Kampeer vragen

Met mooi weer heb je er idd meer dan zat aan :lol:

Maar goed, dan nog vind ik het “makkelijker” om lichtgewicht en klein te kamperen met alleen de kids. Als het regent is het toch prut en dan maakt tentgrootte eigenlijk niet echt uit :lol: Maar ik ga wel steeds stuk op de angst dat ding een keer nat mee terug te moeten sjouwen… alleen… brr…

Ruud wil mee, wil naar Frankrijk, maar dan in een royale tunnel… basecamp ambato VI voldoet trouwens ook… vind ik prima voor de gezinsvakanties elders en dan hier in NL gewoon go with the flow…klein, lichtgewicht en voor mama nog makkelijker te doen.

Kampeer ze bij Hanneke… enne… nee… helaas… ik ben een trut met mijn kampeerspullen… leen ze nooit uit. Nu is het ook nog eens een nieuwe tent die ik nog niet heb uitgeprobeert… dus… nee :shifty:

@Cell wrote:

Kampeer ze bij Hanneke… enne… nee… helaas… ik ben een trut met mijn kampeerspullen… leen ze nooit uit. Nu is het ook nog eens een nieuwe tent die ik nog niet heb uitgeprobeert… dus… nee :shifty:

Ben net zo’n meut hoor :lol: .

Mijn luchtbedden met pomp mag je prima van me lenen, pannenset ook wel, slaapzakken kan je ook uitwassen… maar de tent etc leen ik ook niet uit.

Cell en mamamarije bedankt voor jullie reacties! Wij zijn straks met z’n vijven en daarna komen er ook geen kindjes meer bij. Een 6-persoonstent zou dus wel moeten passen. Zo’n verplaatsbare voorwand lijkt me wel erg handig trouwens, Cell. Maar qua aantal slaapcabines lijkt 3 me dan weer handiger, dan hoeft de oudste niet bij de tweeling in 1 cabine.

Ach, we hebben nog even om ons te oriënteren.

Je hebt ze ook met 3 cabines hoor. dus dat moet lukken…

Ik heb de mijne al verkocht, is zojuist opgehaald… :thumbup:

Op naar een tunnel… en de coleman Ridgeline gaan we het laatste weekend van september nog 2 nachtjes uitproberen…

@Cell wrote:

Met mooi weer heb je er idd meer dan zat aan :lol:

Maar goed, dan nog vind ik het “makkelijker” om lichtgewicht en klein te kamperen met alleen de kids. Als het regent is het toch prut en dan maakt tentgrootte eigenlijk niet echt uit :lol:

Niet eens :shock:

Wij hadden weliswaar maar een dag regen, maar wat een ramp met van die kleine pruttentjes zeg! In onze vorige tent waar je gewoon kon zitten iig en net kon staan met omkleden ging dat nog wel, maar we hebben nu twee driepers tentjes en daar komt volgend jr denk ik toch echt nog een twee pers tentje bij… Met alle spullen en langer wordende lijven was dit wel heel erg behelpen (vorig jaar vond ik het nog goed te doen, wel geen regen gehad)

De tent die ik heb heeft een leefdeel van 260x 230 met stahoogte… dus het is niet meteen ieniemienie zeg maar… het is wel echt tent, niet enkel slaaptentje… het is overigens niet de ridgeline oeps, dacht ik wel maar de riverside… :doh:

En ik heb er een luifel bij, dus al met al genoeg zitruimte…

Ik hoef gewoon niet zo’n grote en zware tent voor een paar dagen per keer weg in eigen land. Voor de gezinsvakantie zal het wat anders worden… manlief wil graag een tunnel van 460 x 7 meter… dus… :mrgreen:

Ik vind onze tunneltent ideaal, hij is 52 kilo zwaar en 8,40 bij 5,60 ofzo… Is snel op te zetten, en genoeg leefruimte. combi met katoen. Wij hebben echt enorm noodweer gehad in Frankrijk, maar de tent heeft het keurig gehouden, dat was van een aantal andere tenten, vouwwagens, en zelfs caravans die lekten helaas niet te zeggen. 'Ik denk zelfs dat deze als je er wat handigheid mee hebt, alleen is op te zetten. Ieder zo zijn ding :slight_smile:

Ik lees hier mee :wink:

Wij hebben afgelopen jaar ook weer huurtent geboekt, blijf het ideaal vinden. Maar aangezien we de komende jaren toch echt wel willen blijven kamperen, misschien toch maar eens zelf een tent kopen. Scheelt toch best veel geld, aanschaf is er vaak na een jaar al uit…

Ben dus ook helemaal weg van de tent die Marda heeft, heb hem op de camping ook ‘live’ zien staan, wowie! Waar ik wel tegenop zie is alle spullen die je zelf mee moet nemen, en dat je gewoon nog 3 kwartier bezig bent met tent opzetten als je aankomt…

Oooh maar cell dat is toch geen kleine tent?! Onze tentjee zijn 1.50x 2.40 en wegen anderhalve kilo. Kwartiertje opzetten, dat is wel superfijn!

Ik denk wel.dat als we volgend jr auto hebben er een andere tent bijkomt… met leefruimte.

Cell, wat voor luifel heb je bij de tent, de ‘Coleman Classic Luifel’? Of een heel ander merk? Ik zit erover te denken om toch ook een luifel erbij te kopen, vandaar de vraag. Een tarp zou eventueel ook nog kunnen, maar lijkt me iets lastiger op te zetten.

Als je alles hebt uitgeprobeerd, dan hoor ik graag of het bevalt.

Hier ook een grote tunneltent, 680x470, en dat is zonder de luifel ervoor. En we hebben ook een tussenwand optioneel, die hebben we er wel in gedaan, konden we wat rotzooi achter kwijt zodat het voor het oog een hééééééle opgeruimde tent was 8) . Ik zei tegen manlief dat we een te grote tent hadden gekocht, tot het ging regenen, dan zie je dat die ruimte erg handig is. We hebben maar 2 stortbuien gehad dus niet echt noemenswaardig, maar toch fijn om te weten dat je er dan blij mee bent. Maar het is wel een grote tent, dus op kleine staanplaatsen kunnen wij de tent niet kwijt. Opzetten en afbreken kost overigens toch wel wat tijd bij ons, misschien worden we er na verloop van tijd wat handiger in :mrgreen: , maar in ieder geval geen ruzie gehad. De kinderen waren trouwens niet erg goed bezig te houden, de tentstokken en dergelijke waren veel interessanter dan al het speelgoed dat ik als eerste uit de auto had gehaald :? .

Hier is vandaag de school weer begonnen, dus alleen nog terug kijken op een mooie vakantie.

ik heb er de Coleman Classic Side Canopy bij… die is besteld voor mij vanuit de UK… hier niet zonder meer verkrijgbaar. Maar vond ik wel handiger eruitzien en mooier dan de classic luifel.

Zoals het er nu uitziet gaan we hem half september nog uit proberen… bij de Tol in Nunspeet :wink:

@Cell wrote:

Zoals het er nu uitziet gaan we hem half september nog uit proberen… bij de Tol in Nunspeet :wink:

Goed plan :smiley:

Plaats je daarna een foto?

Nou wij zijn er uit. Wij gaan definitief never nooit meer kamperen met een vouwwagen. Of een tent. En dan gaat het niet eens over het opzetten. Maar het voor en nawerk dat je er van hebt. Kamperen is heerlijk, maar wij gaan voor het comfort van een caravannetje.

Morgen hebben we een bezichtiging voor onze vouwwagen. Hopen dat ie wordt verkocht, dan zetten we de centjes op de spaar en gaan heerlijk uitkijken naar een caravan!

Zou mooi zijn als je hem verkoopt Marion!

Wij gaan ook niet meer met de vouwwagen, dus dat ding gaat ook marktplaats op.

Hij was heerlijk ruim, maar kon me toch niet helemaal blij maken.

Wij gaan weer terug naar een tent, heerlijk.

hahahaha… grappig wel.

