Kat vermist.. upd pag 2!! ;-)

Onze 2 - jarige kat is vermist. Sinds gister avond is hij verdwenen , waarschijnlijk de voordeur uitgeglipt en de galerij uitgerend, hij is nog nooit buiten geweest.

Hij is onvindbaar, er zijn zovéél katten hier in de buurt die op hem lijken, omdat hij van dezelfde moeder afkomt. En gezocht, en gezocht, niks!

We hebben ook langs de weg gekeken, je weet maar nooit.

Ik baal, ik huil…

We hadden geen ‘Close’ band, hij hoorde bij het gezin, vond de andere katten leuk, en hij kwam soms gewoon gezellig bij ons liggen. Maar hij is wel onze Flufpuppert!

En nu is ie weg, van verschillende al gehoord ‘’ Misschien op jacht!’’, maar hoe moet hij weten dat er poezen buiten lopen? Hij is daar nog nooit geweest!

Heb hem net aangemeld bij Amivedi, kwam tot de ontdekking dat een duidelijke foto niet aanwezig is…

Bah, mis hem nu gewoon best erg…

:cry:

O nee, wat verdrietig :(.

Ik weet hoe erg dat is. Onze poes was ook weg, niet meer thuisgekomen…

Ik heb toen op een ander forum een lijstje gezet met tips en er staan ook andere tips. Misschien heb je er iets aan: http://www.kattenplaza.nl/kattenforum/viewtopic.php?f=13&t=69132

Hoop dat je hem snel weer in je armen kunt sluiten. Sterkte! :hug:

Hoi Les,

is je poezebeest al terug?

Kleine tip van mij zet beneden als er de mogelijkheid is ergens de vuile kattenbak neer zodat ie z’n geur kan oppikken.

sterkte :-*

Nee, hij is helaas nog niet terecht, ook niet gemeld bij Dierenasiel of ambulance (dus ook niet op amivedi).

Ik heb de buurt af gelopen, met brokjes gerammeld, en ineens merkt onze zoon dat alles niet ‘’ normaal ‘’ is en een kat mist.

We hebben samen gezocht, maar zoonlief is onder de veronderstelling dat Fluffy (zo heet de kat…) bij de kinderboerderij is en paard aan het rijden is.

Ik kan het op dit moment niet over mijn hart verkrijgen even hem duidelijk te maken dat Fluffy daar wss. niet is en miss. niet terug komt…

Hij begon al te huilen dat hij hem zo mist…

:cry: :cry:

He bah wat vervelend :hug:

Hopelijk is Fluffy snel terecht…

Is ie niet bij een van de buren naar binnen gesniekt?

Heb je al een briefje beneden in de hal gehangen?

Succes, hoop dat je hem snel vindt!

@Sweet-Love wrote:

En nu is ie weg, van verschillende al gehoord ‘’ Misschien op jacht!’’, maar hoe moet hij weten dat er poezen buiten lopen? Hij is daar nog nooit geweest!

Dat kan goed hoor, hij kan dat ruiken. Is hij gecastreerd?

@Sweet-Love wrote:

’, maar hoe moet hij weten dat er poezen buiten lopen? Hij is daar nog nooit geweest!

Eenmaal buiten zijn waarschijnlijk de nodige instincten gaan werken. De vraag is alleen of hij de weg terug kan vinden omdat hij dus nog nooit buiten is geweest.

Mijn kat is ook ooit een week op jacht geweest ws, ondanks gecastreerd. De natuur heeft hem in het voorjaar toch geroepen ofzo maar die kwam wel terug maar kende de buurt ook al goed.

@Bella wrote:

@Sweet-Love wrote:
’, maar hoe moet hij weten dat er poezen buiten lopen? Hij is daar nog nooit geweest!

Eenmaal buiten zijn waarschijnlijk de nodige instincten gaan werken. De vraag is alleen of hij de weg terug kan vinden omdat hij dus nog nooit buiten is geweest.

Mijn kat is ook ooit een week op jacht geweest ws, ondanks gecastreerd. De natuur heeft hem in het voorjaar toch geroepen ofzo maar die kwam wel terug maar kende de buurt ook al goed.

Inprincipe als een kat minimaal 6 weken in een woning is weet hij ze huis wel te vinden hoor.

Nou weet je, de castaratie stond op de planning, gister!

Ik heb dus gebeld dat hij zoek is… dus afgebeld.

We hebben bij de buren gemeld dat hij weg is, en de beneden deur moet openblijven, schijnbaar is het moeilijk om te luisteren want de deur word dicht gedaan. Dus zo een briefje in de hal ophangen dat de deur moet openblijven…

Ai… een ongecastreerde kater gaat zijn hormonen achterna, en kan dan best ver van huis gaan zwerven. Misschien handig om je zoekgebied uit te breiden?

@Sweet-Love wrote:

Nou weet je, de castaratie stond op de planning, gister!

Ik heb dus gebeld dat hij zoek is… dus afgebeld.

We hebben bij de buren gemeld dat hij weg is, en de beneden deur moet openblijven, schijnbaar is het moeilijk om te luisteren want de deur word dicht gedaan. Dus zo een briefje in de hal ophangen dat de deur moet openblijven…

Dat zal het zijn geweest, hij voelde het aan en nam de benen. :wink:

(is een grapje natuurlijk)

Ik vind het vreselijk dat hij weg is en nog niet terug is gekomen.

Hij zal inderdaad zijn instinct achterna gegaan zijn. Hij hoeft ook niet per se andere katten te ruiken natuurlijk.

Katten zijn van nature nieuwsgierig en een voorbij vliegende vogel kan ook de trigger zijn geweest.

Onze kat gaat nog net niet door het glas heen als er een vogel in de tuin zit. :wink:

Sterkte en ik hoop dat hij ongeschonden thuis komt.

@D. wrote:

Ai… een ongecastreerde kater gaat zijn hormonen achterna, en kan dan best ver van huis gaan zwerven. Misschien handig om je zoekgebied uit te breiden?

Die zie je dan ws in het najaar pas eens terug :wink:

Maaruh best laat nog met 2 jaar castreren. Ik had die van mij in eerst instantie ook binnen op een flat maar na een maand of negen was dit niet meer te doen. Toen ging hij ook sproeien en ging vies ruiken en er vreemd uit te zien. De dierenarts zei toen dat ik niet veel later had moeten komen en zelfs al best laat was.

@Bella wrote:

Maaruh best laat nog met 2 jaar castreren. Ik had die van mij in eerst instantie ook binnen op een flat maar na een maand of negen was dit niet meer te doen. Toen ging hij ook sproeien en ging vies ruiken en er vreemd uit te zien. De dierenarts zei toen dat ik niet veel later had moeten komen en zelfs al best laat was.

Bij hem totaal geen last van sproeien gehad of vieze geurtjes.

Hij is nog steeds niet terecht. Heb hem op meerdere sites gemeld.

Riley is continu boos omdat hij weg is.

Andere katten lijken hem niet te missen…

Ik vind het zo enorm… k… omdat het ook regent :cry:

Oh bah, altijd eng wanneer je beestje buiten rondloopt en je weet niet waar. Maar zoals al gezegt hij weet echt de weg terug! Kan zijn dat ie nu zijn prioriteiten even buiten heeft maar wanneer hij nooit heeft hoeven jagen of heeft leren jagen kan hij zomaar honger krijgen. :hug:

Hoop dat ie snel weer zwaaar de behoefte krijgt om bij jullie thuis verwend te worden ipv buiten voor zijn eigen hachje te moeten zorgen. :-*

wat ontzettend *** hoop dat hij toch snel gevonden wordt…

heb voor de verder rest geen tips… (zit niet in de katten)

is hij gechipt?

Die van me broertje is al sinds 30 april weg helaas en niet meer gevonden alles gedaan staat ook op mp/dierenambu site bij vermissingen.

Hij is ook gecastreerd dus kleintjes maken om op jacht te gaan naar vrouwtjes is niet aan de orde denk ik

hopen dat hij de weg nog terug zal vinden maar aangezien het bij de snelweg in de buurt ligt en veel water achten we de kans klein

Nog steeds niks? :hug:

Ik heb een hele stomme vraag, kan een kat qua uiterlijke kenmerken veranderen?

Fluffy heeft een heel dun wit streepje over zijn neus lopen.

Al sinds hij kitten was.

Nu zag ik dus net een kat, samen met het nichtje van R.

We zaten op de grond Zij lokte een kat die wel naar even kwam kijken, hij rent een stukje weg, en komt ineens naar mij toe… zonder dat ik hem lokte.

Kwam op mij af, maar ik wilden hem pakken om te kijken of het een mannetje was, maar hij werd wild enzv. Zeker dat hij van dezelfde moeder komt ben ik wel, de baasjes van zijn moeder geven de kittens weg, zo hebben wij twéé!!! katten van dezelfde moeder.

Maar of het Fluffy was, het was vreemd, reageert op zijn naam, en zomaar naar MIJ toe komen…