kattenbakvulling

Volgens mij wel… maar niet die dikke lompe drollen… deze zijn fijn… goed te scheppen… en ruiken 0,0… :thumbup:

Alleen na verloop van tijd blijft er wat gruis in de bak… dit word steeds fijner… en dat veroorzaakt uitloop… heb al een deurmat als uitloopmat, dat scheelt enorm… maar dat is echt het enige nadeel… want na jarenlang op zoek te zijn geweest is dit echt voor mij de allerbeste…

Ga ik die toch maar een keer uitproberen. Was eigenlijk anti houtkorrels (die grote brokken) maar je enthousiasme heeft mij aangestoken :thumbup:

wat een gezellig topic :eh:

maar goed, ontopic: van die houtkorrels, voornamelijk omdat ze biologisch afbreekbaar zijn en dus in de groenbak gaan :thumbup:

@dolfijntje12 wrote:

Ga ik die toch maar een keer uitproberen. Was eigenlijk anti houtkorrels (die grote brokken) maar je enthousiasme heeft mij aangestoken :thumbup:

Ik ook… maar deze zijn dus… euhm… fijn… klein… net als gewoon grit…

Staat zelfs op dat ze door t toilet gespoeld mogen worden… maar euhm… vind dat idee niet prettig… :think:

Wij hebben ook houtkorrels van de AH, schep om de dag en een keer per week helemaal leeg.

Ik vind het overigens wel echt stijlloos om helemaal geen kattenbak te hebbn (ookal is het ivm gezondheid van kind), daarmee dwing je je kat gewoon om het ergens anders te doen waar anderen er last van hebben :?

Als je dochter er echt niet tegen kan zou ik de bak buiten zetten of een andere eigenaar voor de kat zoeken… Je hebt gewoon die verantwoordelijkheid als je besluit een kat te nemen.

Van een site:

Cat’s Best Öko Plus, klontvormende houtkorrel

Tot 3x voordeliger

• buitengewoon geurbindend
  • 100% natuurlijke plantaardige vezels
  • zeer voordelig
  • licht in gewicht, dus makkelijk mee te nemen
  • geschikt voor compostering en 100% biologisch afbreekbaar
  • klontvormende kattenbakvulling

Na 188 soorten te hebben gebruikt, zit ik nu opde kattenbakvulling van de aldi. Mede omdat deze het goedkoopst is. Wij hadden ooit 5 katten en nu nog 3. Met 5 katten hadden we 2 kattenbakken en met 3 katten nu 1. de bak word elke dag schoon gemaakt, dus alles eruit, soppen en nieuw grit erin.

Vandaar ook de goedkoopste :wink:

Neem vooral geen klonterende kattenbakvulling met meerdere katten want dat is na 1 dag 1 blok cement onderin de bak…

@Lune wrote:

Ik vind het overigens wel echt stijlloos om helemaal geen kattenbak te hebbn (ookal is het ivm gezondheid van kind), daarmee dwing je je kat gewoon om het ergens anders te doen waar anderen er last van hebben :?

Als je dochter er echt niet tegen kan zou ik de bak buiten zetten of een andere eigenaar voor de kat zoeken… Je hebt gewoon die verantwoordelijkheid als je besluit een kat te nemen.