Het opruimen is denk maar net zo veel werk als dat je spullen meeneemt :angel:

Ik ken ook zat caravanners die uren bezig zijn met het opruimen van alle zut offff die dik in de problemen komen omdat ze de caravan overbeladen.

Mijn schoonouders hebben ook een caravan, maar ook die zijn toch wel 2 uur zoet met opruimen, voortent afbreken enz.

Dus ben benieuwd volgend jaar hoe het caravannen gaat bevallen :smiley:

Hier is minder echt meer… ik neem elke keer minder mee en dat bevalt me meer en meer… :mrgreen: Ben echt zo klaar… zelfs in mijn uppie was ik nu om 21.00 uur klaar met opruimen en reed ik weg, was om 18.10 begonnen en heb rond 20.uur nog 30 minuten gepauzeerd omdat Peet een ongelukje had gehad. Dus 2 uurtjes ongeveer… zat alles in de auto en reden we weg.

En bij thuiskomst al weer 3 dingen op de lijst gezet welke niet meer mee hoeven… grote kooktoestel, is alweer verkocht watertank… doe mij maar gewoon flessen water en grote stoelen voor de kinderen… niet nodig, ze liggen liever op kleden op de grond en eten aan de picknicktafel

ik heb gewoon de fietstassen ingepakt en wel klaarstaan, tenminste, een groot deel. Met slaapmatjes/zakken, en dan 1 met de ‘keuken’, plus zaklamp enzo. Enige wat ik in hoef te pakken is wat kleding en dan kunnen we gaan, zo makkelijk! Kan natuurlijk niet altijd… als we eind sept voor het laatst zijn geweest ga ik alle slaapzakken wassen en de matjes kun je het best uitgevouwen bewaren dus dat doe ik dan ook braaf, maar omdat we regelmatig een paar nachtjes gaan is dit voor alle andere keren erg makkelijk.

Nou, de vouwwagen is verkocht! Geen cent op verloren want hij is voor dezelfde prijs vérkocht als waarvoor wij hem 2 jaar geleden hebben gékocht. En nu heerlijk op caravan jacht!

zo… wij hebben nog een weekje gekampeerd… op een stadscamping in Zwolle (bij vrienden in de achtertuin hihi).

Echt zo heerlijk nog gehad, al was het beduidend kouder als de 2e en 3e week van de vakantie! Was maar wat blij met mijn extra slaapzak die nog mee was en er overheen kon.

De tent is gelukkig droog meegekomen, dus morgen kunnen de spullen weer op zolder en is het uit met de kampeerpret van dit jaar :smiley:

Wij zijn ook weer terug :slight_smile:

En veel tijd aan opruimen? We hebben dit keer 3 campings gehad met onze grote tent van zo’n 7 bij 4 meter, de laatste keer hadden we in 1,5 uur alles ingepakt, niks geen voorwerk gedaan, dus het was nog een troep in de tent :mrgreen: En het opzetten duurde de laatste keer een half uur, een kwartier later waren ook de 4 luchtbedden weer opgepompt en de bedden opgemaakt.

En thuis was ook alles weer, op de was na, in 2 uur opgeruimd. Alles schoon en op zolder. Alleen de tent hangt nog even uit, die moet nog opgerold en in de zak als die helemaal droog is, maar dat is ook in 10 minuten gedaan.

ben zelf ook wel blij met de grote tent. Vorig jaar hadden we de variant met 5 bogen, waardoor er een luifel bij zat. Dit jaar hebben we via marktplaats voor een prikkie eentje met 4 bogen gekocht, met een verplaatsbare voorwand. Dus je hebt óf een kleinere binnenruimte en een grote’luifel’ of een enorme binnenruimte. Die voorwand heb je in een minuutje verhangen. Het was echt ideaal. Een keer een stortbui gehad, maar de kinderen vermaakten zich prima binnen, ruimte zat. Met 1 boog minder was wel prettiger, nam iets minder ruimte in op de camping, wat ik wel een voordeel vind. Want wij boeken zelden van tevoren, dus kunnen niet enorm kritisch zijn op de grootte van de plaatsen.