Ik ben eigenlijk nieuwsgierig hoeveel plankjes je moet hebben om leuke bouwsels te maken.
Zelf zit ik er aan te denken om dit te geven als gezamelijk kado voor sinterklaas voor mijn dochter (2) en zoon (4)
k zou gewoon beginnen met een doos van 200 plankjes. Daar kan je, zeker als ze nog zo klein zijn, prima mee bouwen. Inmiddels staan er hier drie en ik geloof ook een stuk of vier/vijf kleine doosjes gekleurde en ze willen nog steeds meer :lol:
en heeft er toevallig ook iemand ervaring met de b-merken? zag bblocks, en bij bart smit hebben ze helemaal voor een prikkie een doos kapla-lookalike. Mij lijtk het niet veel uitmaken, maar allicht dat er andere ervaringen zijn?
@Lune wrote:
k zou gewoon beginnen met een doos van 200 plankjes. Daar kan je, zeker als ze nog zo klein zijn, prima mee bouwen. Inmiddels staan er hier drie en ik geloof ook een stuk of vier/vijf kleine doosjes gekleurde en ze willen nog steeds meer :lol:
Zou dat voldoende zijn voor twee kindjes.
Oudste bouw er mee op de bso maar dan volgens eigen fantasie
Ik heb drie kinderen en ze hebben het eerste jaar er best genoeg aan gehad, daarna kregen ze weer een doos. Oudste was toen bijna 5.
Ik heb van anderen gehoord dat de nepversies niet goed werken, je kan er net dat evenwicht niet mee vinden door de net iets andere afmetingen.
@Lune wrote:
Ik heb van anderen gehoord dat de nepversies niet goed werken, je kan er net dat evenwicht niet mee vinden door de net iets andere afmetingen.
zou het echt? ik zou denken dat het niet zo moeilijk moet zijn om van die plankjes te maken :think: Lees ook verschillende meningen op het grote wereldwijde web.
Maar goed, als er hier mensen ervaringen hebben met b-merken, positief of negatief, hoor ik het graag. (als het mag van de ts)
Meneer Kapla schijnt zijn exacte afmetingen te hebben geclaimd, ze wijken dus net ietsiepietsie af.
Ik weet het ook niet zo goed, maar wij hebben daarom toch besloten maar voor de zekerheid voor echte kapla te gaan.
Mijn zoon heeft vorig jaar een doos van 200 sruks van blocks gehad en we merken toch dat dat een beetje te weinig is…vooral als er nog een kind meespeelt en bouwt.
Ik heb nu voor 5 dec een grote opbergtond met 300 stuks via carlatjes gekocht.Voor 30 euro en 6 euro verzendkosten.
Ze staat via marktplaats en ik had ze de volgende dag al binnen.
Ze heet carla maar heeft geloof ik nog geen eigen site (was ze mee bezig).
Je kunt daar verschillende aantallen kopen…200/300/400/500…net wat jezelf wilt en de opbergton is erg groot.
Ik ben er tevreden over en niet zo duur als kapla.
ik zit dus ook na te denken om het te gaan aanschaffen, zag op marktplaats hier iemand uit breda die het aanbied zelf gemaakt.
ziet er gewoon als kapla uit vraag me echt af of er nu verschil in zit :think:
ben erg benieuwt naar de reacties hier
Wij hebben ook sinds een maand een doos van 200 kapla-plankjes. Onze twee jongens van 3 en 4 kunnen er tot nu toe goed samen (en dus ook apart ) mee bouwen. Wellicht dat er later meer nodig zijn, maar daar zie ik op dit moment absoluut de noodzaak niet van in.
Er staat hier bblocks met knikkerbaan te wachten tot het geopend gaat worden
Dat zal waarsch 27 nov worden.
kan nog niet zeggen hoe of wat dus
kapla was mij gewoon net te duur
voor dit is 200 net te weinig
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f1/Kapla.JPG
jullie hebben mijn interesse gewekt ik ga er eens in verdiepen
ivm forum vervorming fotoweergave aangepast
@ingemamavan2 wrote:
voor dit is 200 net te weinig
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f1/Kapla.JPG
jullie hebben mijn interesse gewekt ik ga er eens in verdiepen
ivm forum vervorming fotoweergave aangepast
Geweldig spul he, pfff heb vandaag volgens mijn de heledag hier op lopen zoeken en weet nog steeds niet wat het gaat worden.
De mega kist van 1000 is me te duur. 280 plakjes zit ook in een mooie kist en daarbij een boek, of toch de doos van 200 stuks :think:
Wij hebben ook ernstig nagedacht over de bblocks. Ze kunnen ook op de gewone kapla omdat ze net zo dik zijn. Ze zijn alleen 2 mm. langer of korter. We hebben zelfs gebeld met de winkel…
We gaan toch voor de kapla. Hoewel het duurder is weet ik dan in ieder geval zeker dat het goed is en past. We kopen 1 doos van 200 stuks blanco en 1 doos met 100 gekleurde. Samen 75 euro, een hoop geld maar ik denk dat het het wel waard is.
Wij hadden zelf vroeger ook kapla thuis en daar spelen mijn kids nu nog mee als ze bij oma zijn. Mijn moeder heeft ook wel eens een b merk geprobeerd maar dat sloot toch niet aan. Uiteindelijk hebben we die er toen uitgezocht en weggegooid. Vandaar dat ik dus toch maar voor de duurdere "gewone"kapla ga.
Hier heeft de jongste voor haar verjaardag de doos van 200 stuks en 100 gekleurde gekregen (originele Kapla), Ik merk hier dat het niet genoeg is voor de bouwwerken die ze willen maken dus krijgt ze nu met sinterklaas een doos van 280 stuks met het rode boek erbij. En heel misschien haal ik voor de kerst nog wel zo’n doos erbij maar dan met een andere kleur boek of misschien nog 200 stuks maar dat moet ik nog even bekijken.
Op school hebben ze 1000 plankjes en vorige week heeft de jongste met 2 vriendjes de stoomboot van sinterklaas gemaakt echt geweldig om te zien en trots dat ze waren :inlove:
Bedankt alvast voor alle antwoorden.
Ik denk dat ik begin met de kleine kist van 280 stuks, mocht dat te weinig zijn kopen we wat bij. We gaan ook voor het originele kapla.
Hou de topic voorlopig nog in de in de gaten ga na het weekend bestellen.
kapla is leuuuuuuuuuk…
in mijn voormalig oppasgezien hebben ze 2 tonnen, ieder 500 plankjes…
daar kun je heel wat moois van maken, ik zal zo eens zien of ik foto kan vinden … leuk hoor
edit: foto’s staan er :mrgreen:
fotos slechte kwaliteit , en op de stoel staan om het bovenste topje wel er op te krijgen…
nog 1 tje , excuus voor slechte kwaliteit fotos…
Hoe oud moeten kindjes zijn voor Kapla :think: ik vind het namelijk ook erg leuk uit zien, maar ik vrees dat Robin er nog te klein voor is en dan Jasper’s kunstwerken stuk gaat maken :oops: omdat hij dus wil helpen of meespelen :roll: