Kan ik dat maken???

Mijn ouders vrieren in september hun 50 jarige huwelijk :dance: :inlove: :dance: :dance: :dance: :dance: Ben er trots op, is dat gek???



Nu geven ze een groot feest en daar krijgen we ook eerst natuurlijk koffie…



Nu ben ik de laatste tijd aan het fröbelen met taartjes en cupcakes en wilde ze daar eigenlijk mee verrassen.



Maar nu vertelde mama dat ze een arrangement hebben waar ook gebak bij zit…



Kan ik het maken om dat bedrijf te bellen en vragen of ze het goed vinden als ik zelfgemaakt gebak, speciaal voor hun 50ste trouwdag, meeneem???



Lijkt me namelijk zo leuk…

vragen staat vrij.

@Fietje wrote:

vragen staat vrij.


Dat sowieso, je hebt wel kans dat ze schotelgeld vragen als jouw gebak geserveerd moet worden.

Je kunt ook gewoon een klein taartje maken en dat aan je ouders geven in de ochtend of zo, is dat niet een idee?

Als het een arrangement is betalen ze wel voor het gebak, dat ze dus eigenlijk niet krijgen.

Of dat bedrijf moet ze achteraf een andere rekening kunnen sturen.



Het idee is op zich wel leuk, mits je de boel niet te veel overhoop gooit voor ze, ook qua kosten die ze nu berekend hebben.

Als het allemaal niet lukt kun je ze ook gewoon verrassen met een mooie taart voor de volgende dag of zo.

Dat zou ik, denk ik, doen. Een klein taartje voor ze maken en die aan ze geen. Dan hebben ze de volgende dag ook nog iets lekkers. En op je allereerste vraag terug te komen:



@wisje wrote:

Mijn ouders vrieren in september hun 50 jarige huwelijk :dance: :inlove: :dance: :dance: :dance: :dance: Ben er trots op, is dat gek???




Nee natuurlijk niet!!! Ik ben ook apetrots op mijn pas en mams!

Ik zou het doen :thumbup: Ik vind het een super leuk idee en ik denk dat je ouders er vast heel blij mee zijn. Het zou de mijne in ieder geval niets uitmaken dat ze toch ook voor het andere gebak moeten betalen.



En anders gewoon dat van jou erbij. Dan kunnen de mensen kiezen.

Ik zou dat niet gaan doen dan kan je waarschijnlijk wel voor kosten opdraaien, schotelgeld o.i.d.



Ik zou een mooi taartje voor ze maken en dan net als bij het huwelijk dat ze hem na 1 jaar op mogen eten zodat ze nog eens terug kunnen kijken op dat geweldige feest.

Gaaaaf zeg 50 jaar al! :mrgreen: Maareuh ik zou ook voor een klein taartje gaan, altijd leuk voor bij de koffie de dag erna. :thumbup: Of misschien komen jullie voor het feest nog als gezin bij elkaar voor het feest begint? Dat is ook een leuk moment voor een klein taartje bij de koffie.

Wat een tijd zijn ze al getrouwd, wauw!! :clap: :inlove: zou dr ook beretrots op zijn!



Ik zou ook iets kleins maken voor de dag ervoor of erna.

Als je net begint is zo’n ‘opdracht’ voor een groot feest ook wel meteen erg groot. Je bent zo een paar dagen kwijt als je voor veel man wat moet maken.

Ik zou ook een taartje maken voor de dag erna.

Ik zelf zou het namelijk denk ik niet zo op prijs stellen, dat er zonder jouw medeweten iets heel anders qua gebak etc. komt, dan waar jij je op ingesteld had/op verheugd had en voor betaald heb. Met overleg misschien, oke, maar zomaar zonder medeweten zou ik niet op prijs stellen :oops:

Ik zou het met ze overleggen, maar het bedachte ontwerp geheim houden. :wink:

Ik denk alleen dat dat bijna onmogelijk is.



Volgens mij kun je zoiets bijna niet brengen/overleggen zonder dat iemand doorheeft wat je bedoeld.



Ik zie dat de reacties nogal wisselend zijn.

Ik zou gewoon eerst eens het bedrijf bellen om te vragen naar wat mogelijk is, kun je er altijd nog over nadenken.

@Anneke wrote:

Ik denk alleen dat dat bijna onmogelijk is.



Volgens mij kun je zoiets bijna niet brengen/overleggen zonder dat iemand doorheeft wat je bedoeld.



Ik zie dat de reacties nogal wisselend zijn.

Ik zou gewoon eerst eens het bedrijf bellen om te vragen naar wat mogelijk is, kun je er altijd nog over nadenken.




