Kat heeft wond op zijn hoofd, stinkt enorm!!

PS: heb je een spuit (je weet wel, een injectie spuit maar dan zonder de naald?). Daarmee kan je namelijk goed spoelen en ook zelfs onder de huid komen waar nog de infectie zit (sorry voor de iekie details).

Heb er even een foto van gemaakt. Dan weten jullie waar ik het over heb :wink:

Ik blijf bij mijn eerste standpunt, een abces.

Je ziet dat de huid heel onregelmatig ‘gescheurd’ is als het ware.

Goed dat je de DA gebeld hebt, respect daarvoor :thumbup:

@Ellen69 wrote:

Naar alle waarschijnlijkheid bij gevecht met andere kat een nagel of tand blijven hangen. Dit zijn vaak kleine maar diepe wonden en doordat er vuil achterblijft en de kleine wond snel dichtgroeit, gaat de ontsteking onderhuids zitten. Dat barst op een gegeven moment open en dat veroorzaakt de stank.

Heeft mijn kat ook al een paar keer gehad.

Open houden en schoonmaken met afgekoeld gekookt water.

Is met een paar dagen weer over!

Sterkte!

Groetjes,

Willy

Heeft ze ergens anders ook wondjes?

Het ziet eruit als een stafylokokken-infectie van de huid. Dat zie en merk je niet totdat er één van die wondjes opengaat. Mijn kat had plots zo een wond in haar nek. Met spoed mee naar de da gegaan en het bleek dus dat te zijn. Onder haar poten had ze ook wondjes maar die waren dicht zodat het niet opviel.

Ze heeft toen een spuit gehad met antibiotica in tegen de infectie en er moest tweemaal per dag een dikke vette zalf opgesmeerd worden.

Hij heeft wel wat andere korstjes. Maar dit is de enige plek die open is (en de enige met die stank!).

Morgen ab en ontstekingsremmers halen. Dan maar volgende week maandag betalen. Hoop dat ze daar begrip voor hebben.

@Debbie & Lana wrote:

Hier ook het topje van zijn penis laten verwijderen. Kat heeft me handen vol met geld gekost. En wat heeft ie als dank gedaan??? WEGGELOPEN!! :roll:

Heb de da gebeld. Nog even doorgaan met schoonmaken en morgen de eigen da bellen voor ab-kuur en ontstekingsremmers. Zolang hij niet ziek oogt of doet, hoef ik niet te bellen vannacht.

:shock: pfrrrrrrrrt, zou je zo’n beest niet :lol:

Sorry, het staat er ook zo droog :mrgreen:

Hier ook elk half jaar naar de DA voor catheterisatie, op het einde zaten we er drie, vier keer per maand :x

Dus maar meteen zijn hele penis laten verwijderen, het topje was er al eerder afgehaald.

Echt waar, de kitten die me destijds twee gulden vijftig gekost heeft heeft nu een rekening bij me openstaan van zo’n 5000 euri :mrgreen:

Maar ja, je gaat je er toch aan hechten he :wink:

Is het eigenlijk een buitenkat?

Zo ja, is het misschien een idee, als je weet eens wat centjes hebt, om hem te testen op kattenaids.

@Debbie & Lana wrote:

Hij heeft wel wat andere korstjes. Maar dit is de enige plek die open is (en de enige met die stank!).

Morgen ab en ontstekingsremmers halen. Dan maar volgende week maandag betalen. Hoop dat ze daar begrip voor hebben.

Ok! Ik vermoed idd dat het dan wel een infectie op de huid zal zijn, het lijkt er verdacht veel op. Ik merkte dus ook totaal niets tot ons madam daar met een gat in haar nek zat. :shock:

Overging heeft ze om die zalf heel erg veel gehaat!

Ik bedoel: kijk die blik! Ze kon me wel neerbliksemen en ik moest toch wat zodat het er wat deftig kon intrekken.:eh: :mrgreen:

Ach die arme kat!! Ja ik zou je ook kunnen neerbliksemen als je mij zo zou inpakken :lol: :lol: :lol:

Vuurvosje, ja, ik had echt zoiets met die kater van… pfff is dan nu mijn dank?! :lol:

Ziet er idd uit als een abses. da maakt het ws nog even goed schoon voor je en dan ab en ontstekingsremmers.

Als katten vechten klauwen ze meestal naar elkaars hoofd. wondjes zitten dan ook vaak op de oren/hals. Mochten ze nu een keer echt mis"verdedigen" dan komt zo’n klap recht op hun kop. Reken daarbij het onder dingen doorschuiven en je hebt zo een infectie te pakken.

