik met plezier naar mijn werk. Ik ben kostverdiener dus moet ook werken. Dus financieel is het niet mogelijk dat ik stop met werken.
Maar ik zou best wat anders willen en dat is eng. Want veel is een jaarcontract en ik heb nu een vast contract. En ik wil het risico niet nemen dat ik over een jaar zonder werk zit. Als ik niet werk komt er geen of in elk geval heel weinig geld binnen. Als we bijvoorbeeld geldbedrag zouden winnen dat ik in principe niet meer hoefde te werken dan ging ik of iets anders zoeken of voor mezelf beginnen. Maar voorlopig zit er zo’n geldinjectie niet in. Geen suikeroompjes in de familie dus…
Ik ben al thuisblijfmoeder…heerlijk geen gestress s morgens om alles op tijd klaar te hebben…
Heb wel bij de oudste 3 altijd gewerkt, maar ben daar 6 jaar geleden mee gestopt (omdat ik ging verhuizen en te ver van mijn werk zat). Mijn werk vond ik altijd ontzettend leuk, maar ik vind dit toch prettiger. En het is financieel best haalbaar als je maar niet te hoge eisen stelt.
Ik haal mijn voldoening uit mijn kids en met de contacten op school en in de buurt.
Maar men moet vooral doen waar men zich het prettigst bij voelt, dan is het voor iedereen een goede oplossing!
Ik zou absoluut minder gaan werken als het kan (en hopelijk kan dat binnenkort ). Ik doe een aantal verschillende dingen, waar in elk geval een werkplek bij is waar ik heel erg graag mee wil stoppen.
Helemaal niet werken houd ik niet vol, dan komen de muren op me af. Maar 1-2 dagen iets doen wat ik echt leuk vind, ja ik hoop dat dat binnenkort kan!
Ik ben nu 4 jaar thuisblijfmoeder en ik vind het heerlijk! Ik heb het ook altijd al gewild voordat we kinderen hadden. Ik ben ook geen carrière mens.
Ik ben blij dat het voor ons financieel haalbaar is, we moeten wel op ons geld letten maar ik heb niet het idee dat ik iets mis
Ik werk en ga weer 21 uur per week werken ( 2x 6 en 1x9) Mijn man is ook een dag in de week vrij. Ik vind mijn werk veeeul te leuk om er mee te stoppen. Maar ik vind mijn kinderen ook veel te leuk om meer te werken.
Gulden middenweg dus.
Ik heb gestemd Ja meteen…
het zou momenteel financieel beter zijn als ik zou werken, maarja, wie neemt nou een zwangere aan die over enkele weken al met verlof zou gaan? (nog iemand gevonden haha)
gelukkig verdient manlief genoeg om normaal gezien prima rond te komen
Ik ben al thuis omdat het kan en omdat ik dat wil natuurlijk.
mijn optie staat er niet bij.
Ik zou zeker niet stoppen maar wel ander werk gaan doen. Er is genoeg werk dat ik heel graag zou willen doen, maar waarbij ik het te eng vind of ik het daarmee financieel zou kunnen redden. Mocht ik een miljoen winnen, dan zou ik meteen aan dat soort avonturen beginnen.
Maar helemaal niet werken, dat is voor mij totaal ondenkbaar.
ik heb ‘ja meteen’ gestemd…maar ik heb geen baan, ben al ruim 2,5 jaar op zoek hier in Zwolle, maar ik kom niet aan de bak…en dan werk ik nog wel in het onderwijs :? Er is gewoonweg niets om op te solliciteren, parttime dan he. Echt waardeloos, soms vraag ik me wel eens af waarom ik ontslag heb genomen, maarja, de afstand zwolle-arnhem met kleine kindjes…is ook niet te doen
Maar goed, nu mOEt ik dus eigenlijk wel werken omdat we elke maand in nood zitten zo langzamerhand…heb nog een uitkering tot december, maar dat is ook bijna niets. Dus tja…als het kon ging ik gewoon niet werken. Maar het kan niet…en een baan vinden dus ook niet :? :x waardeloos!
@fiep klophout wrote:
mijn optie staat er niet bij.
Ik zou zeker niet stoppen maar wel ander werk gaan doen. Er is genoeg werk dat ik heel graag zou willen doen, maar waarbij ik het te eng vind of ik het daarmee financieel zou kunnen redden. Mocht ik een miljoen winnen, dan zou ik meteen aan dat soort avonturen beginnen.
Maar helemaal niet werken, dat is voor mij totaal ondenkbaar.
Precies dat.
Ik zou minder willen werken, ik werk nu 24 uur en zal graag 16 of 20 uur willen werken.
Blijven werken is wel heel belangrijk voor me, dus wil dat ook blijven doen.
In mijn functie kan ik helaas niet minder als 24 uur werken.
Maar we hebben het nu eindelijk goed geregeld met de opvang en dat geeft natuurlijk ook meer rust (we hebben eerst heel erg moeten puzzelen steeds en dat is erg vermoeiend en geeft onrust).