Ik denk dat ze bedoelt dat ze in een autostoel op de achterbank zittten? :shifty:
Ja precies, de autostoelen bedoel ik.
Maar heel basic kamperen doen we ook weer niet hoor. We nemen geen tv ofzo mee, maar wel een electrische koelbox. En ik neem wel kinderstoel mee. Maar dat is er die speciaal voor de camping is en je helemaal in kunt klappen als een klein pakketje.
Oh Debke, ik zie me al gaan met die zakken naar de pomp. :mrgreen: Ik vrees dat het toch weer zo zal zijn dat ik op de tas ga zitten en manlief die dicht ritst.
Nemen jullie je eigen kussen mee? Zonder kussen op een luchtbed lijkt me niet zo fijn. En verkopen ze ook speciale hoeslakens voor luchtbedden of kunnen de gewone er omheen? Ik zag ook al speciale lakenzakken voor in de slaapzakken, maar dat lijkt me wat veel of niet?
Ik geloof dat dat idee van die vacuümzakken ook niks voor ons is :mrgreen:.
Ik neem voor om de luchtbedden gewoon lakens mee als hoeslaken. En ja, wij nemen wel onze kussens mee.
Vroeger zaten mijn broer en ik altijd om de slaapzakken op de achterbank en de kussens eromheen. En de koelbox tussen ons in. Maar dat gaat dus niet meer door die autostoelen. Die hadden we toen nog niet.
Maar goed…toch maar uitkijken naar zo’n dakkoffer geloof ik. Eerst maar eens zien of we er dan kunnen lenen van die kennissen. We hebben geen zolder thuis en de schuur is ook niet al te groot, dus heb ik daar dan weer een probleem mee. Waar laat ik dat ding als we hem niet op de auto hebben zitten :mrgreen:.
wij hebben een dakbak… nou ja… mijn ouders hebben er een :mrgreen:
En in de zomervakantie hebben wij eerste keus om hem eventueel te gebruiken omdat wij de enige met kids zijn :lol:
We hebben op zich een ruime auto, maar ook bijv. een grote tent…
De tent past (in de auto die we nu hebben) tussen de voorstoelen en de achterbank, vorig jaar kon de oudste toen lekker zitten met zijn voeten erop (even een zak er tussen tegen eventueel vuil).
Achterin 2 kratten met daarin oa borden, bekers, pannen etc naast elkaar en daar bovenop hadden we de grote wandelwagen. Als de jongste nog niet volledig los loopt over een maand (en die kans is aanwezig) gaat die dit jaar weer mee. Die hadden we helemaal klem gezet op de achterste wielen met kledingtassen… konden er 3 bovenop elkaar staan :o Verder achterin nog de koelbox (gewoon zo eentje met koelelementen) en de kussens (want die gaan wel mee aangezien we toch met de auto zijn). En het campingbedje… wat ook zijn ruimte wel in neemt…
In de dakbak ligt bij ons dan de rest… slaapzakken (x4 is ondanks goed op te rollen nog altijd redelijk wat ruimte), luchtbedden, tafel en stoelen. We hebben een kleine tafel, meer voor keer een spelletje en soms wat dingen tijdens het eten neerzetten, vaak eten we gewoon met bord op schoot of idd op een plaid of lekker in het gras, maar ook gasstelletje, bal… dat soort rare dingen die wel mee gaan, maar gewoon niet normaal in te pakken zijn zeg maar :lol:
Verder hebben we aan kleding enzo niet veel mee… man en ik hebben samen 1 normaal formaat tas, 1 gewone tas voor de oudste 2 + 1 kleintje voor de jongste en een tas(je) voor handdoeken, keukendoek etc
Wat vies is vies… was soms nog weleens iets op de hand en dan lekker wapperen aan de scheerlijnen. En anders kan die net niet schone broek best nog wel een dagje
Zo ben ik ook opgegroeid. Wij kregen op een bepaald moment allemaal een gelijke tas in alledrie een andere kleur met de boodschap: hier moet het in passen, wat niet past gaat niet mee…
Ik neem voor om de luchtbedden gewoon lakens mee als hoeslaken. En ja, wij nemen wel onze kussens mee.
Vroeger zaten mijn broer en ik altijd om de slaapzakken op de achterbank en de kussens eromheen. En de koelbox tussen ons in. Maar dat gaat dus niet meer door die autostoelen. Die hadden we toen nog niet.
Jaaaa wij zaten altijd op de uitgerolde slaapzakken… 4 stuks en dan 1 om onder te zitten/hangen als we in de nacht reden :lol: Ik kreeg de koelbox bij mijn voeten en mijn broer de hond op schoot :mrgreen: . Mijn broertje zat daar in het midden toch best comfortabel (behalve als ik en mijn broer ruzie kregen :oops: ).
@Wijnanda wrote:
Maar goed…toch maar uitkijken naar zo’n dakkoffer geloof ik. Eerst maar eens zien of we er dan kunnen lenen van die kennissen. We hebben geen zolder thuis en de schuur is ook niet al te groot, dus heb ik daar dan weer een probleem mee. Waar laat ik dat ding als we hem niet op de auto hebben zitten :mrgreen:.
Ze zijn eventueel ook te huur, maar dat vind ik best prijzig eigenlijk EN er zijn opvouwbare dak’koffers’ :thumbup: Die rol je na tijd gewoon op en leg je naast je tent waar je die ook maar hebt liggen.
Ik vraag me alleen af waar we dat ding zouden moeten laten als we op onze bestemming zijn aangekomen. Naast de jongste in zijn slaapcabine?
Heel dom voorstel hoor… maar op het dak laten zitten? :mrgreen:
Daar blijft die bij ons dus gewoon zitten hoor. Alleen even rekening houden dat je dan niet in een leuk stadje keihard een parkeergarage inrijdt .
Vorig jaar hebben wij hem er wel afgehaald overigens en gevraagd of die in de loods van de campingeigenaar/boer mocht liggen.
Toen ging ik terug met de jongste voor een begravenis en hoewel ze wisten dat ik er voor terug kwam van vakantie… vond ik om nou gezellig met die dakbak op het dak daar aan te komen net iets te ver gaan…
Fiep: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: Wat heb jij een mooie zoon. En als ik die blote voetjes zie en die tent op de achtergrond krijg ik helemaal zin in de vakantie en baal dat we nog viereneenhalve week moeten wachten eer manlief vrij is.
Oh Debke, ik zie me al gaan met die zakken naar de pomp. :mrgreen: Ik vrees dat het toch weer zo zal zijn dat ik op de tas ga zitten en manlief die dicht ritst.
Nemen jullie je eigen kussen mee? Zonder kussen op een luchtbed lijkt me niet zo fijn. En verkopen ze ook speciale hoeslakens voor luchtbedden of kunnen de gewone er omheen? Ik zag ook al speciale lakenzakken voor in de slaapzakken, maar dat lijkt me wat veel of niet?
whoahahahah jij hebt dezelfde logica als ik
groetjes van deze kampeermaagd.
Eigen kussens mee
dekbedovertrekken :lol:
Nu huren wij een caravan, dus stoelen zitten erbij.
Hoe zeer ik ook de foto’s mooi vindt van Nano … ik zit zelf echt niet lekker zó (4 weken lang)
Proviand voor onderweg wel EN altijd 1 pakje nasi mix… dat is iets wat onze kinderen altijd goed eten, dus mocht het in de vakantie allemaal wat minder gaan met eten (wat op zich niet zo’n ramp is, maar toch) dan mikken we er halverwege de vakantie in elk geval 1x nasi tegen aan. De rijst en groentes verkopen ze ter plekke ook wel :thumbup: .
Weet wel dat wij vorig jaar veel opzien baarden door met 3 kinderen en 1 tent te kamperen… is ons de laatste jaren sowieso opgevallen hoe weinig mensen nog ‘echt’ kamperen op de camping. Want persoonlijk vind ik de caravans van nu gewoon huizen op wielen… daar zit zo ontzettend veel luxe in.
Waar wij in de avond voor de tent ons kopje thee dronken gingen overal de voortenten dicht en zag je overal tv’tjes aanschieten…
Ik begrijp dus best dat mensen met tv etc hun vakantie willen vieren maar niet op een camping.
Kamperen is toch een beetje primitief natuurlijk…
En dan snap ik heus dat je je goede pan mee wil nemen want koken op een butagasje is leuk, maar elke dag dat zwarte schraap is natuurlijk niet heel lekker.
En dat je wat luxe dingen meeneemt ook wel, maar tafels, stoelen en dekbedden etc meenemen om in een tent op een camping te gaan staan vind ik een beetje raar.
