Kapla

@eisblume wrote:

Hoe oud moeten kindjes zijn voor Kapla :think: ik vind het namelijk ook erg leuk uit zien, maar ik vrees dat Robin er nog te klein voor is en dan Jasper’s kunstwerken stuk gaat maken :oops: omdat hij dus wil helpen of meespelen :roll:

ik zou zeggen vanaf een jaar of 4 :think:

ik neig toch heel erg naar de bblocks-versie, met een knikkerbaandoos. Of ben ik dan heel eigenwijs? :shifty:

@fiep klophout wrote:

@eisblume wrote:
Hoe oud moeten kindjes zijn voor Kapla :think: ik vind het namelijk ook erg leuk uit zien, maar ik vrees dat Robin er nog te klein voor is en dan Jasper’s kunstwerken stuk gaat maken :oops: omdat hij dus wil helpen of meespelen :roll:

ik zou zeggen vanaf een jaar of 4 :think:

ik neig toch heel erg naar de bblocks-versie, met een knikkerbaandoos. Of ben ik dan heel eigenwijs? :shifty:

Dus een leuk kado voor J’s 4e verjaardag, dan is Robin bijna 2 en kan hij misschien wat beter ‘opletten’ :wink:

En tja, dat jij een tikkeltje eigenwijs bent is toch niets nieuws :shifty: :wink:

Bianca GAAF

De bloks die worden genoemd ( met knikkerbaan) ken ik niet. Zal vast ook leuk zijn en goed te doen.

Kaplla ja t is hout, dus ze kunnen fantasie er op los laten ik denk vanaf 3 jaar … kunstwerken bouwen , je hbt als goed is ook boekjes er bij of zijn er wel in omloop… de kinderen maken nu zelf hun eigen ding ( 4 en 6 jaar) de rest van het speelgoed word er wel om heen gebruikt, lego poppetjes, autootjes , gewone blokken… om bijv een stad te bouwen. Kinderen zijn creatief en hebben groot fantaie.

Als ik bij ze ben is het standaard dat we toch even er mee aan de gang moeten… 8)

@fiep klophout wrote:

@Lune wrote:

Ik heb van anderen gehoord dat de nepversies niet goed werken, je kan er net dat evenwicht niet mee vinden door de net iets andere afmetingen.

zou het echt? ik zou denken dat het niet zo moeilijk moet zijn om van die plankjes te maken :think: Lees ook verschillende meningen op het grote wereldwijde web.

Maar goed, als er hier mensen ervaringen hebben met b-merken, positief of negatief, hoor ik het graag. (als het mag van de ts)

Mijn schoonvader heeft ruim 1000 plankjes zelf gemaakt en het werkt prima hoor! Als de afmeting en gewicht maar hetzelfde is.

Precies en dat is het nu, die mogen dus niet in de verkoop omdat de maker van kapla dat vast heeft laten leggen (wat ik ook wel enigzins logisch vind eigenlijk… voor ons ook een reden te kiezen voor de ‘eerlijke’ variant).

@Lune wrote:

Precies en dat is het nu, die mogen dus niet in de verkoop omdat de maker van kapla dat vast heeft laten leggen (wat ik ook wel enigzins logisch vind eigenlijk… voor ons ook een reden te kiezen voor de ‘eerlijke’ variant).

karin bedoelt volgens mij dat de partij plankjes die je aanschaft hetzelfde moet zijn, dus dat ál je plankjes de kapla-afmeting moeten hebben, of dat al je plankjes een andere afmeting hebben, maar dus niet vanalles door elkaar.

En tja, dat jij een tikkeltje eigenwijs bent is toch niets nieuws

ik beken....maar de vraag was dus of ik dan nu op mijn bek ga door mijn eigenwijsheid of niet :angel:

@fiep klophout wrote:

@Lune wrote:

karin bedoelt volgens mij dat de partij plankjes die je aanschaft hetzelfde moet zijn, dus dat ál je plankjes de kapla-afmeting moeten hebben, of dat al je plankjes een andere afmeting hebben, maar dus niet vanalles door elkaar.

Ik bedoel dat alle plankjes die je zelf maakt, precies gelijke afmetingen en gewicht moet hebben. Anders krijg je onbalans in je bouwwerk en kun je niet op je plankjes vertrouwen.

@Karin2 wrote:

@fiep klophout wrote:
@Lune wrote:

Ik bedoel dat alle plankjes die je zelf maakt, precies gelijke afmetingen en gewicht moet hebben. Anders krijg je onbalans in je bouwwerk en kun je niet op je plankjes vertrouwen.

uh ja, dat bedoelde ik dus ook, dat jij dat bedoelde :angel:

@fiep klophout wrote:

@Karin2 wrote:
@fiep klophout wrote:
@Lune wrote:

Dacht ik al maar je had het over dé kapla-afmeting en dat hoeft niet persé ;)

@Karin2 wrote:

@fiep klophout wrote:
@Karin2 wrote:
@fiep klophout wrote:
@Lune wrote:

Dacht ik al maar je had het over dé kapla-afmeting en dat hoeft niet persé ;)

haha, nou nee, dat probeerde ik eigenlijk juist niet te zeggen...maar goed, we zijn het eens (nou ja, ik weet nog niet of we het eens zijn, want allicht is die afmeting van de originele kapla wel echt de enige echte goede, maar daar ga ik vooralsnog niet vanuit...).

Lijkt mij niet Fiep, al wil meneer Kapla dat ons wel graag doen geloven natuurlijk :wink:

Ik kon het niet, maar ik vind het geweldig speelgoed.

Bianca geweldige foto’s, heel leuk!!

Ik zit zelfs eigenlijk te twijfelen ofdat het niet nog leuk is voor Sharon.

Zij houd wel van bouwen en heeft ook een enorm ruimtelijk inzicht (kleine architect in de dop :wink: )

Ze is nu wel al 9, maar het wordt natuurlijk gewoon doorgeschoven naar nr 2 en 3.

Wat denken jullie?

Ik ga wel of voor 2de hands of een b merk, want het is inderdaad wel een erg prijzige hobby dit spul.

Welke merken heb je allemaal van dit soort bouwlatjes?

Ik heb nu b blocks en kapla, maar is er nog meer van te koop.

Want je moet het dus echt wel bij 1 merk houden heb ik gelezen.

Ik ga mij nog eens verder op het www laten informeren.

Na Dexter :wink:

http://linkjeverwijderd.nl

Kijk daar maar eens.

Ik heb ze daar ook besteld

Ik vroeg me al af wat het was, maar door het plaatje snap ik het meteen :lol:

@mamma van sharondenise wrote:

Lijkt mij niet Fiep, al wil meneer Kapla dat ons wel graag doen geloven natuurlijk :wink:

Ik kon het niet, maar ik vind het geweldig speelgoed.

Bianca geweldige foto’s, heel leuk!!

Ik zit zelfs eigenlijk te twijfelen ofdat het niet nog leuk is voor Sharon.

Zij houd wel van bouwen en heeft ook een enorm ruimtelijk inzicht (kleine architect in de dop :wink: )

Ze is nu wel al 9, maar het wordt natuurlijk gewoon doorgeschoven naar nr 2 en 3.

Wat denken jullie?

Na Dexter :wink:

Mijn nichtje speelt hier er altijd mee, vanaf dat we het hadden en nu nog seeds, ze is nu elf.

Ik snap wel dat ze het niet meer krijgt (ze is de jongste) maar in jouw geval zou ik het zeker wel doen!

Hier hebben we ook kapla, voor het eerst gezien op school bij mijn oudste zoon in groep 1. Daar was het het meest populaire speelgoed.

Door de jaren heen steeds meer verzameld, zefls een keer een kist van 1000 via ebay gekocht in duitsland en thuis laten bezorgen…arme koerier… :wink:

Nu hebben ze 1400 plankjes, maar ik weet niet of mijn kinderen zo verwend zijn, maar genoeg vinden ze het nooit. Maar ik vind het wel genoeg :stuck_out_tongue: :lol: .

Ik heb ook ooit een doosje gekleurde kapla gekocht en boekjes erbij, maar dat had ik niet hoeven doen. de boekjes worden niet bekeken, en de rode plankjes wordt gewoon met de naturelkleurige gebruikt.

Als je erover denkt om kapla aan te schaffen zou ik eerst kapla lenen van iemand, en een weekje of zo kijken of je kind het echt leuk vindt. Een vriendin van me wilde het kopen voor 5 december en haar kind bleek er niks aan te vinden, dat wordt dus een ander kado !

Wij hebben best veel kleurtjes kapla (mooi verjaarskadootje altijd van familie/vrienden van ons) en ze maken er ook hele mooie kleurige bouwwerken van, erg leuk ook. Soms ook niet hoor en ligt alles dwars door elkaar maar soms maken ze een strepenpatroon of een regenboogtoren.

Bij speelwonder op internet hebben ze nu wel aanbiedingen Kapla, scheelt toch best veel.

@Rammetje wrote:

Bij speelwonder op internet hebben ze nu wel aanbiedingen Kapla, scheelt toch best veel.

Bedankt had al eerder op hun site gekeken maar nu 6 dozen voor 189.98!!! Dat is 31.66 per doos dan.

Kan ik er vier door verkopen voor 35 p.st.

heb net vandaag een tonnetje met 200 gekocht bij BSmit voor bijna eur 18. Is Bawa, er zitten zowel gekleurde als naturel plankjes is.

Zullen eens zien wat ze ervan vinden :angel: