Kassabon controleren

Ik check de houdbaarheidsdata van versproducten (vlees, vleeswaren, zuivel etc), maar ook van koekjes. Die liggen vaak over datum te wezen.



En ik wil altijd de kassabon. Hier in de omgeving vragen ze steeds of je die wilt, anders draaien ze hem niet eens uit, ik wil hem wel en controleer altijd even snel op aanbiedingen en de grotere bedragen.



Hier ben je volledig anoniem bij de supermarkt, een foutje in mijn voordeel meld ik dus niet, voel ik me ook niet schuldig over, is niet mijn foutje. Tenzij ik teveel terug krijg bijv. Maar ooit is er bijv bij een 3 voor de prijs van 1 actie van pampers een fout gemaakt, waardoor ik voor 3 pakken uiteindelijk niet 20 maar 10 euro betaald heb, daar kwam ik bij de auto pas achter, dat meld ik dus niet.

Kleine foutjes in mijn voordeel meld ik ook niet, als ze niet in mijn voordeel zijn meestal dus wel ja. Eigenlijk wel stom he :oops:

Maar ja, ik neem niet voor niets een product dat vandaag of morgen op moet (of de vriezer in) maar daardoor voor mij betaalbaar (biologisch vlees bijvoorbeeld).

Dat check ik dus ook altijd, want het gaat vaak mis. Houdbaarheidsdata ook, sinds een keer een hele vieze kant en klare ah-quiche.

Mijn moeder ging juist naar de winkel omdat ze een krat palm NIEThad betaald en daar kon ze niet mee leven :lol: :lol: …



Als het om een paar cent gaat doe ik het niet, maar een HEEL pak pampers te veel betalen terwijl ze in de aanbieding zijn zou ik het wel doen…

@Pitje27 wrote:

@Elka wrote:
Checken jullie eigenlijk wel eens de houdbaarheidsdatum op producten? Dat vind ik eigenlijk een nog grotere issue dat die kassabonnen ( hoewel ik die ook check) Ik ben namelijk eens doodziek geworden van smeerworst dat al twee maanden over de datum was.



.




zeker weten… ik ben daar heeeeeel alert op…




Beide eigenlijk JA!

@Sennapen wrote:

Mijn moeder ging juist naar de winkel omdat ze een krat palm NIEThad betaald en daar kon ze niet mee leven :lol: :lol: …



Als het om een paar cent gaat doe ik het niet, maar een HEEL pak pampers te veel betalen terwijl ze in de aanbieding zijn zou ik het wel doen…




Dat heb ik dus ook eens gedaan… Pak luiers onder de wagen gegooid, vergeten. Ik gebruikte ze alleen 's nachts dus kwam niet vaak bij die kruidvat, maar het bleef me dwarszitten. Mijn man vond het onzin en dat ik niet terug hoefde te gaan, maar na een paar dagen heb ik het dus toch gedaan :lol:

@Lune wrote:

@Sennapen wrote:
Mijn moeder ging juist naar de winkel omdat ze een krat palm NIEThad betaald en daar kon ze niet mee leven :lol: :lol: …



Als het om een paar cent gaat doe ik het niet, maar een HEEL pak pampers te veel betalen terwijl ze in de aanbieding zijn zou ik het wel doen…




Dat heb ik dus ook eens gedaan… Pak luiers onder de wagen gegooid, vergeten. Ik gebruikte ze alleen 's nachts dus kwam niet vaak bij die kruidvat, maar het bleef me dwarszitten. Mijn man vond het onzin en dat ik niet terug hoefde te gaan, maar na een paar dagen heb ik het dus toch gedaan :lol:




Heldin! :-* :wink: ( ik zou er wel mee kunnen leven, ik heb bij de blokker eens een ‘gratis’ douchematje gehad (25 euro) had ze niet afgerekend, kwam er thuis achter… Ik denk tsjaaa… kassa voor mij :angel: :oops:

@Sennapen wrote:

@Lune wrote:
@Sennapen wrote:
Mijn moeder ging juist naar de winkel omdat ze een krat palm NIEThad betaald en daar kon ze niet mee leven :lol: :lol: …



Als het om een paar cent gaat doe ik het niet, maar een HEEL pak pampers te veel betalen terwijl ze in de aanbieding zijn zou ik het wel doen…




