kadotip ' geld' op geboortekaartje?! WEL BEETJE SPOED!

wij hebben er lang en hard over na zitten denken en toch maar besloten om geld te vragen voor onze 2e zoon…

morgen kunnen we de proefdruk ophalen en kunnen dus nog evt wat toevoegen.

we zitten zelf te denken aan een kort en bondig gedichtje…

hebben jullie tips, ideeen of ervaringen hiermee??

alles is welkom!!! :-*

Daar men zusje / broertje al staat te popelen

om me te verwennen

met de nodige babyartikelen

kun je hen alvast een handje toesteken via

( rekeningnummer)

In kleertjes hoef je mij niet te hullen,

maar je kan wel mijn pamerrekening vullen.

Leuke ideetjes bij ( naam winkel geboortelijst)

Denkt u aan een kado?

Mag het dan zo :

enveloppe of pamperrekening nr

Wil je me graag iets schenken?

Dan kan je aan mijn geboortelijst denken

( gegevens geboortelijst)

wil je niet naar ( naam winkel) lopen,

mama en papa moeten ook nog pampertjes kopen:

(rekeningnummer)

Ons kleine mensjes

hebben reeds hun eigen wensjes

je kan ze vinden bij

( naam winkel geboortelijst)

of je kan ze droge billetjes bezorgen

via de pamperekening: ( rekening)

Voor wie niet weet wat of waar,

ligt er dit nummer klaar: ( rekeningnr).

Als derde meisje/jongen op een rij,

Kan er in mijn kastje niet veel meer bij.

Ik heb al heel veel leuke spullen,

misschien kan je mijn spaarpotje wat vullen.

Vrijblijvend een centje als presentje…

Een goedendag is ons genoeg…

maar omdat iemand het ons vroeg…

dachten wij aan een centje

als presentje.

Even via google hoor… (wat een spelfouten jeetje haahhaha)

ook ik wilde dit op het geboorte kaartje zetten maar mn hub en naasten zeiden gelijk dat kun je niet doen mensen gaan het verkeerd opvatten.

dus heb ik het niet gedaan (hoewel ik het nog steeds wel leuke teksten vindt)

welke ik lachen vondt

wilt u mij iets schenken… wilt u dan aan de bekenden merken denken :lol:

die zou ik persoonlijk nooit zelf kiezen

wij hebben het niet gedaan en de mensen vragen toch altijd of er wensen zijn en dan gaf ik aan dat we alles in ruime overschot hadden en als ze dan echt iets wouden geven iets voor in de spaarpot of een kadobon.

hihi, ja beetje te erg…

weet dat mensen het misschien vekeerd gaan opvatten, jammer dan…heb geen zin om 60x onze wens te vertellen… :roll:

klinkt erg, ik weet het… :oops:

tja…wij kregen ooit een geboorte kaartje met zon soort gedichtje

en ook al een keer een met een envelopje erbij op.

ik vind het raar overkomen.

maar ja das mijn mening

Waarom niet gewoon “Kadotip” onderaan (vetgedrukt) en dan een envelop teken of spaarvarkentje erbij? Spaarvarkentje is misschien duidelijker…

Ik zou dat idd ook doen, als ik het al zou doen. Ik zou het vooral gewoon niet op et kaartje willen hebben, alsof het een beetje het kaartje wat om de geboorte van je kindje draait afdoet ofzo, voor mijn gevoel dan.

Als je trouwens alles al hebt is er wel een leuk kaartje van Oxfam novib wat je aan kunt vragen om bij het geboortekaartje te doen, waarin je verzoekt anderen die het beter kunnen gebruiken iets te geven. Dat gaan wij denk ik doen :slight_smile:

Wij hebben met 4 jongens ook het meeste wel in huis, maar wil zelf echt niet om een bon/geld of weet ik het vragen op het kaartje van de kleine :oops:

Wij hebben deze keer 3 bonnen/ cadeaukaarten van mensen uit zichzelf gekregen, verder deze keer behoorlijk wat zelfgemaakte dingen voor onze kleine vent en verder toch ook aardig wat nieuwe kleertjes, zodat hij ook echt iets nieuws heeft (waarbij de gevers goed hebben nagedacht over het seizoen gelukkig :lol: ) en boeken… daarvan heb je er nooit genoeg :mrgreen: .

@Lune wrote:

Als je trouwens alles al hebt is er wel een leuk kaartje van Oxfam novib wat je aan kunt vragen om bij het geboortekaartje te doen, waarin je verzoekt anderen die het beter kunnen gebruiken iets te geven. Dat gaan wij denk ik doen :slight_smile:

hier bij de VK hing een rood rompertje met een logo… kan me niet meer herinneren waarvan :oops: kon je je ook aanmelden bij die stichting, krijg je een spaarpot waar je dan visite donaties voor hun in kan laten doen en als dank een rompertje voor je kleine.

Ik vind het ook niet ‘passen’ om zo iets op een geboortekaartje te zetten, het is een kennisgeving van geboorte, geen verlanglijstje :oops:

Mensen vinden het vaak juist veel leuker om iets met zorg uit te zoeken is mijn ervaring maar dat is erg off topic, ik weet het…

Wij hadden op ons kaartje het adres van onze website: ‘Foto’s, kadotips en meer, kijk op …’

Op de site hadden we een lijstje met dingen die we graag wel (boeken) en niet (knuffels) wilden hebben. Werkte prima!

@Zeemeermin wrote:

Wij hadden in het geboortekaartje een inlegvel gedaan voor een geboortefeest en daarop hadden we ook als cadeautip een envelopje gemeld. Ik vind het echt niet raar om geld te vragen. Je krijgt zoveel dezelfde dingen, gewoon zonde!

maar ik zou er dan eerder voor kiezen om het toch 60x te zeggen/vragen als mensen vragen of je wensen hebt en het niet op het kaartje te zetten.

Zodra dat op een kaartje staat krijg ik de neiging om juist een cadeau te gaan kopen :oops:

Erg ben ik he?

Bij onze tweede belden de meeste eerst en vroegen dan wat ik wou hebben, vaak kregen we cadeaubonnen! Dat was wel ideaal!

Ik wilde in 1ste instantie ook een envelopje op het kaartje zetten + een leuk gedichtje. Achteraf niet gedaan vind het toch niet zo netjes eigenlijk.

Zou het zelf ook stom vinden om geld te geven voor een geboorte.

Ik zou dat nooit doen zelf…ik zou blij zijn met wat iemand meeneemt.

Zelf zou ik het ook raar vinden als ik een kaartje zou krijgen waar dat opstaat en zou ik toch voor wat anders hebben gekozen :roll:

@Isabel Sofie wrote:

Zodra dat op een kaartje staat krijg ik de neiging om juist een cadeau te gaan kopen :oops:

Erg ben ik he?

Dan ben ik ook erg, want dat zou ik ook hebben.

Ik vind een geboorte iets wat je aankondigt, een kado iets wat je soms krijgt, niet wat je als tip alvast op of bij het kaartje doet.
Als mensen je kindje willen komen zien is dat al bijzonder genoeg, daar hoeft voor mij geen kado bij te horen.
Ik zou het gevoel hebben dat ik mensen hiermee behoorlijk in verlegenheid breng.
Zoiets van "als je komt vergeet je dan niet dat wij een kado verwachten"

maar dat is mijn gevoel erbij!

ik denk dat de meeste mensen het juist heerlijk vinden om weer eens tussen de kleine kleertjes te snuffelen en wat leuks uit te zoeken. Dus ik zou het ook niet doen…

@karinvandam wrote:

ik denk dat de meeste mensen het juist heerlijk vinden om weer eens tussen de kleine kleertjes te snuffelen en wat leuks uit te zoeken. Dus ik zou het ook niet doen…

denk het idd ook wel.

Al zou ik als iemand heel duidelijk aangeeft geen kleertjes te willen geen kleertjes kopen.

Iemand mag van mij best aangeven een kadobon of geld te willen, maar ik hoef dat niet persé te geven natuurlijk.

Doordat wij nu de 4e van hetzelfde geslacht kregen nog vaker de vraag of we wensen hadden… en meer creatieve cadeautjes als ooit. Dat vind ik zo ontzettend leuk.

Zelf maak ik tegenwoordig vaak een luiertaart en afhankelijk voor wie die is kleed ik hem nog leuk aan met kleine cadeautjes die altijd wel van pas komen.

Voor de buren had een hele grote taart gemaakt. Zij kregen een tweeling, dus je moet er wel wat aan hebben he :lol: nog wat dingetjes op de lagen en heeft nog heel lang daar in de woonkamer gestaan.

Mocht er bij mijn broertje en schoonzusje een kindje komen dan zou ik bijv. een stoeltje kopen en daar de naam opzetten van de kleine (hebben onze kids ook allemaal en die stoeltjes vinden zij ontzettend leuk) en dan op de zitting van dat stoeltje een luiertaart zetten ofzo… en een toekomstig neefje of nichtje wordt vast in de zw.schap ook wel een keertje door me verwend :oops: .

Wist je dat het niet alleen voor de bezoekers moeilijk is, maar ook ouders zelf?

Wij mogen nog een kraamcadeau uitzoeken, en ik… zou niet weten wat!! :wall:

Ik zou een geboortekaartje daar ook nooit voor gebruiken.

Het is, zoals al gezegd, een aankondiging van een geboorte.

M.i. geen plek om een verlanglijst door te geven.

Ik heb mijn geboortekaartje van vroeger nog, zou het heel storend vinden denk ik als er zoiets op zou staan.

Vind het vervuiling van een mooi en bijzonder kaartje dat daar niet voor bedoeld is… :shifty:

Ik kan me anderzijds ook voorstellen dat je het niet 100 keer wil zeggen, en zeker als het geld betreft, want dat is ergens toch niet helemaal netjes denk ik…

En mijn zus is voor het eerst zwanger en hoeft nog maar een ruime 1,5 maand, en ik heb echt al wéken kadootjes in huis.

Ik heb kleertjes geshopt (ze krijgt een meisje, dus ik kon een keer helemaal los) en ik ga een mega luiertaart maken waar ik al spullen voor aan het verzamelen ben.

Ook voor haar nog een lekker geurtje of ander lekkers oid erbij.

Vind het juist leuk om allemaal persoonlijke dingen te geven, zeker bij een dergelijke gebeurtenis.

Zo heb ik haar tijdens de zwangerschap al bedolven onder de buikcremé, zwangere vrouwen badolie, etc… :lol:

Maar ik begrijp dat dat voor iedereen persoonlijk is natuurlijk.

Als je er dan toch voor gaat kiezen zou ik eerder voor een spaarvarkentje dan een envelop als logo kiezen.

Dat is dan toch iets kinderlijker en lieflijker.