kadotip ' geld' op geboortekaartje?! WEL BEETJE SPOED!

Ik vind het dus ook 10 keer niet kunnen om geld te vragen. Maar als je het dan toch wilt is het misschien een idee om een rekening te openen voor je baby en op het kaartje te vermelden dat het mogelijk is daar wat naar over te maken (voor latere studie ofzo)

wij hebben het ook gehad,

1x met een envelop erop

1x met winkels waar het van moest komen.

ik persoonlijk hou hier dus absoluut niet van… het voelt als verplichting.

het gedichtje van zoveelste in de rij en kastje is vol, vind ik het meest aardige,

maar ik sluit me erbij aan dat ik ook de neiging heb om iets te kopen

zowiezo vind ik het zelf leuk om een kado te kopen.

als iemand vraagt om een bon dan vind ik het anders… maar op een kaart… :think:

maar even te antwoorden op je vraag… spaarvarkentje of dat gedichtje van kastje vol…

En met dit topic heb ik als Belgische wéér een verschil tussen Nederland en België gevonden…

In België staat op 99.99 % van de geboortekaartjes:

• ofwel een pamperrekening (wel meestal discreet in klein lettertype onderaan), al dan niet in een mini versje verwerkt.
  • ofwel de naam en adres en www van de winkel waar een VRIJBLIJVENDE geboortelijst ligt. Bijna altijd kan er ook online gekocht worden dan.

(het gebeurt ook dat er een visitekaartje van de winkel bij het geboortekaartje steekt).

Maar uiteraard is dit vrijblijvend.

Niemand hoéft iets te kopen, maar indien gewenst dan is het voor de koper wel handig om te weten dat je in ieder geval iets geeft wat de ouders graag wensen.

Zo zie je maar: grote verschillen tussen onze beide landen…

liefs

Gerda

gerda… wat een verschil zeg…

en dan ligt het nog wel zo dicht bij elkaar… :mrgreen:

hier is het nog maar van 1 gezin dat wij het hebben meegemaakt…

Ik zit me al het hele topic te verbazen over de meningen :mrgreen: Om dezelfde reden als wat Gerda zegt.

Ik vond het juist heel vervelend dat het hier de gewoonte niet is om een geboortelijst ergens te leggen of een pamperrekening te openen.

Vind het weer typisch Nederlands gezeur dit :oops:

Kunnen Nederlanders weinig aandoen denk ik Vicky.

Het is maar net wat je gewend bent en waar je mee opgegroeid bent.

Ik heb niet zoveel met geld geven bij een geboorte.

Vrijblijvende geboortelijst vind ik wel een leuk idee.

Scheelt van beide kanten gewoon veel gedoe.

heb sowieso niks met geld geven als cadeau… niet voor een geboorte, niet voor een verjaardag, niet voor een huwelijk…

Kijk als mensen aangeven een kinderstoel nodig te hebben en graag daar een bijdrage voor willen… dan doe ik het wel… of een bon van die betreffende winkel, maar vind het gewoon echt niet leuk.

Er werd al geschreven over het leuke ook, het persoonlijke van iets geven voor de nieuwe wereldburgers/ de ouders… ook de lekkere creme voor mama heb ik weleens gegeven al tijdens de zw.schap.

En met trouwen hebben wij vrienden van ons een dinerbon gegeven + een tegoedbon van ons dat wij op komen passen op de kids de avond dat ze gaan.

Zeker als mensen trouwen die al kinderen hebben (zoals bij onszelf ook het geval was) gaat het geld zo makkelijk op aan de gewone dagelijkse dingen… terwijl het ook is om te vieren.

Met een dinerbon/bioscoopbon of in ons geval wij kregen een musicalbon (van 150 euro :shock: ) geef je iets waar ze ook echt iets samen mee gaan doen en dat vind ik dan ook weer heel wat waard.

