kamperen met 25 weken?

we waren net even bij vrienden en hadden het over de vakantie. Eigenlijk willen we graag naar frankrijk met de tent. Heeft iemand dat rond de termijn van 25 weken wel eens gedaan? Hoe ging dat, in de tent en zo? Ik weet niet of ik dan wel zo lekker lig op een luchtbed :?

Wij hebben sinds vorig jaar een vouwwagen, dus ik hoef niet op een luchtbed te liggen. Een ietsje dunner matrasje.

Toch ben ik qua liggen nooit zo moeilijk.

Ik weet niet of jij klachten hebt.

Wij hebben rond de 15-17 weken een vakantieje Beekse Bergen geboekt en die moet over 3 weekjes gaan plaatsvinden. Ik ben dan ruim 30 weken zwanger.

Helaas is mijn zwangerschap vanaf week 20 niet over rozen gegaan en ik bekijk het nu per dag of het wel of niet door kan gaan.

Heb gelukkig wel een annuleringsverzekering, maar hoop het niet te hoeven annuleren voor manlief en de kinders, die kijken er ook zooo naar uit.

Rolstoel gaat in iedergeval mee, maar ja, dan nog barst ik van de harde buiken. Is niet echt een vakantie waar je naar uitkijkt.



Of jij met 25 weken op een luchtbed kan ligt aan jezelf. Je moet ook even bedenken of je de lange rit in de auto aankunt.

succes met de beslissing.

Ik denk dat je dat echt pas op het moment kan beslissen Lydia.

2 weken geleden had het nog makkelijk gegaan, maar nu echt niet hoor.

Ik kom nu niet eens meer normaal uit bed laat staan van een luchtmatje.

Succes met je beslissing meid :-*



Is anders eventueel een stretcher geen oplossing, bedenk maar wat hoor :oops:

ik heb ook al aan een stretcher gedacht. Nu heb ik geen klachten, nooit gehad ook dus :pray: maar je weet het niet he…

Anders koop ik ter plekke een bed :mrgreen:

Ik zou sowieso niet in een tent willen, laat staan zwanger…



Lijkt mij echt vreselijk…Huur dan iig een sta-caravan oid.

@lydia wrote:

ik heb ook al aan een stretcher gedacht. Nu heb ik geen klachten, nooit gehad ook dus :pray: maar je weet het niet he…

Anders koop ik ter plekke een bed :mrgreen:




Kennen ze daar ook Ikea :wink: :lol:



Je kan het echt niet voorspellen, iedere zs is anders.

Nou ja dat weet jezelf ook wel.

Bij Yari kon ik al vanaf 12 weken niet normaal meer lopen tot week 30 en toen was het in ene over.

Bij deze zs begin ik de laatste week wat probleempjes te krijgen, ik moet er dan nu ook niet aan denken om te gaan kamperen.

Wij willen van de zomer ook gaan kamperen. Ben dan ook ruim 22 weken. Ach ik denk dat het wel gaat en anders boeken we nog wel een leuke lastminute of zo.

Ik denk niet dat ik nog wil kamperen straks…ben dan ook een week of 28. Het grote nadeel aan kamperen als je zwnager bent…ik moet zo enorm vaak plassen 's nachts en weet je hoe ver dan zo’n toiletgebouw weg is??? :mrgreen:



Ik denk dat kamperen best gaat, zou zelf dan denk ik kiezen voor iets stevigers dan een luchtbed anders rol je steeds je buikant op haha. Is maar net wat je zelf fijn vindt. Wij zijn er ook nog niet over uit, wie weet gaan we dus toch kamperen, maar dan wel met een toiletgebouw heeeeeeeeeeel dichtbij!!

Plassen hoeft geen probleem te zijn.

Ikea heeft potjes met een hoge voorkant en die zou je voor de nacht kunnen gebruiken. :mrgreen:

Wij hebben zo’n mobiel wc’tje en die ga ik zeker gebruiken.



Over wel of niet vakantie zat ik later nog na te denken.

Kamperen is misschien wat heftig, maar ik wil er toch voor.(sinds wij het vorig jaar ontdekt hebben en onze kids toen zo vrij hebben zien rond hobbelen wil ik elke vakantie wel.

Maar 7 jaar geleden ben ik met een week of 28 nog met het vliegtuig naar Menorca geweest en we hebben genoten. Kreeg toen vlak daarna pas de klachten van mijn bekken en harde buiken, die nu allerhevigst al met 20 weken zijn begonnen.

Vorige zwangerschap was ik ook 25 wk en kamperen in Zweden.



Wel emmer reserveren voor plassen idd.

Ik lag op een luchtbed en het draaien was niet zo comfortabel. Maar het ligt ook aan je eigen instelling en je lich gesteldheid op dat moment.



Ik ben ook gewend aan kamperen, dat doe ik al mijn hele leven. Dus dan weet je ook waar je tegenaan kunt lopen en hoe het gaat op een camping.

Bijkbaar zie je er zelf niet tegenop dus daar moet je ook maar vanuit gaan.



Veel plezier!