Ik bedoelde, dat je zegt, dat je zelf het gebak wilt maken, maar dat je niet laat zien wat je wilt maken. Ik zou zelf namelijk als bruidspaar zelf de regie in handen willen houden :roll: :wink:

@Selena wrote:

Ik zou ook een taartje maken voor de dag erna.

Ik zelf zou het namelijk denk ik niet zo op prijs stellen, dat er zonder jouw medeweten iets heel anders qua gebak etc. komt, dan waar jij je op ingesteld had/op verheugd had en voor betaald heb. Met overleg misschien, oke, maar zomaar zonder medeweten zou ik niet op prijs stellen :oops:




Mee eens :thumbup:

Ik zou het niet doen.



Misschien kun je iets anders bedenken, of iets moois maken en dat op een andere dag geven…

@Selena wrote:

Ik zou ook een taartje maken voor de dag erna.

Ik zelf zou het namelijk denk ik niet zo op prijs stellen, dat er zonder jouw medeweten iets heel anders qua gebak etc. komt, dan waar jij je op ingesteld had/op verheugd had en voor betaald heb. Met overleg misschien, oke, maar zomaar zonder medeweten zou ik niet op prijs stellen :oops:




Ik ook niet.



Bovendien vind ik dat je ook wel van heel goede huize moet komen om voor een groot feest ter gelegenheid van zo’n gebeurtenis zelf gebak te kunnen maken.

Niks ten nadele van zelfgemaakt, maar ik merk toch echt duidelijk verschil tussen een thuis gefrobelde taart of gebak van een goede professional, ookal is dat eerste nog zo lekker.

Het ligt ook wel aan de hele entourage. Is het een beetje informeel en huiselijk, dan zou het nog wel kunnen, maar dan nog zou ik het niet ongevraagd doen.

kan je niet vragen of je voor je ouders een soort aan snij taart mag maken



maak je gewoon een klein taartje

dat zij die dan aansnijden en dat de rest dan ook gebak krijgt wat al bij het aregement zat.





maar voor iedereen zou ik niet doen

Ik zou het ook niet doen, gezien de gemaakte afspraken. Een bedrijf berekend haar kosten ook op de offerte en dus zou ik daar denk ik niet aan tornen.


  • Je zou kunnen vragen of ze een petit four achtig iets kunnen serveren, en dan een foto van je ouders erop laten afdrukken in marsenpijn. Een leuk gebakje, je hebt zelf inbreng en je laat het bedrijf er ook nog wat aan verdienen door de afspraak door te laten gaan.


  • Is het geen idee om ze een leuk ontbijt te laten bezorgen 's ochtends? Kan hier bij de plaatselijke bakkers allemaal. Broodjes, croissants, jus, melkje, beleg etc, krantje en een kaarsje en een bloempje op de tafel. Erg leuk, en verrassend!



    En natuurlijk een heel fijne dag gewenst!

@hanneke wrote:

@Selena wrote:
Ik zou ook een taartje maken voor de dag erna.

Ik zelf zou het namelijk denk ik niet zo op prijs stellen, dat er zonder jouw medeweten iets heel anders qua gebak etc. komt, dan waar jij je op ingesteld had/op verheugd had en voor betaald heb. Met overleg misschien, oke, maar zomaar zonder medeweten zou ik niet op prijs stellen :oops:




Ik ook niet.



Bovendien vind ik dat je ook wel van heel goede huize moet komen om voor een groot feest ter gelegenheid van zo’n gebeurtenis zelf gebak te kunnen maken.

Niks ten nadele van zelfgemaakt, maar ik merk toch echt duidelijk verschil tussen een thuis gefrobelde taart of gebak van een goede professional, ookal is dat eerste nog zo lekker.

Het ligt ook wel aan de hele entourage. Is het een beetje informeel en huiselijk, dan zou het nog wel kunnen, maar dan nog zou ik het niet ongevraagd doen.




Ik merkte laatst ook zeker verschil met de gebakjes van de bakker en mijn taarten: die van mij zijn 100x lekkerder, die van de bakker was droog en mijn dochters wilden ze niet eens opeten :wink:



Geven je ouders het feest op de dag zelf? Anders kun je een taart maken voor de “echte” trouwdatum. Maar ik zou het denk ik wel met mijn ouders overleggen, maar ja, dan is het geen verrassing meer. Aan mij heb je dus niks, sorry :slight_smile:

vind het geopperde idee van een snijtaartje wel erg leuk :thumbup: .



En voor wat betreft taart van een pro of een taart van thuis… mijn vader ‘bestelt’ zijn slagroomtaart inmiddels bij mij :mrgreen: .