Maar ach iedereen is daar anders in natuurlijk…

Zoals gezegd: een bon van een winkel vind ik nog wel oké om te geven ook… kan je later als de kleine iets minder klein meer is nog wat voor kopen wat DAN nodig is. En vind ik ook leuk om te krijgen.

Zou het zelf ook gewoon helemaal niet leuk vinden om geld te krijgen :slight_smile:

wij hebben trouwens 1x een uitnodiging gehad voor een 1e verjaardag en daar stond een link op naar een soort van online cadeaulijst van gekozen kon worden… stonden gewoon allemaal ontzettend dure dingen op… tja dan voel je je op voorhand al bijna bezwaard om met iets van 10/15 euro aan te komen :? Alsof dat niet uit een goed hart komt ofzo, zo’n gevoel

@gerda wrote:

En met dit topic heb ik als Belgische wéér een verschil tussen Nederland en België gevonden…

In België staat op 99.99 % van de geboortekaartjes:
  • ofwel een pamperrekening (wel meestal discreet in klein lettertype onderaan), al dan niet in een mini versje verwerkt.
  • ofwel de naam en adres en www van de winkel waar een VRIJBLIJVENDE geboortelijst ligt. Bijna altijd kan er ook online gekocht worden dan.

(het gebeurt ook dat er een visitekaartje van de winkel bij het geboortekaartje steekt).

Maar uiteraard is dit vrijblijvend.

Niemand hoéft iets te kopen, maar indien gewenst dan is het voor de koper wel handig om te weten dat je in ieder geval iets geeft wat de ouders graag wensen.

Zo zie je maar: grote verschillen tussen onze beide landen…

liefs

Gerda

Mijn dinnetje is dan ook weer moeder geworden en de pappa is een Belg.

En inderdaad de pamperrekening staat ook bij hun op het kaartje,

Maar ik ben toch eigenwijs, maar als meter mag dat ook natuurlijk :wink: :inlove:

grappig dat er zó verschillend over gedacht word…

zou er an ders ook nooit voor gekozen hebben, maar zie geen andere optie eigenlijk

zelfs mijn moeder zat net in de kast van de baby te kijken en schrok zich een hoedje! véél!

nog een paar uurtjes en dan kunnen we de proefdruk bekijken! spannend!

Wij hadden in het geboortekaartje een inlegvel gedaan voor een geboortefeest en daarop hadden we ook als cadeautip een envelopje gemeld. Ik vind het echt niet raar om geld te vragen. Je krijgt zoveel dezelfde dingen, gewoon zonde!

@mamaMarije wrote:

@Zeemeermin wrote:
Wij hadden in het geboortekaartje een inlegvel gedaan voor een geboortefeest en daarop hadden we ook als cadeautip een envelopje gemeld. Ik vind het echt niet raar om geld te vragen. Je krijgt zoveel dezelfde dingen, gewoon zonde!

maar ik zou er dan eerder voor kiezen om het toch 60x te zeggen/vragen als mensen vragen of je wensen hebt en het niet op het kaartje te zetten.

Het stond niet op het kaartje zelf he? Maar op het inlegvel.

Heel veel mensen vragen niet, maar kopen gewoon wat zij leuk vinden.

Ik vind het echt zo’n zonde dat er dubbele dingen binnenkomen die weer op mijn cadeautjesstapel terecht komen of soms in de kliko omdat het meteen stuk is (slechte kwaliteit).

Ik zou overigens zelf altijd vragen wat mensen willen hebben. Weten ze het niet dan koop ik een bon of geef geld.

Hahaha, nou dan heb ik behoorlijke Belgische trekken :wink: :lol: !!

Ik snap echt niet wat er zo mis is aan geld of cadeaubonnen vragen. Ik vind het zo zonde al die cadeaus die op de weggeefstapel belanden omdat het niet mijn smaak is of omdat ik het cadeautje al heb. Wat is er nu leuker dan dat mensen zelf iets uit kunnen zoeken? Wij hebben vaak mensen een mail met foto gestuurd van het cadeau wat we hadden gekocht van hun geld. Ook een manier toch?