Kamperen als alleenstaande ouder

Heeft iemand tips of ideeën?



Afgelopen jaar ben ik gescheiden. Ik ben nu op zoek naar ideeën voor de zomervakantie. Ik wil graag kamperen. Eigen tent lijkt me geen optie. Weet niet hoe ik die in mijn eentje ga opzetten. Dus dan een huurtent of stacaravan.

Ik wil 1 á 2 weken gaan met twee meiden (van 3 en 6 jaar). Ik wil niet al te veel rijden (maximaal 6 uur), een leuk zwembad, animatieteam, iets te doen in de omgeving.



Vanmiddag ben ik een reisbureau binnengestapt. Daar kwamen ze op camping Westende in België. Heeft iemand ervaring met deze camping?



Oh ja, budget is ongeveer €500,- tot €600,-…

hoi wijnanda,

bij boosten reizen heb je een hele leuke goedkope reis staan,10 dg. met de bus in een ingerichte tent aan het strand met leuk groot zwembad! en genoeg andere dingen om te doen,leuke supermarkt erbij en je hoeft ook nog niet zelf te rijden!

veel plezier bij het uitzoeken van je reis,groetjes

sorry,vegeten erbij te vermelden dit is in Spanje!

Camping Westende ken ik persoonlijk niet, maar wel de andere camping van Kompas in Nieuwpoort en die is erg leuk. Onze eerste voorkeur ging destijds naar Westende maar die was helaas volgeboekt. Ik zou het wel aandurven; het sanitair was brandschoon, mooie grote speeltuinen, camping is mooi opgezet, stacaravans waren echt de meest ruime en schoonste die wij ooit hebben meegemaakt, leuke omgeving. De Belgische kuststreek vind ik erg leuk. Wij hadden een weekendje geboekt ivm een bezoek aan plopsaland, maar teruggaan is zeker een optie geworden, zo heerlijk hebben we het gehad. :thumbup:

Camping Ons Buiten in Oostkapelle kan ik je zeker aanbevelen! Ruim opgezet, zowel kamperen als chalets en stacaravans. Is een echte kindercamping met zwembad, speeltuin en animatie maar heeft voor de volwassenen een compleet welnesscentrum op het terrein. In de omgeving is ook genoeg te doen, je zit met de fiets zo’n 10 minuten van het strand vandaan om maar wat te noemen.



Even googlen, ze zijn aangesloten bij Ardoer.



Mocht je nog meer willen weten, dan hoor ik het wel want ik heb er jaren gewerkt :wink:

Iets verder maar wel in een schitterende omgeving en tenten te huur via de bekende Touroperators:



Camping Domain du Chalain aan het gelijknamige meer in de Jura.



Ingerichte bungalowtenten zijn echt een uitkomst voor mensen die graag kamperen maar liever wel in een goed slapen en de luxe willen hebben met koken op een gas stelletje en een koelkast voor frisse dranken.

@Maxime wrote:

Camping Westende ken ik persoonlijk niet, maar wel de andere camping van Kompas in Nieuwpoort en die is erg leuk. Onze eerste voorkeur ging destijds naar Westende maar die was helaas volgeboekt. Ik zou het wel aandurven; het sanitair was brandschoon, mooie grote speeltuinen, camping is mooi opgezet, stacaravans waren echt de meest ruime en schoonste die wij ooit hebben meegemaakt, leuke omgeving. De Belgische kuststreek vind ik erg leuk. Wij hadden een weekendje geboekt ivm een bezoek aan plopsaland, maar teruggaan is zeker een optie geworden, zo heerlijk hebben we het gehad. :thumbup:




Ik heb hier naar zitten kijken vanavond. Ik vind deze er zelf leuker uit zien als Westende! De stacaravans zijn nieuw zie ik en van alle gemakken voorzien. En de prijs valt mee. Zeker nu ze bij de postcodeloterij een aanbieding hebben daar met 20% korting. Ik denk dat ik dit van de week voor een weekje ga boeken.

Hoe is de afstand naar de kusttram vanuit deze camping? Is die te belopen? De tram lijkt mij namelijk voor een dagje Plopsaland bijvoobeeld praktischer met het oog op de parkeerkosten bij het park :wink:. Plus dat het mij ook leuk lijkt met die meiden met de tram.

je hebt ook campings die speciale eenoudergezin-veldjes hebben. Dan heb je voortdurend een soort vangnet om even op elkaars kinderen te letten en zo, en 's avonds gezelschap van andere volwassenen. Zelf geen ervaring in, maar Cirkel organiseert dat soort vakanties bv. (inclusief huurtent).





Hoewel mijn laatste kampeervakantie alleen met kids niet zo’n succes was (mn door de leeftijd van z, die toen nog niet kon zitten en zo, en dat is dan toch wel heeeel onhandig), heb ik met tenten opzetten in mijn eentje eigenlijk nooit problemen gehad. n helpt ook nog wel mee, en mijn ervaring is dat mn mannen het erg leuk vinden om (ook ongevraagd :roll: ) zihc te bemoeien met vrouwen die zonder man een tent op zetten…bemoeien is dan niet per se leuk, maar ze kunnen wel een handje helpen :wink:

qua tenten opzetten ga ik met Fiep mee… ik ben geen alleenstaand ouder, maar wel een alleen met de kinderen kampeerder aangezien manlief het verschrikkelijk vind, tenzij het 30 graden is en we eigelijk geen tent nodig hebben.



Wij hebben een 1 stoks 5 persoons pyramide tent… kwestie van uitleggen, rondom even vastpinnen met 4 haringen en dan erin kruipen met de nokstok. die schuif ik erin, duw hem rechtop en dan staat de tent al… 15 a 20 minuten werk en het afspannen daarna lukt ook wel.



Het is meer dat men op grote gezinscampings raar staat te kijken als je met kinderen aankomt zonder man… hahahaha.



Dit jaar gaan wij 1 weekje in een stacaravan met man en 1 week kamperen zonder man met kinderen alleen… :mrgreen:

@Wijnanda wrote:

@Maxime wrote:
Camping Westende ken ik persoonlijk niet, maar wel de andere camping van Kompas in Nieuwpoort en die is erg leuk. Onze eerste voorkeur ging destijds naar Westende maar die was helaas volgeboekt. Ik zou het wel aandurven; het sanitair was brandschoon, mooie grote speeltuinen, camping is mooi opgezet, stacaravans waren echt de meest ruime en schoonste die wij ooit hebben meegemaakt, leuke omgeving. De Belgische kuststreek vind ik erg leuk. Wij hadden een weekendje geboekt ivm een bezoek aan plopsaland, maar teruggaan is zeker een optie geworden, zo heerlijk hebben we het gehad. :thumbup:




Ik heb hier naar zitten kijken vanavond. Ik vind deze er zelf leuker uit zien als Westende! De stacaravans zijn nieuw zie ik en van alle gemakken voorzien. En de prijs valt mee. Zeker nu ze bij de postcodeloterij een aanbieding hebben daar met 20% korting. Ik denk dat ik dit van de week voor een weekje ga boeken.

Hoe is de afstand naar de kusttram vanuit deze camping? Is die te belopen? De tram lijkt mij namelijk voor een dagje Plopsaland bijvoobeeld praktischer met het oog op de parkeerkosten bij het park :wink:. Plus dat het mij ook leuk lijkt met die meiden met de tram.


Deze camping hebben wij ook op het oog, en nu lees ik over 20% korting?

Heb je hier meer info over?

Vanaf de camping in Nieuwpoort is het alleen per fiets of auto te doen naar de kusttram, daarvoor ligt het net te ver. Vlgs mij moet je dan in Nieuwpoort zelf weer betaald parkeren, maar zeker weten doe ik het niet. Overigens is deze camping ook niet pal aan de kust en de camping in Westende weer wel.

Ik zou anders even de camping bellen; wellicht stopt de bus voor de deur of hebben ze zomers een pendeldienst naar het strand.



En ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om fietsen mee te nemen, maar bij de stacaravans heb je nog een apart schuurtje.



Ik ga straks ook even kijken naar die aanbieding :mrgreen:

die aanbieding staat ook in de voordeelagenda… je krijgt 20 procent korting in het laagseizoen en 15 in het hoog.



Ik heb net ook even gekeken… maar geen van die campings word op zoover goed beoordeeld… :shifty:

@Cell wrote:

die aanbieding staat ook in de voordeelagenda… je krijgt 20 procent korting in het laagseizoen en 15 in het hoog.



Ik heb net ook even gekeken… maar geen van die campings word op zoover goed beoordeeld… :shifty:


Kennissen van ons zijn er vorig jaar geweest, en het was hen prima bevallen.

Vandaar ook dat wij hier ws op uit gaan komen.

En die voordeelagenda heb ik niet meer :doh:

Maar eens kijken of ik nog aan zo’n bon kan komen, iemand? :pray:

Wij zijn afgelopen in de Eifel geweest, camping Bleialf. Een week stacaravan was daar zeker niet duur (even uit mijn hoofd 450 euro, maar weet ik niet zeker meer) In vergelijking met andere campings die stacaravans verhuren was het goedkoop. Nette caravans!



Verder voldoet het denk ik aan jouw eisen: animatie, niet te ver rijden, zwembad en wat leuke dingen in de buurt (eiffelpark was erg leuk!)



Het zwembad viel alleen wat tegen, het water was errug koud. Het was een binnenzwembad en met mooi weer was er ook nog een buitengedeelte.



Ander nadeel vonden wij dat sommige carvans erg dicht op die van de overburen stonden. Dit was hooguit een meter of 6/7. Weinig privacy dus als je buiten zit. Er waren wel plekken waar de carvans ruimer stonden.



Maar goed, het was goedkoop, dus ja dan neem je een paar nadelen voor lief. Stacarvans met een budget van 500/600 euro zijn nauwelijks te vinden, is onze ervaring.

Ik kan niet anders zeggen als dat wij het echt heel leuk hebben gehad. Personeel was erg vriendelijk, Is ons vanwege een afsluiting van de wegen zelfs tegemoet gereden 's avonds :thumbup:, broodjes waren heerlijk (van de warme bakker). Wij hebben zelf gekookt of zijn uit eten geweest. De kinderen (2 van ons en 2 vriendinnetjes) praten nu nog over de camping dat ze het zo leuk hebben gehad. De speeltuinen op Nieuwpoort zijn heel leuk en ook de dierenwei viel in de smaak.



En wat zoover betreft; een 7.7 voor Nieuwpoort en 7.0 voor Westende vind ik nou niet echt slecht. Bovendien ging het commentaar vooral over het laagseizoen en vlgs mij wil Wijnanda in het hoogseizoen.

In de agenda staat een voordeelactiesiteadres en je mag zo veel gebruik maken van de actie als je wilt.



Pb me maar voor het actiewebadres en de code…

Ik heb geboekt!! Ga 1 week in augustus. Dus inderdaad het hoogseizoen. Ik heb er zin in!! Wel spannend in mijn eentje. Voelt wel zo veilig dit. Niet te ver van huis en als het weer tegenvalt, lekker in een caravan. En een weekje vind ik lang genoeg om het voor de eerste keer uit te proberen.



Wat betreft zelf tent opzetten. Ik heb een hele grote tunneltent (van 4 bij 7,5 meter). Onmogelijk om zelf op te zetten. Omdat ik nooit eerder in mijn eentje heb gekampeerd, durf ik het nog niet aan om erop te gokken dat er iemand mij gaat meehelpen. Dus eerst dit en als het bevalt, verkoop ik misschien de tunneltent nog wel en koop ik een kleinere en makkelijker in mijn eentje op te zetten tent :wink:.



Dank allemaal! Ik laat nog weten hoe het was te zijner tijd. :smiley:



Oh en voor de korting…even Googelen op camping Nieuwpoort en postcodeloteri. :wink:

Leuk Wijnanda, best wel spannend ook, zo voor het eerst alleen met de kids. Ik wens jullie veel plezier en prachtig weer!

Hee spannend! goed dat je gwoon geboekt hebt



haha jij kiest in ieder geval save in de buurt… ik ging gelijk naar de Loire met mijn 2 kids (3 en 5). De reis was me echt buitengewoon meegevallen (wel veel plasstops, ook op de vluchtstrook in de file in parijs :mrgreen: ) en daar leuke uitstapjes gedaan.



Maar omdat ik zelf kennelijk toch wat minder in mijn velletje zat dan ik dacht, was ik toch nog erg gestressed als de kids weer een drift of moeilijke bui hadden… Dat vond ik heel erg



en ja, dat ik nu helemaal alleen zat, terwijl we normaal met 2 families op vakantie gingen… en nu een tante en een vader kwijt, en een man (eigen keuze)…



maar weet je, je kunt meer aan dan je zelf denkt!! dus hartstikke goed dat je hebt geboekt en gaat!



Ik heb idd ook de overweging gemaakt, zoonlief wilde graag in een tent, maar ja, in je eentje… sanitair eind weg met twee kids die snachts nog in hun bed kunnen plassen of er nog uit moeten, spullen afgesloten achterlaten, neu… geef mij maar een mobilhome…



Nu vandaag geboekt en ik ga naar de Ardeche… wel 2 daagjes rijden, angst komt ineens wel opzetten… :sick: :wink:



Fijne vakantie!

@Snoesje wrote:

Hee spannend! goed dat je gwoon geboekt hebt



haha jij kiest in ieder geval save in de buurt… ik ging gelijk naar de Loire met mijn 2 kids (3 en 5). De reis was me echt buitengewoon meegevallen (wel veel plasstops, ook op de vluchtstrook in de file in parijs :mrgreen: ) en daar leuke uitstapjes gedaan.



Maar omdat ik zelf kennelijk toch wat minder in mijn velletje zat dan ik dacht, was ik toch nog erg gestressed als de kids weer een drift of moeilijke bui hadden… Dat vond ik heel erg



en ja, dat ik nu helemaal alleen zat, terwijl we normaal met 2 families op vakantie gingen… en nu een tante en een vader kwijt, en een man (eigen keuze)…



maar weet je, je kunt meer aan dan je zelf denkt!! dus hartstikke goed dat je hebt geboekt en gaat!



Ik heb idd ook de overweging gemaakt, zoonlief wilde graag in een tent, maar ja, in je eentje… sanitair eind weg met twee kids die snachts nog in hun bed kunnen plassen of er nog uit moeten, spullen afgesloten achterlaten, neu… geef mij maar een mobilhome…



Nu vandaag geboekt en ik ga naar de Ardeche… wel 2 daagjes rijden, angst komt ineens wel opzetten… :sick: :wink:



Fijne vakantie!




Haha, ja…ik ga voor safe. Van daaruit zie ik wel weer. De kinderen hebben er erg veel zin in! En daardoor heb ik er ook meer zin in.



Ik zag je al staan op de vluchtstrook op de périférique…pffff, moet er niet aan denken! Maar idd, je kunt meer aan dan je denkt.