Kattenpoep in de speeltuin.

Mijn kinderen en oppaskinderen komen tegenwoordig altijd onder de kattenpoep uit de speeltuin. Onder de schommels en onder de klimrekjes ligt zand. Daar poepen (ook onze eigen) katten in.

Is er een oplossing zodat de katten hier niet meer gaan poepen of zou ik bij de gemeente kunnen vragen om van die rubber tegels? Is er iemand die dit probleem kent?

Dit gaat echt niet langer zo.

:sick: :sick: :sick: :sick: bah bah…

Ze zeggen dat koffiedrap katten wegjaagt, maar dat lijkt me ook niet echt lekker als je kids daar onder komen te zitten.

katten niet op straat laten lopen…das de enige oplossing

@merel33 wrote:

katten niet op straat laten lopen…das de enige oplossing




Wha ha ha, heb jij een (buiten)kat?! Want dan weet je dat dit onmogelijk is.



Kaart het eens aan bij de gemeente, ken je anders niet iemand die in de raad zit ofzo?

Ja heel erg vies .

Hier schijten ze ook in de tuin :twisted:

Ik zou toch aan de gemeente vragen om tegels ofzo,dat hebben we hier wel op de speeltuin.

ik heb 5 katten…die hebben een ren achter het huis waar ze heerlijk buiten kunnen genieten van het zonnetje en geen mens en vooral geen kind tot last zijn…toevallig.

Hier in de speeltuintjes ligt met enige regelmaat hondenpoep. DÃ t vnd ik veel erger want daar is een eigenaar bij… :naughty:



Ik zou het aankaarten bij de gemeente… tegels klinkt als haalbare oplossing.

bij mijn ouders staat een speeltoestel voor huis, daar hebben ze vorige zomer de tegels vervangen door zand… tegels zouden niet meer mogen i.k.v. veiligheid en claims? zo is nu ook pas de combinatie schommel/klimrek vervangen door alleen een schommel. Kinderen klommen bovenop de schommel natuurlijk en de gemeente wil ongelukken als gevolg daarvan voorkomen…



maar het is smerig idd! :sick: je kunt er volgens mij heel weinig aan doen… het zand is voor een kat natuurlijk heel uitnodigend om behoeften in te doen.



Merel heeft een punt. Ook je kat leren alleen op de kattebak haar behoefte te doen is een haalbare oplossing, maar een utopie voor dit probleem. :hug:

En er lopen daar veel katten…



Oh vies is dat he…



Als ik jou was zou ik Lucas een brief laten schrijven naar de dienst publieke zaken of hoe heet dat ook alweer. Maakt veel meer indruk dan dat jij het zelf gaat verwoorden :wink:

En hebben jullie een wijkagent of buurtvereniging? Bij de wijkagent kun je dat ook aankaarten.

Is de speeltuin niet omheind? ( is dit een woord?) Bij ons zit er prikkeldraad boven de hekken die om de speeltuin zitten. De zandbakken worden ook afgedekt.

Ok, het is wel een speeltuin met personeel/vrijwillergers,das niet overal zo natuurlijk.

een van de redenen waarom ik die dingen dus gewoon in mijn achtertuin wilde… zandbak heeft een deksel, en onder de schommel komen toch echt rubber matten… In een openbare speeltuin mogen mijn kids ook echt niet in de zandbak :sick:

Ik laat mijn kinderen ook niet in openbare zandbakken.

Niet perse voor de kattenpoep, maar het is gewoon sowieso smerig…



Ik heb een keer gebeld naar de gemeente toen wij nog in een huis met balkon woonden. We woonde daar al 2 jaar en in de hele omgeving waren 30 zandbakken waar heel veel in gespeeld werd. Ik heb toen gevraagd hoe vaak die dingen hervuld en geschoond werden. Die meneer kon er geen antwoord op geven. Later (was een aardige man hoor) zei hij dat er gewoon geen geld voor was. Toen ik zei dat de grasveldjes wel elke week werden gemaaid zei hij dat het gewoon geen prioriteit is voor hun (diegene die om het geld gaat dan he) …



Ik woonde in een kinderrijke buurt en die bakken werden NOOIT opnieuw gevuld of verschoond.



Vanaf dat telefoongesprek laat ik mijn kinderen er gewoon NOOIT in spelen en koop ik eens in de maand een zak zand bij de praxis en vul ik mijn eigen schelp…

@Sis wrote:

Hier in de speeltuintjes ligt met enige regelmaat hondenpoep. DÃ t vnd ik veel erger want daar is een eigenaar bij… :naughty:



Ik zou het aankaarten bij de gemeente… tegels klinkt als haalbare oplossing.




hoezo dat dan :think: een eigenaar die zijn kat buiten laat lopen weet toch ook dat hij in tuintjes en speeltuintjes poept.



blijft voor mij hetzelfde :hand:



gr mel

Bij ons staan er hekjes omheen en bij de openingen ligt een rooster wat niet lekker aanvoelt voor kattenpootjes. In de speeltuin zelf ligt grind. Ik heb nog nooit poep van wat voor beest dan ook aangetroffen. Helaas zijn er wel viespeuken in de buurt die het leuk vinden om 's avonds in het speeltuintje rond te hangen en daar peuken en lege bierblikjes achterlaten. :roll:

hier ligt ook grind…maar is dat net zo vies?



want wij zijn daar bijna elke middag :shifty:



ik had zoiets van…zolang hij het niet opeet :think:

thuis meteen handen wassen en klaar…maar dat is dus niet zo?

Oh ja erg herkenbaar. Maar hier worden regelmatig de zandbakken e.d. uitgegraven en weer opnieuw gevuld. Ik denk dat je er nooit helemaal aan ontkomt.

@melanie wrote:

@Sis wrote:
Hier in de speeltuintjes ligt met enige regelmaat hondenpoep. DÃ t vnd ik veel erger want daar is een eigenaar bij… :naughty:



Ik zou het aankaarten bij de gemeente… tegels klinkt als haalbare oplossing.




hoezo dat dan :think: een eigenaar die zijn kat buiten laat lopen weet toch ook dat hij in tuintjes en speeltuintjes poept.



blijft voor mij hetzelfde :hand:



gr mel




Dat is niet waar, bij ons komen de katten ALLEDRIE naar binnen gescheurd, gaan op de kattenbak en gaan dan pas terug naar buiten. Dus ik ga er dan vanuit dat de buurvrouw geen emmers stront per dag uit haar tuin schept van onze katten.

Bovendien hebben de katten een halsbandje om met adreskokertje, dus MOCHT 1 van onze katten overlast bezorgen, dan weten ze waar ze ons kunnen vinden.



Nu weer ONTOPIC:

er zijn van die staafjes die je in de grond kunt stoppen. Daar komt een vieze geur vanaf ( voor mensen niet te ruiken) en dan geven katten het op een gegeven moment vanzelf op om op die plek de behoefte te doen.



Ik heb zelf een spray gekocht voor binnen die ook erg meurt, die ruik ik dan wel, maar de katten rennen er met dichtgeknepen oogjes vandaan. Elke dag even sprayen en dan ligt het aan het uihoudingsvermogen van de katten hoelang ze toch naar DIE ene plek willen gaan ( krabben).



Ook dat hebben wij gewonnen en niet de katten :wink:

Ik weet alleen niet of die ook voor buiten is.

Dan hebben we het hier over katten, die heb je over het algemeen minder in de hand misschien (tenzij je binnenkatten hebt), maar hier hebben we vooral veel last van honden.



En het erge is… de BAASJES laat ze uit netttttttt naast de speeltuin! :naughty: Vreselijk!!!



Overigens heb ik zelf geen katten of honden, alleen een konijntje die bij ons in een hok woont (sinds haar vriendinnetje dood is binnen) en die regelmatig lekker in de tuin rondscheurt)! Ik vind vooral honden gewoon smerig… maar waarom… omdat mijn kinderen thuiskomen onder de hondenpoep! :snooty:

En als je de hondenbezitters aanspreekt: wij betalen hondenbelasting, dus ik mag mijn hond hier uitlaten.



Ik vind honden dus nog erger dan katten… (en dan vooral de aso baasjes die hun hond naast de speeltuintjes uitlaten)!

Ik denk dat je gewoon de poepverleiding moet proberen weg te laten nemen en dat is het zand.

Katten zijn nou eenmaal bijzondere wezens en heel anders dan honden hebben zij hun eigen bijzondere levenswijze.



Bij zand weet iedereendat er begraven kattenpoep kan zijn, bij andermans honden is het altijd een verrassing, het kan in de goot, op de stoep of op je eigen pad zijn zijn waar je het totaal niet zou verwachten.



Helaas dienen de katten en honden niet meer voor waarvoor ze oorspronkelijk gedomineerd werden, respectievelijk muizen vangen, bewaken dus blijft het opletten waar je hun karakter kunt tegenkomen.



Voor het speeltuintje zou ik een verzoek indienen voor speeltegels.

@merel33 wrote:

katten niet op straat laten lopen…das de enige oplossing




Helemaal mee eens!

het heet toch niet voor niets een huisdier…ik erger me kapot aan loslopende katten, pissen voor me deur, liggen op de moterkap om er vervolgens lekker vanaf te glijden…enne dan hoor ik ook niemand roepen het is mijn kat…

Ik hou van katten hoor dus ik ben geen kattenhater ofzo we hadden er zelf vroeger 5…maar hou ze gewoon binnen of idd in je tuin…



Wij hebben hier om oa dezelfde rede een eigen zandbak voor in de tuin gekocht die kan worden afgesloten… maar ja dan moet je dus weer een tuin hebben :?