ik ben nu nog aan het werk maar vanaf sept. volgend jaar ga ik stoppen
dat geren en gevlieg…nee ik zie het niet meer zitten
mijn man heeft gelukkig nu een goede baan en verdienen goed genoeg omstraks rond te komen van 1 inkomen
mensen vragen wel eens ga je dat niet saai vinden dan?
nou ik heb even berekent hoe mijn dagen gaan verlopen en volgens mij heb ik thuis werk zat te doen
en dat tygo dan straks naar de basis school gaat neemt alleen wat ruimte zodat ik wat meer tijd heb om alles te regelen
dussuh ja ik stop graag met werken
heb het al gedaan… na de geboorte van de 2e ben ik gestopt met werken. Hebben diverse mogelijkheden naast elkaar gelegd en uiteindelijk kwam ik toch tot de conclusie dat ik diep in mijn hart gelukkiger zou zijn als ik de eerste jaren van mijn kids thuis zou kunnen zijn.
Nooit weer aan het werk?
Daar kan ik me niks bij voorstellen, over een paar jaar ben ik er weer voor de arbeidsmarkt :thumbup: Dan zijn de kinderen ook groter, ze zullen duurder worden (denk ik) dus dan zal het ook financieel wel nodig worden dat ik weer aan het werk ga.
Maar mochten we voor die tijd een miljoen (of meer :lol: ) winnen is dan ineens ook de optie vrijwillgers werk een goeie of toch nog die opleiding die ik graag wil doen, maar waar nu geen geld voor is, omdat dat geld kost en niet tijdens de opleiding al geld oplevert.
Voor nu is het mooi zoals het is en over een paar jaar… kan het er allemaal heel anders uitzien.
Ik zou meteen stoppen met mijn werk, maar zou een eigen bedrijfje beginnen. Helemaal “niks” doen zou ik niet kunnen.
Ik ben thuisblijfmoeder, maar denk soms precies hetzelfde hoor :mrgreen:
Ik word om 6:30 gewekt door twee natuurlijke wekkers die niet uit te zetten zijn en de oudste gaat naar school, maar de jongste is nog thuis. Vaak gezellig, maar met zijn twee jaar is het ook af en toe een behoorlijk draakje en je hebt van die dagen dat je om 6:31 al kan zien dat het een heeeeeele zware dag gaat worden :roll: En dan kan ik echt even heel blij zijn als het 20 uur is en de dag erop zit.
Ik vind mijn werk ook erg leuk (leidster op een kdv) maar ik ben wel blij dat ik na de geboorte van Tes minder ben gaan werken. Ipv 25 uur nu 16 uur, dat bevalt mij prima :thumbup:
Ik heb dus voor de laatste optie gestemd, ook al zou het kunnen dan zou ik n og niet stoppen met werken, vind het ook een heerlijke uitlaatklep, even geen mama van, vrouw van en huishoudster van zijn… maar gewoon mijzelf.
Herken mezelf wel in het verhaal van Juulke :lol: Ik ben al 4,5 jaar heel bewust en met veel liefde en plezier thuisblijfmoeder. De oudste zit hier ook sinds een half jaar op school en de jongste is thuis met 2 ochtenden psz. Ik heb het druk genoeg, maar soms ook even lekker helemaal niks ik bepaal zelf of iets wel of niet doe en wanneer :thumbup: Mijn man heeft een goede baan waar we prima van rond kunnen komen en hij is vaak pas om 18:45 thuis (om 6:45 de deur uit) en een paar avonden per week ook nog wel weg voor zijn werk, dus ik denk dat werken voor mij echt en ramp zou worden :shifty: Tuurlijk zou het kunnen als je iets onder schooltijd kunt vinden, maar die banen zijn schaars en lukt dat niet dan heb je dus alle stress die helemaal op mijn nek zou neerkomen… Nee doe mij maar mijn huidige baan met af en toe een baaldagje dat ik wel weer op kantoor zou willen zitten ofzo :lol:
Ik heb momenteel een érg leuke baan en die zou ik echt niet willen missen. Ik vind dat het werken echt iets aan mij toevoegd en dus ook aan mijn relatie en mama-zijn. Ik ben de afgelopen 6 jaar thuiswerker geweest en kan dus redelijk goed vergelijken. Nee, laat mij maar lekker hier zitten.
Maarrr…
Zou ik om welke reden dan ook niet bij mijn huidige werkgever kunnen blijven, laat me dan maar niet werken. Ik heb het nu namelijk zó naar mijn zin dat het waarschijnlijk nergens zo leuk meer wordt en er niets rotter dan met tegenzin te gaan werken…
Nou vandaag was dus echt zo’n baaldag, met een ziek meisje thuis (die uiteraard in heeele goede handen bij papa is) was ik liever thuis geweest! Hoef alleen vrijdag weer en dan een week niet!
nee, ik vind mijn werk veel te leuk heb ik gestemd.
Maar: ik wil ook financieel onafhankelijk blijven. Je weet maar nooit… Ik vind het fijn om zelf geld te hebben.
En ik zou het oneerlijk tegenover hub vinden als ik thuis zou blijven. Hij zou zelf dan ook liever bij zijn kinderen blijven. Dus ja, dan verplicht ik hem om (meer) te werken en ik lekker thuis blijven.
Nee, hier dus ABSOLUUT niet stoppen met werken. Vind het veel te fijn om juist niet de hele dag met mijn kinderen bezig te zijn en nu kan ik bijkomen op het werk ipv de hele dag in de drukte te zitten.
ik zou het overwegen. Mijn werk vind ik echt heel erg leuk maar merk ook wel dat het rust geeft voor de kids om thuis te zijn.
Ik zou er dus wel iets voor mijzelf voor opgeven en dat zou ik echt even moeten overwegen.
@Mutsie86 wrote:
nee, ik vind mijn werk veel te leuk heb ik gestemd.
Maar: ik wil ook financieel onafhankelijk blijven. Je weet maar nooit… Ik vind het fijn om zelf geld te hebben.
En ik zou het oneerlijk tegenover hub vinden als ik thuis zou blijven. Hij zou zelf dan ook liever bij zijn kinderen blijven. Dus ja, dan verplicht ik hem om (meer) te werken en ik lekker thuis blijven.
Ik werk niet, maar ben zeker wel financieel onafhankelijk. Toen we voor de optie hebben gekozen om voor de carriere van mijn man te gaan (vroeg weg, laat terug, regelmatig paar dagen weg of de avonden en ook een aantal keren verhuisd) hebben we laten vastleggen dat als we om wat voor reden uit elkaar zouden gaan, hij me een soort van partnerallimentatie betaalt. Dus niet dat ik van hem af wil, maar ik hoef in elk geval niet te blijven met de reden “anders ben ik alles kwijt”.
En verder zijn we extra goed verzekerd mocht hij arbeidsongeschikt of werkeloos worden of nog erger.
En ik verdiende ook niet slecht, maar toch hebben we nu door deze keuze meer dan het dubbele te besteden dan toen we allebei nog fulltime werkten.
En ik zie het thuis zijn ook echt als mijn werk. Ik heb het drukker dan ooit nu ik fulltime thuis ben. Om half zeven begint de dag en om acht uur eindigt deze en het gaat in één vaart door. En het belangrijkste is dat we samen achter de keuze staan van een dan meer fulltime baan en een fulltime thuisblijver. En mijn man zou voor geen goud willen ruilen. Die is na drie weken vakantie altijd weer blij dat hij kan gaan werken. Hij heeft in elk geval diep respect voor me 8)
Nee, ik vind mijn werk echt te leuk om er mee te stoppen. En als ik zou stoppen, denk ik dat mijn man weer fulltime moet gaan werken en dat vinden we beiden niks. Heerlijk dat hij ook 1 dag in de week thuis is bij de meiden.
Ik merk wel dat ik het door allerlei praktische omstandigheden wel goed kan organiseren. Ik woon dicht bij mijn werk, heb een behoorlijk flexibele werkgever, kan (binnen marges) mijn eigen begin- en eindtijden bepalen etc. Dat alles maakt het wel een stuk makkelijker om het goed vol te houden.