Hoi allemaal,
In augustus gaan wij kamperen met onze dreumes van tegen die tijd 1 jaar en 9 maanden. We hebben een grote De Waard tent met 2 slaapcabines en houden van luxe kamperen (koelkast, waterkoker etc.).
Nu vragen wij ons af hoe we dat moeten gaan doen met eten… Wij vinden het prettig als Ilse gewoon bij ons aan tafel kan zitten. Maar kan ze tegen die tijd nog wel in een kinderstoel? En wat is handig voor de op de camping? Hoe doen jullie dat?
En het slapen? Waar laten jullie die kleintjes op/in slapen?
Wellicht hebben jullie nog andere tips waar we op moeten letten… Ik hoor het graag!
Gr. Ellen
Ik zou haar gewoon in een campingbedje laten slapen, kan nog best met 1 jaar en 9 maanden.
En in de kinderstoel past ze ook nog prima hoor, daar zit zelfs onze Justin van bijna 3 nog in.
Ik zou gaan voor zo’n ikea stoel, is ook makkelijk uit elkaar te halen en in een hoekje te leggen.
Verder lekker veel oude broeken mee, waar ze mee over het gras en door het zand kan kruipen, rollen, lopen enz. Gewoon kleren die lekker vies mogen worden.
slapen gewoon in een camping bedje, wel even opletten met de temp, het kan in een tent natuurlijk vrij koud zijn in de nachten.
Bij de oudste 2 hebben wij bijv. een dikke deken op de grond onder de luchtbedden… houdt toch weer kou tegen.
Wij hadden afgelopen jaar voor de jongste een slaapzak met uitritsbare mouwen mee en die gaat dit jaar weer mee. Overdag ritse ik de mouwen er dan uit met het slaapje en in de avond er toch echt weer aan.
Overigens heeft hij toen meerdere nachten tussen ons in geslapen in de nacht… overdag sliep hij prima in zijn bedje, maar 's nachts was een ander verhaal.
Wij zijn niet zulke heel erg luxe kampeerders :lol: Dus doen het met een koelbox met elementen enzo, maar dat maakt verder niet uit.
Wij hebben voor de oudste 2 van die kleine campingstoeltjes die je kan vouwen. Zijn er ook in volwassen versie.
Maar toen ze daar nog niet aan toewaren zaten ze bij ons met het eten in de buggy/wagen. Wij eten zelf eigenlijk ook niet echt aan tafel op vakantie. Spul staat wel op tafel en we zitten erbij, maar echt met bord op tafel… niet meer sinds we kinderen hebben en zij niet op tafelhoogte komen.
Afgelopen jaar met heel mooi weer ook weleens lekker echt op de grond gegeten met z’n allen :thumbup:
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe.
Campingbedje hebben wij ook wel aan gedacht alleen is dat vrij groot om mee te nemen. Iemand raadde ons aan om gewoon haar matrasje uit bed mee te nemen. Zou dat iets zijn?
Welke kinderstoel van Ikea bedoel je precies? Die van 15 euro waar je de poten af kunt halen?
Inderdaad kan het best zo zijn dat je op vakantie gewoon met het bord op schoot zit… Dat weet ik natuurlijk nog niet…
Heb er wel heel veel zin in. Ilse geniet zo ontzettend van buiten zijn en straks mag ze gewoon de hele dag naar buiten!
Wij hebben altijd een campingbed meegenomen.
In een tent kan het idd vrij koud worden, dus ik zou wel een lekker slaapzak (een combisleeper) meenemen
Wij gebruiken deze campingstoel … gewoon 2e hands via MP gekocht :thumbup:
Klap je helemaal plat, dus lekker makkelijk meenemen :thumbup:
is zo’n deryan tentje niets? Wij gaan van het zomer ook voor het eerst met haar kamperen en hebben zo’n tentje gekocht! Lijkt me ideaal! en neemt weinig ruimte in!
@Cariska wrote:
is zo’n deryan tentje niets? Wij gaan van het zomer ook voor het eerst met haar kamperen en hebben zo’n tentje gekocht! Lijkt me ideaal! en neemt weinig ruimte in!
Hoi Cariska
Wij hebben ze vandaag in het echt gezien, maar vonden ze toch wel erg klein. We hebben allebei het idee dat Ilse het niets vindt om ergens ‘in’ te moeten liggen. Als ze een jaartje jonger was geweest, had ik 'm meteen gekocht want ik vind ze super leuk!
Gr. Ellen
ik ben ook erg benieuwd hoe het hier gaat hoor! maar ach, lang leve marktplaats zullen we maar zeggen !( gaan hem wel ff van tevoren uit proberen want je zult zien, ze vind het niets en heb je niets anders bij je haha)
Vorig jaar was onze zoon een half jaar, toen we gingen kamperen. Toen ging nog het wippertje mee en het baby tentje van Deryan.
Dit jaar nemen we zo’n campingstoeltje mee als hier eerder een foto van staat. En we kopen de peuter deryan tent. Ideale dingen, neemt veel minder ruimte in dan een campingbedje, in de tent zelf, maar ook in de auto. Wij namen het babytentje ook vaak mee als we op visite gingen ofzo. Veel minder gesleep dan het campingbedje. En onze zoon slaapt er prima in hoor, terwijl hij toch echt een veel groter ledikant heeft thuis. We kopen dit jaar wel de peuter variant, die is wat ruimer.
