Suzanne, wat lief van je dat je dat express aan je zus hebt gevraagd, dat wilde ik even zeggen… :oops: :-*
@Debbie & Lana wrote:
Ik zal gelijk even sodawater maken (gewoon zoutwater toch? of mag alcohol ook?) en katlief even schoonmaken.
Soda water is een sopje net als biotex om het vuil uit de wond te trekken. Geen zout water in een wond hoor!!!!
Nee, kat is verder niet ziek en gedraagt zich ook niet anders dan normaal.
Amanda, daar zat ik ook aan te denken. Iig nu even schoonmaken en morgenochtend even kijken hoe het dan is.
Mijn zus zegt ( ze zit op msn, handig he ) dat je het niet met alchol of iets anders sterk desinfecterends mag schoonmaken. Dat is bijtend en beschadigend voor het zachte weefsel.
Iets lichts al biotex of sodawater is goed.
Liefs Suzanne
Zal je net zien, geen soda en geen biotex in husi. Bel nu mijn buuf.
@Debbie & Lana wrote:
Vuurvosje, ik snap je punt wel wat betreft verantwoordelijkheid. Maar geloof me maar als ik zeg dat er financiele dingen deze maand tussen zijn gekomen waardoor ik dus echt even het geld eer niet voor heb.
Ja, ik begrijp dat je deze maand even wat krap zit maar, zoals hierboven al aangegeven, kan de infectie naar de bloedbaan doorslaan en dan ben je echt vele malen verder van huis

Ik weet niet of je ervaring hebt op het gebied van katten maar katten zijn die-hards, die laten echt niet zo makkelijk zien dat ze pijn hebben.
Kan je vaststellen of hij koorts heeft?
Heeft hij bijvoorbeeld rode oortjes of is het slijmvlies van zijn ogen rood?
Ook ik heb ervoor geleerd en alle tips hier, hoe lief en goedbedoeld ook, zijn mijns inziens niet de goede weg om te bewandelen met een ziek dier.
ZEKER geen alcohol gebruiken, het arme beest :shock: .
Is er helemaal niemand in de buurt van wie je zolang 75 euro kan lenen voor je zieke beesie?
Ik heb zelf vier katten en ik weet hoe rot het is als een van je beesten ziek is.
Aaahh gossie
Als je hem gaat schoonmaken, geef hem eerst wel vertrouwen en laat hem lekker ff naast je liggen. Zodat ie weet dat ie veilig bij je is en jij hem alleen maar wilt helpen.
Succes!
Je kunt ook lauw afgekoeld gekookt water gebruiken, als je niet aan biotex of soda kunt komen.
Vuurvosje: Dit is even een mening vanuit mezelf hoor, niet vanuit mijn zus, voor de duidelijkheid. Het avond/nacht tarief is zoveel hoger dan het dagtarief. Het is in mijn ogen geen spoed, dus het kan wachten tot morgenochtend. De dierenarts kan toch niks meer doen dan antibiotica geven en schoonmaken. Daarnaast kun je misschien wel geld lenen, maar dan moet je het ook weer terug kunnen geven.
Liefs Suzanne
Het is ook geen spoed, maar om de wond nu met alcohol schoon te maken… :roll:
Ik bedoel: auwieeeeeee.
Het kan tot morgen wachten, daar ben ik het mee eens, een spoedkliniek is hartstikke duur weet ik meerdere malen uit eigen ervaring :mrgreen:
Ik denk zelfs dat als ze nu met de da belt ze hetzelfde advies krijgt van schoonmaken en de volgende dag even langskomen
Voor dat advies moet je dan ook weer lekker veel geld betalen omdat het een telefonisch consult is
Dus dan is mijn mening ook bel morgen even met de da en leg je situatie uit en vraag of het mogelijk is om later te betalen
Een beetje da doet niet moeilijk
Ow nee, geen alcohol inderdaad, dat zei ik ook.
Mijn zus biedt aan dat je met haar mag mailen, als je nog vragen hebt.
