Kat heeft wond op zijn hoofd, stinkt enorm!!

Wat kan ik hier aan doen? Kat zit gewoon 60cm van mijn vandaan en stinkt echt enorm! Beejte als puslucht. Denk degene die het wel eens hebben geroken dit wel herkennen.

Waar kan ik deze wond mee schoonmaken en wat kan ik doen tegen die enorme stank?

Wat dacht je van om ermee naar de da te gaan?

Vind het gewoon raar omdat hij deze wond pas sinds vanmiddag heeft. En toen stonk het al.

Het klinkt smerig… ik zou naar de dierenarts gaan. Waar is die wond van?

Kan zijn dat de wond eral zat, maar nu pas opvalt

Dat heeft onze hond vorig jaar gehad met als gevolg dat hij geopereerd moest worden

Geen idee waar hij die wond van heeft. Zit echt bovenop zijn kop tussen zijn oren. En om nu 's avonds nog naar de da te gaan, kost mij klauwen vol met geld wat ik op dit moment niet heb. En zo’n hele grote wond is het ook weer niet.

Dan zou ik het maat goed schoonhouden met een ontsmettingsmiddel en de kat even ook niet buitenlaten

Zou zielig zijn als hij er buiten meer troep in krijgt en daardoor een grotere infectie oploopt

(was trouwens niet zo bot bedoeld hoor :wink: )

Heb je Dettol in huis?

Is het geen bijtwond van een ander dier ofzo?

Hoi hoi,

Ik vraag het even aan mijn zus voor je.

Ze zit in het laatste jaar van de opleiding Paravetrinair .

Liefs Suzanne

Onze kat heeft dat ook gehad, achteraf had ie het al een een tijdje (echte buitenkat) en het was rottend vlees wat we roken. Er hing een hele lap los onder zijn kin.

De dierenarts heeft het dode vlees met veel gruwen weggesneden.

Als het stinkt dat zit het er al even hoor.

En ik zou langs de DA gaan

Enige wat ik volgens mij in huis heb, is alcohol. Kan ik het daar ook mee schoonmaken?

Amanda, geeft niets. Kwam bij mij ook botterig over hahahaha. :-*

Suzusuzu, zou fijn zijn als je dat doet!

Ja hij is vandaag buiten geweest. Nee, hij had de wond nog niet :wink: Zit er echt pas sinds vanmiddag.

Ik heb het gevraagd.

Ze zegt dat ze denkt dat het wel tot morgen kan wachten.

Dit raadt ze je aan:

Je mag het niet spoelen met iets dat kleur heeft ( bijvoorbeeld betadine ) want dan is het niet meer te beoordelen door de dierenarts.

Even een beetje soda maken, sodawater dan. Heel goed naspoelen dat er geen resten meer zitten. Je mag het niet afdekken of de pus eruit drukken. De geur zal nog wel even blijven, totdat het goed genezen is.

Het kan natuurlijk pijnlijk zijn, dus het ligt aan je kat hoe goed ze dit van je accepteerd.

Liefs Suzanne

Romata, ik weet 100% zeker dat de wond er voordat hij naar buiten ging, er nog niet zat. Ik krab hem altijd op die plek op zijn hoofdje :inlove: Dus een korstje of een stukje kaligheid had ik echt opgemerkt :wink:

Als het een opengesprongen abces is ben ik toch bang dat je even langs de DA moet.

De kans lijkt mij aanzienlijk dat het een opengesprongen abces is als ik het zo lees.

Wond sinds vandaag, stinkt enorm naar etter.

Ga alsjeblieft niet zelf aanmodderen met je kat, een hoop medicijnen die voor mensen onschadelijk zijn kunnen je dier heel ziek maken of zelfs zorgen dat het sterft.

Het is even heel jammer van de centen maar mijn mening is dat je gekozen hebt voor de verantwoordelijkheid van een dier dat zichzelf niet kan helpen.

JIJ bent degene die hem helpen kan :wink:

Jahoor met alcohol kun je het schoonmaken

Wel een schoon gaasje gebruiken als je dat hebt

Wat trouwens ook heel goed kan werken is berkenteer

Onze kat had een gat in het oor en daar moesten we berkenteer op doen en het werkte heel goed

Of theetree olie

@suzusuzu wrote:

Ik heb het gevraagd.

Ze zegt dat ze denkt dat het wel tot morgen kan wachten.

Dit raadt ze je aan:

Je mag het niet spoelen met iets dat kleur heeft ( bijvoorbeeld betadine ) want dan is het niet meer te beoordelen door de dierenarts.

Even een beetje soda maken, sodawater dan. Heel goed naspoelen dat er geen resten meer zitten. Je mag het niet afdekken of de pus eruit drukken. De geur zal nog wel even blijven, totdat het goed genezen is.

Het kan natuurlijk pijnlijk zijn, dus het ligt aan je kat hoe goed ze dit van je accepteerd.

Liefs Suzanne

Dank je wel! En dank je zus ook van mij!

Ik zal gelijk even sodawater maken (gewoon zoutwater toch? of mag alcohol ook?) en katlief even schoonmaken.

Vuurvosje, ik snap je punt wel wat betreft verantwoordelijkheid. Maar geloof me maar als ik zeg dat er financiele dingen deze maand tussen zijn gekomen waardoor ik dus echt even het geld eer niet voor heb.

Alcohol mag dus ook lees ik nu pas haha.

Dikke kans dat het een abces is. Vaak heb je het pas door als ze op springen staan en soms gaan ze dan open. Dat stinkt echt enorm. Komt er iets van pus uit of niet?

Misschien met een gekookt lauw water schoon houden. En morgen even langs de dierenarts gaan.

Want als het een abces is kunnen de bacterien in de bloedbaan terecht komen met alle gevolgen van dien. Dus anti-biotica is dan gewenst.

1 van mijn vorige katten had dit regelmatig doordat hij buiten kwam en een vechtersbaas was.

Verder zou je morgen ook naar de dierenarts kunnen gaan met een foto… dan kan ze misschien al zien of het een abces is en hoeft de kat niet mee. Of je probeert het eerst telefonisch af te handelen. Ik herkende het op een gegeven moment en haalde alleen nog maar medicatie.

Is het gedrag van de kat trouwens nog anders geworden? Vaak gaan ze meer slapen en/of minder eten.

Sterkte voor de kat! Hopelijk is hij snel genezen.

Zou je niet een regeling kunne treffen met de da?

Dat hebben wij vorig jaar ook gedaan met onze hond (was gelukkig verzekerd)