kattenbakvulling

Welke soort en merk gebruik jij en waarom ?

voor 2 katten in bak of elk hun eigen ?

Hoe vaak verschoon jij de kattenbak ?

Ik gebruik de korrels van Kittyfriend (zak van 20 kilo)

Bij tuincentra te verkrijgen.

Ik verschoon de bak 1x in de week maar schep de drolletjes er tussendoor nog weleens uit.

Wij gebruiken dezelfde als marloes van de catsan.

Ik doe altijd eerst een vuilniszak openknippen en erin en dan kranten erin en dan pas het grind.

Wij hoeven de bak maar 1 keer per 2 of 3 weken te verschonen, het meeste doet ie blijkbaar buiten :thumbup:

we hebben twee poezen en die zijn hoofdzakelijk binnen (niet dat ze niet buiten gaan, maar ze verkiezen blijkbaar om veel binnen te zijn).

We gebruiken het huismerk van colruyt (is een Belgische winkel, vergelijkbaar met bas en ah bij jullie).

kattenbak wordt minstens twee keer/week verschoond…

liefs

Gerda

@alex wrote:

Wij gebruiken dezelfde als marloes van de catsan.

Ik doe altijd eerst een vuilniszak openknippen en erin en dan kranten erin en dan pas het grind.

Wij hoeven de bak maar 1 keer per 2 of 3 weken te verschonen, het meeste doet ie blijkbaar buiten :thumbup:

Ik krijg altijd de kriebels van dit soort antwoorden !

Maar goed, ik heb een kat en die komt alleen bij ons buiten, loopt gewoon niet weg blijft netjes bij het vrouwtje :thumbup: en wij gebruiken catsan, vind ik gewoon het prettigst.

@melanie wrote:

Omdat de kat het buiten doet? :think:

Het mooiste is; hier geen kattenbak en mn kat doet zijn behoefte's buiten overdag :thumbup:

@Mariiyelle wrote:

@melanie wrote:

Omdat de kat het buiten doet? :think:

Het mooiste is; hier geen kattenbak en mn kat doet zijn behoefte's buiten overdag :thumbup:

Ik denk dat ik het wel snap, wat Melanie bedoelt.

Denk ik lekker in mijn tuin te kunnen werken zit ik met mijn handen in de kattendrollen van JOUW katten! Leuk voor je dat JIJ geen kattenbak hoef te verschonen, maar ik moet MIJN tuin verschonen door JOUW katten.

Denk dat je het andersom ook niet zo erg op prijs zou stellen, en dat is nog zachtjes uitgedrukt :roll:

Ontopic:

2x per week de kattenbak verschonen, eerst de krant, dan de vuilniszak, dan grint (eigen merk Bas).

ik gebruik flamingo cat litter met baby poeder

echt super spul

heb 2 katten en als ze erin plassen of poepen worden het meteen harde klotjes die ik er dan zo uit kan scheppen ( doe ik om de dag even ) en het rest van het grit blijft schoon en de behoeft ruiken ook niet meer omdat luchtjes worden geabsorbeerd

echt ik ben er zo blij mee… heb lang gezocht naar een prettig kattenbak spul en wil echt nooit meer anders

koop het bij de jumper voor 10 euro per 20 liter en doe per zak denk ik 2 maanden

@Debbie & Lana wrote:

Denk ik lekker in mijn tuin te kunnen werken zit ik met mijn handen in de kattendrollen van JOUW katten! Leuk voor je dat JIJ geen kattenbak hoef te verschonen, maar ik moet MIJN tuin verschonen door JOUW katten.

Denk dat je het andersom ook niet zo erg op prijs zou stellen, en dat is nog zachtjes uitgedrukt :roll:

A. Waarom zijn het mijn katten van wat je zegt terwijl ik er maar 1 heb.
B. al heb je een kattenbak binnen, niet alle katten gaan daarvoor 'even' naar binnen rennen om zijn behoefte te doen en doen het buiten toch.
C. Dat ik geen kattenbak meer heb is puur vanwege de gezondheid van mijn dochter die op de 1ste plek staat dan dat ik me ga druk maken over me buren die er last van hebben!

:)

@Mariiyelle wrote:

@Debbie & Lana wrote:

A. Waarom zijn het mijn katten van wat je zegt terwijl ik er maar 1 heb.
B. al heb je een kattenbak binnen, niet alle katten gaan daarvoor 'even' naar binnen rennen om zijn behoefte te doen en doen het buiten toch.
C. Dat ik geen kattenbak meer heb is puur vanwege de gezondheid van mijn dochter die op de 1ste plek staat dan dat ik me ga druk maken over me buren die er last van hebben!

:)

A = doet het er wat toe of het 1 of 2 zijn dan? De kat(ten) zit(ten) wel in MIJN tuin.
B = mijn katten dus wel!
C = kattenbak buiten in de tuin zetten, hebben je buren ook geen overlast! Want als de hond van de buren in jouw tuin poept dan hij jij er ineens wel last van :naughty:

Oei zeg…

Nou, ik snap het best, maar het is nu eenmaal een buitenbeest en ga hem toch echt niet aan een lijntje doen. Met een hond ben je er bij, zo werkt dat nu eenmaal niet bij een kat. Ik kan hem toch ook niet steeds op zijn bakje zetten, ik zit er niet altijd naast, maar hij kan er altijd bij als hij er gebruik van wil maken.

Als ie in de tuin van de buren zit jaag ik hem weg, ik zeg ook altijd tegen de buren jaag maar weg, sproei maar nat enz enz.

