kan een allergie erger worden?

Mirthe heeft een vorm van KMA

Tenminste ze was een huilbaby en dit stopte toen ze HA intenstief overging.

Maar nu sinds een paar dagen begint ze weer meer te huilen.

Echt krijsen is het :thumbdown:

Ze laat veel boeren en scheten en geeft weer meer over.

Ook heeft ze weer naar wat het lijkt darmkrampen.

Kan een allergie erger worden als het kindje al aan speciale voeding daarvoor zit?

Nee dat hoort niet.

Misschien valt een andere voeding te overwegen…Nutramigen bijv is de beste, nl het meest allergeenvrij. Hier zijn de eiwitten het kleinst verknipt waardoor je de kans op reacties minimaal houdt.

tessa heeft een pinda allergie en hoe meer ze in aanraking zou komen met pinda hoe heftiger het zou worden… Het lijkt mij dan ook niet uitgesloten dat dat ook voor kma zou kunnen gelden…Maar als je echt al speciale kma voeding hebt zou het niet moeten…

Maar gewoon hypoallergene melk is niet speciaal voor kma volgens mij…

De Pepti van nutrilon wel… die heeft Tessa vroeger ook gehad toen zij verdacht werd van… maar bij haar hielp uiteindelijk de nutramigen ook het beste… al bleek ze geen kma te hebben.

Zij had waarscheinlijk vooral last van haar KISS in combi met wat onderontwikkelde darmpjes maar dat is onze conclusie en niet die van een arts…

Als je het niet vertrouwd en ook niet wilt klieren met voeding ( je moet het tenslote minimaal 2 weken gebruiken voor je zeker weet of het wel of niet werkt zeggen ze) zou ik gewoon even langs je arts of cb gaan…

Mirthe zit aan de hypoallergeen intensief.

Dit is voor KMA.

Het is met deze melk een hele tijd goed gegaan, maar nu zit ik alweer sinds zaterdag met een meiske wat meer huilt als stil is…

Heel vervelend is dat he…

Tessa huilde de eerste maanden ook zo erg . tot wij in het ziekenhuis op de nutramigen gezet werden toen was het meteen een ander kind…

Kan het zijn dat ze meer voeding wil of heeft ze ook meer krampen enzo?

Ook geen sprongetje of tandjes?

Zou gewoon even de behandelend arts raadplegen dan hoor… En evt in overleg kijken voor Nutramigen ofzo ( is gewoon niet te betalen… 24 euro voor 400 gram ofzo…)…

Succes meid…

meer voeding is het niet, flessen gaan verre van leeg…

Sprongetje…zou kunnen.

Tandjes…kan…

Ben ook gewoon wat gevoeliger voor haar gehuil…bij iedere krijsbui denk ik ojee daar gaan we weer.

Komt ook omdat ik dacht dat we dit eindelijk achter ons hadden.

Jij kent je kindje uiteraard het beste… en die huilbuien zijn vreselijk… als TEssa idd weer eens beon te huilen heb ik ook heel lang gedacht Nee he… niet weer…

Bij Joyce gingen trouwens rond de 4 maanden ook de flessen ineens niet mer zo goed leeg ( normale voeding verder) en bij haar was het gewoon omdat ze toe was aan een grotere speen…Als je kindje alleen huilbuien heeft en verder geen lichamelijke ongemakken kun je dat evt nog proberen als optie… speentjes zijn in verhouding natuurlijk niet zo heel erg duur…

Als dat het zou zijn zou het kunnen dat ze haar flesje niet meer goed leeg krijgt omdat het teveel moeite kost en dan blijft ze hongerig en dus evt huilerig…

Stiekum hoop ik voor je dat het zo’n simpele oplossing heeft en je kindje weer snel lekker tevreden is…

Oh ik kijk net even terug en je hebt het ok over meer darmproblemen toch…

Balen meid… en tja dat huilen kan je soms echt niet meer tegen dan he…

Hopenlijk is het snel opgelost meid…

Ik vroeg niet of ik de goede voeding had voor Mirthe.

Ik vroeg of een KMA allergie erger kan worden, aangezien ze eerst een blije baby was en nu weer verandert in het meiske wat we 4 maanden geleden hadden toen ze geboren werd.

Lees mijn antwoord en hij staat er mischien bot, zio is het niet bedoelt :oops:

ik zou het even een ha o cb arts vragen. Als ze verder geen andere bijvoeding krijgt lijkt het mij sterk dat ze ineens weer meer last heeft van haar voeding. Deze is al aangepast… maar ik ben er een leek in, dus weet het niet zeker.

Geen Allergie; ooronsteking, keelonsteking, longen vol slijm…goed ziek dus :frowning:

aaaah arme kleine meid!! En mama :wink:

Hoop dat ze zich snel weer beter voelt.

:hug:

beterschap voor de kleine meid! Hopelijk knapt ze snel op :hug:

( maar ondanks dat je geen antwoord wil over de voeding, sluit ik me wel aan voor kma kun je echt beter de pepti of nutramigen gebruiken…)

Enne kno problemen in combi met luchtwegproblemen gaan vaak samen bij een allergie :wink:

En toch heeft ze een hele tijd goed gereageert op deze gewone intensieve.

Daarom was mijn vraag ook of een allergie erger kan worden…dus als ze nu 2 en een halve maand goed heeft gereageerd heeft op deze voeding, dat ze nu alsnog er toch zo ziek van kan worden omdat er toch nog wat eiwit inzit.

Smurf goed dat je het even zegt van die kno en luchtwegproblemen.

Moet morgen toch weer naar de dokter met r en kan het dan gelijk aankaarten.

Gisteren klonken haar longen weer goed…

Flesjes gingen iets beter, maar ze gaan nog steeds niet leeg.

Oja die van vanochtend wel, maar toen ze net mocht eten heeft ze 80 laten staan bij een fles van 150 cc + 5 scheppen.

Is niet veel he…

Heb met de HA afgesproken om even af te wachten, ze kan natuurlijk ook gewoon een virus te pakken hebben.

Maar als ze volgende week niet helemaal hersteld ervan is, dan mocht ik weer langskomen.

Ik wist zelf trouwens wel dat in de intensieve nog ietswat eiwit zat.

Maar ze werd direct een ander kind.

Hoop dat ze nu gewoon een virusje te pakken heeft en dat ze straks weer lekker smult van haar flesjes en er goed op reageert natuurlijk.

Anouk: geeft niet hoor, we hebben allemaal wel eens haast :-*

Vergeet niet dat veel kindjes als ze ziek zijn geweest meestal niet meteen weer goed eten hoor… ( ook met flesjes drinken)… Tessa had met 4 maanden een flinke buikgriep te pakken en ben daarna nog een maand aan het sukkelen geweest met de voedingen… ( na een week werd het al wel beter toen maar voor ze op haar oude niveau zat…pfft)…

Hopenlijk is het idd gewoon een virusje meid…