Kattenpoep in de speeltuin.

hoe wil je je kat in de tuin houden?

Aan een riempje?

ja, aan een riempje of zoals iemand hier al zei in een grote ren :clap:



ik heb absoluut, geen hekel aan katten hoor, maar ik vindt het erg vies zo, in een speeltuintje , honden poep net zo, is ook smerig, maar het ging er ook over dat het van een baasje die zijn hond uit zou later erger zou zijn om dat die erbij is en daar ben ik het dus niet mee eens :snooty:





gr mel

Ik vind het ontzettend zielig om een kat binnen te houden of buiten in een ren. Vreselijk!

Katten zijn nu eenmaal dieren die veel vrijheid nodig hebben en buiten los willen lopen. Ze willen jagen en ontdekken etc.

Wij hebben 4 katten uit het asiel gehaald omdat we hier in Nederland met een overschot aan katten zitten en die katten willen wij een normaal en leuk leven geven.

Ze hebben binnen een kattenbak en buiten in onze tuin ook. Voor zover ik weet doen ze al hun behoeftes daar op. Katten horen los te lopen. Gaan wij als mensen ze die vrijheid ook nog afpakken?

hoi,



even off topic,

zielig, ja en nee, als een kat niet beter weet :think:

maar het probleem is dus niet alleen de katten poep maar ook jagen ze op mijn hondje :?



dus ja, dan bezorgen ze overlast en niet alleen met poep.





ik zou gewoon bij de gemeente navragen, voor rubberen tegels, grint heb ik eigenlijk nog nooit aan gedacht :think:



gr mel

Ik vind het wel een grappig gesprek dit…



Mijn katten zijn ook buiten en naar ik weet poepen ze niet in zandbakken maar dat echt terzijde…



De poep van mijn katten is vaak hard en anders wordt dat het binnen een dag. Ik heb liever dat ik na moet denken over poep in een openbare zandbak en die weg moet halen dan dat ik denk wat voor ranzige beesten daar allemaal inieminie in vertoeven…



ja het is smerig, maar dat is een openbare zandbakken sowieso…



En ja ik vind dat katten gewoon buiten moeten kunnen zijn.



Iedereen heeft altijd wel iets te zeiken lijkt het…

Is het niet een kat dan is het een hond, lawaai, katten die honden aanvallen, vogelpoep, misleidende reclames etc etc…



Sorry, maar ik vind dit dus echt een beetje :shifty:

@Guusje wrote:

hier ligt ook grind…maar is dat net zo vies?



want wij zijn daar bijna elke middag :shifty:



ik had zoiets van…zolang hij het niet opeet :think:

thuis meteen handen wassen en klaar…maar dat is dus niet zo?




Guusje, grind vind ik ook niet fris, maar er ligt in ieder geval geen kattenpoep in. Dus goed de handen wassen hoor!

Heb even zitten twijfelen of ik zou reageren ja of de nee, maar doe het toch maar.

Het is vervelend dat katten in speeltuinen en tuinen van andere mensen hun behoefte doen, vind ik zelf ook, maar weet dat dit onmogelijke tegen te gaan is.

Ik heb zelf een kat en heb deze 1,5 jaar binnen gehouden, omdat we op een flat woonde, moest wel de nodige moeite doen, zodat ze niet de galerij op vloog of het balkon. Deze kat wilde zo graag naar buiten, dat toen wij een huis met een tuin hadden het echt niet meer tegen te houden was. Ik maak mijn kat dood ongelukkig als ik hem binnen hou.

Ik weet dat mijn kat zijn behoeftes buiten doet en bijna niet meer op de bak en dit vind ik zelf ook heel vervelend.

Kan er alleen niks tegen doen, houden haar regelmatig paar dagen binnen, maar dan houdt ze het gewoon op.

Ze heeft aan een riempje in de tuin gelopen, maar hing zichzelf dan op.

Ik snap anderen hun frustratie, maar een kat binnenhouden :naughty: nee dat gaat niet. Wou het toch even kwijt.

ik zag dat met het riempje ook niet voor me hoor. Heb onze kat een keer gevonden, hij hing aan de schutting :sick:



Hij doet het overigens nog wel.



We hebben een kattenhok en daarin staat een kattenbak en het beest doet vast ergens zijn behoefte waar het niet mag, maar ik zou niet weten waar.



En in een ren??

Ik weet zeker dat dan buren weer gaan klagen dat het beest zo gruwelijk zit te janken… Het is wat dat betreft idd niet snel goed.

Ik blijf erbij dat een kat niet voor niets onder de catogorie huisdier valt :?, en idd wat ie niet kent mist ie niet.

En ik vind dat wanneer je zo graag wil dat je kat buiten moet kunnen lopen je ook niet moet klagen als ie bv doodgereden is ofzo…en erger zelfs nog een schadevergoeding wil hebben van degeen hem heeft doodgereden :hand:



Maar goed we zijn helemaal off topic dus ik laat t hier verder maar bij :roll:

Ik heb over het algemeen een hekel aan kattenpoep/pies en hondendrollen… Bah



Wij hadden vroeger een poes. Zij liep inderdaad aan een lijntje. Ze had een tuigje om haar middel en liep aan de waslijn, zo kon ze de hele tuin door (alleen als we thuis waren)

Ze vond het heerlijk en wist inderdaad niet beter, vanaf kitten hebben we het zo gedaan. Ik ging wel eens wandelen met haar en dan was ze als de dood voor auto’s. (gaf toch echt voorkeur aan de veilige achtertuin :))

Niemand had last van haar en wij genoten van ons knuffelbeest.



Een van de redenen dat wij nu geen poezen hebben is dat ik het zielig en lastig vind om het beestje binnen te houden en buiten laten lopen is voor mij not done (ik wil een dier, niet de buren :wink: )



Wat je eraan kunt doen? Openbaar?

Geen idee, maar ik zou ook gaan voor een zandbak in eigen tuin, MET deksel :wink: En de speeltuinzandbakken mijden :shifty: (of een speeltuin zoeken zoals Winnie en Guus hebben, met kiezels en geen poep :stuck_out_tongue: