kado trouwen zus, geen geld

Wie heeft er een leuk idee voor een kado wat ik kan geven voor huwelijk zus? Ik wil geen geld geven, vind dat niets aan. Wil iets blijvends geven … maar wat… Jullie ideeën??

Hier was het makkelijk, mijn zus wilde een blender :mrgreen:



Wij hebben tijdens ons trouwen een canvas gekregen met 3 foto’s erop. 1tje van hub als peuter en eentje van mij als peuter en de derde foto was van ons samen. Vond dat een heel erg leuk cadeau.



Van mijn vader kregen we toen een tinnen beeldje van 2 mensen. Ook heel erg mooi.

tja dat is altijd zo moeilijk vind ik… het is zo persoonlijk wat leuk is voor een stel.



Zag laatst bij iemand een stenen beeldje van een ‘paar’ staan.

Vrij abstract, zonder echte gezichten, met de voorhoofden tegen elkaar.

Zo klinkt het naar helemaal niks moet ik zeggen :lol: je moet het denk ik zien.



Het sprak mij wel erg aan.

Ik geef bij geboortes en huwelijken meestal een gegraveerd zilver-kado.

Bijvoorbeeld een mooie zilveren fotolijst met hun trouwdatum erin gegraveerd(erg mooi met een trouwfoto erin).

Bij de juwelier kun je vast ook meer ideeen opdoen.

ik heb gisteren mijn schoonzus en zwager een kadobon gegeven van herinnering op linnen. Kunnen zelf (als ze willen) 1 van de trouwfoto’s op canvas af laten drukken.



Ik heb de kids op een blanco canvas laten tekenen en daarachter de kadobon gedaan.

leuke (fruit)boom voor in de tuin?

  • Misschien één of meerdere apparaten die ze nog niet hebben?
  • Een servies.
  • Mooi schilderij voor aan de muur, maar wel lastig kopen voor een ander, omdat ieders smaak hierin nogal persoonlijk is.
  • Boom of struik voor in de tuin.

Wij hebben toen met alle getuigen (ik en mijn zusje en de zusjes van mijn zwager) een buitenbarbecue gekocht voor ze. Was en is nogsteeds een groot succes :thumbup:

En wij profiteren daar zo nu en dan ook nog van :wink:



Wat heeft ze gevraagd? Als er een envelopje op de uitnodiging staat, rekenen ze misschien ook wel op het geld om een deel van de bruiloft van te betalen of de huwelijksreis. In gat geval zou ik dus geld geven, maar misschien met iets kleins leuks erbij.

idd een envelopje, maar vind ik niet leuk, wil iets blijvends geven. heb ze nu wel gevraagd wat voor wensen ze nog meer hebben

komt er een fotograaf? Misschien dan een kadobon van die fotograaf, kunnen ze of dan inwisselen om te betalen of later voor bijv. een uitvergroting van een foto.

@Cariska wrote:

idd een envelopje, maar vind ik niet leuk, wil iets blijvends geven. heb ze nu wel gevraagd wat voor wensen ze nog meer hebben




tja…

toevallig gaan wij a.s. vrijdag ook trouwen. Onze wens was ook een envelopje. We rekenen wel degelijk op geld i.p.v. spullen, zodat we daar de huwelijksreis van kunnen betalen. Ik zou dus liever wel het geld hebben.

Nou weet ik niet hoe jouw zus in je slappe was zit. Ik denk dat het daar ook vanaf hangt. Hebben ze het ruim of niet. Heeft ze het er wel eens over dat het allemaal wel erg duur is? Al met al, daar zou ik even naar kijken.



Het idee van een gegraveerd lijstje is wel leuk. (dat werd eerder genoemd). Je kan natuurlijk een lijstje laten graveren en daar het geld in doen!

Ik krijg net nog een leuk idee.



Het is je zus, dus je hebt een verleden samen. Waarom niet zelf een CD samenstellen met muziek die iets over jullie en jullie verleden zegt? Muziek die je samen luisterde toen je tiener was, wat draaide jullie ouders voor muziek, nummers die iets zeggen. Zelf een mooi hoesje erbij maken en het geld er ook in stoppen. Dat zou ik fantastisch vinden en grijs draaien!

huwelijkreis is betaald. Ik ben wat dat betreft misschien een beetje raar maar vind dat als je gaat trouwen dit zelf moet kunnen betalen. ik wil heel graag trouwen, maar niet voldoende op de rekening om alles te kunnen doen wat ik wil dus dan trouwen we niet.

Vind een blijvend kado dan ook leuker, zij willen trouwen, dus dan ook zelf betalen … (hmm klinkt beetje bot maar zo is het niet bedoeld, is meer mijn gevoel)

@Cariska wrote:

huwelijkreis is betaald. Ik ben wat dat betreft misschien een beetje raar maar vind dat als je gaat trouwen dit zelf moet kunnen betalen. ik wil heel graag trouwen, maar niet voldoende op de rekening om alles te kunnen doen wat ik wil dus dan trouwen we niet.