Oke… Dit is het laatste x dat ik hierop inga…

2 jaar geleden deze kat aangeschaft en deed het gelijk netjes in de kattenbak. Nooit last gehad van ontlasting tussen zijn voetkussens/nagels. Totdat ie groter werd. Elke keer als hij in de schone kattenbak is geweest graaft ie in drollen ipv grint/korrels. We hebben van alles geprobeerd om het te voorkomen maar niks hielp. Vorige jaar zijn we verhuisd en hebben we kattenbak in de hal geplaatst. Ook daar hetzelfde verhaal. Zowel nieuwe vloer als meubels zaten onder zijn ontlasting die hij meenam onder z’n poten… Toen ik zwanger raakte kon ik de geur niet verdragen als ik thuis was en de kattenbak niet kon verschonen en maar moest wachten tot manlief thuis kwam om het te fixen heb ik de kattenbak in de de lege slaapkamer gezet met de deur dicht. Hij kon dan via de terras naar buiten en hoopte ik dat ie dan met z’n schone poten naar binnen kwam. Niets is minder waar dus overal waar hij geweest was (lekker hygienisch :sick: ) kon ik weer erachteraan gaan met een sopje emmer en zo ging het elke dag wel hier aan toe. Toen we met die lege slaapkamer bezig waren onze slaapkamer van te maken hebben we de kattenbak op het terras gezet en gek genoeg bleef de bak leeg. Kat is ook niet dom en denkt dat omdat ie buiten is hoef ie het ook niet meer de kattenbak in :thumbup: Dus omdat ie uit zichzelf al in het openbaar deed hebben wij de kattenbak maar weggedaan. Deze kat heeft normen en waarde behalve in de kattenbak. Daar begrijpt ie kennelijk weinig van. Wat als mn dochter gaan kruipen? Moet ik haar in de stront laten kruipen? Ik blijf schoonmaken waar ik geen trek in heb…

Dus er is hier geen sprake van allergie, er is hier geen sprake van afgedwongen kattenbak maar wel de gezondheid van mn dochter die voorop staat dan dat ik me zorgen ga maken om de buren die er geen last van mn kat heeft. De buren weet bij wie hij hoort en alsnog hoor ik er niks over.

En dan moet ik mn kat wegdoen alleen omdat hij zijn behoefte buiten doet? :hand: Voor geen goud! :thumbup:

Al met al, foute conclusie van je :doh:

Van de Plus en dan de extra Hygiënisch variant. Lekker spul, van alles geprobeerd en uiteindelijk bevalt deze ons en kattenbeest :mrgreen: het beste. Niet goedkoop; een doos van :think: eh… hoeveel eigenlijk? kost rond de 4 euro. Maar je kan er wel lang mee doen. Ik schep er de :think: klonten en drolletjes uit (staat naast de wasmachine ook in een wasmachine-onderbak) en vul aan. Eens in de 2 tot 3 weken helemaal verschonen.

Heb geen last van stof/gruis of evt toegevoegde geur (heb COPD en let daar dus op :wink: )

@faizaa wrote:

Van een site:

Cat’s Best Öko Plus, klontvormende houtkorrel

Tot 3x voordeliger
  • buitengewoon geurbindend
  • 100% natuurlijke plantaardige vezels
  • zeer voordelig
  • licht in gewicht, dus makkelijk mee te nemen
  • geschikt voor compostering en 100% biologisch afbreekbaar
  • klontvormende kattenbakvulling

Deze hebben wij ook… ik zweer hierbij ! Het is ideaal, klontert goed, stinkt niet maar inderdaad de uitloop is minder!

@mamy wrote:

@poeizie wrote:
hey ik heb een mede gelovige :mrgreen:

Echt wel, ik heb niet de kleinste katten en dan nog ruik ik NIETS hier in huis. Geweldig spul!

ja wij hebben ook niet de kleinste in huis

had ooit 14 katten waarvan 10 maine coons maar we zijn langzamerhand uitgedunt zeg maar

nu nog 2 … waarvan 1 met een niet goed functionerende achterpoot

dus hij is nogal lomp en hij is ook nog eens grof van bouw dus heb wel wat goeds nodig

heb ooit iets gehad uit duitsland die ik bij een online shop kocht

dat was echt super spul maar nergens meer te krijgen

en vorig jaar kwam ik dus bij de jumper deze tegen en wil echt niet anders meer

heb echt vanalles geprobeerd

kattenbakvulling:

met citroen geur

hout korrels

geperste stro korrels (kreeg ik spontaan mijn hooikoorts terug)

goedkoop spul in alle soorten in maten

duur spul in alle soorten en maten

kloterend spul alle soorten … maar bij mij klonterde dat niet maar werd 1 grote klei massa :sick:

heb volgensmij alle soorten wel gehad en nu eindelijk helemaal happy zo na 10 jaar

@femmie wrote:

@lonneke1980 wrote:
wij gebruiken biokat fresh. deze klontert goed. ik schep dagelijks de bak uit en hoef zo maar eens in de drie weken de hele bak te verschonen. we hebben twee poezels en 1 kattenbak. hier zitten ze binnen en in onze eigen tuin (ze kunnen er niet uit).