Wij gaan 2 weken in de Ardennen in een huisje zitten.
wij nemen wel een ‘tafel’ mee dus, maar dat is niet een taaaaafel. Dat is een klapgevalletje … en een klapstoel hebben wij dus ook wel mee.
Maar dekbedden nee… gewoon slaapzakken voor the whole family :lol:
En die tv’s… ik denk dan ook: als je een beetje luxe wilt ga dan in een huisje oid. Ik vond het echt een rare gewaarwording dat iedereen bij duisternis de rits dicht trok en achter de tv’tjes ging zitten.
Op een camping met meer tenten wordt er veel langer buiten geleefd ook in de avond. En dat hoort voor mij toch juist ook een beetje bij het campingsfeertje.
Ik begrijp dus best dat mensen met tv etc hun vakantie willen vieren maar niet op een camping.
Kamperen is toch een beetje primitief natuurlijk…
En dan snap ik heus dat je je goede pan mee wil nemen want koken op een butagasje is leuk, maar elke dag dat zwarte schraap is natuurlijk niet heel lekker.
En dat je wat luxe dingen meeneemt ook wel, maar tafels, stoelen en dekbedden etc meenemen om in een tent op een camping te gaan staan vind ik een beetje raar.
Wij gaan 2 weken in de Ardennen in een huisje zitten.
Ik ben niet zo van het primitieve… 8)
Ik vind niet perse dat je premitief moet gaan zitten.
Kamperen doe je vooral voor de kinderen, lekker buiten de hele dag , heerlijk spelen :inlove: met alle andere kinderen.
Ook ligt het een beetje eraan waar je na toe gaat, maar wij gaan voor de natuur.
Wij hoouden van wandelen in de bergen, bossen en water/watervallen.
Sas gaat ook een paar keer vissen (in rivieren op forel)
Nu leven wij thuis ook veel buiten, hebben daarom ook een veranda … mocht het gaan regenen dan kunnen wij gewoon nog bbq-en buiten zitten :mrgreen:
Wij hebben dit weekend pas een eigen tent gekocht. Tot die tijd was ik ook steeds aan het kijken naar een compleet ingerichte tent en die te huren (bijvoorbeeld zoeen van Eurocamp of Vacance select ofzo). Maar dat huren is toch wel veel duurder. Een eigen tent meenemen scheelt toch de helft. En een huisje op de camping wilde ik niet. Juist omdat ik dan voor mijn gevoel toch minder buiten leef en minder deelneem aan het camping gebeuren. Da’s mijn eigen gevoel hoor.
Ik vind het ook best spannend om te gaan kamperen met de kinderen in onze eigen tent. Vroeger gingen we echt ieder jaar met mijn ouders. Maar ja, dan was het hooguit je eigen spullen inpakken, in de auto stappen en op de plaats van bestemming je badpak pakken en het zwembad induiken. Wanneer je terugkwam bij de tent (later vouwwagen en toen caravan en kreeg ik een eigen koepeltentje die ik dan nog wel even moest opzetten ), stond alles klaar. Nu ben ik ineens de ouder die voor alles moet zorgen. Dat vind ik toch wel wat anders.
Eten nemen wij wel mee. Mij interesseert het niet zo, maar mijn man is wat dat betreft een echte Nederlander :mrgreen:. Aardappelen nemen we dan weer niet mee, maar hij stopt altijd wel erg veel in een krat. Weet zo niet eens wat op te noemen wat hij meeneemt :oops:. Hij is ook degene die bijna altijd kookt.
Maar hij haalt dus ook altijd en overal de telegraaf :roll:. Zelf vind ik het wel fijn als ik Nederlanders om me heen heb. Maar voor het vakantiegevoel ben ik wel graag in het buitenland. Heerlijk om naar stadjes te gaan en andere dingen, winkeltjes en gewoontes te zien. Maar op de camping vind ik het ook wel weer fijn om Nederlands te kunnen praten… :shifty: Ik ben ook wel heel erg Nederlands hoor. Zou ergens anders niet willen wonen. Niet voor altijd. Ik zou Nederland, ondanks de drukte en de lange tenen hier, heel erg missen.
Dit in tegenstelling tot mijn broer. Die was Nederland zat. Nu woont hij in Zweden, maar ik zie hem ook nog wel eens richting Azië verhuizen met zijn gezin.
De dakkoffer staat overigens buiten de vakanties bij mijn schoonouders en het karretje (gevuld met alle campingspullen die we verder toch niet nodig hebben) bij de oma van manlief in de garage. De slaapmatjes hebben we wel thuis ivm logeerpartijtjes enz.