Pb me dan maar even, dan geef ik je haar email adres
Liefs Suzanne
Lief van je zus
Even voor de duidelijheid, ik bedoelde ook niet pure alcohol, maar van die doekjes of verdunde
Dat advies heb ik namelijk voor onze kat ooit gehad
En alsje verders nog vragen hebt staat mijn mailbox ook voor je open, ik zal even mijn studieboeken voor je induiken en kijken of daar nog wat nuttigs in staat.
Heeeel veel sterkte met je beessie in ieder geval :hug:
Ja ik weet hoe hard katten zijn. Had een blaasgruiskat die op een gegeven moment ('s nachts) op zijn rug met gestrekte poten ging liggen. Toen 's nachts gelijk de da gebeld, want dat was niet normaal voor hem. Bleek dat ie bijna 100 ml aan urine in zijn blaas had. Zijn blaas stond dus op knappen. Ze hebben hem gecatetiriseerd waar wij bij stonden en was dus echt bijna 100 ml. arm beestje. En maar niets laten merken he.
Heb het iets schoongemaakt, maar ga nu toch even de da bellen. Hij heeft een behoorlijke gat in zijn kopje
Ik heb even gauw de lesboeken erop nageslagen en er bestaat dus echt een kans op bloedvergiftiging.
Het beste kan je de wond schoonhouden met afgekoeld gekookt water en een gaasje.
Gebruik niet zomaar een middeltje, als de kat zich likt kan hij zichzelf vergiftigen met het middel dat je gebruikt hebt.
@Debbie & Lana wrote:
Ja ik weet hoe hard katten zijn. Had een blaasgruiskat die op een gegeven moment ('s nachts) op zijn rug met gestrekte poten ging liggen. Toen 's nachts gelijk de da gebeld, want dat was niet normaal voor hem. Bleek dat ie bijna 100 ml aan urine in zijn blaas had. Zijn blaas stond dus op knappen. Ze hebben hem gecatetiriseerd waar wij bij stonden en was dus echt bijna 100 ml. arm beestje. En maar niets laten merken he.
Heb het iets schoongemaakt, maar ga nu toch even de da bellen. Hij heeft een behoorlijke gat in zijn kopje![]()
Och ja, hier een kat met chronisch blaasgruis pfff, niets hielp, ook het speciale voer niet.
Uiteindelijk hebben we ten einde raad voor de meest drastische oplossing gekozen, op advies van de DA.
We hebben zijn penis laten verwijderen zodat hij nooit meer verstopt kan raken.
Dus nu is het een hetje :mrgreen:
Ow wat naar allemaal!
Veel succes ermee, ik ga Noah zijn laatste fles geven en slapen.
Blaasgruis, dat had onze kat ook, met dieet ging het gelukkig goed.
Vuurvosje: Wat naar dat het dieet bij jullie kat niet werkte. Gelukkig gaat nu goed met jullie hetje :mrgreen:
Liefs Suzanne
Hier ook het topje van zijn penis laten verwijderen. Kat heeft me handen vol met geld gekost. En wat heeft ie als dank gedaan??? WEGGELOPEN!! :roll:
Heb de da gebeld. Nog even doorgaan met schoonmaken en morgen de eigen da bellen voor ab-kuur en ontstekingsremmers. Zolang hij niet ziek oogt of doet, hoef ik niet te bellen vannacht.
Naar alle waarschijnlijkheid bij gevecht met andere kat een nagel of tand blijven hangen. Dit zijn vaak kleine maar diepe wonden en doordat er vuil achterblijft en de kleine wond snel dichtgroeit, gaat de ontsteking onderhuids zitten. Dat barst op een gegeven moment open en dat veroorzaakt de stank.
Goed dat het open is, maar het zal zeer grondig gespoeld moeten worden. DA zal dit waarschijnlijk ook doen en dan open laten. Afhankelijk van de diepte van de wond een drain aanleggen en de boel open laten zodat de boel wat lucht krijgt.
Zou toch inderdaad wel even overleggen met DA en kijken of je wellicht een regeling kan treffen qua financien. Balen dat zoiets dan juist nu gebeurd he :hug:
sterkte met de kat!!
:hug: