Kan ik dat maken???

@mamaMarije wrote:

vind het geopperde idee van een snijtaartje wel erg leuk :thumbup: .



En voor wat betreft taart van een pro of een taart van thuis… mijn vader ‘bestelt’ zijn slagroomtaart inmiddels bij mij :mrgreen: .




:thumbup: Leuk he, mijn familie ook bij mij en de buren en nog meer hier uit de straat/buurt hahaha :smiley:

@Pumba wrote:

@mamaMarije wrote:
vind het geopperde idee van een snijtaartje wel erg leuk :thumbup: .



En voor wat betreft taart van een pro of een taart van thuis… mijn vader ‘bestelt’ zijn slagroomtaart inmiddels bij mij :mrgreen: .




:thumbup: Leuk he, mijn familie ook bij mij en de buren en nog meer hier uit de straat/buurt hahaha :smiley:




ja maar jij bent in vergelijking met ondertekende natuurlijk ook al behoorlijk een pro :wink: (en ik begin er verder ook niet aan hoor… alhoewel… als mijn vriendin het zou vragen voor verjaardag van de kids zou ik het ook wel doen denk ik… en daar ga je dan al he :lol: ).

Ik vind zo’n aansnijd taart ook wel een leuk idee.

De gasten het bestelde gebak, jouw ouders een soort van ‘bruidstaart’ door jou gemaakt om net zoals 50 jaar geleden aan te snijden (en zelf op te eten)… :inlove:

Het is idee is leuk, toch zou ik daar als bedrijf zijnde niet in mee gaan.

Je ouders zijn opdrachtgever voor een feest, dat kun jij als buitenstaander toch niet zomaar wijzigen.



Je ouders verwachten hetgeen ze besteld hebben en het bedrijf levert een kwalitatief goed feest af.



Ik zou ze op een andere manier bedanken. Een jaar lang iedere maand een ander taartje?

@mamaMarije wrote:

@Pumba wrote:
@mamaMarije wrote:
vind het geopperde idee van een snijtaartje wel erg leuk :thumbup: .



En voor wat betreft taart van een pro of een taart van thuis… mijn vader ‘bestelt’ zijn slagroomtaart inmiddels bij mij :mrgreen: .




:thumbup: Leuk he, mijn familie ook bij mij en de buren en nog meer hier uit de straat/buurt hahaha :smiley:




ja maar jij bent in vergelijking met ondertekende natuurlijk ook al behoorlijk een pro :wink: (en ik begin er verder ook niet aan hoor… alhoewel… als mijn vriendin het zou vragen voor verjaardag van de kids zou ik het ook wel doen denk ik… en daar ga je dan al he :lol: ).




Zo begon het bij mij ook :wink:



Een aansnijtaartje voor je ouders vind ik ook een leuk idee :thumbup:

maar kun je bv niet iets maken wat je als bedankje kan mee geven zonder dat je ouders het weten en ze toch de gasten op een orginele manier kunnen bedanken?

Ik zou die mensen bellen waar je ouders het feest geven en die alles dus regelen. Dan kan je aan die baas/mensen vragen of jouw idee mogelijk is en het dus als een verrassing houden. Ook kan je dan vragen hoe het zit met de kosten, of die gebakkosten van hun dan niet berekend worden.



Wie weet kom je zo tot een oplossing



:slight_smile:

Wisje, ben je er al uit wat je nu gaat doen? Ben wel benieuwd!

Nog niet echt er uit… maar wel idee…



Het feest is zondag de 10de… hun werkelijke trouwdatum is de 7de…



Ik denk ik hub lief aan ga kijken om die avond dan langs te gaan en dan een taartje voor bij de koffie maak…



Vind het idee om een taartje in te vriezen voor volgend jaar wat moeilijk… Ze zijn nu nog superfit voor hun leeftijd (72 en 71), maar hoe dat over een jaar is… Heb ik een beetje moeite mee…



Denk we dat dus doen en dat ik mama dan gewoon zeg dat wij wat voorbij de koffie meenemen… Als ze dan niet samen uit eten gaan :wink:

@Pumba wrote:

@hanneke wrote:
@Selena wrote:
Ik zou ook een taartje maken voor de dag erna.

Ik zelf zou het namelijk denk ik niet zo op prijs stellen, dat er zonder jouw medeweten iets heel anders qua gebak etc. komt, dan waar jij je op ingesteld had/op verheugd had en voor betaald heb. Met overleg misschien, oke, maar zomaar zonder medeweten zou ik niet op prijs stellen :oops:




Ik ook niet.



Bovendien vind ik dat je ook wel van heel goede huize moet komen om voor een groot feest ter gelegenheid van zo’n gebeurtenis zelf gebak te kunnen maken.

Niks ten nadele van zelfgemaakt, maar ik merk toch echt duidelijk verschil tussen een thuis gefrobelde taart of gebak van een goede professional, ookal is dat eerste nog zo lekker.

Het ligt ook wel aan de hele entourage. Is het een beetje informeel en huiselijk, dan zou het nog wel kunnen, maar dan nog zou ik het niet ongevraagd doen.




Ik merkte laatst ook zeker verschil met de gebakjes van de bakker en mijn taarten: die van mij zijn 100x lekkerder, die van de bakker was droog en mijn dochters wilden ze niet eens opeten :wink:




Haha, ik heb het dan ook niet over gebak van de bakker. :wink: De meeste bakkers kunnen geen gebak maken inderdaad :mrgreen: Droog en smakeloos meestal. Daar halen wij het dan ook nooit.....


wij zijn fan van Le Beau Gateau :inlove: :inlove: :inlove:

wisje, goede oplossing!



En ik hoor ook alleen maar dat mensen zelfgemaakt gebak/taart veel lekkerder vinden als van de bakker.

Mensen die bij mij een taartje hebben besteld komen 9 van de 10 keer ook terug.



ook al heb ik bijna alleen maar vrienden en familie die bij mij bestellen :lol:

@hanneke wrote:

@Pumba wrote:
@hanneke wrote:
@Selena wrote:
Ik zou ook een taartje maken voor de dag erna.

Ik zelf zou het namelijk denk ik niet zo op prijs stellen, dat er zonder jouw medeweten iets heel anders qua gebak etc. komt, dan waar jij je op ingesteld had/op verheugd had en voor betaald heb. Met overleg misschien, oke, maar zomaar zonder medeweten zou ik niet op prijs stellen :oops:




Ik ook niet.



Bovendien vind ik dat je ook wel van heel goede huize moet komen om voor een groot feest ter gelegenheid van zo’n gebeurtenis zelf gebak te kunnen maken.

Niks ten nadele van zelfgemaakt, maar ik merk toch echt duidelijk verschil tussen een thuis gefrobelde taart of gebak van een goede professional, ookal is dat eerste nog zo lekker.

Het ligt ook wel aan de hele entourage. Is het een beetje informeel en huiselijk, dan zou het nog wel kunnen, maar dan nog zou ik het niet ongevraagd doen.




Ik merkte laatst ook zeker verschil met de gebakjes van de bakker en mijn taarten: die van mij zijn 100x lekkerder, die van de bakker was droog en mijn dochters wilden ze niet eens opeten :wink:




Haha, ik heb het dan ook niet over gebak van de bakker. :wink: De meeste bakkers kunnen geen gebak maken inderdaad :mrgreen: Droog en smakeloos meestal. Daar halen wij het dan ook nooit.....


wij zijn fan van Le Beau Gateau :inlove: :inlove: :inlove:


O die maakt zeker mooie taarten en vast ook erg lekker. Heb weleens wat van haar gezien op een ander forum.

@Mutsie86 wrote:

wisje, goede oplossing!



En ik hoor ook alleen maar dat mensen zelfgemaakt gebak/taart veel lekkerder vinden als van de bakker.

Mensen die bij mij een taartje hebben besteld komen 9 van de 10 keer ook terug.



ook al heb ik bijna alleen maar vrienden en familie die bij mij bestellen :lol:




De “vreemden” komen vanzelf hoor. Bij mij waren het eerst ook bekenden, maar de bruidstaarten bijv. heb ik bijna alleen maar voor vreemden gemaakt en maar 1 voor bekenden.

Vieren ze het daadwerkelijk op de dag zelf? Anders zou ik ze op DE dag verrassen…