Kan dat wel???? Ik heb er antwoord op!!!

Hai meiden,



Ik had even een vraagje…

7 feb was mijn eerste dag…en 9 februari was mijn laatste dag van mijn ONGI… Nu hebben mijn vriend (aanstaande man hihi) en ik het de 13e onveilig gedaan. Nu merk ik de laatste dagen veranderingen in en aan mijn lichaam. Zoals, steken links in mijn onderbuik, zeer gevoelige tepels…welke ook groter worden en lijken te veranderen van kleur… Ik voel me veel blijer als normaal…alsof ik de hele dag met een smile kan rondlopen. En sinds vanmorgen heb ik van die vlagen dat ik misselijk ben.



Nu lijken het allemaal verschijnselen van een zwangerschap…maar ik kan het me haast niet voorstellen zo net na mijn periode. En dat die klachten al zoooo snel kunnen optreden. Nu zou ik rond 5 of 6 maart weer mijn ONGI moeten hebben… Ik hoop van niet hahaha!



Heeft iemand ervaring met hetzelfde secario als ik?



Groetjes!!

Zaadjes kunnen 48 uur ‘overleven’ in je baarmoeder op weg naar een eitje. Maar je zou dan wel een heel vroege eisprong hebben gehad wanneer je een cyclus hebt die tussen de 28 en 30 dagen inzit. :think:

Heb je nog meer info misschien zoals ben je nog niet zo heel lang geleden gestopt met de pil of andere AC op basis van hormonen? Heb je een heel regelmatige cyclus of wisselt die wel eens? PMS (vaak onderdrukt door hormonale anti conceptie) en pril zwanger zijn lijkt echt enorm veel op elkaar.

Hai Hai bedankt voor je reactie!



Ik ben in okt 2011 gestopt met de pil. Mijn ongi was nu 5 dagen eerder begonnen. Normal is die 28 of 23 dagen. Die klachten na gebruik van pil heb ik al gehad. en dit voelt toch anders…en ik voel me ook anders. Maar de kans is zoooo klein, maar ik vind het zo raar dat ik nu die klachten heb na het 1 keer onveilig te hebben gedaan. Nu heb ik het ook aan de verloskundige van een vriendin van mij gevraagd en zij zegt dat de kans idd klein is maar dat het absoluut kan. Ze heeft twee vrouwen in haar praktijk die het ook hadden. Maar ben benieuwd of er hier ook meiden zijn die zoiets herkennen.

Rhiannon, 48 uur maar? Zaadjes leven toch 3-5 dagen en het eitje 24 tot 48 uur? Of ben ik nu in de war?

Volgens mij leeft de eicel maar 24 uur.

zaadcellen leven 3-5 dagen en een eicel maar 12-24 uur

Eicel ‘moet’ binnen ongeveer 24 uur bevrucht raken en doet er daarna ongeveer 48 uur over om in de baarmoeder te komen. Bevruchting vind ook meestal plaats in de eileider. Gemiddeld komen de zaadcellen daar na ongeveer 2 dagen (48 uur) aan. Het merendeel van de zaadcellen komt binnen 24 uur om zeg maar omdat ze geen energie meer hebben, de verkeerde kant op gaan etc. er zijn idd ook zaadcellen die het langer volhouden. Degenen die genoeg energie hebben en het heel goed doen zorgen dus meestal met ongeveer 2 dagen dat er een bevruchting optreed. Dan heb je nog een klein percentage ‘mazzelaars’ mbt de zaadjes die het langer kunnen volhouden. :mrgreen:

De meeste bevruchtingen en de grootste kans heb je dus met gemeenschap 2 dagen voor de eisprong en tijdens de eisprong. Vandaar ook dat zoveel vrouwen ineens wel succes boeken bij gebruik van ovulatietesten (daarmee spoor je dus de meest vruchtbare dag op en heb je de grootste kans op bevruchting want het eitje springt tussen de 24/48 uur na de LH piek die de test opspoort).

Als 7 februari de eerste dag laatste menstruatie was zou je je ei verwachten op of rond 21 februari. Dat is zeg maar flink ver na die 13e februari.

Nu hebben heel soms vrouwen niet 1 maar zelfs 2 eisprongen! En ja ook zijn er vrouwen die zo ongeveer nog tijdens de menstruatie al een eisprong hebben.

De VK geeft het zelf eigenlijk al aan; in totaal 2 vrouwen die op een zeer ongebruikelijke periode zwanger zijn geraakt. Op waarschijnlijk een totaal aantal dat ergens om en nabij de 100 ligt (dat schat ik nog laag in). Dat is dus 2%. :shock:

Maaaaaar 2% is geen 0% dus de kans is er. En wanneer er inderdaad rondom de 13e februari een bevruchting heeft plaatsgevonden dan is het nu 17 dagen na de eisprong of 15 dagen wanneer er inderdaad binnen 48 uur na de 13e een bevruchting is geweest. Ik zou zeggen, puur theoretisch dat een zwangerschapstest al wat zou kunnen laten zien. :angel: 1 dag overtijd is nl gelijk aan (bij 28 dagen cyclus) dag 16 na de eisprong. Laat je weten wat de test je verteld? :wink:

Hai Rhiannon!



Bedankt voor je zeeer uitgebreide antwoord! Ik moest het wel ff een paar keer lezen voordat ik het begreep…ik ben niet zo goed met cijfers haha. Idd is de kans heel klein! Die verloskundige had nu twee vrouwen onder behandeling die net na hun ongi zwanger zijn geraakt. Ik heb niet gevraagd hoeveel vrouwen zij tot nu toe heeft gehad die zoiets hadden.