Peper strooien werkt ook goed, daar houden ze niet van.

Dus nee, het hoeft niet persé in de tuin van de buren, gebeurd het toch dan mogen ze alles doen om hem weg te jagen, er zijn genoeg bosjes en natuur in de buurt waar het wel/beter kan.

Maar goed daar ging de vraag niet over toch?!

wij gebruiken biokat fresh. deze klontert goed. ik schep dagelijks de bak uit en hoef zo maar eens in de drie weken de hele bak te verschonen. we hebben twee poezels en 1 kattenbak. hier zitten ze binnen en in onze eigen tuin (ze kunnen er niet uit).

@Debbie & Lana wrote:

C = kattenbak buiten in de tuin zetten, hebben je buren ook geen overlast!

Alsof we het zelf niet ‘ooit’ bedacht hebben. En bovendien, jij denkt dat het gezondheid van mn dochter minder op werd? :eh: We hebben alles geprobeerd en uiteindelijk zijn we tot de conclusie gekomen; shit happends voor de buren maar hier kunnen we er ook niks aan doen.

@alex wrote:

Oei zeg…

Nou, ik snap het best, maar het is nu eenmaal een buitenbeest en ga hem toch echt niet aan een lijntje doen. Met een hond ben je er bij, zo werkt dat nu eenmaal niet bij een kat. Ik kan hem toch ook niet steeds op zijn bakje zetten, ik zit er niet altijd naast, maar hij kan er altijd bij als hij er gebruik van wil maken.

Als ie in de tuin van de buren zit jaag ik hem weg, ik zeg ook altijd tegen de buren jaag maar weg, sproei maar nat enz enz.

Peper strooien werkt ook goed, daar houden ze niet van.

Dus nee, het hoeft niet persé in de tuin van de buren, gebeurd het toch dan mogen ze alles doen om hem weg te jagen, er zijn genoeg bosjes en natuur in de buurt waar het wel/beter kan.

Maar goed daar ging de vraag niet over toch?!

Yep… Hier ook! Mn buren weten van wie deze kat is en het hoeft idd nooit bij de buren in de tuin gebeuren. Maar ook gewoon op de grasvelden waar hondenschijt onderzitten. :sick: Peper werkt gek genoeg bij mn kat niet maar water is hij ook niet dol op :mrgreen:

Maargoed, er was een discussie hierover geweest van ‘‘wel of geen katten buiten’’

Ontopic!

@poeizie wrote:

ik gebruik flamingo cat litter met baby poeder

echt super spul

heb 2 katten en als ze erin plassen of poepen worden het meteen harde klotjes die ik er dan zo uit kan scheppen ( doe ik om de dag even ) en het rest van het grit blijft schoon en de behoeft ruiken ook niet meer omdat luchtjes worden geabsorbeerd

echt ik ben er zo blij mee… heb lang gezocht naar een prettig kattenbak spul en wil echt nooit meer anders

koop het bij de jumper voor 10 euro per 20 liter en doe per zak denk ik 2 maanden

Amen!

hey ik heb een mede gelovige :mrgreen:

@lonneke1980 wrote:

wij gebruiken biokat fresh. deze klontert goed. ik schep dagelijks de bak uit en hoef zo maar eens in de drie weken de hele bak te verschonen. we hebben twee poezels en 1 kattenbak. hier zitten ze binnen en in onze eigen tuin (ze kunnen er niet uit).

Werkt dat bij jullie? Wij hebben deze dus ook, en hier klontert hij ook wel, maar na 1 dag dan kan ik net zo goed de hele bak leegmikken gezien de geur die er in de kattenbak zit (wij verschonen daarom nu om de dag of iedere 3 dgn)

poeizie, dus dat spul van jullie werkt echt goed tegen de geurtjes? Wij hebben ons rotgezocht maar zijn dus op de biokat uitgekomen, maar wij betalen ons scheel, aangezien we om de dag a 3 dgn die bak leegkieperen :roll:

En dat van die vuilniszak in de bak? Wat is de toegevoegde waarde? Onze katten die “begraven” hun behoefte zo lang dat ze denk ik de hele vuilniszak aan flarden krabben.

En hedwich? Wat gebruik je zelf? En hoe vaak? :wink:

@poeizie wrote:

hey ik heb een mede gelovige :mrgreen:

Echt wel, ik heb niet de kleinste katten en dan nog ruik ik NIETS hier in huis. Geweldig spul!

Cat’s best oko plus… superrrrrrrrrrrrrr spul… de poep en plas klonterd meteen en kan je er zo uitscheppen waarna het in ‘het groene gedeelte’ van de kliko mag… :thumbup: ik verschoon em nooit, schep de viezigheid eruit en vul em zo nu en dan eens bij… ik ben nu aan mijn 2e zak bezig en heb mijn katten nu bijna anderhalf jaar…

Ik ruik nooit iets… (en nee, ook mensen die geen katten hebben ruiken niks bij mij als ze binnenkomen)

ENIGE nadeel… de uitloop…

Dus stiekem toch aan het rondneuzen voor een zwaardere vulling met precies dezelfde eigenschappen… en nee geen rozen geur of citroen of baby geur eraan toegevoegd… dat slaat meteen op mijn luchtwegen… :sick:

Hier ben ik dus ondertussen ook alle soorten aan het proberen en die van Faizaa lijkt mij super!

Ben altijd een luchtje in de gang aan het spuiten omdat je die bak ruikt. Ookal is ie net verschoond…

Maar klopt het dat het houtkorrels zijn?