Mij is verteld dat het wél kan hoor dat je die allergie als het ware een tijdje kan “onderdrukken”, maar dat ie uiteindeiljk tóch boven komt drijven
Daarom zijn we nu met Pieter toch maar overgestapt op de pepti.
IK zat er over te googelen, maar zag alleen maar iets over borstvoeding , maar toch ik denk ik plak hem even neer want ze geven aan dat een kindje het dus idd toch kan ontwikkelen. (stond op de site van de stichting voedselallergie)
“Een zuigeling kan koemelkallergie ontwikkelen ondanks dat de baby borstvoeding krijgt. In borstvoeding kunnen kleine hoeveelheden eiwitten uit de voeding van de moeder voorkomen, bijvoorbeeld koemelkeiwit. Deze kleine hoeveelheden zijn soms in
staat een allergie te veroorzaken bij de baby doordat het afweersysteem specifieke antistoffen gaat maken tegen het koemelkeiwit (zie eerder). Als de baby weer in contact komt met deze kleine brokjes koemelkeiwit, treden er klachten op. Dat kan dus ook gebeuren tijdens het geven van borstvoeding, maar soms treedt de eerste reactie pas op als het kind met flesvoeding begint.”
Dus het kan idd