KEN JE DAT? van die goedbedoelde opmerkingen!!!

hier een buurvrouw, 1 dag nadat ik was bevallen… ze kwam binnenvallen ongevraagd net toen ik zat te voeden. van Gene en ongemak stopte mijn tsr, dus Michel liet los terwijl hij nog honger had. Zat hij te smakken en zegt die muts… “kijk, hij DENKT waar is die lekkere tepel nou die ik zonet nog in mijn mondje had” whahhaaaaaaaaaaaaaaa

Was dan weggebleven mens en had gewoon net als ieder ander gewoon een afspraak gemaakt… :shifty:



Komen we aan bij Ikea… stappen na een bezoek weer in de auto, zegt de man naast ons… Jeeeeminee, past dat wel met zijn 3tjes op de achterbank? :eh:

Nee, we zijn hierheen gereden met de deuren open nougoed :lol:

Hebben jullie even…





Goh, dat heeft hij echt van onze kant van de familie

Goh hij lijkt zoveel op mijn zoon he

Moet hij echt geen jasje aan?

Moet ik hem even vasthouden terwijl jij …

Volgens mij heeft hij krampjes…

Kun je niet beter…

Ik deed het altijd zo…

Ik weet wel iets…

Moet ik het even voordoen?

Misschien heeft hij dorst, zal ik even…

Hij wil echt al veel meer dan dat hij kan hoor…



blablablabla

@MamavanValerio wrote:

Hebben jullie even…





Goh, dat heeft hij echt van onze kant van de familie

Goh hij lijkt zoveel op mijn zoon he

Moet hij echt geen jasje aan?

Moet ik hem even vasthouden terwijl jij …

Volgens mij heeft hij krampjes…

Kun je niet beter…

Ik deed het altijd zo…

Ik weet wel iets…

Moet ik het even voordoen?

Misschien heeft hij dorst, zal ik even…

Hij wil echt al veel meer dan dat hij kan hoor…



blablablabla




Zijn wij familie van elkaar? :mrgreen:

Helemaal niet herkenbaar… :roll:

@Aapie27 wrote:

whahah leuk topic…



Ik heb vooral quotes van sm



Deze is een van haar favorieten…wanneer rivano iets doet.: goh dat deed John nou nooit



mijn gedachtes op dat moment: lekker belangrijk mens :evil: hoe ajb je kanis :mrgreen:
Moet je volgende keer zeggen John deed dat nooit…maar doet het nu wel hoor… :lol:

Ik ken heeeelemaal niemand die dit soort dingen zegt hoor. :liar:

Zojuist trouwens nog…het was buiten lekker toen ik ging, ik ook zonder jas met de auto dus warm…dekentje onderin de wagen voor als t kouder werd.



Loop ik in de nog warme school, collega: “oh…geen jasje aan???”



En ik muts ga nog uitleggen waarom ook haha!

Ohhhhhhhhhhh vreselijk…

Even kijken hoor

Misschien niet adviezen maar van die opmerkingen…



Door ach dat doet er niet echt toe…



“Oh dat deed die bij ons ook al” (oppas) en dit 40 keer per maand…dan is het niet leuk meer om te vertellen dat Jaydin iets nieuws heeft gedaan want voor hun is het oude koek … sorry… :shock: :shock:

Of

“Dat deed R. ook toen hij zo oud was”

Of

“wacht maar daar krijg je wat mee te stellen”



Jaydin is nog niet eenkennig en hij is bijvoorbeeld nog niet ziek geweest…als wij dit soort opmerkingen maken dan krijgen we steevast het volgende antwoord “wacht maar dat komt nog wel” .

Net alsof ik dat niet weet…



En toen ik zwanger was:

"Je leven wordt totaal anders, je kan niets meer"Anders ja, maar wij doen gewoon ons ding…zegt meer over diegene die deze opmerkingen maken :eh: :smiley:

Of deze “Nu begint je leven pas”

Dus de afgelopen 32 jaar heb ik geen leven gehad…wel zielig voor mij toch :wink:



Eigenlijk moeten we een boek schrijven :lol:

@joseetje wrote:





’ ach je bent nog jong he, je moet het allemaal nog leren’




En een vrouw van 40 die haar eerste kindje krijgt, die hoeft het niet te leren? :shifty:



Bij iedere piep die R. geeft zegt mijn schoonvader “Ze heeft last van krampjes!”

Ze is 11 maanden bijna :wall:



En inderdaad ook over geen jasje aan…ze had een bodywarmer aan, hield de armpjes niet warm genoeg volgens die mevrouw. “Weet je dat ze nog helemaal geen weerstand heeft? Jij kan dat wel hebben maar zij niet!” en als afsluiter “Ach, het is jouw kind. Dan moet je het zelf maar weten”



Trouwens, als ze alleen met haar vader is krijgt hij helemaal veel ongevraagd advies, meestal van van die 50+ vrouwen :roll:



Laatst waren we bij de Hema, ik moest plassen dus ik zeg tegen hem, verschoon jij R. even. Kom ik terug van de wc, is hij het gesprek van de dag (tussen de wc-juf en wachtende dames) “Dat zie ik nou nooit…” “In onze tijd…”

Mensen die zeggen als je aangeeft niet een hele dag weg te kunnen met een familiedag in het bos (toen Rais nog wat kleiner was): wij lieten onze kinderen altijd in de auto slapen als we een dag weggingen. Je moet wel een beetje improviseren hoor, anders kom je nergens. AAAAAAAAAAAAAAAAAHHHH!!! Alsof wij niet improviseren. We proberen Rais overal mee naar toe te nemen, maar ze slaapt gewoon echt niet in de buggy in het bos ofzo en al helemaal niet in de auto als het zo vreselijk warm is :doh:

ik weet er ook een paar van toen ik zwanger was:



nou meid je gaat het nog merken slapeloze nachten of wacht maar tot de tandjes komen dan horen we je nog wel,

of: nou kijk eerst nog maar even hoe je door de bevalling komt

en de leukste :evil: nou je moet maar zien of je huwelijk dit wel overleefd :wall:

wat dacht je van die opmerkingen als je hoogzwanger al 10 dagen overtijd op de fiets zit met je dikke pens…

“moet jij niet thuis zitten…je had toch al bevallen moeten zijn!¨

Of…: Loop jij nu nog rond” “ben je nu nog niet bevallen”

Ja HALLO alsof ik dat niet weet…Het is dan ook niet op zo’n toontje van Joh meid balen dat je nu nog loopt maar meer beschuldigend omdat ik niet thuis ga zitten wachten tot die bevalling eindlijk eens begint…Of dat ik dat kind niet gewoon op de goeie dag eruit heb gewerkt…

Dat zijn eigenlijk de dingen die me het meeste bijgebleven zijn hahah.



Voor de rest heb ik ook vast wel van dat soort opmerkingen gehad maar eigenlijk gaan die het ene oor in en het andere er weer uit…

Ik zelf 19jr…



Schoonzus van 46 met 3 kinderen tussen de 4 & 9…



Ze denkt dat ZIJ beter is en alles beter weet. Tot nu toe hebben we tegen alle verjaardagen bij hun tegenop gezien! Puur om alle opmerkingen. Het gaat wel ene oor in andere weer uit maar toch zit je er niet fijn!

Het zijn er tig van die ook al voorbij zijn gekomen :zzz: :zzz:



Sommige mensen :think: :evil:

“ze zit zichzelf een beetje in de weg vandaag”



Is je kindje net drie maanden, en nu al psychische problemen, ik haal er direct een babypsych bij… Mens, ze huilt gewoon vandaag wat meer.

oh wat een vreselijk topic is dit! Ga er maar voor zitten hoor:




    Smeer je uierzalf op hun bovenlip? " Ja, dan plakt de snot er niet aan vast." Oh, bij mijn kinderen prikte het, dus je kan het beter niet gebruiken... gebruik maar vaseline!

    Niet te lang in de wipper laten zitten hoor!!
    Nadat Ryan 1 dag uit het ziekenhuis was en nog herstellende was van twee klaplongen: Oh, laat hem maar huilen, dat is goed voor de longen.

    Waarom zou je hem troosten? De krampjes gaan er niet van over hoor!

    En op straat:
    Oooh...een tweeling!! Druk zeker? (ja, vooral als ze slapen)
    Oohh...een tweeling...ivf? (nee, quin en ryan)
    Ohh... een tweeling, redden jullie het wel financieel? (nee, graag een bijdrage onder in het mandje gooien)
    Oooh ...een tweeling, is dat niet zwaar? (nee hoor, de wagen stuurt heel licht...)




En zo kan ik nog wel even doorgaan..

sommige opmerkingen :naughty:





Bij ons tijdens de crematie van Daan :**:


  • Ach hij is maar 3 dagen geworden, ik heb mijn kindje met 6maand weggebracht.
  • Je bent nog jong
  • Tegen mijn ouders, jammer dat jullie geen opa en oma zijn geworden





    :evil: :evil: :evil:

oh…my…god!!! :shock: :shock: :shock: :shock:



Dat zijn toch wel de aller ergste opmerkingen die ik ooit gehoord heb :shock: :shock:

@Becca wrote:

oh wat een vreselijk topic is dit! Ga er maar voor zitten hoor:




    Smeer je uierzalf op hun bovenlip? " Ja, dan plakt de snot er niet aan vast." Oh, bij mijn kinderen prikte het, dus je kan het beter niet gebruiken... gebruik maar vaseline!

    Niet te lang in de wipper laten zitten hoor!!
    Nadat Ryan 1 dag uit het ziekenhuis was en nog herstellende was van twee klaplongen: Oh, laat hem maar huilen, dat is goed voor de longen.

    Waarom zou je hem troosten? De krampjes gaan er niet van over hoor!

    En op straat:
    Oooh...een tweeling!! Druk zeker? (ja, vooral als ze slapen)
    Oohh...een tweeling...ivf? (nee, quin en ryan)
    Ohh... een tweeling, redden jullie het wel financieel? (nee, graag een bijdrage onder in het mandje gooien)
    Oooh ...een tweeling, is dat niet zwaar? (nee hoor, de wagen stuurt heel licht...)




En zo kan ik nog wel even doorgaan..


Oeh die van die tweeling... ivf?... m'n vriend kwam haast rennend uit de keuken (stond hij te darten) omdat ik zo moest lachen :lol: :lol: :lol:

@Karin1981 wrote:

sommige opmerkingen :naughty:





Bij ons tijdens de crematie van Daan :**:


  • Ach hij is maar 3 dagen geworden, ik heb mijn kindje met 6maand weggebracht.
  • Je bent nog jong
  • Tegen mijn ouders, jammer dat jullie geen opa en oma zijn geworden





    :evil: :evil: :evil:




Hoe komen mensen erop om zulke opmerkingen te gaan maken? Als je dan sociaal niet zo sterk bent hou je dan gewoon stil of niet dan?! Pffff :x

Bij m’n schoonmoeder is het standaard:


  • Wil jij een bakje thee? En dan zet ze het voor me neer en zegt: zal ik Senne dan even vasthouden dan kun jij je thee opdrinken.



    En mijn antwoord is standaard: nee hoor, het is nu toch nog veels te heet om te drinken :mrgreen:



    Gelukkig is Senne een echte kat uit de boom kijker dus hij zit eerst altijd een kwartier bij mij of m’n vriend en komt daarna pas los.