Kattendrama

Wij hebben 3 katten (10,11 en 12 jaar oud) en ze zijn altijd heel erg lief geweest.

Maar nu we vanaf februari in ons nieuwe huis wonen is het drama…

Ze gebruiken ons huis als grote kattenbak :evil:

We hebben ondertussen alles al geprobeerd, het hele huis staat al vol met kattenbakken, maar nog steeds blijven ze het overal doen…

Het begint gewoon zo erg te worden dat we zelfs overwegen om ze weg te doen.

Natuurlijk doen we dit liever niet, dus als jullie nog de gouden tip hebben??

peper strooien op die plekken?



En ook in alle hoekjes… Werktte hier wel goed.

ik heb ook al gehoord dat peper zou helpen, maar weet het niet uit ervaring.

vooral geen bleekwater gebruiken als je poetst…zijn ze dol op !



kan me voorstellen dat dat echt niet leuk is. blijf je bezig, om maar van de geur te zwijgen…



:hug:



liefs

Gerda

Andere kattenbakvulling.



Hier ook een verwend kattennest. Die toch liever grind heeft dan houtkorrels. Toen ik een keer was overgestapt op houtkorrels deed hij het gewoon niet in de bak maar op de mat bij de voordeur. Leuke binnenkomer.



Daarna weer grind in de bak gedaan en toen ging hij wel weer op de bak.

Onze kat is ook al wat ouder en deed dit ook na onze laatste verhuizing. Vaak komt dit doordat ze niet op hun gemak zijn. Ik zou zeggen, wel 1 bak op goede plek houden, anders wordt het nog verwarrender voor ze. Verder hebben wij zowel boven als beneden een ding in het stopcontact gedaan dat een geurtje geeft dat hen gerust stelt. Het is hetzelfde hormoon (feromoon) dat zij afscheiden als ze kopjes geven en werkt erg kalmerend en positief. Als ik me niet vergis heet het feliway. Daarnaast zou je ook nog kunnen denken aan bachbloesem. Dit werkt vaak super bij katten!

Peper hebben we ook al geprobeerd… maar helaas.



Ze hebben al ruim 10 jaar dezelfde korrels, dus daar kan het volgens mij niet aan liggen :think:



Nu is het wel zo dat ze altijd buitenkatten waren, maar nu niet meer. Er is hier een buurtkat die zo agressief is, dat mijn katten niet meer naar buiten gaan.

Was van de zomer zo erg, dat ik mijn deur niet eens open kon laten staan omdat de buurtkat dan binnenkwam om met onze katten te vechten.



Ik weet niet of dit er mee te maken kan hebben?

eerst naar een dierenarts om lichamelijke oorzaken uit te sluiten…

dan kun je daarna altijd nog kijken naar een oplossing… zoals idd feliway… of ander kattengrit… vervelen de katten zich misschien… of zijn er dingen in huis veranderd waardoor ze gaan plassen…



kijk ook eens op kattenfora… daar vind je de beste tips wat dit probleem betreft…

Zijn je katten gesteriliseerd? Misschien willen ze (door die buitenkat) hun territorium afbakenen… ik heb eens een verhaal gelezen van iemand wiens kat in huis plaste omdat de buurtkat langs het huis liep… de kat kon binnen (vanachter het raam) kijken naar die buurkat en werd daar zo gestresst van dat ie ging sproeien in huis…

Of je zet je tuin af… ik weet niet of je tuin sowieso al omheind is dmv schutting… dan zou je een stroomdraad (speciaal voor katten) kunnen plaatsen… kunnen je katten naar buiten en blijft die vervelende buurtkat ook weg… systeem heeft ons rond de 180 euro gekost en is zeer effectief… We hebben een buurtkat 2x hier s’nachts gehoord… (toen zat ie eraan vast :silenced: ) Maar daarna nooit meer… :mrgreen:

Dit hebben wij bij onze kat ook gehad.

Deed het altijd netjes in de bak en was vaak buiten.



Toen zijn we verhuist en wilde hij niet meer naar buiten en deed zijn behoefte ook niet meer op de kattenbak.

Hij deed het overal en dan vooral op ons bed en in de box.

Heel de bank werd ondergezeken :sick:



Hier hielp niks en wij hebben hem naar mijn schoonouders gedaan.

Zij wonen in onze oude woonplaats dus de kat zijn oude stekkie.

Als ze gestresst zijn door de verhuizing kan Feliway helpen. Ik kocht het bij de dierenarts.

Bedankt voor de tips. Ik ga eerst maar even een afspraak maken bij de dierenarts en feliway halen.

Hopelijk helpt dat :pray:

Succes Dolfijntje… ik heb ook een ‘plaskat’ gehad… ben er lang mee bezig geweest maar na een sterilisatie en meer aandacht was ze ervanaf…

Vreselijk he, het is zo’n penetrante geur… die bijna nergens meer uitgaat… :hug:

wij hebben hezelfde probleem met 1 van onze katten… het begon toen melissa kwam, daarna gingen we nog 2 keer verhuizen en dat beest zeikt echt overal… ben naar dieranarts geweest, beest is helemaal goed gekeurd… het is een doodgoeie luie poes, die het liefst hele dag lekker ligt, maar word doodzenuwachtig van kinderen… ik ben inmiddels wel zover dat mocht ik een goed huisje voor haar vinden zonder kleine kinderen, dat ze weg gaat :cry:

Ik hoop echt dat het gaat helpen. Ze weg moeten doen is echt de allerlaatste optie. Eerst nog meer proberen!

Die geur is zo vervelend, is er echt bijna niet uit te krijgen…

Je kan beter hondenpis ergens hebben dan kattenpis… tis net pure ammoniak… :silenced:

Idd, mocht het gewoon echt niet meer kunnen… en heb je alle opties gehad… dan is een rustig plekje bij lieve mensen misschien een optie… ergens waar ze rustig buiten kunnen komen… ik denk gewoon dat ze dat namelijk erg missen… :hug:

ja ik moet zeker weten dat ze goed terecht komt, ik doe haar niet in een asiel… ze ligt nu in de garage, maar ikmoet daar geen schoenen of keding of wat dan ook laten liggen want dan plast ze erin, en die geur :sick:

Oes… is ze gesteriliseerd? misschien even op blaasgruis laten checken bij de DA…



Via kattenforum kan je t altijd proberen… vaak is via die weg altijd een fijn en betrouwbaar huisje te vinden…

ja ze zijn geseteriliseerd, en de DA heeft haar helemaal nagekeken… maar dit gaat al anderhalf jaar zo aan… en zo krijgt dat beest ook niet echt liefde enzo,omdat ze nu maar in die garage ligt. als ze de kinderen al ziet dan drentelt ze maar wat om even later weer te gaan plassen



ik ga eens even kijken op dat forum

@oessie wrote:

ja ze zijn geseteriliseerd, en de DA heeft haar helemaal nagekeken… maar dit gaat al anderhalf jaar zo aan… en zo krijgt dat beest ook niet echt liefde enzo,omdat ze nu maar in die garage ligt. als ze de kinderen al ziet dan drentelt ze maar wat om even later weer te gaan plassen



ik ga eens even kijken op dat forum




Och Oes… wat een rot situatie… zo zit je ook in een cirkeltje he… misschien komt ze dan idd wat aandacht tekort… heeft ze ook genoeg speelgoed of een lekker grote krabpaal?

Tis het forum op kattenplaza… daar staat zoveel info… echt handig…