Ik word echt gek van de kapotte broeken van mijn oudste zoon van 8
Echt iedere 2 weken heeft hij wel een broek kapot.
Heb ze van de Hema, WE, Levi’s, Diesel het maakt allemaal niet uit. Hij heeft continu de knieën kapot.
Maar ik laat hem niet in kapotte broeken lopen.
Er ligt hier dus een hele stapel met nog bijna nieuwe broeken, maar wel met de knieën door zeg maar.
Hoe kan je nou op een nette manier die knieën repareren?
Euhm als het een rechte scheur is, vlieseline erachter strijken? Toegegeven je blijft het zien maar het is wel dicht. Mijn tante heeft op een crea bea wijze een dure Vingino van haar kleinzoon gerepareerd door lekker te kriskrassen met de naaimachine. Dit kun je zelfs nog meer crea doen dan met leuk gekleurd draad. :thumbup:
echt mooi…? Niet :shifty:
Wat ik bij kleine scheurtjes doe is het zo goed en zo kwaad als gaat gewoon dichtnaaien, evt met een klein rondje stof aan de binnenkant, dat vind ik een stuk beter als zo’n plak op de knie. Dat kan je natuurlijk ook doen (ik vind het alleen echt geen gezicht, bij kleintjes kan het nog wel…maar die grote knullen).
Verder krijgen ze hier bij het buitenspelen gewoon die stukke broeken aan…Juist! Naar school niet, maar als ze daarna naar buiten willen trekken ze maar mooi een oude broek aan. Sinds ik dat doe scheelt ht al heel veel!
Kriskrassen met de naaimachine idd en dan een stuk spijkerstof erachter zodat het kniegedeelte dikker is.
als het echt erg is, korte broek er van maken.
Hier nog zo een met altijd gaten. altijd dezelfde kant. Soms broeken die hij voor de 2de keer aanheeft :doh:
hij is pas 5, dus van die plaatjes erop kan nog wel. Dat zigzaggen is een goede tip zeg!!
Ik zou het eerst dichtstrijken met vlieseline, en vervolgens een stukje spijkerstof erachter naaien. Idd gewoon heen en weer event. met een zigzag.
Ik heb hier ook nog een stapeltje voor de boeg.
Hier hetzelfde met mijn zoon van 5. Ik heb het opgegeven om het op een nette manier te doen. Ik naai er gewoon een stuk spijkerstof op (ik heb één broek opgeofferd als “gaten-vul-broek”).
Het maakt hier overigens niet uit of hij op school is of thuis. Buiten spelen = gat in de knie … op het moment.
Bedankt voor de tips meiden!
Hier krijgt zoonlief ook altijd een oude broek aan als hij gaat buiten spelen, maar naar school trek ik hem altijd wel normale broeken aan.
Dat zigzaggen is inderdaad nog wel een idee! Die knielappen vind ik ook niks eigenlijk.
Laat ze wel altijd voor de zomer door mijn moeder korter maken. Ik hoef in ieder geval nooit korte broeken te kopen :roll:
Fijn om te lezen dat er meer van die slopertjes zijn. Heb net maar weer bij de WE een paar broeken in de opruiming gekocht.
Ik had laatst bij iemand gezien dat ze de kontzakken van een oude broek
op de knieën had gestikt. Zag er ook wel leuk uit
Je kunt het ook gewoon bij elkaar pakken, zeg maar, en er een naad van maken die je dan bovenop extra doorstikt. Dat hebben tegenwoordig nieuwe broeken ook vaak. Alles kan toch tegenwoordig met spijkerbroeken.
ik plak ze; oude spijkerbroek, lapje knippen en dat aan de binnenkant erachter plakken. Overigens heb ik maar 1 textiellijm die me echt voldoet: Gutermann (ca eur 5 voor een tube, maar daar plak je heel wat broekjes mee ). Naaien vind ik te veel werk (dat gepruts van die net-niet-wijd-genoege-pijpen onder de naaimachine :roll: ) en dit is zo klaar :thumbup: .
Geloof ook dat ze hier bijna geen enkele 'niet-geplakte" broek meer hebben :roll: (vooral de jongens dan :mrgreen: )
'k Heb al weer 4 kandidaten liggen om geplakt te worden dit weekend :mrgreen:
Hier hetzelfde met Wessel…
En ik heb ook stukken erop genaaid(laten naaien)… maar sinds kort, vraag ik aan hem om wel een nieuwe broek heel te houden en dus niet buiten op de knieen te gaan glijden.
Vallen, daar kun je niets aan doen… en van op de knieen zitten, gaat de broek niet kapot… maar rennen en dan op je knieen glijden…
ik werk dus ook wel aan een stukje verantwoordelijkheid van Wessel.
En nee hoor… ik ben geen moeder die zegt “je mag niet vies worden of vallen”…
Lekker spelen is niet roekeloos met je spullen omgaan… Dan kom je maar naar huis om je oude broeken aan te doen.
En het lukt!
Hier was het soms in 1 dag gebeurd met nieuwe broeken.
Oh ja… bij Jako-0 (www) hebben ze hele stevige buitenspeelbroeken… spijkerbroeken… Die gaan ECHT langer mee (heeft ie echt bijna een heel jaar mee kunnen glijden)!.
Hier oko 2 die zo door zijn broeken heen is :roll:
Ik stuk er meestal iets op, of zo’n strijkplaatje. Pas zat ik mij echter te bedenken dat ik het beter preventief kan doen…
Ziet er netter uit!
Ik laat ze bij onze kleermaken maken voor 7,50 en je ziet er niets meer van :thumbup:
damn, gaat dit door tot zeker 8 jaar??? :shock:
ik word er ook gek van
@Ziet wrote:
damn, gaat dit door tot zeker 8 jaar??? :shock:![]()
![]()
ik word er ook gek van
mwoh, als dat zo zou zijn ben ik al blij, dan is er volgend jaar tenminste 1 die zijn broeken niet om de haverklap aan gort heeft.
Eerlijk gezegd vrees ik dat het met de leeftijd van 8 jaar nog niet gedaan is :shifty:
:mrgreen:
Het wordt hier wel steeds minder erg hoor
De oudste (bijna 9) heeft zo ong 1 broek met gat per seizoen zeg maar (denk dat hij 6-8 broeken heeft gemiddeld), middelste (7) 2 of 3, terwijl ik toen ze vier ofzo waren echt alle broeken weg kon doen aan het eind van het seizoen.
Hmmm ik dacht dat ik motten in mijn kast had joh :mrgreen:
Ik zal eens kijken voor vliesline. Waar haal je dat?
EN dan gaan altijd de leukste spijkerbroeken kapot he :thumbdown:
Ik breng kapotte kleding altijd weg, voor iets van 3 euro maken ze kleine gaatjes al! Perfect joh! Hier zit zo’n Turks zaakje, die doen het perfect, kleding ziet er altijd weer super uit!
@preggie wrote:
Hier hetzelfde met Wessel…
En ik heb ook stukken erop genaaid(laten naaien)… maar sinds kort, vraag ik aan hem om wel een nieuwe broek heel te houden en dus niet buiten op de knieen te gaan glijden.
Vallen, daar kun je niets aan doen… en van op de knieen zitten, gaat de broek niet kapot… maar rennen en dan op je knieen glijden…
ik werk dus ook wel aan een stukje verantwoordelijkheid van Wessel.
En nee hoor… ik ben geen moeder die zegt “je mag niet vies worden of vallen”…
Lekker spelen is niet roekeloos met je spullen omgaan… Dan kom je maar naar huis om je oude broeken aan te doen.
En het lukt!
Hier was het soms in 1 dag gebeurd met nieuwe broeken.
Oh ja… bij Jako-0 (www) hebben ze hele stevige buitenspeelbroeken… spijkerbroeken… Die gaan ECHT langer mee (heeft ie echt bijna een heel jaar mee kunnen glijden)!.
Ja herkenbaar dat over de grond glijden. Wij spreken hem er ook steeds op aan, maar hij doet er weinig mee :roll:
Vorige week heb ik tegen hem gezegd dat hij bij de volgende kapotte broek geld uit zijn spaarpot kan gaan halen. Was het even zo zat!