Kan dit kwaad?

Zo ben ik weer even :angel: .



Op het moment kolf ik dus alles maar op de een of andere manier kolf ik veel meer dan Ruben drinkt 8) . Ik kolf 6 keer per dag (Ruben drinkt nog 7 keer maar dat is voor mij echt niet haalbaar). Maar ondertussen zit ik al met bijna 2 liter in de vriezer terwijl er in de koelkast ook nog genoeg staat :shock: . Nog even en ik weet niet meer waar ik het moet laten :mrgreen:

Nu wil ik eigenlijk nog maar 5 keer per dag gaan kolven. Dat zou mij zo veel schelen en er is toch meer dan genoeg. MAar ik vraag mij af kan dit heel veel kwaad omdat ik dan niet volgens zijn drinkritme kolf? Ik dacht als het nodig is kan ik toch altijd weer vaker gaan kolven, of graaf ik nu mijn eigen graf?

bij sil had ik een vriesKIST vol :mrgreen: :shock: en het bleef maar komen , dus nee kwaad kan het niet lastig op een bepaald moment wel (we gaven de melk maar aan de poezen toen de vrieskist vol was :mrgreen: )

Op je vraag heb ik geen antwoord.

Ik denk dat het geen kwaad kan omdat je zat kolft. Een terugloop in de productie zal dan wel een beetje meevallen

Is toch lekker , zoveel melk in de vriezer!

Kan je lekker voorraadje bouwen. Mijn moeder heeft ook nog melk in de vriezer.





Maar eh: reuzegoed van je zeg!! :clap: :clap: :clap:

we hebben dus nu een nog saskolver :mrgreen:

@LK wrote:

we hebben dus nu een nog saskolver :mrgreen:




:think: :think: wat is dat?

Renzosmam kolft ook zo veel en die heet Sas.

Toen noemde iemand een iemand die veel kolft; een Saskolver.

Dat is blijven hangen, dus vandaar

:smiley:

:mrgreen: :mrgreen:



Ben er wel heel blij mee hoor, scheelt toch weer een hoop stress of je steeds wel genoeg hebt.

Heb hier bij Stijn ook alles gekolft. Toen hij een half jaar was had ik 40 liter in de vriezer terwijl ik al maanden 4 keer per dag kolfde. (Heb dus nog maanden uit de vriezer gevoedt :mrgreen: )

Kwaad kan zoveel kolven dus niet, en een keertje minder kolven kun je best proberen. Wil je ter zijner tijd nog proberen of het alsnog lukt met aanleggen?

Anders kun je dus idd naar behoefte gaan kolven. Met fultime kolven kolf je vaak beide borsten leeg als je toch bezig bent, en dat elke dag meerdere keren. In het begin als alle hormonen nog meewerken gaat dat heel goed, later zal dat sowieso stabiliseren.



Mijn idee is dus 5 keer per dag beide borsten helemaal leeg blijven kolven, en afwachten met verder afbouwen tot hij alle regeldagen heeft gehad. Je kunt namelijk idd altijd weer pbouwen, maar dat gaat lastiger als afbouwen is mijn ervaring. Je zult dan namelijk tijdelijk misschien wel 7 keer moeten gaan kolven, en als je juist weer wat extra tijd had gekregen mis je die dubbel zo hard als je die tijdelijk moet inleveren.

Ja ik hoop eigenlijk wel dat de klachten zodanig afnemen dat hij gewoon weer aan de borst kan drinken. Maar voorlopig zijn de klachten nog heel erg en zie ik het niet gebeuren dat ie snel weer aan de borst drinkt. Dus ik dacht zelf dat tegen de tijd dat ie wel weer volledig aan de borst kan hij waarschijnlijk toch nog maar iets van 5 voedingen heeft. Dus als dat zo is zit ik dan meteen weer op de juiste frequentie toch?



Maarreā€¦ 40 liter :shock: :shock: Dan moet ik een aparte vrieskist aan gaan schaffen :mrgreen: .

Hoe deed jij dat dan want voeding voldoet na een tijd niet meer aan de behoefte van je kind toch? Is het handig om alles wat je kolft in te vriezen, zodat je niet over een poosje ā€˜oudeā€™ voeding geeft?

jeetje :shock: ā€¦ben jaloers op jullie :oops: ā€¦ik moet echt moeite doen om genoeg bij elkaar te kolven als ik werkā€¦hij krijgt voldoendeā€¦ook an de borst (klein beertje :inlove: ) maar met kolve mag ik blj zijn 150 bij elkaar te sprokkelen ā€¦na een half uur kolven dan



:clap: evn offtopic hoor

Weleens aan het moedermelknetwerk gedacht? Het is zonde als je het straks moet weggooien omdat het niet meer houdbaar is.

Ik zou gewoon minder gaan kolven hoor. Ik heb nooit in Myrtheā€™s drinkritme gekolfd, want dat was bijna niet te doen met mijn werk. Ging prima hier. :thumbup:

Maar als Mirthe dan wel een dag bij je dronk, ging dat dan gewoon goed? Ik bedoel als Ruben straks misschien wel weer bij mij kan drinken :pray: dan is het dus niet meteen zo dat er niet voldoende is op de momenten dat hij wil drinken maar ik normaal niet kolfde?

Als dat straks wel kan las je gewoon een aantal regeldagen in(dus op bed of veel op de bank en aanleggen naar behoefte.



mag ik vragen naar de klachten die je nu tot het kolven brengen?



Tja 40 liter? Ik deed het in ijsklontzakjes in de vriezer, en had op een bepaald moment wel de helft bij schoonouders en de helft thuis liggen (nadat bij een vriendin de vriezer stuk ging en haar hele melkvoorraad ontdooit was

:shock: )

Aangezien ik het in mijn vriezer 6 maanden kon bewaren, en ik natuurlijk niet vanaf dag 1 aan het invriezen was kon ik mooi alles na de 6 maanden kolven opmaken, had alles gelabeld en ben dus met de oudste begonnen.



Wat samensteling betreft? Als je het voor de 6 maanden wil geven is het idd slim om over de dag heen zoveel mogelijk te wisselen, dus 4 verse en 1 diepvriesvoeding, en die laatste dan bij voorkeur niet voor de nacht. :wink:

Na de 6 maanden begint bijvoeding sowieso een steed grotere rol te spelen en kun je dus naast de bijvoeding de melk best opmaken (eventueel met biobim in de vorm van pap ofzo)



Nu bij Lieke kolf ik ook veel slechter als toen bij Stijn. Ik heb in de eerste maanden nadat Lieke door is gaan slapen best een aardige reserve op kunnen bouwen door sā€™morgens 1 overvolle borst te geven en de ander af te blijven kolven. Nu dus weer een volle vriezer, en maar goed ook, want momenteel kolf ik ipv 2 voedingen net 100 cc met moeite en neusspray in een half uurā€¦ :?

@inkie wrote:

mag ik vragen naar de klachten die je nu tot het kolven brengen?




Ruben heeft reflux en hij krijgt nu van dat behangplaksel :mrgreen: in zijn voeding. Dus door een flesje. Heb eerst geprobeerd om eerst wat van dat spul los te geven en dan toe voeden maar dat werkt niet. Dan spuugt ie de hele dag en heeft er echt heel erg last van. Nu met dat spul uit een flesje gaat het 90% beter. Dus dat is het me dan wel waard maar ik hoop dat ie over een poosje wel weer gewoon kan drinken. Hij kan het nog wel want af en toe leg ik hem wel even aan hoor. Kan het niet laten want ik ben bang dat ie het anders straks niet meer kan :oops: :oops:

Heb je al eens aan een laktatiekundige om advies gevraagd hoe je bv en reflux het best zou kunnen benaderen? Misschien hebben zij wel tips over hoe je het toch kunt combineren, want life voeden is vele malen leuker en handiger en minder vermoeiend als fultime kolven en hou je dus ook makkelijker en langer volā€¦ :-*

Ik ben dus Sas :mrgreen:

Maar ben wel blij met jou stukjeā€¦ik voelde me soms bezwaard met deze 'ā€˜luxeā€™'vragenā€¦terwijl ik idd ook wel een vragen erover hadā€¦ Maar ja als je dan meiden hoort die zelfs 's nachts eruit gingen om te kolven dan voelde ik me een zeur om over ā€˜ā€˜teveelā€™ā€™ kolfopbrengst te gaan ā€˜ā€˜zeurenā€™ā€™ā€¦ :shifty:



Maar ik heb idd ook iets van 15 voedingen in de vriezer (en een meisje dat niet dol is op de flesā€¦) en kom iedere maandag uit mijn werk met zo een 600ccā€¦ik dacht er ook over om iets minder te gaan kolvenā€¦en vroeg me hetzelfde af als jijā€¦maar ik heb dan wel de dame aan de (.)ā€¦maar 1 dag in de week iets minder productie zal dat dan van invloed zijn??



Danielle ik heb het al eens gezegt geloof ikā€¦maar ik vind het heel knap dat je fulltime kolft!

En ik :pray: voor je dat je binnenkort weer eens de kans krijgt om je mannetje live te voeden!Hoop het zo voor jeā€¦

:-*

Ik had op een gegeven moment 25 liter op voorraad :mrgreen: . Mijn eigen vriesvak en dat van ma en schoonma lagen er vol mee.