Dat testen lijkt me zoooo spannend! Ben alleen bang dat als ik test en die zegt NIET zwanger dat het misschien te vroeg is en dat dan later blijkt dat het wel zo is. Stel dat ik alweer alles ga eten wat ik niet mag. Want nu neem ik dat maar allemaal niet voor de zekerheid. Loopt het risico liever niet haha. Of moet ik er dan gewoon meerdere testen tegenaan gooien…en dan met een paar dagen ertussen ofzo. Mijn NOD is natuurlijk nog niet…



Maar als ik ga testen…laat ik natuurlijk absoluut weten wat het is geworden!



Groetjes!

Je kan met kruidvattesten (2 voor 5 euro) al paar dagen voor je nod testen (mocht je echt niet kunnen wachten) Mijn nod is ook maandag, maar ik wacht rustig af…

Ik bedacht me dat ik wel een soortgelijke ervaring heb gehad in augustus, met alleen dus niet een zwangerschap. Ook dag 7 onveilig, terwijl ik me later realiseerde dat ik al vruchtbaar slijm had. Ik ben bekend met een vroege eisprong, soms zelfs al dag 10…Op dag 18 verloor ik een klein beetje bloed, heb ik nooit (innesteling dacht ik?). En daarna voelde ik me erg zwanger: volle borsten (al vanaf de eisprong) 's avonds misselijk/weeïg na het eten (had ik alleen bij mijn zwangerschappen, anders nooit) en steekjes bij de baarmoederbanden als ik draaide in bed, ook alleen tijdens zwangerschappen gehad. Ik was er dus behoorlijk van overtuigd dat ik zwanger was…maar het was niet zo. Ik heb 4 dagen voor NOD en op NOD getest, negatief. Een uur na die laatste test werd ik ongi, haha!



Maar goed, dit wilde je ws niet horen? Ben benieuwd wanneer je gaat testen! Succes in ieder geval :thumbup:

Ik wacht trouwens rustig af, omdat ik geen kwaaltjes heb. Het is op zich ook al weer bijna zover. Ik ben erg benieuwd of je gaat testen of dat je eerst je NOD afwacht. Succes in ieder geval!

Nou zitten jullie…ik heb antwoord op mijn vraag hoor…

Gister ochtend had ik opeens bij het afvegen heel licht bruine afscheiding…en ook in mijn urine zat een zeer klein bruin sliertje. (volgens mijn vriend was het een pluisje…) Maar was het niet hoor :lol:

Ik zat dus gister tijdens mijn verjaardag de hele dag te wachten op dat mijn ongi zou doorzetten… Normaal werd ik altijd op de vrijdag ongesteld. Alleen was ik de 7e feb, drie dagen eerder ongesteld geworden.



De door mij verwachte ongesteldheid is echter niet gekomen…

Dus vanmorgen in bed zei ik tegen mijn vriend…wat zal ik doen…ik moet nu heel nodig plassen…zal ik testen?

Ja zei hij, probeer maar!



Dus ik met knikkende knieen naar beneden. Ik had een CB digital test, waarop staat voor 99 % nauwkeurig. Dus getest…met dat ding in bed gaan liggen en samen ernaar staren…wat zu er gebeuren… en na 1 min en 4 seconde…



ZWANGER!!!



Dus nogmaals kijken…staat er niet NIET voor…maar nee er stond echt zwanger… dus we hebben elkaar een minuut zo aangekeken :shock: toen moest ik heel hard :cry: omdat ik het totaal niet verwacht had! Vervolgens kreeg ik een heeeele dikke kus van mijn liefste en kregen we samen de slappe lach! :lol:



Het is allemaal heeel bizar…want ik ben in oktober gestopt met de pil na deze 10 jaar gebruikt te hebben…en nu ben ik na 1 keer gelijk zwanger!!!



:dance: Nu hopen dat het goed blijft gaan. :pray:

En dat die test klopt…

Ik dacht nog misschien heb ik hem niet recht gehouden…want dat staat erop. Dat je hem recht moet houden. volgens mij had ik dat ding zelfs op de kop… Dat er daarom misschien ZWANGER in beeld komt te staan…??

Ik ga morgen denk ik nog maar eens testen. Maar vond het wel snel dat er na 1 min al ZWANGER stond.

Wat ontzettend leuk voor jullie! Gefeliciteerd! Had je toch nog gelijk :wink:



Ik hoop dat ik vanaf overmorgen je kan vergezellen bij de nov mama’s, maar ik heb er een hard hoofd in, want ik voel nog helemaal niets dat er op wijst dat ik zwanger ben.

Dank je RainbowR1,



Ik zal voor je duimen hoor!!! :pray:

Laat even weten als je meer weet!

Het is misschien voor je onwerkelijk en geloof je je ogen nog niet maar als de CB test echter aangeeft dat je zwanger bent… Dan ben je dat ook echt!



Gefeliciteerd!

Dank je Mariiyelle! Het dringt idd nog niet echt tot me door. Heb net een test gekocht van CB die aangeeft hoeveel weken ik ben. Dus die ga ik morgen ochten maar eens raadplegen… :pray:

Super Jillz, gefeliciteerd!!

Ha wat goed, een wonder! Gefeliciteerd!

Gefeliciteerd! :mrgreen: De test klopt vast hoor! :wink: