Kampeer vragen

@meisje1974 wrote:

Overigens, zo’n grote tent is wel een enorm pakket. Reken er maar op dat je met 6 personen wel een hele flinke auto + aanhanger en eventueel ook nog een dakkoffer nodig hebt. Ik vraag me in jullie geval niet af of een vouwwagen dan niet fijner is. Als je er een neemt met 2 vast bedden en 2 ondertenten, dan kan je 8 personen kwijt.




Ligt er natuurlijk ook maar net aan wat je mee neemt/ wilt.

Met een (grote) dakbak kom je een heel eind.

ach… onze randstand Bunzing was ook een tent van 45 kilo… en verder zijn wij dus geen big packing family… eerder travel lite…



Suus slaapt in een gewoon bed en dus hoeft er bij ons geen campingbed enzo meer mee (overigens hadden we vorig jaar voor haar een deryan travelcot en dat is ook travel lite)



voor 4 dagen kleding, tussendoor doe ik “spoel de ergste zooi eruit wasjes” en 1x gaan de handdoeken door een wasserette… ik heb ook om te koken weinig nodig, we hebben alleen grote platte borden mee, dat zijn ook onze ontbijtborden en soepkommen, dat zijn onze diepe borden en soepkommen en toetjesschaaltjes tegelijk… eten we erg vettig of iets, heb ik altijd wegwerpborden mee… dan maar een keer zo.



jeu de boule, badminton, een goede voetbal, 4 schepjes, 2 emmertjes, wat vormpjes en 2 zandauto’s, monopoly, mens erger je niet, uno en kwartet gaan mee. Dan een goede stevige picknickset met 2 losse bankjes voor de kids, 2 luxe paraplu vouwstoelen voor ons en een mega compact kookmeubel annex opbergding gaan mee en ik ben gek op vouwkratten… daar heb ik er 4 van en voor 3 daarvan heb ik van tafelzeil binnehoezen gemaakt met flappen van klittenband aan de bovenzijde… daar gaat per 2 personen de kleding in en die kunnen prachtig in de tent aan de zijkant staan… Manlief word gek van rommel.



Gelukkig hebben we niet alles weggedaan met het verkopen van de tent… schat dat alles opzich alwel in de auto en met een dakkoffer zou passen. Aanhanger is wel een wens, dan kunner er ook kinderfietsen mee… maar geen must. :thumbup:

Cell je kan ook eens kijken naar camping de berken in gasselte stukje kleiner dan de berenkuil en vind ik ook een fijne camping.

@marisca77 wrote:

Cell je kan ook eens kijken naar camping de berken in gasselte stukje kleiner dan de berenkuil en vind ik ook een fijne camping.






Heb even gekeken en als de kinderen nou jonger waren geweest… dan was dat zeker een geweldige camping geweest (zeker onze smaak) Maar Niek word volgend jaar al 9 en heeft haar A&B diploma, Peet word volgend jaar 8 en zal dan ook wel zijn B erbij hebben… verwachten zelfs dat Mies volgend jaar in elk geval zijn A zal hebben, hij word dan 5… en mijn kinderen willen 1 ding heeeel graag… zwemmen en bootje varen. Dat kan beide niet op de berken en wel op de kuil… er is een hele grote gave speelvijver, nergens dieper dan 90 cm met een burcht, survivalroute, 2 speeltorens verbonden door een trekvlot enz…



Niek haar opblaasbootje kan mee en ze hebben er zat te doen. Wel hebben we een specifieke boeking gedaan, wat meer achteraf op een rustig wijds veld. Ik hoef niet hutje mutje vooraan te staan.

Het sanitair is ook heel erg op kinderen gericht. En hoewel dus een grote camping, denk ik toch dat we er fijn vakantie kunnen vieren omdat er gewoon zat is voor de kinderen…



Waar we nu zaten was een stuk rustiger, ook wel wat vertier, maar eenvoudiger en hoewel ze er vorig jaar heerlijk hebben gespeeld… (toen waren ze bijna 7, bijna 6, bijna 3 en net 1) Konden de groten voornamelijk zich er nu niet heel goed vermaken… die willen klimmen, hoog, grote glijbanen af, zwemmen, wild doen enz… dat kon niet echt. We hebben dus meer monopoly met ze zitten spelen (de echte) dan dat ze lekker konden gaan spelen. Dus wat zij vonden van een evt camping heeft nu in deze leeftijd voor ons de doorslag gegeven… :shifty:

Nou, wij zijn vanmorgen wezen kijken naar tenten en zijn gevallen voor een heel ander “merk” Namelijk Falco tenten. Ze zijn vergelijkbaar met bardani, maar net even netter afgewerkt, geen scheerlijnen, details die wij wel belangrijk vinden en… de grootste is nog net een slag breder dan de grootste van Bardani. Qua prijs komen we dan 300 euro duurder uit, maar toch…



Wat ons betreft word het de Falco Havik 4600.

