Kan dit kwaad?

ten eerste :clap: dat je inderdaad fulltime kolft. Petje af, ik weet niet of ik het zou trekken…



Maar dan ook ff een ander vraagje: Ik kolf dus nu ook soms zodat de kleine ook leert uit een flesje te drinken(doet ie dus echt alleen als het moet, want uit mijn (.)(.) schijnt het toch veeeeeeel lekkerder te zijn :roll: ) Maar ja ik wil straks natuurlijk ook wel weer eens een dagje er tussen uit en dan zal hij het toch met de fles moeten doen. Nou kolf ik net als jullie meer dan die kleine op krijgt en doe ik de rest in de vriezer. Laatst bedacht ik me dat ik dan ook eens mijn vriend de nachtvoeding zou kunnen laten doen, maar: en dan hier mijn vraag:



Hoe doen jullie dat: een voeding ‘overslaan’
? Ik wordt namelijk echt om 3 uur 's nachts wakker met zulke dikke (.)(.) die helemaal strak staan van de melk. Ik ben dus echt blij als die kleine 's nachts komt want anders :roll:

Ik kolf nu 4 keer per dag en dan heb ik ongeveer 1350 cc bij elkaar :mrgreen: . Voorlopig voldoende, Ruben krijgt nu 6 flessen van 180 cc :shock: , hongerlapje :mrgreen: . Maar hoe deden jullie dat als je een dagje weg wil? Wij willen binnenkort graag wat leuke dingen doen met Anouk, dagje dierentuin en dat soort dingen. MAar ik zie nog niet helemaal voor me hoe ik dat allemaal moet organiseren met kolven en de voeding van Ruben meenemen. Hoe deden jullie dat altijd?

@eisblume wrote:

ten eerste :clap: dat je inderdaad fulltime kolft. Petje af, ik weet niet of ik het zou trekken…




Ik moet ook nog maarzien hoe lang ik het volhou, ik moet zo naar de huisarts want de verloskundige vermoedt dat ik een pnd heb door alles wat is gebeurt tijdens de bevalling en erna :cry: :cry:

@Danielle77 wrote:

@eisblume wrote:
ten eerste :clap: dat je inderdaad fulltime kolft. Petje af, ik weet niet of ik het zou trekken…




Ik moet ook nog maarzien hoe lang ik het volhou, ik moet zo naar de huisarts want de verloskundige vermoedt dat ik een pnd heb door alles wat is gebeurt tijdens de bevalling en erna :cry: :cry:




Meis :hug:

Denk om jezelf!!

:-*

Goed van je dat je gelijk aan de bel trekt! :thumbup:

Goed om aan de bel te trekken! Blijf er niet alleen mee zitten, of het nu een PND is of ‘gewone’ somberheid. Misschien iets om in je achterhoofd te houden trouwens: moeders met een PND die stoppen met BV, lopen kans op een terugslag, vanwege de hormonale veranderingen die dat weer met zich meebrengt.

JA het is dus een pnd en ik ben overspannen. De huisarts wil nu nog wel wachten met medicijnen vanwege de borstvoeding. Alleen als ze het idee heeft dat het erger wordt of niet echt verbeterd wil ze me wel liever medicijnen geven. Nu ga ik eerst starten met therapie bij een psycholoog en begeleiding bij het versterken van de band met Ruben. Dus hopelijk gaat dat allemaal genoeg helpen. Ook kijkt ze mijn bloed na op schildklierwerking en vit. B12 tekort. Ik ga ook elke week naar de huisarts voor een gesprek. Ik word dus in ieder geval goed begeleid :thumbup: en ik hoop dan ook dat ik door kan blijven gaan met kolven. De huisarts weet in ieder geval hoe belangrijk het voor me is.

Fijn dat de begeleiding goed is :thumbup:

Het kan er behoorlijk inhakken, en het is goed er niet alleen mee te zitten.



Als het bij de medijnen gaat om anti-depressiva, neem dan eens contact op met een LK. Er zijn namelijk ook anti-depressiva die wel samengaan met BV. Dan hoef je dus niet te kiezen. Dit geldt overigens voor veel medicijnen. Er zijn meer mogelijkheden dan huisartsen vaak denken.



succes :-* .

Ja ik heb zelf ook al een beetje zitten rondkijken en wat ik van de huisarts ook al begreep is dat je sommige medicijnen wel kan gebruiken en borstvoeding geven maar dam moet je kindje gemonitord worden. Dan moeten ze dus heel goed in de gaten houden of je kind er geen last van heeft. Ik wil echt heel graag zo lang mogelijk bv geven maar ik denk dat dit me toch iets te ver gaat. MAar ik wilde van de week nog eens met de apotheker praten want die weten vaak ook heel veel. En als het echt aan de orde isdat ik medicijnen moet gaan gebruiken dan ga ik ook zeker overleggen met een lk :thumbup: . MAar voorlopig maar even zo proberen.

zo hee, dat klinkt werkelijk alsof je een HA hebt gevonden die verstand van zaken heeft én met je meedenkt!!! Wel fijn hoor… :thumbup:

Kijk hier eens naar:



http://borstvoeding.com/beeld/medicijnenlijst_borstvoeding_moeders_niet-professionals.pdf



Er is ook een lijst voor artsen, misschien een idee om die uit te printen voor overleg?

Ze heeft 2 kinderen die allebei een half jaar ouder zijn dan die 2 van mij :wink:

MAar los daarvan is ze echt :thumbup: :thumbup: . Toen ze de brief kreeg van de gyn over mijn dramatische bevalling heeft ze mij dezelfde dag nog opgebeld om te vragen wat er precies was gebeurd. En toen Ruben voor de 2e keer werd opgenomen in het ziekenhuis heeft ze meteen weer gebeld hoe het met ons ging. JE hoort het geloof ik niet zo vaak maar ik ben echt superblij met mijn ha :smiley: .