Wij hadden in het geboortekaartje een inlegvel gedaan voor een geboortefeest en daarop hadden we ook als cadeautip een envelopje gemeld. Ik vind het echt niet raar om geld te vragen. Je krijgt zoveel dezelfde dingen, gewoon zonde!
maar ik zou er dan eerder voor kiezen om het toch 60x te zeggen/vragen als mensen vragen of je wensen hebt en het niet op het kaartje te zetten.
Zodra dat op een kaartje staat krijg ik de neiging om juist een cadeau te gaan kopen :oops:
Erg ben ik he?
Dan ben ik ook erg, want dat zou ik ook hebben.
Ik vind een geboorte iets wat je aankondigt, een kado iets wat je soms krijgt, niet wat je als tip alvast op of bij het kaartje doet.
Als mensen je kindje willen komen zien is dat al bijzonder genoeg, daar hoeft voor mij geen kado bij te horen.
Ik zou het gevoel hebben dat ik mensen hiermee behoorlijk in verlegenheid breng.
Zoiets van "als je komt vergeet je dan niet dat wij een kado verwachten"
ik denk dat de meeste mensen het juist heerlijk vinden om weer eens tussen de kleine kleertjes te snuffelen en wat leuks uit te zoeken. Dus ik zou het ook niet doen…
ik denk dat de meeste mensen het juist heerlijk vinden om weer eens tussen de kleine kleertjes te snuffelen en wat leuks uit te zoeken. Dus ik zou het ook niet doen…
denk het idd ook wel.
Al zou ik als iemand heel duidelijk aangeeft geen kleertjes te willen geen kleertjes kopen.
Doordat wij nu de 4e van hetzelfde geslacht kregen nog vaker de vraag of we wensen hadden… en meer creatieve cadeautjes als ooit. Dat vind ik zo ontzettend leuk.
Zelf maak ik tegenwoordig vaak een luiertaart en afhankelijk voor wie die is kleed ik hem nog leuk aan met kleine cadeautjes die altijd wel van pas komen.
Voor de buren had een hele grote taart gemaakt. Zij kregen een tweeling, dus je moet er wel wat aan hebben he :lol: nog wat dingetjes op de lagen en heeft nog heel lang daar in de woonkamer gestaan.
Mocht er bij mijn broertje en schoonzusje een kindje komen dan zou ik bijv. een stoeltje kopen en daar de naam opzetten van de kleine (hebben onze kids ook allemaal en die stoeltjes vinden zij ontzettend leuk) en dan op de zitting van dat stoeltje een luiertaart zetten ofzo… en een toekomstig neefje of nichtje wordt vast in de zw.schap ook wel een keertje door me verwend :oops: .
Ik zou een geboortekaartje daar ook nooit voor gebruiken.
Het is, zoals al gezegd, een aankondiging van een geboorte.
M.i. geen plek om een verlanglijst door te geven.
Ik heb mijn geboortekaartje van vroeger nog, zou het heel storend vinden denk ik als er zoiets op zou staan.
Vind het vervuiling van een mooi en bijzonder kaartje dat daar niet voor bedoeld is… :shifty:
Ik kan me anderzijds ook voorstellen dat je het niet 100 keer wil zeggen, en zeker als het geld betreft, want dat is ergens toch niet helemaal netjes denk ik…
Ik heb kleertjes geshopt (ze krijgt een meisje, dus ik kon een keer helemaal los) en ik ga een mega luiertaart maken waar ik al spullen voor aan het verzamelen ben.
Ook voor haar nog een lekker geurtje of ander lekkers oid erbij.
Vind het juist leuk om allemaal persoonlijke dingen te geven, zeker bij een dergelijke gebeurtenis.
Ik vind het dus ook 10 keer niet kunnen om geld te vragen. Maar als je het dan toch wilt is het misschien een idee om een rekening te openen voor je baby en op het kaartje te vermelden dat het mogelijk is daar wat naar over te maken (voor latere studie ofzo)
heb sowieso niks met geld geven als cadeau… niet voor een geboorte, niet voor een verjaardag, niet voor een huwelijk…
Kijk als mensen aangeven een kinderstoel nodig te hebben en graag daar een bijdrage voor willen… dan doe ik het wel… of een bon van die betreffende winkel, maar vind het gewoon echt niet leuk.
Er werd al geschreven over het leuke ook, het persoonlijke van iets geven voor de nieuwe wereldburgers/ de ouders… ook de lekkere creme voor mama heb ik weleens gegeven al tijdens de zw.schap.
En met trouwen hebben wij vrienden van ons een dinerbon gegeven + een tegoedbon van ons dat wij op komen passen op de kids de avond dat ze gaan.
Zeker als mensen trouwen die al kinderen hebben (zoals bij onszelf ook het geval was) gaat het geld zo makkelijk op aan de gewone dagelijkse dingen… terwijl het ook is om te vieren.
Met een dinerbon/bioscoopbon of in ons geval wij kregen een musicalbon (van 150 euro :shock: ) geef je iets waar ze ook echt iets samen mee gaan doen en dat vind ik dan ook weer heel wat waard.
Zou het zelf ook gewoon helemaal niet leuk vinden om geld te krijgen
wij hebben trouwens 1x een uitnodiging gehad voor een 1e verjaardag en daar stond een link op naar een soort van online cadeaulijst van gekozen kon worden… stonden gewoon allemaal ontzettend dure dingen op… tja dan voel je je op voorhand al bijna bezwaard om met iets van 10/15 euro aan te komen :? Alsof dat niet uit een goed hart komt ofzo, zo’n gevoel
Wij hadden in het geboortekaartje een inlegvel gedaan voor een geboortefeest en daarop hadden we ook als cadeautip een envelopje gemeld. Ik vind het echt niet raar om geld te vragen. Je krijgt zoveel dezelfde dingen, gewoon zonde!
maar ik zou er dan eerder voor kiezen om het toch 60x te zeggen/vragen als mensen vragen of je wensen hebt en het niet op het kaartje te zetten.
Het stond niet op het kaartje zelf he? Maar op het inlegvel.
Heel veel mensen vragen niet, maar kopen gewoon wat zij leuk vinden.
Ik vind het echt zo’n zonde dat er dubbele dingen binnenkomen die weer op mijn cadeautjesstapel terecht komen of soms in de kliko omdat het meteen stuk is (slechte kwaliteit).
Ik zou overigens zelf altijd vragen wat mensen willen hebben. Weten ze het niet dan koop ik een bon of geef geld.