Vind een blijvend kado dan ook leuker, zij willen trouwen, dus dan ook zelf betalen … (hmm klinkt beetje bot maar zo is het niet bedoeld, is meer mijn gevoel)




nou dan ben ik ook raar :shifty:

Als je er op rekent geld te krijgen voor de huwelijksreis… dan heb je een te dure reis geboekt :oops:



Zou het persoonlijk ook gewoon leuker vinden om van mijn broer(s)/zus(sen) een ervaring dan wel een blijvend iets te krijgen bij een huwelijk of geboorte.



wij kregen van mijn broers + schoonzusjes musicalbon waar we meer dan ruimschoots voor naar een musical op goeie rang konden + oppas voor de kids (toen we trouwden was ik zwanger van de 2e, bon pas na een jaar ofzo gebruikt, maar dat doet er natuurlijk verder niet toe).

We hebben er toen een heerlijk weekend met z’n 2’tjes van gemaakt, overnachting erbij en de kids heerlijk uit logeren geweest.




Vind het idee van de fotogravenbon wel leuk trouwens… kunnen ze zelf gewoon 1 mooie foto uitkiezen die ze af willen laten drukken al dan niet op canvas.



Je meisje idd een blanco canvas nu laten beschilderen met die bon erachter, heb je ook nu al iets om echt te geven.

@Cariska wrote:

huwelijkreis is betaald. Ik ben wat dat betreft misschien een beetje raar maar vind dat als je gaat trouwen dit zelf moet kunnen betalen. ik wil heel graag trouwen, maar niet voldoende op de rekening om alles te kunnen doen wat ik wil dus dan trouwen we niet.

Vind een blijvend kado dan ook leuker, zij willen trouwen, dus dan ook zelf betalen … (hmm klinkt beetje bot maar zo is het niet bedoeld, is meer mijn gevoel)






Weet je… ik snap je… ben t ook met je eens… maar toch he… als iemand mij om geld vraagt krijgen ze geld… simpel… ook als t om mijn zus gaat… :angel:

Voor een zus is natuurlijk moeilijk. Wij hebben beide gedaan op de bruiloft van mijn broer. Een persoonlijk cadeautje én geld.





Toen ik trouwde kreeg ik van mijn zus en broer een paar op maat gemaakte houten klompen en 3 kippen.

Altijd gezegd: Als ik trouw dan wil ik een ren met kippen én klompen.

Zij zijn het nooit vergeten. De avond voor ons trouwen werd de voortuin volgezet met ren en kippen, op de trouwdag kreeg ik van ieder een klomp met een bedragje erin.

Ze hebben het idee doorgezet, van elke gast kregen wij een doosje eieren.

De volgende dag om 8.00 werd er bij ons aangebeld: Wij hadden een advertentie gezet voor gratis eieren?

Het werd een enorme mop, met als resultaat: Dat ik onder elke outfit thuis klompen draag :mrgreen:



@Reat wrote:

Voor een zus is natuurlijk moeilijk. Wij hebben beide gedaan op de bruiloft van mijn broer. Een persoonlijk cadeautje én geld.





Toen ik trouwde kreeg ik van mijn zus en broer een paar op maat gemaakte houten klompen en 3 kippen.

Altijd gezegd: Als ik trouw dan wil ik een ren met kippen én klompen.

Zij zijn het nooit vergeten. De avond voor ons trouwen werd de voortuin volgezet met ren en kippen, op de trouwdag kreeg ik van ieder een klomp met een bedragje erin.

Ze hebben het idee doorgezet, van elke gast kregen wij een doosje eieren.

De volgende dag om 8.00 werd er bij ons aangebeld: Wij hadden een advertentie gezet voor gratis eieren?

Het werd een enorme mop, met als resultaat: Dat ik onder elke outfit thuis klompen draag :mrgreen:







kijk DAT zijn cadeautjes die ik geweldig vind :thumbup:

Raet, wat gaaf!! :smiley: Daar is echt over nagedacht.



Ik heb altijd geroepen dat ik in een koets met zwarte paarden wilde op mijn trouwdag maar helaas was dat behoorlijk prijzig en moesten we dat idee laten varen.

Op mijn trouwdag zelf riep mijn moeder me en zei: kijk eens uit het raam…

Daar kwam mijn man aan in een witte koets met zwarte paarden :inlove:

Mijn ouders en beste vriendin waren ‘met de pet rondgeweest’ en hadden zo de koets weten te regelen. Dat was en is nog steeds mijn allermooist kado.




Zoals al eerder gezegd geef ik meestal een gegraveerd zilver kado maar ik heb ook eens een spiegel laten graveren met hun namen, datum en 2 trouwringen. Omdat ik toen nog wat budget over had heb ik zo’n mini-envelopje met geld op de achterkant geplakt.

De spiegel hangt nu nog in hun gang.

Bij mijn beste vrienden en zus/broer zou ik ook geen geld geven. Ook al zouden ze daarom vragen op hun kaart. Je kunt tegenwoordig ook dagjes uit kopen of een weekendje weg. Maar das niet echt blijvend, buiten de herinnering natuurlijk :wink: