kamperen met ondernemende dreumes

Komend zomer gaan wij voor het eerst met Julian kamperen.

Het is een nogal ondernemend mannetje, wil alles onderzoeken. Om niet continu achter hem aan te moeten rennen dacht ik dat het handig is om een stukje af te zetten.

Maar van die hoge windschermen vind ik eigenlijk niet zo mooi en gezellig staan.

Hoe doen anderen dit met dreumesjes die er vandoor willen?

Heeft iemand een andere oplossing om een stukje af te zetten?

daar verheug ik me nu ook al op :?

Wat ik nu thuis zie, is dat hij veel minder ondernemend is als hij een eigen plekje heeft in de tuin. Nu is dat de zandbak, hij kan daar rustig anderhalf uur in zitten.

Op de camping wil ik ook zo’n plekje voor hem maken.

Wat we bij onze dochter deden (die was toen anderhalf); het campingbedje buiten zetten als box. Werkte prima.

En we hebben SERIEUS :oops: een pin gekocht met een touw er aan.

Dat leek nergens naar en als ik het nu opschrijf vind ik het bijna genant maar ook dat vond ze geen enkel probleem. Dan ging ze gewoon op haar plekje spelen. Moet je wel veilig vastzetten :angel:

Overigens vind ik een camping juist een groot voordeel voor ondernemende kleintjes. Ze hebben de ruimte, kunnen lekker hun gang gaan… Maar dat weglopen… ik ben ook benieuwd hoe het bij ons zal gaan.

Hahha zo’n pin heb ik wel eens voor de hond gebruikt, maar om Juul daar aan te bevestigen…hmmm :think:

Zo’n eigen plekje maken is wel een goed idee in ieder geval. Al denk ik dat hij zo’n campingbedje niet pikt. Een zwembadje (zonder water) zou wel kunnen denk ik, al kan hij daar welk uitklimmen.

Fijne vakantie :lol:

Waar gaan jullie heen?

Texel, niet al te ver weg dus.

En jullie?

Frankrijk, Loire.

ook handig; gewoon een bandje om zijn pols met je telefoonnummer er op…

Voor het geval dat.

Da’s ook een goeie :thumbup:

Brrr het idee dat hij inderdaad weg zou zijn, krijg er nu al een knoop van in mijn maag :oops:

Wat leuk, nog meer mensen die de kampeer-uitdaging aangaan met hun ondernemende dreumes!

Wij gaan naar Terschelling en zitten op een grooooot veld met in het midden een zandbak/glijbaan/klimrek dus Lenn zal zich wel vermaken… En opa en oma gaan ook mee naar de camping en die kunnen ook nog goed rennen! :lol: Altijd handig!

Wij hadden gewoon een stukje afgezet met vlaggetjes, lintjes, laag genoeg om (als volwassene) overheen te stappen maar wel een zichtbare grens voor je ondernemende dreumes 8) . We hadden een speeltentje mee, heel klein opblaasbaar badje en een hoopje strand zand, verder had Thomas toen de afwasborstel ingepikt, dat was echt zijn favoriete speeltje.

Wij waren op Vlieland :inlove: .

Ja, wij gaan naar Italie op een camping.

Ben ook erg benieuwd met Bas! Is zeer ondernemend…

Dus ben benieuwd of er nog meer tips zijn!

Vlaggetjeslijn is ook een goed idee!

Alvast veel plezier allemaal!

Ik heb er al onwijs veel zin in…wij gaan laat 27 juli weg en dan 15 dagen naar Lago Maggiore. Kan niet wachtten! :smiley:

Ook wij gaan dit jaar voor het eerst kamperen met de kids (tossa de mar in Spanje). Om het ons een beetje makkelijker te maken nemen we een iets oudere zus en opa en oma mee :mrgreen:

Ben blij dat ik niet de enige ben die zich ‘druk’ maakt :mrgreen:

Helaas hebben wij geen opa’s of oma’s die mee gaan, maar die vlaggetjes zijn ook een leuk idee. Toch een duidelijke scheiding, maar je zit niet opgesloten achter grote schermen. :thumbup:

Hier moeten we ook maar zien hoe het gaat… Xander is ook zo weg in een split second…

Wij gaan 1e 2 weken van juli naar Frankrijk, eerst middellandse zee daarna atlantische… beide campings zijn niet zo groot, bewust voor gekozen… lekker overzichtelijk.

Maar dan nog, ben errug benieuwd… Vorig jaar liep Xander nog niet, toen kroop hij overal heen, maar nu natuurlijk wel.

Toen Merijn bijna 2 was zijn we niet geweest want toen was ik hoogzwanger van Xander.

Ik neem in ieder geval van die SOS bandjes mee voor beide jongens met naam en telefoonnummer

Wij hebben dit ‘probleem’ ook ondervonden. We zijn 3 weken met de tent weggeweest toen Lucas 17 maanden was. En we stonden toen ook een paar dagen op een camping met veel ‘afgrondjes’ en veel asfalt en schuine paden. Ik hield m’n hart vast. Hij liep alleen los als wij er dicht bij waren. En wij hadden ook het campingbedje buiten staan. Daar zette ik hem in als ik even de tent in moest of het fornuis gebruiken.

