hoihoi
wij nemen de vacuumzaken wel en hebben een electrieke blazer voor de luchtbedden maar als je die andersom doet dan zuigt tie
groetjes
marlies
Wij houden ruimte over door alles beperkt mee te nemen. Niet een compleet campingservies, 2 losse gaspitjes en geen kooktoestel, weinig kleding, 1 handdoek pp, gaaeen koelkast, dat soort dingen.
Een koelkast wil ik evt wel huren dit jaar, en stoelen en tafel: dat kopen we ter plekke 8) En aan het einde van de rit geven we ze weg
Dit jaar moet er zowel een campingbed (lev) en de bugaboo met reiswieg mee dus dat kost wat meer ruimte.
Eten nemen we niet mee. Wel een pak koffie en een fles drinken voor de eerste dagen.
Marloesvip :mrgreen: … ja maar die eierdopjes kunnen ook handig zijn hoor(water in doen om te verven ofzo…)
bbq neem ik ook niet mee hoor, dat koop ik terplaatse en vaak zijn er bbq op een camping(of je mag iets op die van de buren leggen, kei gezellig!)
Lydia, je tafel en stoelen gewoon ter plaatse kopen en weggeven… als je ieder jaar kampeert vind ik dat toch wat prijzig, ik heb er wel lol om gehad.
1 handdoek per persoon :shock: Hoe doe je dat dan? Gebruik je die iedere dag opnieuw of sta je de halve vakantie te wassen?
Oja nog een inpaktip van de auto, wij doen altijd achter onze stoelen de slaapzakken en evt. luchtbedden opbergen, vaak is er ook nog plaats voor wat boeken of schoeisel. Daar gaan in vuilniszakken de strandlakens overheen. Die onderkant wordt helemaal dichtgebouwd zodat er net een paar voeten op kunnen rusten.
Nog een vraag aan de echte kampeerders:
Kan bij jullie ter plaatse alles uit de auto of moeten jullie ook kleding etc in de auto laten?
Ik denk nl. dat ik echt neit alles in die tent kwijt kan…
natas
wij hebben alles in de tent op de wandelwagen na… en zelfs die stond er vorig jaar wel in afentoe. In de binnententen (we hebben 2 slaapcabines) liggen natuurlijk de luchtbedden etc, bij ons in het deel hebben we onze tas + de handdoeken tas staan naast het luchtbed. Dan hou je nog ruimte over om even een boek neer te leggen ed.
Bij de jongens staan dan het campingbedje en daarnaast 2 luchtbedden. Hun 2 tasjes zouden daar ook wel kunnen, maar doe ik express niet :lol: Die staan aan de zijkant in de voortent met een bak met speelgoed. Er gaat altijd 1 bak mee en daar moet het in passen… die bak past tussen stoel en bank, dus een grotere gaat niet mee. Gewoon wat autootjes voor als het eens wat slechter weer is… dan leggen we hun luchtbedden op die van ons, kleed in hun cabine op de grond en spelen maar :thumbup:
Tafel en stoelen elk jaar opnieuw aanschaffen vind ik ook te duur… tafeltje is niet groot, kan plat en dus helemaal mooi onderop in de dakbak dan wel achterin de auto.
Jullie denken te zwartwit, het staat er ook wel zwartwit. Tot nu toe kochten we een paar plastic stoelen en een tafel voor 15 euro en die droppen we dan bij nieuwe kampeerders. Of we kregen bij aankomst een picknicktafel, ook handig. Bij het afval staat soms genoeg van anderen die ook geen zin in slepen hebben :mrgreen:
Voor die paar weken per jaar hoef ik niet luxe te zitten en anders pakken we ook een plaid
De dakkoffer gaat in de tent, als een soort van liggende kledingkast.
:thumbup: En qua handdoeken: 1 badhanddoek en 1 gewone. Ik was veel omdat we niet veel meenemen, en als het warm is droogt het snel.
@lydia wrote:
Voor die paar weken per jaar hoef ik niet luxe te zitten en anders pakken we ook een plaid![]()
Hoewel wij het zelf meenemen… is het niet luxe zoals wij zitten denk ik :lol: Wij hebben nog van die hele simpele pas op je vingers anders zitten ze er tussen als je ze inklapt stoelen :mrgreen: . Die gebruiken we thuis eventueel nog met verjaardagen in de tuin (in praktijk alleen bij de oudste dus).
Voor de jongens hebben we 2 van die simpele vouwstoeltjes van de Xenos, kindermaatje. Ideaal :thumbup: en die drukken we op het laatst ergens langs de rand :oops:
Oooooooh!! Ik heb er zo’n zin in!!
Morgen gaan we de tent om te oefenen opzetten. Ben benieuwd.
Leuk hoor dit. Mijn vraag is allang beantwoord. Hihi, die is wel duidelijk. Maar ik ben zo blij met al jullie tips, opmerkingen en andere ervaringen.
Waar laten jullie je waardepapieren? Hebben jullie een autokluisje ofzo?
En wat voor luchtbedden hebben jullie? Is een luchtbed van 7 euro van Bristol ook goed? Of scheurt die al als je ernaar kijkt?
Heerlijk de wetenschap dat ik niet alleen ben die zo idioot over vakantievoorpret doet. Want pret is het wel hoor!
Nog even meedelen over boodschappen.
boodschappen die gaan deels in de koelbox voor onderweg:
- 1 vierkant tupperdoosje met koffie, 1 met theezakjes/suiker, dan heb ik gelijk 2 doosjes om eens iets in te stoppen voor als we een dagje weg gaan (fruit of zo wat beter niet in een boterhamzakje past)
- koffiemelk, 1 pakje van die 1 persoonscupjes
- pakjes drinken
- 1 tupperbeker met limonadesiroop(niet aangelengde siroop bedoel ik)
meestal is dat genoeg voor zeker de helft van de vakantie
- 1 kruidenstrooier of zout en peper apart
- tube mayo en tube ketchup
- klein potje zelf gemaakte aardbeienjam of van die kleine pakjes, voor de 1e ochtend.
- hagelslag… (schaam maar mijn man en mijn zoon kunnen geloof ik niet zonder)
-1/2 halve rol beschuit(noodrantsoen voor de 1e ochtend als je laat aankomt en toch iets eetbaars nodig hebt)
in de koelbox voor onderweg gaat zeker: 1 thermosfles koffie (die gebruiken we ook om in de vakantie de koffie te zetten), broodjes, fruit, 1 fles water, liga’s/sultaná's , 2 kleine flesjes limonade, kleine pakjes appelsap. als ik nog plaats over heb stouw ik er altijd zo’n klein flesje rose en 1 flesje bier in voor het geval er geen winkels meer open zijn en we de eerste avond in de tent willen vieren :oops:
Al lezende vind ik mezelf best gek…
natas
Oh ja koffie, filters en zoetjes nemen wij ook altijd mee :mrgreen:
@natas1 wrote:
Heerlijk de wetenschap dat ik niet alleen ben die zo idioot over vakantievoorpret doet. Want pret is het wel hoor!
Hahaha, wij hebben hier zelfs nu al pret over de ruzie die we waarschijnlijk morgen met het opzetten zullen hebben. :mrgreen:
Ben benieuwd of we er zonder kleerscheuren vanaf komen :lol:. Ik neem mijn fototoestel mee

@natas1 wrote:
Al lezende vind ik mezelf best gek…
:lol: :mrgreen: :lol:
theezakjes en een klein bakje met koffie voor de eerste avond + ochtend nemen wij ook altijd mee… stop ik ook in bakjes die ik dan later voor andere dingen kan gebruiken.
ondanks dat het een grote tent is… kan onze tent in principe door 1 persoon opgezet worden… dus mocht het zo zijn dat de kids echt al op onderzoek uit willen… dan kan 1 van ons mee met hun en dat de ander dan de tent zet.
Nog 6 weken en dan hebben wij vakantie 8)
Wij zijn dit jaar als laatste aan de beurt?
Gaan jullie binnenkort al?
Nou vanmiddag de tent opgezet. Zonder ruzie :lol:. Het ging heel goed. Binnen een uur stond alles. Zonder de inrichting dan hè. Er waren meer mensen die hun tent hadden opgezet, dus de meiden hadden al speelkameraatjes om hen heen :thumbup:.
Wel een probleem. We hebben twee kleine slaapcabines. In 1 gaan wij slapen en in de ander de meiden. Maar…een campingbedje en een luchtbed past daar niet naast elkaar :?.
Iemand een oplossing? Bestaan er misschien ieniemienie campingbedjes? Ik wil er wel 1 waar ze in kan staan, zonder dat ie omkukeld. Mara is dan anderhalf en dus te klein om op een luchtbed te slapen.
Mijn dochter sliep met anderhalf al op een luchtbed (we gingen nl met de fiets kamperen en dan is een campingbedje mee gewoon echt geen optie) en dat ging prima hoor
Jeetje, wat een hoop spullen slepen jullie allemaal mee :mrgreen:
Het fietskamperen heeft me wel ‘goed’ leren inpakken geloof ik :lol:
Niemand een idee voor ons probleem? We overwegen om misschien toch een iets grotere tent te kopen of een klein tentje ernaast waar wij dan inslapen.
Maar het liefst heb ik een andere oplossing, waardoor we allemaal kunnen slapen in de tent die we nu hebben. Mara op een luchtbed laten slapen vind ik best een beetje eng. Volgens mij blijft ze daar nooit op liggen. :shifty:
Onze zoon slaapt in het deryan slaaptentje. Daar kan hij niet in staan, maar dat vind ik alleen maar makkelijk, want hij staat niet als hij slaapt Al vindt hij het op dit moment niet zo heel fijn slapen, hij voelt zich volgens mij een beetje opgesloten, dus als het echt niks wordt, zetten we het campingbedje, dat we meenemen als box, neer in de slaapcabine, scheelt dat wij maar 1 kind hebben
En als dat niet past, gewoon in de voortent. Zo’n muskietennet eroverheen en klaar.
@littlewonder wrote:
Onze zoon slaapt in het deryan slaaptentje. Daar kan hij niet in staan, maar dat vind ik alleen maar makkelijk, want hij staat niet als hij slaaptAl vindt hij het op dit moment niet zo heel fijn slapen, hij voelt zich volgens mij een beetje opgesloten, dus als het echt niks wordt, zetten we het campingbedje, dat we meenemen als box, neer in de slaapcabine, scheelt dat wij maar 1 kind hebben
En als dat niet past, gewoon in de voortent. Zo’n muskietennet eroverheen en klaar.
Ja, dat is het hem juist. Dat past dus niet. Wanneer we het campingbedje in de slaapcabine hebben neergezet, past er niet ook nog een luchtbed naast voor mijn oudste.
In de voortent lijkt me niet handig. dan blijft ze wakker, omdat er teveel gebeurt. We zouden dan niks meer uit de tent kunnen pakken de hele avond…
ik zag pas een luchtbed dat kleiner was met soort randen aan de zijkant(ik vond het op mp) omdat ik ook een kleiner luchtbed wilde. Als ik 3 luchtbedden in de slaapkabine’s heb dan is het vol, geen plaats meer voor tassen oid. Mijn boek kan er altijd net achter staan… ik wil met haken werken en plastic tasjes eraan hangen… ooh wat naar moet ik noch naar ikea om haken…
natas
Een smaller slaapmatje voor je oudste Wijnanda?