Vorig jaar hadden we ook nog een opblaasbadje, zodat hij niet weg kon kruipen, dit jaar zal dat niet meer werken, dus nu moeten we hem gewoon veel meer in de gaten houden. En natuurlijk de buggy mee, daar kan ie ook prima in zitten tijdens het eten.
hier gaat de “echte” kinderwagen mee, vind ik veel lekkerder lopen dan de buggy…
Ik vind de Bugaboo ook veel lekkerder lopen dan de gewone buggy, maar Ilse wil toch veel zelf lopen. De gewone buggy kan ik ook meenemen op mijn fiets, dus wij laten de Bugaboo thuis!
Wij hebben ook de bugaboo meegenomen, maar die neemt zoveel plek in beslag, dus die blijft dit jaar thuis … en nemen wij een simpele buggy mee
Wij gaan niet camperen maar in chaletje van iemand - en ik neem dit jaar ook de grote kinderwagen niet meer mee. Nena wil toch veel zelf lopen en dat ding kost me teveel ruimte - dan af en toe maar minder lekker lopen met die buggy. Nog een jaartje en dan kan ook die weg.
Wij hebben alleen een buggy, dus geen andere optie. Ik vond die kinderwagen al snel te groot en lomp, al helemaal voor op vakantie. Vond het niet zo heel erg toen ie het begaf, mooie reden om per direct een buggy te kopen
Hoe krijgen jullie eigenlijk alles in de auto? Wij hebben wel een dakkoffer, maar dan nog, of neem ik gewoon teveel kleren voor mezelf mee?
geen idee hoe en of ik alles meekrijg! willen nog een dakkoffer regelen maar tja… ruimte blijft natuurlijk beperkt! gelukkig hebben wij zo’n compleet ingerichte tent, dus hoeven we de tent e.d. niet mee te nemen
Wij kamperen ook met een de Waard tent (een oude albatros) en daar past makkelijk een campingbedje in. Annemieke zal er dit jaar waarschijnlijk ook wel weer in gaan. Sebastiaan ligt op een matje.
Wat betreft een kinderstoel, dat zou ik wel doen. Blijven ze lekker aan tafel zitten ;). Maar ik heb makkelijk praten, want wij zijn tot nu toe altijd met onze bus op pad gegaan en daar kan eigenlijk veel te veel in…
Met Jolijn zijn we voor het eerst gaan kamperen toen ze een maand of 6 was. Ze sliep toen in de bak van de wandelwagen (ik was toen nog bang dat ik op haar zou rollen in de tent). En later sliep ze op haar eigen matje in haar eigen slaapzak, wel bij ons in het slaapgedeelte (anders vind ik het te eng).
Ik leg een oude slaapzak onder de matjes, en eigenlijk hebben we het nog nooit koud gehad, integendeel.
Eten doet ze met ons mee in haar eigen campingstoeltje, we hebben geen tafel. De campingstoeltjes kunnen helemaal plat en staan achter de stoelen in de auto. We hebben de dakkoffer als klerenkast, maar nemen echt niet meer zoveel mee.
Ik weet nog dat ik er vreselijk tegenop zag, met zo’n kleintje, maar het is me zo meegevallen! Kindje vond en vindt het heerlijk dat buitenleven.
Tip: neem een regenbroek mee, kan ze lekker ook 's ochtends in de dauw buiten spelen, kruipen en rollen.
@littlewonder wrote:
Wij hebben alleen een buggy, dus geen andere optie. Ik vond die kinderwagen al snel te groot en lomp, al helemaal voor op vakantie. Vond het niet zo heel erg toen ie het begaf, mooie reden om per direct een buggy te kopen
Hoe krijgen jullie eigenlijk alles in de auto? Wij hebben wel een dakkoffer, maar dan nog, of neem ik gewoon teveel kleren voor mezelf mee?![]()
Oké wij hadden afgelopen jaar een grote auto… maar we zijn ook met 3 kids en alles paste met gemak hoor.
Dan hebben we dus een eigen tent, stoelen, tafeltje, 4x luchtbed + slaapzak, campingbedje, maar ook alles voor koken/eten etc EN afgelopen jaar hadden we de grote wandelwagen nog mee!
En dat past… zie foto :lol:
Man we houden dit jaar ruimte over als de gewone buggy mee gaat :mrgreen: (dus misschien nemen we toch lekker de grote wagen weer mee… wel zo fijn)
@Cariska wrote:
geen idee hoe en of ik alles meekrijg! willen nog een dakkoffer regelen maar tja… ruimte blijft natuurlijk beperkt! gelukkig hebben wij zo’n compleet ingerichte tent, dus hoeven we de tent e.d. niet mee te nemen
wij hadden ook een dakkoffer, en stoeltje en alles paste erin …maar die van ons is helemaal plat.
Ook nam ik voor 4 weken pampers mee :lol:
@victoria wrote:
Ook nam ik voor 4 weken pampers mee :lol:
haha, ja, ik ook de eerste keer. Weet nog dat mijn lief er een hoop bij het reservewiel had gestopt (alle plekjes opvullen he…). Heel leuk toen de wagen net ingeladen was in Spanje en ik plotseling ontdekte dat mijn luiertas leeg was. Oeps. 8)