Maar we hebben ook op een camping gestaan die zo veilig was met alleen gras en zonder auto’s dat hij wel 15 tenten verder liep. Het ligt dus ook de soort camping. Het scheelde dat hij toen nog alleen was want ik had dus ook de tijd om naar hem te kijken en geen aandacht voor andere kinderen nodig.

Ah, nog een goed idee, een sos-bandje!

Ik zag laatst de pfaffs op tv. Die waren aan het kamperen, de kinderen kregen een horloge om. Als ze op een bepaalde afstand van de tent kwamen ging er een alarm af. Dan wisten de kids dat ze terug moesten.

Dat zal alleen wel erg duur zijn.

stok in de grond en touw om je kind…

Tja het ziet er niet uit maar als het maar werkt… Beter dat dan weer een verhaal dat er een kindje is verdronken of iets dergelijks op de camping…

grts patricia

Ik denk eigenlijk dat je je verwachting van de vakantie bij moet stellen.

Je hebt een kind en die ziet en wil vanalles. Je zult dus continu moeten blijven opletten.

Even op je kont zitten en rustig een boekje lezen zit er denk ik niet in.

Myrella, mijn verwachting is juist dat we een (LEKKER) drukke vakantie hebben. Dus mijn verwachting hoef ik niet bij te stellen.

Mijn vraag was dan ook hoe ik kon voorkomen dat ik niet CONTINU achter hem aan hoef te rennen.

Het idee dat ik even rustig een boekje zou kunnen lezen is niet eens in mij opgekomen.

We hebben verschillende keren gekampeerd met Laura, en mijn ervaring is dat alles afhangt van de plaats die je hebt op de camping.

Het meest ideaal is naar mijn idee een plek op een veldje met zicht op een klein speeltuintje of een zandbak. En dan natuurlijk geen water of andere gevaarlijke dingen in de buurt (prikkeldraad of diepe greppels of zo). Dan heeft je kind nog heel wat bewegingsruimte zonder dat je er elke seconde achteraan hoeft te rennen.

Onze ervaring met Laura is dat ze het geweldig vindt om vrij rond te kunnen lopen, de omgeving verkennen en met andere kinderen spelen. En wat ons betreft natuurlijk het liefst binnen het zicht van papa en mama.

We hebben ook wel eens op een camping gestaan waar het speeltuintje net om de hoek uit zicht was, en dan breng je toch een groot deel van je tijd daar door. Ook hebben we wel eens bij een speeltuin gestaan die net te gevaarlijk was voor Laura toen (klimtoestellen voor wat oudere kinderen), dan heb je ook geen rustig ogenblik.

Ok, je hoeft natuurlijk niet de hele dag bij een speeltuin te zitten, maar op een camping is dat toch wel een hele grote trekpleister, daar zitten alle andere kinderen, dus daar wil een dreumes ook naartoe, logisch natuurlijk.

We proberen trouwens ook wel om de eigen plek aantrekkelijk te maken, bijvoorbeeld door daar een grote waterbak neer te zetten (succes verzekerd!).

Maar vastbinden, dat vind ik eigenlijk geen optie. Ik kan me wel indenken dat het heel handig is hoor, maar ergens vind ik het toch wel een beetje zielig….

Hoewel, wij hebben ook wel eens het campingbedje als box gebruikt (maar dan maar heel korte momenten). Is eigenlijk net zo zielig. :think:

Nou, lang verhaal, maar mijn belangrijkste tip is eigenlijk: besteed tijd en moeite aan het uitzoeken van een geschikt plekje op de camping, dat kan je vakantie echt een stuk makkelijker maken.

Wij zijn net maandag terug gekomen van onze vakantie; 's ochtends het campingbedje nog als box(ze zit 's ochtends thuis ook nog in de box) en daarna lekker vrij rondlopen. Wij hadden geen speeltuintje of zo op het veld. We hebben wel steeds de grens aangegeven; stop, kom terug, niet daarheen, en op een gegeven moment weten ze het wel hoor, net als de andere kindjes en ouders op het veld, dus als ze de kleine iets te ver zien lopen, wordt er vanzelf gereageerd. Madeleine stond dus zo een keer bovenop het dijkje(aan de andere kant een vrij hoge diepte en water…) en de “buurvrouw” van die hoek heeft haar aan haar handje meegenomen en weer teruggebracht. Ik was even limonade aan het inschenken voor de jongens, die buiten waren en het ging al de hele week goed.

Zij zelf sliep in een Deryan-tentje en had er geen moeite mee dat dat haar box was(ze vond het niet altijd even leuk, maar ze kon zich ook wel even terug trekken in haar eigen kleine plekkie)