Wij namen de dakkoffer mee als we gingen kamperen met de grote tent. We lieten hem ook opde auto zitten. 1x hebben we hem eraf gehaald en even naast de tent laten liggen. Hij kan toch tegen alle weersinvloeden. Dus kan makkelijk buiten. Ik zie nou niet zo gauw iemand zo’n ding jatten op een camping. En je moet toch de sleutels hebben om hem op je dak vast te kunnen maken. Dus de kans is klein.
Wij gaan de dakkoffer voor kamperen niet meer gebruiken want we hebben een caravan gekocht. Handig!!! Alles kan gewoon lekker in de caravan en de achterbak blijft half leeg. Als het goed is komt hij volgende week uit de fabriek. Ik ben zo benieuwd!
Wij namen de dakkoffer mee als we gingen kamperen met de grote tent. We lieten hem ook opde auto zitten. 1x hebben we hem eraf gehaald en even naast de tent laten liggen. Hij kan toch tegen alle weersinvloeden. Dus kan makkelijk buiten. Ik zie nou niet zo gauw iemand zo’n ding jatten op een camping. En je moet toch de sleutels hebben om hem op je dak vast te kunnen maken. Dus de kans is klein.
Wij gaan de dakkoffer voor kamperen niet meer gebruiken want we hebben een caravan gekocht. Handig!!! Alles kan gewoon lekker in de caravan en de achterbak blijft half leeg. Als het goed is komt hij volgende week uit de fabriek. Ik ben zo benieuwd!
Wijnanda, grappig dat je dit topic hebt geopend, ik heb met plezier de reacties gelezen.
We zitten namelijk voor dezelfde keuze. We willen camperen maar het hoeft niet super de luxe maar ik wil ook niet 2 weken op mijn luchtbed leven. Afgelopen 2 jaar hebben we wel een tent gehuurd maar nu zie ik het weer zitten om met kind een eigen tent op te zetten en zo lekker vrij te zijn in keuze van camping en plaats.
Wat willen we mee nemen:
-tafeltje voor het gasstel(2 1 pittertjes of 2 pits?)
-gasstel
-pannetjes, we twijfelen over de in elkaar pannen of gewoon 2 normale pannen, we gaan naar Denemarken en daar kun je veel binnen koken. Toch hoop ik daar eigenlijk geen gebruik van te maken want juist dat koken is zo leuk
-borden, bestek, bekers, kurketrekker en blikopenener, thermosfles en noem maar op…
kleine tafel om aan te eten, kleuren, spelletjes oid.
ieder een stoel (standen stoel van Action…)
luchtbed, slaapzak, ik twijfel nog over kussens.
speelgoed
kleding voor ons 3, gelet op de bestemming ook dikkere kleding.
zwemvest voor N.
laarzen, wandelschoenen, wandelsandalen
vouwjerrycan
-afwasteiltje, borstel, wasmiddel etc.
handdoeken
-koelbox
-boeken… veel boeken… heel veel boeken.
-visspullen
gaslamp
en alles wat ik nog meer meezeul…
Nou dan zit mijn auto dus tsjokke vol… (gewone hatchback opel astra van 11 jaar oud) en kan de tent niet meer mee… laat dat nou toch wel interessant zijn! Dus hier gaan we proberen voor de dakkoffer.
Het is heel erg maar binnenkort zetten we de tent nog een keer op en dan gaan we oefenen met inpakken om te kijken of deze (klein model) dakkoffer die we kunnen gebruiken van iemand wel voldoet…
Hoe gek kan je wezen, we noemen het vakantievoorpret. We gaan 1 nacht met zijn 3-en in de tuin camperen om de luchtbedden te testen (er komt 1 nieuwe), het opzetten weer eens te oefenen en de auto in te pakken.
Misschien ga ik volgend jaar weer gewoon zo’n tent huren maar ik vind dat :
duur
je zit vast aan de plaats waar de tent al klaar staat
je blijft langer op 1 plaats ook als het wat minder leuk blijkt te zijn.
geen eigen keuze camping
Zo lekker verhaal waar je natuurlijk niets aan hebt. :mrgreen:
Ja, dat is ook nog een reden dat we nu voor een eigen tent gaan. Je kunt meer staan en gaan wat je wilt. Weggaan als de camping toch niet zo leuk is en doorrijden naar iets anders.