Werkt dat bij jullie? Wij hebben deze dus ook, en hier klontert hij ook wel, maar na 1 dag dan kan ik net zo goed de hele bak leegmikken gezien de geur die er in de kattenbak zit (wij verschonen daarom nu om de dag of iedere 3 dgn)

poeizie, dus dat spul van jullie werkt echt goed tegen de geurtjes? Wij hebben ons rotgezocht maar zijn dus op de biokat uitgekomen, maar wij betalen ons scheel, aangezien we om de dag a 3 dgn die bak leegkieperen :roll:

En dat van die vuilniszak in de bak? Wat is de toegevoegde waarde? Onze katten die “begraven” hun behoefte zo lang dat ze denk ik de hele vuilniszak aan flarden krabben.

En hedwich? Wat gebruik je zelf? En hoe vaak? :wink:

bij ons werkt het super ja.

biokat de gewone versie…

die gebruiken we nu al bijna 13jr… af en toe iets anders geprobeerd omdat het toch wel prijzig is… maarja voor ons werkt hij het best…

af en toe kopen we de fresh… maar qua geur verschilt het niet…

wij hebben een binnenkat… dus alles gebeurt in de bak :wink: :mrgreen:

wij hebben de kinderen gelijk geleerd niet aan de bak te komen, is de wc van de kat…

ze komen er ook niet aan… nooit enig moeite mee gehad.

we scheppen de klontjes en drolletjes eruit om de dag uit en de bak word elke 2 weken verschoond.

ik leg wel een plastic zak (speciaal voor kattenbakken) erin… en een laag van zo’n 5 cm grit…dat scheelt in hoevaak schoon te maken hebben we gemerkt :mrgreen:

als je de kattebak buiten zet, gaan dan ook de andere katten uit de buurt erop?

volgens mij niet… volgens mij is dat iets uhhh hoe schrijf je dat op

dat heeft te maken met het teratorium (teratoriaal ? )

dus volgens mij gaan andere katten dan niet op de kattenbak

tenzij je een enorm dominante kat hebt

maar ik zou er dan wel een beschut iets omheen timmeren zodat het grit niet nat kan worden (dus bij regen niet kan inregenen)

anders heb je bij klontvormend grit een probleem :mrgreen:

vriend van mij heeft ook zijn kattenbak buiten staan maar ik denk op het oog van dat katten een groot teratorium hebben dat ze niet als ze in ene nodig moeten helemaal naar huis toe rennen om naar de kattenbak te gaan :mrgreen:

doen wij als mens ook niet… wij hebben wel de luxe dat we overal en nergens naar de wc kunnen ( tenzij je niet in openbare gelegenheden naar het toilet kan gaan , maar dat is dan iets persoonlijks :wink: )

wij gebruiken kattenbakkorrels van C1000!

worden van die klonten die je er makkelijk uit kan scheppen!

dit doen wij elke dag!

vind ook niet dat er vieze geurtjes in huis hangen!

wij hebben een kat die nooooooit zijn behoefte buiten doet, altijd netjes naar binnen om op de kattenbak te gaan! :smiley:

wij hebben ook 2 binnenkatten en die biokat klontert wel, maar na 1 dag is het echt geen blok beton zoals sommige hier omschrijven, onze katten krabben dat helemaal kapot en dan komt het door de hele bak heen te liggen, schiet hier dus niet echt op en zeker 5 cm vulling, minimaal misschien eerder richting de 10, ben vanalles aan het uitproberen.

Dacht volg dit eens even, maar ik sta ervan te kijken dat anderen zo andere ervaring hebben met dezelfde biokat :think:

Diverse geprobeerd en ben het meest blij met die lichtblauwe zak (catsan oid) en dan eerst zo’n zak in de bak dat je niet hoeft te soppen. Verder één bak en de tuin van de buurman die elke dag schoffelt behalve op zondag. We hebben twee katten die veel buiten komen en meestal ook buiten slapen.