Vraagje…
We hebben deze week een bungalowtent gekocht met uitrusting en twee weken vakantie geboekt. We blijven in Nederland, dus gelukkig geen uuuuuuuren in de auto om er te komen.
Maar…zou iemand ervaringen willen delen over hoe je kampeerspullen vervoerd?
We gaan op vakantie met een stationwagen (Suzuki Baleno), maar daar past lang niet alles in. We hebben twee kinderen met kinderstoel op de achterbank. Hoe doen jullie dat? Rijden jullie met een aanhangwagen? Maar waar stal je die thuis als je die niet gebruikt? En wat ervaar je als voor en nadelen? Of gebruiken jullie bijvoorbeeld een dakkoffer en hoe ervaar je dat? Kan daar wel veel in? En is dat niet heel zwaar? Wat doe je daar dan allemaal in?
Ik heb even echt geen idee. We overwegen nu een dakkoffer. Afhankelijk van wanneer kennissen van ons op vakantie zijn, kunnen we er ook lenen.
Ik denk zelf dat ik beren op de weg zie, die er niet zijn. Daarom zou ik het fijn vinden om te horen hoe jullie dat doen .
Alvast bedankt voor jullie ervaringen en tips.
Wij hebben hier al jaren een dakkoffer,ideaal.Je kan daar zo veel in kwijt.
Wel houden we er rekening mee dat de zware dingen gewoon in de auto gaan en de lichtere dingen in de dakkoffer.
Als je op de plek van bestemmig bent zou ik hem voor de 2 weken er wel weer afhalen,want je auto verbruikt meer benzine met een dakkoffer.
Ik vind het ideaal,beter dan een aanhangwagen.
Wij kamperen niet! 8)
Maar we zijn een paar jaar geleden met de auto naar Italie gegaan voor 2 weken en toen hadden we ook een dakkoffer. Vonden wij ook helemaal top.
Maar wat doen jullie er dan in? Past alle kleding, linnengoed, slaapzakken, handdoeken en theedoeken enz. er bijvoorbeeld in? Ik zag laatst ergens dat er maximaal 50 kilo in kon. Geen idee meer hoeveel liter er maximaal in kon…
Hoeveel liter zouden we dan minimaal moeten hebben? Er zijn zoveel soorten en maten? Wat is gangbaar voor een gezin met twee kinderen?
wij hebben altijd per persoon een grote reistas met kleding en die gaan o.a. bovenin en de handdoeken e.d. in een tas erbij.
Bij ons kunnen er 5 reistassen in.
Verder hebben we ook een behoorlijk grote auto,dus daar gaat ook heel veel in.
Maar al die tassen met kleding scheelt heel veel.
En over hoeveel liter hebben we het dan? Dan weet ik dat 5 grote reistassen staat voor zoveel liter. Nu heb ik er helemaal geen beeld bij. Geen idee of 400 liter genoeg is of dat we toch 600 nodig hebben :shifty:. En past zo’n grote koffer wel op iedere auto? Of moet je daar ook rekening mee houden?
Haha, sorry hoor. Er komen steeds meer vragen bij. :oops:
Voor ons was het voor de extra spullen.
Achter in de auto past natuurlijk ook een hoop. En de rest gaat in de dakkoffer.
Zo’n auto hebben wij…
Wij hebben er een van 450 liter en daar past super veel in. Wij hebben een Ford Fusion en er past heel weinig in de kofferbak! dus een dakkoffer was echt nodig.
uuuh, ik kampeer gewoon met mijn nissan micra, en daar past altijd alles makkelijk in :shifty: maar dat is dan wel een heeeel grote auto natuurlijk…
(nee, ik heb voordeel dat ik de achterbank tot mijn beschikking heb (al heb ik die afgelopen jaar niet gebruikt, dus ik denk dat het vooral aan manier van kamperen ligt. Kinderstoelen zou ik hier bv niet eens aan denken om die mee te slepen op vakantie…ik vond het al heel luxe dat ik afgelopen jaar zo’n ikea-doos met speelgoed in de auto had gekieperd voor nano))
Ik denk dat ze bedoelt dat ze in een autostoel op de achterbank zittten? :shifty:
Kinder-eetstoelen zou ik ook niet meenemen. Nu ben ik geen kampeerder maar is de pret niet juist dat je niet in je luie stoel met je tv en koelkast van je vakantie geniet maar een beetje terug gaat naar ‘vroeger’…
Ik denk ook dat ze autostoelen bedoeld :lol: :lol:
Wij hebben ook een dakkoffer, ideaaaaaaaal :thumbup:
ooow, ja, natuurlijk, autostoeltjes :mrgreen: :wall: :wall:
maar goed, als ik links en recht om me heen kijk wat mensen zoal meeslepen, had het me niks verbaasd als het wel gewoon eetstoelen waren…
moet ieder lekker zelf weten, maar ik ben idd lekker van het ongeveer niks meenemen, kan ik niks aan doen, maar dat vind ik leuk
Het scheelt enorm veel ruimte als je handdoeken, lakens, overig beddengoed en kleding in van die vacuumzakken stopt…
@Debke wrote:
Het scheelt enorm veel ruimte als je handdoeken, lakens, overig beddengoed en kleding in van die vacuumzakken stopt…
Maar hoe zuig je die weer vacuum op vakantie?
Ik heb dan geen stofzuiger bij :lol:
@Fiep ik sjouw vanalles mee, om vervolgend thuis te komen en 3/4 niet gebruikt te hebben :oops:
Maar ik ben dus bang om iets te kort te komen, hahahahah :lol:
@marloes vip wrote:
Maar hoe krijg je die op de terugweg dan weer vacuüm? Dat doe je toch met een stofzuiger? Of ben ik in de war?
die stofzuiger neem je natuurlijk mee, want doordat je alles vacuum gezogen hebt, heb je precies plek voor de stofzuiger in je auto

Ik ben ook van het weinig meenemen; zo nemen wij geen stoelen en tafels mee. Vorig jaar kon alles nog in de achterbak. Dit jaar is er een kind extra dus ook spullen extra en de oudste wordt groter, dus haar kleding ook… Dat merk je echt, klinkt heel raar maar toch.
Dus hebben we zo’n verschrikkelijke dakkoffer gekocht :shifty: en ik neem aan dat we ruimte overhouden…
@marloes vip wrote:
Huh als je geen stoelen en tafels mee neemt, waar ga je dan aan zitten eten of sávonds lekker op zitten? Of eet je gewoon op een plaid?uuh, ik neem idd een plaid oid mee, vind ik heerlijk. Eten doen we gewoon in kleermakerszit, bordje op schoot.
krijg je dit soort lekkere plaatjes van:

voor mij is dát echt vakantiegevoel…
@fiep klophout wrote:
@marloes vip wrote:Maar hoe krijg je die op de terugweg dan weer vacuüm? Dat doe je toch met een stofzuiger? Of ben ik in de war?
die stofzuiger neem je natuurlijk mee, want doordat je alles vacuum gezogen hebt, heb je precies plek voor de stofzuiger in je auto![]()
Maar een benzinepomp is vast in de buurt en die hebben ook een stofzuiger! Zo doen wij het altijd. Staat ff stom, maar het werkt als een tierelier hoor! 8)
Je hebt trouwens ook van die zakken die je vacuum kunt krijgen door ze op te rollen, maar dat werkt veel minder fijn.