Kan razendsnel gaan en ze kunnen er ook heel erg ziek van zijn. Koorts etc. Bij onze kat zaten zijn ogen helemaal dicht.

Wij krijgen btw altijd pas achteraf een rekening van de da, dus altijd per post en dan idd na een week oid met betalingstermijn van 2-3 weken.

Succes ermee en beterschap voor je kat!

@Ellen69 wrote:

Naar alle waarschijnlijkheid bij gevecht met andere kat een nagel of tand blijven hangen. Dit zijn vaak kleine maar diepe wonden en doordat er vuil achterblijft en de kleine wond snel dichtgroeit, gaat de ontsteking onderhuids zitten. Dat barst op een gegeven moment open en dat veroorzaakt de stank.

Goed dat het open is, maar het zal zeer grondig gespoeld moeten worden. DA zal dit waarschijnlijk ook doen en dan open laten. Afhankelijk van de diepte van de wond een drain aanleggen en de boel open laten zodat de boel wat lucht krijgt.

Vanaf de openingspost had ook ik deze gedachte, gewoon het vuil van een nagel wat is achtergebleven en gaan ontsteken.

Ook denk ik dat bloedvergiftiging niet hiervoor geldt, omdat het abces juist naar buiten toe is opengesprongen. Was het naar binnen toe opengesprongen heb je daar wel kans op.

Ik denk dus dat je evt. antibiotica/ontstekingsremmers kunt halen, maar vooral de wond goed schoon houden met afgekoeld gekookt water. Misschien heb je thuis een spuit liggen (voordat iedereen vanalles gaat denken> kinderen krijgen die weleens mee in het ziekenhuis of bij de dokter :wink: ), die zou je schoon kunnen maken en daarmee de wond uitspoelen boven de wasbak of in de douche/bad. Dan komt er meer vuil mee uit dan met een doekje.

En hoe gaat het nu met je Kat Debbie?

is het trouwens een tijgerkat (patroon vacht)

Ja, ik vroeg me ook af hoe het nu gaat?

Liefs Suzanne

heeft zo’n wond niet in elk geval ab nodig?

ik had vorig jaar een kat (ouwe bets 16 jaar nu 17) die was even buiten wezen spelen en een tijd later (volgens mij wel 2 of 3 weken) zat ze ineens naast ons, heel haar oog scheef en voel ik eens een dikke bult bij haar wang.

gelukkig was het precies spreekuur (is hier maar een paar keer per week een half uurtje), dus manlief naar de DA, moest opengesneden, maar dat kon niet zomaar, ze moest een roesje (ze word nml erg wild bij de DA) en daarna nog ab, ik meen dat ze een spuit heeft gehad.

we waren 40 euro kwijt, ik vond dat reuze meevallen, het bleek ook nog dat een kies gewoon los was gedrukt door de troep. Inmiddels doet madam het nog steeds prima, maar naar buiten mocht ze al niet, en nu helemaal niet meer :wink:

ben benieuwd hoe het met poes is.

Vandaag weer de da gebeld. Hoefde niet langs te komen met hem, maar moest hem wel AB geven.

Verder goed schoonhouden met betadine vermengd met water en open houden zodat al het pus er uit kan. Mocht het dichtgaan en zelf niet meer zachthandig, dan gelijk naar de da om het open te maken.

Als je toch langsgaat voor AB kuur, vraag dan ook gelijk even een spuit om mee te spoelen. Is echt zo veel makkelijker :slight_smile:

Wat stom dat ze het niet even voor je “uitknijpen”. Nu kan er nog altijd iets achterblijven en dan zit je weer met de gebakken peren :frowning: Of was dit de goedkoopste oplossing? :think:

Puk, wat ik begreep van de da is dat je dus niet mag knijpen of drukken.

Puk: Mijn konijn had ook een abces en die werd ook niet utigeknepen. Juist net door de wond open te houden gaat al het vuil er vanzelf uit zonder pijn voor het beestje.

Dus als je naar het dier kijkt, is goed schoon en open houden van de wond de beste oplossing.

Bij mij (nou ja, bij de kat dan) kneep/drukte de da het er allemaal uit, dan is de wond meteen goed schoon.

Ab en ontstekingsremmers voor de zekerheid en klaar.

Nou sterkte dan met de troep/lucht en ik hoop voor je dat het meteen weg trekt.