Zelf met een kortere termijn (euhm weet niet eens meer precies hoever ik toen was :oops: die dementie houdt maar niet op :wall: ) wezen kamperen. Geen super mooi kampeerweer gehad, de toilet wel op redelijk korte afstand gelukkig. Het luchtbed ging prima! Wel enorm veel gelopen die vakantie want ik wilde toch ook van alles zien en doen. Dat brak me meer op dan het slapen op het luchtbed. :shifty:

Ook het feit dat het enorm koud was (april/mei) viel me een beetje tegen. Maar dat hebben we opgelost met een extra deken onder het luchtbed en 1 erop en lekker dicht tegen elkaar aankruipen :inlove:

Manlief was natuurlijk ook altijd in de buurt om me overeind te helpen oid als het nodig was maar dat heeft hij niet hoeven doen.

Dus als je zelf het idee hebt dat je rond de 25 weken nog redelijk goed alles kunt zou ik vooral heerlijk genieten van je vakantie! :mrgreen: (je zou evt ook zo’n hoog opblaasbaar luchtbed kunnen scoren zodat je niet zo laag bij de grond ligt?)

Ik was 30 weken zwanger toen we heeerlijk gekampeerd hebben in Spanje. Luchtbed ging prima, het enige lastige was dat ik minstens 1x per nacht de tent uit moest om te plassen. Maar ik slaap makkelijk, en sliep dus ook steeds weer gewoon in.



Ik vond het heerlijk.



Groetjes,

Femke

Bij mijn eerste zwangerschap was ik 6,5 maand zwanger toen we gingen kamperen…in Nederland, maar wel met een hittegolf.

Ik heb genoten, hard gelachen dat wanneer ik van het luchtbed af kroop mijn man bijna op de grond lag :lol:

Verder hoefde ik er gelukkig nooit 's nachts uit om te plassen, dat scheelt misschien ook wel. En verder gewoon lekker doen wat gaat en op je eigen tempo (maar dat zal je inmiddels bij een derde zelf ook wel weten :wink: )



Het enige waar ik geen ervaring in heb, is de lange afstand die je moet afleggen met de auto. Wij bleven wat vertrouwder in Nederland.

Ik heb er inmiddels eigenlijk wel heel veel zin in!



Vanwege een stom baarmoederprobleem moet ik eigenlijk zo weinig mogelijk harde buiken krijgen dus daar zie ik wat tegen op, maar aan de andere kant…

Lekker in een iets warmer land, op de camping die we op het oog hebben is een warm zwembad. We blijven -tegen onze gewoonte in- gewoon op 1 camping en desnoods koop ik bij een soort kringloop een lekkere stoel voor 2 weken :mrgreen:



Madre, je houdt kamperen of je haat het. Ik haat het totdat de tent staat. Dan vind ik het vaak heel leuk :mrgreen:

En deze camping verhuurt ook caravans, tenten en pipo-woonwagens, dus als het echt niet gaat kunnen we altijd nog vragen of er een plek over is…



En het is niet al te ver, de Loire, geen zonzekerheid dus, maar wel op redelijke rij-afstand.

Zeg Lyd is het een optie om bv de week voor je vertrekt ff te tjekken of het slapen op een luchtbed nog gaat? Relaxt in je eigen huis ‘kamperen’ en als het niet gaat kun je evt in ons eigen kikkerlandje (waar je de kringloop weet te vinden :wink: ) een alternatief regelen.

Iig fijn dat je er ontzettend veel zin in hebt! *argh krijg ik ook na je gepost over kamperen :mrgreen: *

Enneuh het inslaan van haringen aan iemand anders overlaten hoor…al dat gebuk is minder voor je buik :wink:

Wij zijn weer terug :mrgreen:



En het ging best goed.

Grootste probleem: dat je niet zomaar een steile helling op kunt klimmen, dat de stoelen ineens te smal zijn voor je heupen en dat na 2 weken een luchtbed echt niet zo lekker meer ligt als je je omdraait.



Maar verder ging het eigenlijk wel aardig. Als ik over 2 weken zou gaan zou ik het misschien niet meer doen :oops: want ik heb het nu wel even gehad, maar het was toch weer leuk :smiley:

Ik ga volgende week kamperen :smiley: Ben erg benieuwd hoe het luchtbed me bevalt. Ik zie het wel.

Vorige week met de auto naar Praag geweest, ik denk dat dat zitten me zwaarder valt als het op een luchtbed slapen.

@Koda wrote:

Ik ga volgende week kamperen :smiley: Ben erg benieuwd hoe het luchtbed me bevalt. Ik zie het wel.

Vorige week met de auto naar Praag geweest, ik denk dat dat zitten me zwaarder valt als het op een luchtbed slapen.




Wat ik dus echt heb gemist met dat luchtbed was een kussen… Terwijl ik anders prima zonder kan slapen. Op de een of andere manier had ik het idee dat ik dringend een kussen nodig had :think:



Succes in de auto… Ga je ver?

@lydia wrote:

@Koda wrote:




Succes in de auto… Ga je ver?




Ik kan sowieso niet zonder kussen slapen…, die moet altijd mee! Nu ook nog een voedingskussen mee.



Omdat dat we er net zo’n flinke rit op hebben zitten blijven we lekker in de buurt. Naar de Eiffel. 2/2,5 uur en we zijn er :smiley:

Wij gaan ook volgende week kamperen. Ik ben dan 27/28 weken zwanger. Tot nu toe weinig last van kwaaltjes, dus ik hoop dat dat nog even zo blijft! :smiley:

We hebben niets gereserveerd en gaan niet al te ver weg (Normandie), dus als het echt niet gaat zijn we zo weer thuis.

Maar ik heb er veel zin in: zal voorlopig wel de laatste keer zijn in een klein tentje (in ieder geval met z’n tweetjes) :inlove:



Groetjes Anne