En we gaan nieuwe stoelen kopen, we hebben van die crespo stoelen en voor de kids van die karwei vouwstoelen… maar zijn nu gevallen voor goed compact opvouwbare stoelen van Brunner.



Het is bijna sport om nu al na te denken over hoe je alles wilt gaan doen en hoe je zo min mogelijk nodig hebt voor een zo leuk mogelijke kampeervakantie :mrgreen:

Cell, ipv Falco kun je ook naar Baco kijken van BAX. Is gelijkwaardig aan Falco echt super tent!



Leuk dat voor 4 dagen kleding verhaal, moet ik ook eens gaan doen geloof ik.



natas

Falco en Baco zijn beide van Bax… maar Baco is nog even zwaarder en weer 700 euro duurder voor een vergelijkbaar model… het word voor ons een bardani villa grande 450 of een falco Havik 460… en dat is dan wel de max… :mrgreen:

Oh wat leuk om jullie kampeer plannen te lezen, ik krijg er steeds meer zin in :smiley:



Wij hebben vanmiddag een bagagewagentje gekocht en gaan morgen kijken voor een tent, ik heb er een op mp gezien als het wat is, dan nemen we die over… helemaal zin in!



Dan de komende maanden nog alle spullen uitzoeken, leuk al die mogelijkheden en keuzes en om alles te gaan zoeken.

@Marda, vergeet dan niet voor je echt gaat kamperen de tent eens op te zetten en voor de zekerheid lijkt impregneren me dan geen onverstandig plan.



Katoenen doek kan na een aantal jaar gaan doorslaan en dan is een rondje impregneren echt geen overbodige luxe :slight_smile: .

Opzetten moet je eigenlijk toch, dus als die toch staat is dat impregneren ook zo gepiept.



Hier besloten dat we waarschijnlijk aankomende week nog een dag of 3 op een natuurkampeerterrein in de buurt gaan staan met de bups.

Ze mogen 1 lange en 1 korte broek mee… en 1 daarvan hebben ze maandag dan al aan. We gaan ligt reizen voor zover dat wil met 6 man/vrouw :mrgreen: .



Overigens gaat mijn man met de oudste 2 dan eerst heen en de tent op zetten en ik kom er relaxed achteraan tuffen met de jongste 2 nadat de jongste zijn ochtendslaapje gedaan heeft.



Is nog geen halfuur van huis :lol: maar meer dan een veld en in de buurt een zwemplas, midden in het bos hebben we niet nodig. Heerlijk.



Nu alleen dus morgen wel de zolder op om alles tevoorschijn te toveren… dat was ik even vergeten in mijn enthousiasme :angel: .

Goeie tip Marije, We gaan hem deze week opzetten.

Even een praktische vraag; Hoe impregneer je een tent, wat heb je daar voor nodig, waar haal je het en wat kost het ongeveer?

(ben nog echt een leek hoor :oops: )



En lekker nog even eruit, klinkt heerlijk… hier moeten de kids overmorgen helaas weer naar school.

impregneermiddel kan je met een borstel aan brengen, maar bij een hoge/grote tent is dat best heul veul werk, je kan het ook in zo’n hand spuitding doen die ook wel gebruikt worden om in de tuin gif te spuiten zeg maar.



Goh eh hoe omschrijf je dat… met de hand paar keer pompen en dan sproeien zeg maar :lol: .



Impregneermiddel moet je voor een liter aan 10 euro ofzo denken.

Misschien heeft de kampeerwinkel bij jullie in de buurt (wij zitten in de buurt van de Vrijbuiter in Roden, heeft meerdere vestigingen en natuurlijk heb je ook Obelink) wel een site en anders is google een grote vriend voor info.



Als je gaat opzetten ook de ritsen even goed bekijken. Bij stroef lopende ritsen, die ook even invetten/sprayen en ze gaan weer als een trein (ook iets waar gewoon middeltjes voor zijn).

wat voor 1 heb je gevonden dan Marda?



Hier aan het twijfelen gebracht… zijn al de hele dag aan het lezen en aan het lezen en het hoeft voor ons eigenlijk niet zo duur… kwamen toen uit op de Base Camp Ambato de luxe VI type FS, all season…



Die heeft een hoop benefits gelijkend op bijvoorbeeld Bardani (groot, ruim, mooi, strak af te spannen, weinig scheerlijnen, goed all season doek) is ook afneembaar bij vuil net als de Falco tenten, maar kost een heeeel stuk minder… :shock: Kwam op 850 euro nieuw uit…



Dus daar gaan we wel voor kijken nog, of het wat is.

Cell, ik lees op kamperen forum, dat de ambato vi een super tent is, de reacties zijn er over het algemeen erg goed. Kijk daar maar eens (sowieso interessant forum met veel info!)



Voor ons ook geen hele dure tent hoor.



Onze wensen zijn:


  • minimaal 6 slaapplaatsen met minimaal 3 slaapcompartimenten
  • Een inritsbaar grondzeil
  • veel licht inval
  • combi katoen/poly
  • niet te lang/ te ingewikkeld opzetten
  • voor en zijingang ivm krappe plaatsen



    Ik kwam op de volgende types uit (hebben niet allemaal een zijingang):

    Hypercamp Corfu 6 van Obelink 675,00 Euro (afgeprijsd voor de helft)

    Hypercamp Avantgarde 6 van Obelink 895 Euro (afgeprijsd voor de helft)

    Hypercamp Ferino 6 van Obelink 650,00 (afgeprijsd voor de helft)

    Basecamp ambato 6 de luxe (all season) +/- 850 Euro

    Vrijbuiter outdoor michican 6pvc (ik dacht ook rond 800 a 900 Euro)



    Als je googled op de basecamp kun je ook een filmpje zien van campinglife waarin de tent gepresenteerd wordt.



    Wij gaan morgen naar een 2e hands ferino 6 kijken, ben benieuwd.




Nog even een andere vraag;
De tent waar wij naar gaan kijken heeft 3 slaapcompartimenten (2,15x 1.30) Is 1.30 breed niet erg krap voor 2 personen, en waar vind je een goed matje/ luchtbed e.d. in deze maat?

Marije, super tip van die ritsen e.d. (je moet het maar weten idd!)



Ik kom nog met zoveel vragen de komende tijd! :wink:

Cell, dit is wellicht ook wel interessante info voor jou:



http://www.kamperenforum.nl/welke-6-pers-tent-is-aan-te-raden-52212.html



Wordt de basecamp ook regelmatig in genoemd.

Daar hebben wij dus wel naar gekeken… 130 is echt krap… dan zit je verplicht aan de enkele luchtbedjes vast van 60 breed en dan red je dat net… dat vind ik voor de kinderen geen punt, maar voor onszelf wel.



Wij hebben dus gekeken naar een tunneltent met slaapcabines die 140 of groter zijn of 2 van 130 en 1 van 150 ofzo… Voor de kinderen hebben wij 2 persoons luchtbedden gewoon van de action (gaan al 3 jaar mee) en die zijn 135 ongeveer… dat gaat dan net, maar dan staat er wel spanning op de binnententjes…



Ik vind 140 minimaal dus wel een vereiste. De ambato heeft 145… Ook letten wij wel op scheerlijnen rondom (kinderen rennen nu eenmaal altijd om tenten heen, heb nog levendige herinneringen aan struikelpartijen en opengehaalde tenen :shifty:) en op de uiteindelijke leefruimte bij slecht weer.



Bij ons gaat er ook wel nog een bijzettentje mee, niet om te slapen, maar wel om spul op te bergen wat we niet IN de tent nodig hebben. De BBq, speelgoed voor buiten van de kids, laarzen, enz…

Wel fijn als die er ook nog fatsoenlijk naast kan zonder te struikelen over de enorme ladingen lijnen… :wink:



Als jullie gaan kijken, let dan vooral op plekken in het doek waar evt vogelpoep of hars gezeten hebben… loop de ritsen na en kijk ook naar de binnententjes… (heb een keer binnententjes gezien met schimmel op de hoeken en hoewel de tent er verder goed uit zag, geeft dat toch te denken… :wink:) Wat voor bagagewagentje hebben jullie gevonden?



Wij willen gaan voor een Daxara… maar dat is iets voor 2014. Volgend jaar hebben we schoonpaps nog die al gekscherend vroeg “zooo en wanneer zet ik in de agenda dat ik jullie kampeerspullen weer moet komen brengen? of moet ik dan eerst een nieuwe agenda kopen” :lol: Maw… we mogen de aanhanger mee en dan wil hij hem wel ophalen weer.

