Kassabon controleren

Ik controleer hem meestal wel. Als ik aanbiedingen heb, kijk ik ook altijd mee met het scannen als het niet teveel is. Anders ben ik tenslotte al aan het inpakken :wink: Als het niet klopt ga ik ook terug.



Afgelopen week werd ik er op gewezen dat broodjes in de aanbieding waren. (afbak voor de oven) en toen kon ik de gratis nog snel even gaan pakken.

Toen we nog geen scanapparaten hadden, controleerde ik het altijd. Nu ik zelfscan, kijk ik alleen of het met de bonusaanbiedingen goed is gegaan. Ik let altijd op de houdbaarheidsdatum en pak altijd die dingen die helemaal achteraan staan, ze zetten de spullen die het kortste houdbaar zijn altijd voorop. Ik scan altijd alles en heb daarbij nog nooit wat vergeten. Voordat we konden scannen, kwam het wel eens voor dat ze wat vergeten waren of ik wat vergeten was op de band te leggen. Soms ging ik daarmee terug, soms niet.

Nee normaal niet, maar ik tel altijd op tijdens het boodschappen doen. Dat heb ik altijd gedaan en is eigenlijk een tik van me. Het totaalbedrag bij de kassa komt dus overeen met wat ik in mijn hoofd heb.



Soms wijkt het af en dan kijk ik dus wel de bon na en ik heb dus ook een aantal keren gehad dat (forse) aanbiedingen niet meegerekend waren.

@Elka wrote:

Checken jullie eigenlijk wel eens de houdbaarheidsdatum op producten? Dat vind ik eigenlijk een nog grotere issue dat die kassabonnen ( hoewel ik die ook check) Ik ben namelijk eens doodziek geworden van smeerworst dat al twee maanden over de datum was.



Blijkbaar zo chemisch dat er niets aan te zien of te ruiken was. Ik vond het niet echt lekkere smeerworst ( logisch, dus) en ik besloot het nooit meer te kopen. Mijn man vroeg even later of die worst weg kon, want die was al ver over datum…

Ik ben uiteraard terug geweest naar de winkel. geld terug, bosje bloemen, excuses, etc. Maar ik let er nu goed op en ik haal er toch schrikbarend vaak artikelen uit die over datum zijn.






wij waren afegelopen weekend in Bels, eindelijk na lang zoeken een kleine “supra/spar” gevonden, wij onze dingetjes meegenomen, oa groente voor in de macaroni, gaat mijn man s’avonds koken, kijkt ie op de zak is die gewoon over de datum…

ik nog een beetje “dom” miscshien eens opentrekken? hij zag er nog “goed” uit nml…

meuren… blehhhhhh



dat vind ik dus zooo slecht he, als er producten over de datum verkocht worden, je kan er echt goed ziek van worden :?

ik check mijn bonnentjes heeeeel soms en eigenlijk klopt het altijd, ik zeg wel, als ik een keer iets vergeten ben af te rekenen en kom er pas bij de auto achter ga ik niet terug, maar als ik thuis zie dat iets niet goed gegaan met afrekeken ga ik ook niet terug, grote bedragen is nog niet voorgekomen, dan zou ik dat wel doen (17 euro zoals TS schrijft vinnd ik wel heel veel…).

Ik check ook altijd de bon. Dat moet hier ook wel, vooral op maandagochtend. Dan staan niet alle aanbiedingen in de computer.



Maar nu we op de kosten letten en veel minder ‘meuk’ kopen heb ik elke keer een aardig beeld van wat ik ongeveer kwijt ben. En dat is meestal ook zo. Dus echt te controleren hoef ik eigenlijk niet meer.



En als ze iets vergeten af te slaan en heb het wel netjes gemeld en /of op de band gezet dan is het hun eigen fout. Als ik er thuis achterkom ga ik niet terug. Maar zo vaak gebeurt dat niet, eigenlijk nooit.



Op de datum let ik nu wel goed. Vorig jaar een leverworst gekocht die al paar maand over datum was, gemeld toen. Nu let ik dus echt op alles wat de datum is. Bij onze supermarkt vullen ze niet zo precies en dat weet ik nu.