Ik kreeg ook het advies om te kolven als je kind honger heeft, om zo het natuurlijk ritme aan te houden. Dat advies heb ik aan mijn laars gelapt. Kolven is een rotklus en dat ga ik niet vaker doen dan nodig is. Als ik dus in 4 keer kolven 6 voedingen bij elkaar heb, dan ben ik toch wel gek om 6 of 7 keer te kolven :hand: .

Bovendien had Lara er een hekel aan als ik kolfde, dan ging ze altijd huilen. Dus het was ook helemaal niet handig om te kolven als zij wakker was voor of na een voeding. Dat ā€˜natuurlijk ritmeā€™ hadden wij toch al niet.



Er zijn medicijnen tegen reflux die je kunt combineren met BV. Yolanda heeft dat gebruikt. Het helpt (als ik het me goed herinner) niet zozeer tegen het spugen, maar wel tegen de last die het babietje ervan heeft. Reflux werd voor haar daarmee ā€˜vooral een probleem van de wasmachineā€™, zoals ze het zelf uitdrukte :wink: .

Ik zou eens een LK ernaar vragen. Het zou toch zoveel fijner zijn als je mannetje gewoon weer aan de borst kon hƃĀØ?

@lena3 wrote:

Er zijn medicijnen tegen reflux die je kunt combineren met BV. Yolanda heeft dat gebruikt. Het helpt (als ik het me goed herinner) niet zozeer tegen het spugen, maar wel tegen de last die het babietje ervan heeft. Reflux werd voor haar daarmee ā€˜vooral een probleem van de wasmachineā€™, zoals ze het zelf uitdrukte :wink: .

Ik zou eens een LK ernaar vragen. Het zou toch zoveel fijner zijn als je mannetje gewoon weer aan de borst kon hƃĀØ?




Ja je bedoelt waarschijnlijk Zantac. Dat krijgt Ruben ook. Dat verzacht de pijn en legt een soort beschermlaagje in de slokdarm. Ook remt het de aanmaak van maagzuur. Heb wel eerst geprobeer alleen dat te geven en wel gewoon te voeden maar dan heeft ie toch nog heel veel last. Hij kan dan niet eens liggen zonder te huilen :roll: . Maar er spelen nog wel wat meer dingen hoor dus op dit moment zijn we gestart met behandeling bij een osteopaat, kijken of dat wat uithaalt. En anders misschien inderdaad maar eens een lk vragen naar de mogelijkheden. En als het echt niet anders kan dan maar fulltime kolven :thumbdown: :thumbdown: . Ik heb me voorgenomen om hoe dan ook minimaal de eerste 6 maanden vol te houden en kan dat niet aan de borst dan moet het maar met de kolf :angel: .



Dus jij deed ook gewoon net zo vaak kolven dat je genoeg voeding had? Ik kolf nu 5 keer perdag en dan heb ik ruim een liter. Das veel meer dan Ruben drinkt dus ik laat het nu maar even zo. Als ik merk dat de opbrengst per dag minder wordt ga ik meteen terug naar 6 keer per dag kolven. Hoop eigenlijk dat dat niet nodig is. NEt wat je zegt, kolven is een rotklus.

zoekt petje-af-smiley :clap: Ik vond kolven helemaal niets, maar full time kolven lijkt me echt zwaar piep. Ik hoop dat jullie over een tijdje gewoon live kunnen genieten van de (.)!! :pray:

Vanaf het moment dat ik wist dat aanleggen geen optie meer was ben ik dus doorgegaan met fultime kolven. Heb dat idd ook rustig aangebouwd van 6 naar 4 keer. Heb altijd voldoende behouden. Voorlopig dus zolang je genoeg hebt lekker op 5 keer blijven en eventueel zelfs langzaam terug naar 4 keer, mocht je toch weer life gaan voeden dan is dan een dag of 3 een regeldag ā€œopnemenā€ minder intensief als nu op verzoek kolven :wink:

Als je nu aan 5 genoeg hebt, dan blijft dat waarschijnlijk wel zo. Ik had ook iets van 1100/1200 cc per dag. Toen de vriezers vol begonnen te raken, ben ik gaan minderen naar 4 keer en later 3 keer. Door wat ik tekort kwam aan te vullen met de voorraad uit de vriezer, kon ik toch 6 maanden 100% BV geven. Toen ik nog maar 3 keer kolfde, vond ik het echt goed te doen. Leuk is anders, maar het was lang zo belastende niet meer. Ik ben uiteindelijk gestopt omdat we naar Ehypte gingen en daar geen vaste verblijfplaats hadden. En ze zijn heel gastvrij in Egypte, maar in het openbaar kolven, dat zien ze toch liever niet :mrgreen: . Dus ik moest kiezen: of mijn vakantie afzeggen, of stoppen met kolven. Toen ben ik gestopt, anders was ik nog wel even doorgegaan.