Dat heb ik dus ook eens gedaan… Pak luiers onder de wagen gegooid, vergeten. Ik gebruikte ze alleen 's nachts dus kwam niet vaak bij die kruidvat, maar het bleef me dwarszitten. Mijn man vond het onzin en dat ik niet terug hoefde te gaan, maar na een paar dagen heb ik het dus toch gedaan :lol:




Heldin! :-* :wink: ( ik zou er wel mee kunnen leven, ik heb bij de blokker eens een ‘gratis’ douchematje gehad (25 euro) had ze niet afgerekend, kwam er thuis achter… Ik denk tsjaaa… kassa voor mij :angel: :oops:




Zo zou ik ook inderdaad denken, heel erg misschien :oops: :angel:

Kassabonnen controleer ik nooit, alleen wanneer ik denk: huh, zoveel???Maar dat heb ik eigenlijk nooit bij de supermarkt.



Wanneer er een fout gemaakt is in mijn voordeel dan zie ik dat dus ook niet zo snel. Soms wel, en uiteraard zeg ik dat dan.

Wanneer er een fout gemaakt is in mijn nadeel dan zeg ik het ook, maar niet als het om minder dan een euro gaat.



Houdbaarheidsdata let ik altijd erg goed op.

Ik vind het ook weer een verschil of je het niet hebt afgerekend door een fout van jezelf (niet op de band leggen, ook al hoort een kassamedewerker dat ook te controleren) of van de winkel zelf. Als de winkel zelf een fout maakt, ga ik er misschien niet mee terug, terwijl ik dat wel doe als ik besef dat ik door mijn eigen schuld iets niet heb afgerekend. Overigens ga ik bij een kleine winkel ook sneller terug dan bij een joekel van een keten ofzo.



Maar ontopic: ja, ik ga wel terug als ik teveel betaald heb… zelfs bij kleine bedragen. :oops: Sja, ik let altijd zo op dat ik niet te duur boodschappen doe, koop express aanbiedingen, dan wil ik ze voor aanbiedingsprijs ook… :oops:



(En ja, ik controleer bijna alle producten op houdbaarheid)

@Rooike wrote:

@knollie1 wrote:
@Rooike wrote:
@esmie wrote:
Ik controleer vaak als ik grote boodschappen heb gehaalt.

Ook kijk ik vaak op het scherm mee als ik weet dat ik aanbiedingen koop.



En als ik te weing heb betaald dan ga ik niet terug nee.






Nee wie wel? :mrgreen:



Maar ik kijk ook altijd mee op het schermpje en wat er word aangeslagen.




als ik te weinig heb betaald ga ik wel terug.

niet als het om centen gaat, maar wel om een paar euro.

ik zou andersom in mijn nadeel ook terug gaan.






Dan ben je echt een uitzondering want ik zie dat de mensen namelijk niet zo snel doen. :mrgreen: :thumbup:




ik doe dat ook, waarom wel terug gaan voor een verrekening van een paar centen in het nadeel van de klant en niet als het in je voordeel was?

omdat het een winkel is? een kassajuffrouw moet de kas s avonds ook verantwoorden naar haar baas, wat zal zo n meiske zich rot voelen als ze een kas tekort heeft…daar denk ik dan aan, t zou mn dochter kunnen zijn …dat gun ik zo n kind niet

Ik controleer de kassabon wel enigszins. In de winkel kijk ik soms naar de prijs en dan weet ik die meestal nog wel als ik de kassabon nakijk. Bij onze supermarkt staat duidelijk aangegeven in de eerste kolom of je van een artikel er meer dan één hebt gekocht. Daar kijk ik ook altijd naar, dat er geen 2, 3 of meer staat als ik er maar 1, 2 … gekocht heb. En ik zeg het ook als ik denk dat ik te weinig betaal. Bijvoorbeeld als ik meerdere soorten groente/fruit in één zakje heb gedaan: heb je ook de tomaten aangeslagen. Ik zou ook teruggaan als ik te weinig heb betaald (maar dan moet het wel ergens over gaan, niet om een dubbeltje ofzo). Ongeveer hetzelfde als ik doe als ik benadeeld word. Extra controles op aanbiedingen doe ik ook. Laatst baalde ik behoorlijk dat ik niet gewezen werd op een actie van 2+1 gratis, ik had er gewoon 2 gekocht. Van een product dat we vaak gebruiken, dus één gratis was wel fijn geweest. Maar ja, zo’n jong kassagrietje weet dat dan weer niet, een oudere mevrouw had dat wel geweten. Houdbaarheidsdata controleer ik bijna nooit :oops: , denk daar gewoon niet aan. Laatst een pak melk gekocht (zoon had hem in het wagentje gedaan) en die bleek tot de volgende dag houdbaar te zijn :shock: . Gelukkig zijn we grote melkdrinkers, dus het was geen probleem, maar ik heb het de volgende keer wel even genoemd.

Ja, ik kijk meestal mijn bon na, en ga ook naar de service balie als het niet klopt… Het gebeurt meestal in mijn nadeel, bij de supermarkt tenminste…



Toen ik nog rookte en een pakje sigaretten ging halen bij de pomp, kreeg ik van 10 euro terug… Dus ik zei dat ik met 5 euro had betaald, dus het was teveel… Hij hield vol dat ik met 10euro betaalde, maar ik had maar 5 euro in mijn portomonnee, dacht ik… Dus uiteindelijk zei ie: "nee, je betaalde echt met 10 euro, hij ligt hier nog op de kassa la…’ "maar wel erg eerlijk van je’ zei ie nog toen ik weg liep…

Toen pas bedacht ik me hoe raar het eruit gezien zal hebben, een klant die zeker weet dat ie teveel betaald en nog in discussie gaat ook, haha



Zo ook met mijn zakje nectarines, maar daar kwam ik voor de kassa al achter. Ze waren 79 cent voor een pond, dus ik wegen, en was het wel heel erg weinig… Dus ik kijk naar de sticker: 0.79/kg… Dat is dus 2x zo goedkoop… Ik met mijn zakje naar een medewerker, en gaf aan dat de computer verkeerd was ingesteld… HIj naar de manager, en kwam terug met de mededeling dat ik mijn zakje zo mocht meenemen voor wat op de bon stond, en dat ze het zouden aanpassen… Na nog een bedankje bedacht ik me weer dat anderen mensen mij wat minder dankbaar waren… :oops:



Ohja, en houdbaarheid data controleer ik altijd… Heb eens bij de supermarkt een pot saté saus uit het vak gehaald, van 2 maanden over datum… stonden er maar 3, dus ff die anderen nagekeken en 2 vd 3 waren dus over datum… Gelijk maar ff afgegeven…

@Deerntje wrote:

Laatst baalde ik behoorlijk dat ik niet gewezen werd op een actie van 2+1 gratis, ik had er gewoon 2 gekocht. Van een product dat we vaak gebruiken, dus één gratis was wel fijn geweest. Maar ja, zo’n jong kassagrietje weet dat dan weer niet, een oudere mevrouw had dat wel geweten.




Daar zijn ze hier achter de kassa dan stuk voor stuk best wel weer scherp op hier. Bij houdbare produkten hebben ze vaak ook een aantal bij de kassa liggen voor klanten die bijv 1 hebben gepakt en er dus een 2e voor niks bij had gemogen, hoef je de winkel ook niet meer in.

@Tierrr wrote:

Ik vind het ook weer een verschil of je het niet hebt afgerekend door een fout van jezelf (niet op de band leggen, ook al hoort een kassamedewerker dat ook te controleren) of van de winkel zelf. Als de winkel zelf een fout maakt, ga ik er misschien niet mee terug, terwijl ik dat wel doe als ik besef dat ik door mijn eigen schuld iets niet heb afgerekend.




Ben ik het mee eens.



Zo hadden wij dat vorige week met een krat bier.

We kwamen terug na de vakantie en gingen snel even wat spullen halen. Man was mee (die doet nooit boodschappen) dus die wilde de krat op de band zetten (ik zeg het altijd gewoon, zoals ze het het liefste willen).

Dus dat meisje zegt ‘Hoeft niet hoor meneer, scheelt u weer tillen, en ik kan het zo ook aanslaan’.

Nou prima.



Toen we wegliepen zag ik haar ineens verschrikt opkijken, maar ze zei niets en ging weer verder met de volgende klant.

Ik dacht, die is de ‘Betaald’ sticker vergeten, dus ben ook maar gewoon doorgelopen.

En thuis zag ik dus dat ze het kratje vergeten was.



Ik ben toen ook niet terug gegaan omdat wij niet nalatig zijn geweest en dat kratje gewoon hebben willen betalen.

(En omdat ik ook een keer dure zalm heb gekocht die ze 2 keer hadden aangeslagen, net voor kerst dus had echt geen zin meer om weer die drukte in te gaan). Dus vond ook wel dat het nu quitte was…

:oops:





Houdbaarheid datum kijk ik áltijd!

Daar ben ik dan wel heel alert op.



Ook omdat ik 1 keer per week de grote boodschappen doe, en ik zeker wil weten dat ik het die week ook nog kan eten.



Ik ben ook zo iemand die de achterste melk en yoghurt pakt om de langste datum te hebben… :shifty:

Ik voelde me schuldiger over de 3 tomaten die we per ongeluk gestolen hebben bij de lidl dan over dat pak pampers. We waren met zijn 2en en waren al bij het kruidvat ofzo geweest en hadden wat boodschappen en alles op de band gelegd en betaald, maar blijkbaar de hele winkel doorgelopen met 3 tomaten in een zakje en daarmee zo doorgelopen. Hing aan dezelfde hand als het kruidvatzakje. Dat was wel even :oops: toen we thuis kwamen en het zagen. Was helemaal niet bewust :oops:

ik heb al diverse malen gehad dat ze bij mijn teweinig aanslaan… en thuis kom ik er dan pas achter



1x heb ik gehad dat ik 3 kratten bier meekreeg en er was maar 1 fles aangeslagen. :think:

heb het 3x gezegd en nagevraagd, maar ja omdat het op een zaterdag was en ik had heeeeel veel boodschappen voor verjaardag voor de vriendenclub dat ik het bij thuiskomst pas zag…

een keer potje jam vergeten af te rekenen, lag gewoon onder de maxicosie… heel dom. De volgende keer potje gepakt, wel afgerekend, maar ind e winkel gelaten.



Ik zeg immers ook als het fout is, moet ik het ook doen als het in mijn voordeel is.



Verder kijk ik altijd mee op het scherm. heb vaak de ‘normale’ boodschappen zonder veel aanbiedingen. En als ik die wel heb, let ik dus op, via het scherm wat ze hebben hangen.



Moet zeggne dat het regelmatig voorkomt dat er acties niet ind e computer staan, wat ik erg slordig vind.

hmmm ik ben geloof ik meestal een grote waas als ik in de supermarkt ben. Ik hoop altijd zo dat ik overal aan heb gedacht, en dat de kids nog binnen oogbereik zijn…Gelukkig word ik er hier wel op gewezen als er een aanbieding is met 2 voor de prijs van 1 ofzo, als ik dan maar 1 product had gepakt :thumbup: Aanbiedingen van grote uitgaven controleer ik wel. En ik ga terug als ik per ongeluk iets niet heb afgerekend dat in de wandelwagen lag.

Ik controleer af en toe mijn bon, vooral als ik iets heb gekocht wat flink is afgeprijsd bijvoorbeeld. Maar soms zie ik thuis pas dat ze zo’n 35% sticker zijn vergeten, mja voor een euro ga ik dan niet weer helemaal terug.



Tijdje terug had ik een pak page toiletpapier, die had ik gewoon in mn handen met de koordjes eruit zegmaar. Vriend deed de rest van de boodschappen en inpakken en we lopen naar huis en thuis denk ik ineens, he? Zo goedkoop? Maar toiletpapier heb ik dus gewoon in mn handen gehouden de hele tijd en totaal vergeten. Vriend is toen terug gegaan naar de winkel om alsnog te betalen :slight_smile: Wat dan wel nogal triest was dat ie in de bonus was, hij had zn bonuspasje niet meegenomen, kreeg ie de bonus niet… (als ik t was die terug was gegaan, hadden ze t pak mooi mogen houden, vriend lette er niet op)



En laatst kwam ik er thuis achter dat het kassameisje bij de blokker maar 1 opbergdoos had aangeslagen ipv 3. Had niks gemerkt want had van alles gekocht en was een redelijk bedrag samen, dus ja dat zal wel kloppen. Thuis zag ik het pas, ben niet terug gegaan, was haar fout, ze stonden alle 3 op de toonbank en ik zei zelf nog dat het er 3 waren… tsja…

Ik ging meeestal wel terug naar de winkel als ze wat vergaten waren om aan te slaan, maar toen ik een van die keren een grote b*k van de cassiere toe kreeg ben ik daar mee opgehouden. Ik het het er later nog over gehad met de eigenaar, het ging echt helemaal nergens om. Volgens mij heeft ze een behoorlijk standje gehad, want nu doet ze altijd poeslief.



Hier ook een keer 2 kratten bier voor niets gekregen. Als zowel mijn partner en ik die kratten benoemen, dan vind ik het goed.