@marisca77 wrote:

Cell je kan ook eens kijken naar camping de berken in gasselte stukje kleiner dan de berenkuil en vind ik ook een fijne camping.




Zijn jullie laatst op deze camping geweest?

Volgens mij hebben wij dan een keertje naast elkaar gezeten bij Drop en Dreutel!!

Ik las de namen van jouw kinderen in je onderschrift en volgens mij kan het niet missen :smiley:



Cell, deze camping is idd erg leuk en volgens mij ook nog wel voor grotere kids.

Bij ons op het veldje stonden een opa en oma met 4 kleinkinderen in de leeftijd van 6t/m9 jaar en daar hadden ze geen kind aan!

Er is een zwemmeertje op 3km van de camping, 't nije Hemelriek.

De Berenkuil is idd wel een supercamping voor kinderen, wij hebben er vorig jaar gekeken, maar we vonden hem veeeeel te groot.

Volgens mij moet je op die camping echt wel fietsen mee! Wij konden Jesse van bijna 5 op De Berken prima laten lopen, dat had ik op de Berenkuil nooit gedaan.





Marda, succes met alle voorpret :smiley: !!

je hebt ook tenten waarbij de middelste cabine breder is dan de buitenste 2. Vaak idd met de gedachten dat de ouders in het midden gaan op een groter/breder ‘bed’ als de kinderen.



Wij hebben dus een piramide tent met 2 3-persoons cabines.

In ons deel gaat alleen maar bed :lol: . De jongste slaapt sowieso bij ons en ik gok dat nummer 3 er in de loop van de nacht ook gezellig bijkruipt.

Dat is 1 1 persoons luchtbed en 1 persoons. Van die dikke en dan blijft er geen naad over.



3 gewone luchtbedden voor de kids in de andere cabine.



Voor wat betreft scheerlijnen… onze tent wordt dus rondom afgespannen met van die korte scheerlijntjes en voor hebben we 2 lange lijnen.



Bij ons is het gewoon echt vanaf het begin de regel: er wordt niet om de tent gerend en je gaat niet door bosjes oid achter de tent van het veld af.

Moet het afkloppen, maar tot nog toe is dat altijd goed gegaan… op 1 camping zou de oudste dus meevliegen met andere kids achterlangs en toen allemaal terug gefloten en uitgelegd waarom ik het niet wil (veiligheid dus) en hoewel het oudste meisje eerst zoiets had van grom irritaaaaantttt deed ze het dus niet meer.



Oh ja wat wij hebben gekocht voor weinig vanaf dat de oudste zindelijk was zijn 2 van die domme solarlampjes die we bij de voorste scheerlijnen in de grond prikken. Dan kon er in het donker bij wc bezoekjes ook niet over de lijnen gestruikeld worden en heb je een richtpunt als je terugkomt :slight_smile: .



Bij ons zit alles wel gewoon in de tent, dus geen extra tent voor spullen/ opslag.

Daar heb je een heel goed punt

Over de breedte van de compartimenten heb ik dus niet zo goed nagedacht… Manlief haalt zo het meetlint uit de auto, even zien hoe groot het precies is geeft toch een beter beeld.



Over scheerlijnen heb ik ook niet nagedacht (laatste keer dat ik ben gaan kamperen is jaren geleden). Dat is ook een goede tip.

Waar kijk jij precies naar, naar de hoeveelheid lijnen of het soort?



Volgens de verkoper was de tent waterdicht en schoon zonder schimmel of weerplekken (ook nog maar 2x gebruikt met aankoopbon). Maar goed dat kunnen alle verkopers zeggen… eerst zien. Daar gaan we zeker op letten.



Ik heb een heel leuk bagagewagentje gevonden voor niet veel geld ook via dat kamperen forum…



Deze zag er erg goed uit, netjes onderhouden en wij vonden het een hele mooie prijs.



http://www.kamperenforum.nl/te-koop-bagagewagen-52799.html#post288865



Ik ga toch nog eens nadenken of die tent wel wat voor ons is met de afmetingen slaapcompartimenten, want om puur afhankelijk te zijn van een klein luchtbed (niet te kunnen kiezen uit andere soorten matjes e.d.) zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten… Twijfels hier dus…

Marda, het is hier al eerder genoemd, maar toch nog een keertje; al eens gedacht aan een vouwwagen?